Η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Βορείου Αιγαίου ανακοινώνει την επιτυχή ολοκλήρωση του «4ου Ετήσιου Διαγωνισμού Μαθητικού Εντύπου», στον οποίο συμμετείχαν σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης του Βορείου Αιγαίου, με έντυπα που εκδόθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους.
Σκοπός του διαγωνισμού ήταν η δημιουργία, ανάδειξη και επιβράβευση των μαθητικών εντύπων που παράγονται από τους μαθητές σχολικών μονάδων της Περιφέρειάς μας, με τη συνδρομή και την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών. Κριτήρια αξιολόγησης αποτέλεσαν η πρωτοτυπία, η δημιουργικότητα, η ποικιλία της ύλης, η τήρηση των κανόνων αισθητικής, η ενασχόληση με καίρια κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα, η καλή χρήση της γλώσσας κ.ά.
Εκφράζουμε θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές των σχολικών μονάδων Βορείου Αιγαίου, οι οποίοι έλαβαν μέρος στον Διαγωνισμό Μαθητικού Εντύπου Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Βορείου Αιγαίου. Είναι σημαντικό πολιτισμικό γεγονός η δημιουργία ενός μαθητικού εντύπου, ειδικά στην περίοδο που διανύουμε. Η ιδέα, ο σχεδιασμός και η έκδοση μιας μαθητικής εφημερίδας προϋποθέτουν τη διάθεση αρκετών ωρών ατομικής και ομαδικής εργασίας, οι οποίες «αφαιρούνται» από την προσωπική ζωή των συντελεστών.
Η δραστηριότητα αυτή απαιτεί συνδυασμό ποικίλων δεξιοτήτων, συνεργασία μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, αλλά και ατόμων από τον χώρο της εκτύπωσης εντύπων. Για να γίνει η επιλογή κι η συγγραφή των θεμάτων και των άρθρων πρέπει να παραμεριστεί, όσο γίνεται, το εγώ και να λειτουργήσει το ομαδικό πνεύμα της σύνταξης.
Οι μικροί δημοσιογράφοι εκφράστηκαν με ιδιαιτερότητα, την οποία καθόρισε το νησί που κατοικούν και το σχολείο στο οποίο φοιτούν.
Χωριστά απευθύνουμε το εύγε στους εκπαιδευτικούς και στους διευθυντές, αλλά και στους γονείς, οι οποίοι παρότρυναν, υποστήριξαν και καθοδήγησαν με οιονδήποτε τρόπο τους μαθητές τους, ώστε να γίνουν οι μικροί δημοσιογράφοι και εκδότες των μαθητικών εντύπων.
Την ίδια επιτυχία είχε και η «1η Έκθεση Μαθητικού Εντύπου» που πραγματοποιήθηκε στα νησιά της Περιφέρειάς μας. Τα έντυπα που εκτέθηκαν, και όσα συγκεντρωθούν στο μέλλον, θα αποτελέσουν το Αρχείο Μαθητικού Εντύπου Βορείου Αιγαίου.
Θα χαρούμε ιδιαίτερα αν τα έντυπα αυτά συνεχίσουν την έκδοσή τους, αυξηθεί ο αριθμός των τίτλων και των συμμετεχόντων και περισσότερο αν κάποιοι από τους μαθητές μας ασχοληθούν με τη δημοσιογραφία και τη συγγραφή λογοτεχνικών έργων στο μέλλον μετά την αποφοίτηση και τις σπουδές τους.
Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε τη λήξη του « 4ου Ετήσιου Διαγωνισμού Μαθητικού Εντύπου» που διοργάνωσε η Περ/κή Δ/νση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Βορείου Αιγαίου. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν σχολικές μονάδες Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης από όλο το Β.Αιγαίο. Η κριτική επιτροπή αποτελούμενη από τους:
Καλάργαλη Αριστείδη, Περιφερειακό Διευθυντή Α/θμιας &Β/θμιας Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου,
Ελευθερίου Πρόδρομο, Προϊστάμενο του Τμήματος Επιστ. &Παιδαγ. Καθοδήγησης Β/θμιας Εκπ/σης Βορείου Αιγαίου,
Λυκιαρδοπούλου Σταυρούλα, Προϊσταμένη του Τμήματος Επιστ. &Παιδαγ. Καθοδήγησης Α/θμιας Εκπ/σης Βορείου Αιγαίου,
Χατζηλία Χρήστο, Σχολικό Σύμβουλο ΠΕ02 Φιλολόγων Δ.Ε. Λέσβου,
Μπούμπα Δημήτριο, Σχολικό Σύμβουλο 3ης Εκπ/κής Περιφέρειας Δ.Ε. Λέσβου,
Τζουρά Μαρία, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Α/θμιας Εκπ/σης Ν. Λέσβου,
Σκορδά Παναγιώτη, εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ02, εκπαιδευτικό – δημοσιογράφο,
συνεδρίασε την Τετάρτη 8 Ιουνίου και αποφάσισε ομόφωνα να απονείμει τα βραβεία ως εξής:
α) για την κατηγορία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης:
1ο βραβείο στο μαθητικό έντυπο «Σελιδοδείκτης», του 10ου Δ.Σ. Μυτιλήνης
2ο βραβείο στο μαθητικό έντυπο «Η εφημεριδούλα μας», του Σχολικού Κέντρου Καρδαμύλων Χίου
3ο βραβείο στο μαθητικό έντυπο «Ηλιαχτίδα», της ΣΤ’ τάξης του 3ου Δ.Σ. Μυτιλήνης
β) Για την κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
1ο βραβείο στο μαθητικό έντυπο «ΕΝΤΥΠΟ-σεις», του 5ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης «Βενιαμίν ο Λέσβιος»
2ο βραβείο στο μαθητικό έντυπο «ΤΟΥ ΠΕΜΠΤΟΥ ΤΑ ΚΑΜΩΜΑΤΑ», του 5ου Γυμνασίου Μυτιλήνης
3ο βραβείο στο μαθητικό έντυπο «ΜΑΘΗΤΟΜΟΥΡΜΟΥΡΑ», του Γυμνασίου Πυθαγορείου
γ) Για την κατηγορία ηλεκτρονικής εφημερίδας βραβείο λαμβάνει:
1ο βραβείο στο ηλεκτρονικό έντυπο «Γυμνάσιος Κίνδυνος», του Γυμνασίου Λ.Τ. Ραχών Ικαρίας
2ο βραβείο στο ηλεκτρονικό έντυπο «ΤΑ ΤΥΠΑΚΙΑ», του Γυμνασίου Παμφίλων Λέσβου
Το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου μαθητικού εντύπου μοιράζονται τα εξής μαθητικά έντυπα:
«γύρω-γύρω ΟΛΟΙ», του Σχολικού Κέντρου Καμποχώρων Χίου
«Τα μουρέλια … γράφουν», του Δ.Σ. Παναγιούδας Λέσβου
«Η Εφημερίδα μας», της Δ’ τάξης του Δ.Σ. Παμφίλων Λέσβου
Ειδική διάκριση λαμβάνουν τα εξής μαθητικά έντυπα:
«Ο Μαθητόκοσμος του 7ου», του 7ου Δ.Σ. Χίου
«Μικροί Σκουταριώτες», του Δ.Σ. Σκουτάρου Λέσβου
«ΤΑ ΑΣΤΕΡΟΜΟΛΥΒΙΑ», της Β2 τάξης του 1ου Δ.Σ. Καρλοβασίου Σάμου
Τιμητικό έπαινο λαμβάνουν τα εξής μαθητικά έντυπα:
«Η παρεούλα μας», του 9ου Δ.Σ. Χίου
«Η εφημερίδα μας», του Δ.Σ. Ταξιαρχών Λέσβου
“Τα φιλαράκια της Ε’ «εν δράσει»”, της Ε’ τάξης του Δ.Σ. Λιβαδίων Χίου
Υ.Γ. Ικαριακής Ραδιοφωνίας : Δημοσιεύουμε παρακάτω ένα από τα κείμενα των μικρών….συναδέλφων μας!!!!!!
Παρασκευή, 20 Μαΐου 2016
Συριακός πόλεμος
της Κατερίνας Καστανιά
Πρόκειται για μία εσωτερκή βίαιη σύγκρουση στη Συρία. Παρόλο που ξεκίνησε ως εμφύλιος, έχει εξελιχθεί σε έναν πόλεμο όπου εμπλέκονται η Ρωσία, οι Η.Π.Α., ο Καναδάς καθώς και πολλές Ευρωπαϊκές χώρες, με στόχο την εκμετάλευση του συριακού υπεδάφους.
Η κάθε πλευρά υποστηρίζει κάποιο διαφορετικό λόγο για την έναρξή του, κανείς όμως δεν μπορεί να αμφισβητήσει τις συνέπειές του. Από το 2011 μέχρι σήμερα τουλάχιστον 250.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους, περισσότεροι από το μισό πληθυσμό της χώρας έχουν υποχρεωθεί να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους λόγω των συνθηκών και η Συρία, από μια χώρα με πολιτισμό έχει πλέον μεταλλαχθεί σε ένα τεράστιο σωρό από τσιμέντο. Ακόμα και σε αυτή τη δύσκολη στιγμή όμως, υπάρχουν κάποιοι που εκμεταλλεύονται την ανάγκη αυτών των ανθρώπων να προσφύγουν σε ανεπτυγμένες χώρες για μια καλύτερη διαβίωση. Έτσι, προκειμένου να τους παρέχουν ένα <ασφαλές> ταξίδι, ζητούν ως αντάλλαγμα τεράστια χρηματικά ποσά. Στοιβάζουν όνειρα, ελπίδες, προσδοκίες και ανθρώπους σε βάρκες που σπάνια καταφέρνουν να φτάσουν στον προορισμό τους… Όσοι έχουν την <τύχη> να φτάσουν σε κάποια χώρα, τότε αντιμετωπίζουν προβλήματα όπως το ρατσισμό που δέχονται από τους πολίτες καθώς και άθλιες συνθήκες διαβίωσης.
Κάθε φορά που στρεφόμαστε εναντίον αυτών των ανθρώπων και τους αντιμετωπίζουμε ως “πρόβλημα”, ας σκεφτούμε όσα έχουν περάσει και ας έρθουμε στη θέση τους, αφού κάλλιστα θα μπορούσαμε να είμαστε σε αυτή. Λοιπόν…?