Υπέρ της ελεύθερης δρομολόγησης του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου “Μυτιλήνη” της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (NEL Lines) στη γραμμή του Βόρειου Αιγαίου Καβάλα-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Βαθύ Σάμου, τα δρομολόγια της οποίας εκτελεί έως σήμερα με επιδότηση το πλοίο “Νήσος Μύκονος” της Hellenic Seaways, τάχθηκε με σημερινή του γνωμοδότηση το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Η γνωμοδότηση αναμένεται να δημοσιευθεί την Τετάρτη και σύμφωνα με πληροφορίες ήταν με πλειοψηφία. Ωστόσο, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, μιλώντας πρόσφατα σε συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή της Ν.Δ Παύλου Βογιατζή στη Βουλή, αναφορικά με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στο Βόρειο Αιγαίο, είχε πει ότι αναλαμβάνει προσωπικά ο ίδιος την πολιτική ευθύνη να μη γίνει δεκτό το αίτημα της εταιρείας, ανεξάρτητα από τη γνωμοδότηση του Συμβουλίου.
“Προσωπικά, σε καμία περίπτωση, ανεξαρτήτως τι αποφασίσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, δεν είμαι διατεθειμένος να καταδικάσω τους νησιώτες του Βορείου Αιγαίου πάλι στην καθυστέρηση, στις αραιές συνδέσεις και σε αυτές τις ποιότητες των υπηρεσιών για τις οποίες, άλλωστε, διαμαρτύρονται διαρκώς”, είχε τονίσει ο υπουργός Ναυτιλίας. Εξάλλου, με ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε την Παρασκευή η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, το Εφετείο Πειραιά αποφάσισε με σημερινή του απόφαση την αναστολή της έκπτωσης της εταιρείας για έναν χρόνο μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης.
Στο αιτιολογικό τονίζεται ότι δεν συντρέχουν λόγοι και προϋποθέσεις ώστε η συγκεκριμένη εταιρεία να αποκλειστεί από διαγωνισμούς ή προσκλήσεις ενδιαφέροντος. Επίσης ανέστειλε την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής της εταιρείας ύψους 1,5 εκατομμυρίων ευρώ. Στην εισήγησή του στις 4 Σεπτεμβρίου, ο προϊστάμενος της διεύθυνσης της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής είχε προτείνει να μην κηρυχθεί έκπτωτη η συγκεκριμένη εταιρεία, αφού τα δρομολόγιά της εκτελούνται πλέον επί έναν μήνα κανονικά στο Βόρειο Αιγαίο από το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο “Μυτιλήνη”.
Είχε αναφέρει, επίσης, ότι ο εκπρόσωπος της εταιρείας, που είχε κληθεί σε ακρόαση για πλημμελή εκτέλεση των δρομολογίων, επικαλέστηκε οικονομικό πρόβλημα λόγω καθυστέρησης στη διαδικασίας εξυγίανσης της NEL Lines και υποσχέθηκε ότι δεν θα υπήρχαν προβλήματα στο μέλλον.
Πηγή: Α.Π.Ε-Μ.Π.Ε