Απόφαση Γ.Σ. του ΣΕΠΕ Ικαρίας και Φούρνων
- Ο αγώνας για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και την παιδαγωγική μας υπόσταση συνεχίζεται!
- Η «αξιολόγηση» – κατηγοριοποίηση των σχολείων μας θα μείνει στα χαρτιά!
Χαιρετίζουμε τους χιλιάδες συναδέλφους σε κάθε γωνιά της χώρας που κρατάμε όρθια τα σχολεία, που παλεύουμε καθημερινά να υπερνικήσουμε δυσκολίες και να ανταποκριθούμε στον παιδαγωγικό μας ρόλο. Χαιρετίζουμε τους χιλιάδες διαδηλωτές φοιτητές, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους που καταψήφισαν στον δρόμο το κατάπτυστο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τα ιδιωτικά ΑΕΙ. Εδώ είναι η ελπίδα και η δύναμη μας. Στον αγώνα για μόρφωση, δουλειά και ζωή με δικαιώματα!
Η προσπάθεια της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘΑ να ιδιωτικοποιήσουν την εκπαίδευση, να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία, να μεταφέρουν το «κόστος» στους γονείς, να μετατρέψουν τους εκπαιδευτικούς σε κυνηγούς χορηγών, δε θα περάσει!
Η λεγόμενη αξιολόγηση έρχεται να δείξει με το δάχτυλο τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, τους ίδιους τους μαθητές ως τους μεγάλους υπεύθυνους για τα αδιέξοδα του σημερινού σχολείου. Ας μη μας κοροϊδεύουν:
- Φταίει το έλλειμα της αξιολόγησης για τα χάλια των σχολικών υποδομών που κάθε λίγο έχουμε και έναν τραυματισμό και είχαμε μέχρι και θάνατο μαθητή στις Σέρρες ή για το γεγονός ότι το Πειραματικό δημοτικό στην Μαράσλειο, στο κέντρο της Αθήνας, είναι κλειστό εξαιτίας της πτώσης σοβάδων.
- Φταίει το έλλειμα της αξιολόγησης για την όξυνση πολλών κοινωνικών, μαθησιακών και άλλων προβλημάτων που εντοπίζουμε μέσα στα σχολεία και μεγάλωσαν μετά την πανδημία; Και έχουν το θράσος οι «άριστοι» να μας κουνάνε το δάχτυλο που δεν μπόρεσαν να διεξάγουν μια εκπαιδευτική έρευνα μέσω ΙΕΠ – για το οποίο εκτός των άλλων δαπανώνται πολλά εκ € για την λειτουργία του – σε σχέση με τις επιπτώσεις τη πανδημίας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
- Γιατί ενώ έφεραν νέα αναλυτικά προγράμματα που συνεχίζουν στον ίδιο δρόμο της αποσπασματικότητας και των εφήμερων δεξιοτήτων δεν «αξιολόγησαν» τα προηγούμενα; Εδώ η αξιολόγηση δεν είναι αναγκαία;
- Φταίει η έλλειψη αξιολόγησης για το θέμα της λεγόμενης σχολικής βίας που επιχειρούν να την αντιμετωπίσουν με ανώνυμες πλατφόρμες καταγγελίας και να φορτώσουν με ανάθεση από τον Δ/ντης όλη την ευθύνη σε έναν εκπαιδευτικό υπεύθυνο ανά σχολείο;
- Ο συνάδελφος και η συναδέλφισσα που εδώ και μια δεκαετία γύριζε όλη την Ελλάδα ως αναπληρωτής/ρια για να στηρίξει με προσωπικό, οικονομικό και οικογενειακό κόστος το δημόσιο σχολείο, που εξαναγκάστηκε με το ν.4589 του ΣΥΡΙΖΑ να δώσει ένα σκασμό λεφτά σε προσόντα και πιστοποιήσεις για να γίνει στην πορεία μόνιμος και να αμείβεται με 735€ δεν είναι αξιολογημένος; Πρέπει να τον περάσουμε από κρησάρα. Ήταν ικανός τόσα χρόνια να ματώνει και να πληρώνει και τώρα πρέπει να αποδείξει ότι είναι άξιος και ικανός να μορφώνει τα παιδιά του λαού; Σε καμία περίπτωση! Έχει «αξιολογηθεί» στις πιο σκληρές συνθήκες κρατώντας το σχολείο όρθιο, το «καθαρό βλέμμα» των χιλιάδων μαθητών είναι η πιο ζωντανή απόδειξη, και δεν πρόκειται να κριθεί σε δύο προπαρασκευασμένα 45λεπτά σόου.
ΛΕΝΕ ΨΕΜΑΤΑ!
Αν ήθελαν ένα καλύτερο σχολείο όλες οι κυβερνήσεις θα ξεκινούσαν με τα βασικά: α) Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών β) Μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης γ) Μείωση των μαθητών στις τάξεις δ) Εξασφάλιση σύγχρονών και ασφαλών σχολείων ε) Αύξηση των δαπανών για την παιδεία και των μισθών μας στ) θέσπιση σύγχρονων αναλυτικών προγραμμάτων που θα προάγουν την ολόπλευρη γνώση για σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει.
Τίποτα από αυτά δεν κάνουν γιατί η λογική τους είναι το «κόστος – όφελος»
και τα κέρδη των λίγων
Στόχος τους είναι η μετατροπή της εκπαίδευσης σε ατομική υπόθεση, είναι το άνοιγμα νέων πεδίων για κερδοφορία, είναι η πλήρης υποταγή των νεών, της μελλοντικής βάρδιας της εργατική τάξης, στις επιδιώξεις του κεφαλαίου και στην απαίτηση για φθηνό, ευέλικτο και υποταγμένο εργατικό δυναμικό.
Ο αγώνας μας για να υπερασπιστούμε τον ρόλο του εκπαιδευτικού και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας έχει στριμώξει για τα καλά την Κυβέρνηση. Η καθημερινότητα που ζούμε όλοι μας μέσα και έξω από το σχολείο, αλλά και η πλήρης αποτυχία της να πείσει για τις αντιπαιδαγωγικές και αντιεκπαιδευτικές στοχεύσεις της, την έχει αναγκάσει να καταφεύγει μόνο στους εκβιασμούς και τις απειλές. Έχουμε χάσει το μέτρημα πια, πόσες φορές έχει στείλει στα δικαστήρια τον αγώνα που δίνουμε εδώ και τρία χρόνια. Είναι βαθιά γελασμένοι αν νομίζουν ότι με τέτοιες προκατασκευασμένες δικαστικές αποφάσεις θα μας λυγίσουν! Αλήθεια γιατί κανένας εισαγγελέας δεν ασχολήθηκε με τις εκατοντάδες καταγγελίες ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ για τις απαράδεκτες και επικίνδυνες σχολικές υποδομές; Γιατί δεν έγινε καμία παρέμβαση για τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς που καταστρατηγούν ακόμα και το συνταγματικό δικαίωμα στην ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά; Ρητορικά τα ερωτήματα…
Η μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην πανεργατική Απεργία της 28/2, τα τεράστια ποσοστά συμμετοχής στην Απεργία-Αποχή παρά την τρομοκρατία του ΥΠΑΙΘΑ και τις άδικες δικαστικές αποφάσεις εδώ και τρία χρόνια, δείχνουν για ακόμα μια φορά την αποφασιστικότητα του κλάδου να συνεχίζει ενωμένος και συσπειρωμένος ενάντια στα σχέδια κατηγοριοποίησης μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών. Φανερώνουν τη δύναμη που έχει η συλλογική, ενιαία και μαζική δράση, ότι οι συντονισμένοι αγώνες με περιεχόμενο και δίκαιες διεκδικήσεις είναι η πραγματική αντιπολίτευση σε αυτή και κάθε Κυβέρνηση.
Οι εκπαιδευτικοί, νεοδιόριστοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, θα παραμείνουμε μια γροθιά, γιατί ο αγώνας μας είναι δίκαιος. Γιατί γνωρίζουμε καλά ότι η στάση του καθενός μας σήμερα, διαμορφώνει τη συλλογική και συνολική εικόνα που θα έχει το σχολείο αύριο, το μορφωτικό και εργασιακό περιβάλλον για τις επόμενες γενιές μαθητών και εκπαιδευτικών. Συσπειρωμένοι στα σωματεία μας, έχουμε τον τρόπο να ακυρώσουμε για ακόμα μια φορά το σχέδιο τρομοκράτησης και επιβολής της πολιτικής της κατηγοριοποίησης σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών.
Ο αγώνας που δίνουμε αφορά όλη μας τη ζωή, για να εργαζόμαστε και να ζούμε με αξιοπρέπεια. Έχουν το θράσος να μας λένε για «αναβάθμιση του σχολείου», για «στήριξη του εκπαιδευτικού» και «αξιολόγηση» όταν οι μισθοί μας είναι καθηλωμένοι εδώ και 15 χρόνια και η τεράστια ακρίβεια που κατατρώει ότι έχει απομείνει από το πενιχρό εισόδημά μας. Όταν υπάρχουν 51 χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί-μπαλάκι, από περιοχή σε περιοχή και από σχολείο σε σχολείο κάθε χρόνο, χωρίς δικαίωμα ούτε καν σε αναρρωτική άδεια. Όταν τα ενοίκια και έξοδα της καθημερινής διαβίωσης έχουν σπάσει κάθε όριο και από την πλευρά της κυβέρνησης δεν υπάρχει κανένα μέτρο. Ότι ψηφίζουν νόμο για Ιδιωτικά Πανεπιστήμια, που μετατρέπουν περαιτέρω την Εκπαίδευση σε εμπόρευμα και απαξιώνουν το βασικό μας πτυχίο, με το οποίο εργαζόμαστε.
Για όλα τα παραπάνω αποφασίζουμε συλλογικά να δυναμώσουμε τον αγώνα. Να μην κάνουμε πίσω! Δε θα μας λυγίσει η τρομοκρατία!
Αποφασίζουμε:
- τη συμμετοχή στην πανεργατική απεργία στις 17/4 και καλούμε τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ άμεσα να αποφασίσουν απεργία και να πάρουν μέτρα για την επιτυχία της.
- καλούμε τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να στηρίξουν τους χιλιάδες συναδέλφους που επιθυμούν και απαιτούν να συνεχιστεί ο αγώνας που δίνουμε. Να προχωρήσουν σε συνέχιση της Απεργίας – Αποχής με όλα τα μέσα και τους τρόπους που αυτή μπορεί να προκηρυχθεί ξανά. Τώρα είναι πιο κρίσιμο από ποτέ ο αγώνας να κρατηθεί ανοιχτός ΕΝΙΑΙΑ και ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ!
- τη συμμετοχή μας στη Πανελλαδική Σύσκεψη Συλλόγων Π.Ε – ΕΛΜΕ και Γενικών Συνελεύσεων, την Κυριακή 31/03.
Το αμέσως επόμενο διάστημα κανένας συνάδελφος/ισσες δεν πρέπει να μείνει μόνος/η απέναντι στους αξιολογητές. Δεν πρέπει να υπάρχει κανένα κενό. Τα άμεσα βήματα που αποφασίζουμε είναι:
- Προκήρυξη στάσεων εργασίας από 1-3 ώρες που ξεκινούν από την Τρίτη 19/3 και συνεχίζονται για όσο χρειαστεί (μέχρι να επαναπροκηρυχθεί η απεργία – αποχή από ΔΟΕ – ΟΛΜΕ – ΑΔΕΔΥ – ΣΕΠΕ – ΕΛΜΕ) οι οποίες θα αξιοποιούνται σε περίπτωση που οι αξιολογητές προχωράνε σε κλείσιμο των προπαρασκευαστικών συναντήσεων.
- Οι συγκεκριμένες στάσεις εργασίας, για όσους συναδέλφους/ισσες χρειαστεί να τις αξιοποιήσουν, θα καλύπτονται οικονομικά 100% από το σωματείο.
- Οι αποφάσεις ΔΟΕ – ΟΛΜΕ για στάσεις εργασίας από την ζωντανή παρακολούθηση του μαθήματος (Σύμβουλος και Δ/ντης) είναι σε πλήρη ισχύ και καλύπτουν τους πάντες. Δεν έχει γίνει έως τώρα δικαστική προσφυγή.
- Μπροστά στην ολομέλεια προέδρων της ΔΟΕ καταθέτουμε την παρακάτω πρόταση:
«Η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου αποφασίζει την προκήρυξη Απεργίας – Αποχής από τις διατάξεις του ν. 4823/21 που σχετίζονται με όλες τις προπαρασκευαστικές διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης ώστε μαζί με τις 3ωρες στάσεις εργασίας της ΔΟΕ να συμβάλουν στη μη εφαρμογή διατάξεων που οδηγούν στην κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών και την εργασιακή εξαθλίωση του κλάδου.
Με βάση την παραπάνω απόφαση καλούμε τα Δ.Σ. της ΔΟΕ/ΟΛΜΕ:
1.Να κηρύξουν άμεσα νέα απεργία – αποχή με τροποποίηση των αιτημάτων και να δώσουν ενιαία πανελλαδική κάλυψη στον κλάδο.
2.Να αναλάβουν την ευθύνη ενιαία και πανελλαδικά να καθοδηγήσουν τα πρωτοβάθμια σωματεία προκειμένου να κηρύξουν την Απεργία – Αποχή σε όλη την Ελλάδα και σε όλες τις ΔΙ.ΠΕ./ΔΙ.ΔΕ (εφόσον αυτό χρειαστεί)
3.Σε περίπτωση που τα Δ.Σ. ΔΟΕ/ΟΛΜΕ δεν προχωρήσουν στα παραπάνω βήματα (είτε το 1ο είτε το 2ο) αποφασίζουμε να προχωρήσουμε στην υλοποίηση της απόφασης για Απεργία – Αποχή σε συντονισμό με άλλους ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ που έχουν αντίστοιχες αποφάσεις αμέσως μετά τις ολομέλειες προέδρων ΣΕΠΕ (1/4) και ΕΛΜΕ (30/3).
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ – ΟΛΟΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ – ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΙΚΗ»
Είναι δίκαιος και συνεχίζεται μέχρι τη νίκη!
Συσπειρωμένοι στα σωματεία μας θα τα καταφέρουμε ακόμα μια φορά!
ΟΛΕΣ/ΟΙ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ!