Home ΣυγκοινωνίεςΑκτοπλοϊκό Η Λαϊκή Συσπείρωση Σάμου για τις συγκοινωνίες στα νησιά μας

Η Λαϊκή Συσπείρωση Σάμου για τις συγκοινωνίες στα νησιά μας

by ikariaki.gr
3 views

πλοία ακτοπλοικόΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η Λαϊκή Συσπείρωση Περιφερειακής Ενότητας Σάμου, καταγγέλλει στον Σαμιακό λαό την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στις συγκοινωνίες στα νησιά μας. Είναι αποτέλεσμα της απελευθέρωσης και της ανταγωνιστικότητας που είναι στρατηγική επιλογή του κεφαλαίου, που επιβάλλει η ΕΕ και υλοποιούν πρόθυμα οι ελληνικές κυβερνήσεις.

Καταγγέλλει τις ευθύνες που έχει η κυβέρνηση αλλά και τις παρατάξεις της συγκυβέρνησης και όχι μόνο, που διαχειρίζονται εναλλάξ τον Δήμο και την Περιφέρεια, που αποδέχτηκαν αλλά και στήριξαν πολιτικά την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που έχει δώσει ακόμα περισσότερα προνόμια και κέρδη στους εφοπλιστές σε βάρος νησιωτών και ναυτεργατών. Η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ λάτρης της ΕΕ, στήριζε και στηρίζει όλες αυτές τις παρατάξεις και τις πολιτικές όλα αυτά τα χρόνια. Συνεχίζει να στηρίζει την απελευθέρωση, την άρση του καμποτάζ και τις οδηγίες της ΕΕ. Όψιμα τώρα προτείνει δημόσιο κοινωνικό φορέα συγκοινωνιών, αφήνοντας στο απυρόβλητο την ανταγωνιστικότητα, τα κέρδη και τα προνόμια των εφοπλιστών.

Καταγγέλλουμε τον υπουργό που με μια υπογραφή πετάει στο δρόμο 500 ναυτεργάτες και αφήνει τα νησιά χωρίς πλοία, αντί να επιβάλλει την αντικατάσταση του ΜΥΤΙΛΗΝΗ και του EUROPEANEXPRESS με 2 σύγχρονα καράβια και την υποχρεωτική δρομολόγηση του ΜΥΚΟΝΟΣ για όλο το χρόνο.

Η κίνηση του Υπουργού ναυτιλίας σε καμία περίπτωση δεν είναι κίνηση υποστήριξης των συμφερόντων των νησιωτών, αλλά ούτε και των ναυτεργατών. Δεν δεσμεύεται ότι θα αλλάξει προς το καλύτερο η ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Β. Ελλάδα. Για άλλη μια φορά αφήνει το καθεστώς ασυδοσίας των εφοπλιστών άθικτο. Ένα καθεστώς ασυδοσίας που έχει δημιουργηθεί από τους νόμους που ο ίδιος και η κυβέρνησή του ψήφισαν και υλοποιούν.

Η απόφαση του ΣΑΣ προτείνει στον υπουργό υποβάθμιση της γραμμής σε 2 η ακόμα και 1 δρομολόγιο για Σάμο και κόβουν τη Θεσσαλονίκη. Συνεχίζει η σύνδεση με τον Πειραιά να είναι προβληματική, με το Mykonos να σταματάει και να μένουμε μόνο με το Europeanexpress των 17 ωρών και τις βλάβες του.

Με την εφαρμογή της οδηγίας 3577/92 για την άρση του CABOTAGE και την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ψηφίστηκαν νόμοι (το 2001 με τον νόμο Παπουτσή μέχρι τον τελευταίο) που εντείνουν και νομιμοποιούν την ασυδοσία που καταγράφεται ως εξής:

  1. Κατάργησαν το όριο ηλικίας των πλοίων που ήταν τα 30 χρόνια και επιτρέπουν να κυκλοφορούν το ΜΥΤΙΛΗΝΗ, το EUROPEANEXPRESS, το ΘΕΟΦΙΛΟΣ, τα οποία καθημερινά χαλάνε και είναι 40+ χρονών.

  2. Κατάργησαν την υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση με αποτέλεσμα το ΜΥΚΟΝΟΣ να μπαίνει για 3 μήνες το καλοκαίρι και να κάνει «αρπαχτές». Τα άλλα πλοία να σταματάνε όπως και όπου θέλουν ανεξέλεγκτα, πέρα από τις βλάβες, επικαλούμενοι οι εφοπλιστές διάφορες δικαιολογίες.

  3. Το EUROPEANEXPRESS κυκλοφορεί με κυπριακή σημαία και με πιστοποιητικά ασφαλείας από τον ρωσικό νηογνώμονα και όταν παθαίνει βλάβες το λιμεναρχείο να μας δηλώνει αναρμόδιο.

  4. Αυξήθηκαν τρεις φορές τα εισιτήρια και κατάργησαν εκπτώσεις των ΑΜΕΑ. Την ίδια στιγμή μείωσαν τους μισθούς των ναυτεργατών, τους αφήνουν απλήρωτους και άνεργους. Όλα αυτά μαζί με τις επιδοτήσεις και τις φοροαπαλλαγές εκτίναξαν τα κέρδη των εφοπλιστών στα ύψη.

  5. Άλλαξαν τις οργανικές συνθέσεις πληρωμάτων, καταργούν τις ΣΣΕ, τους αφήνουν απλήρωτους και άνεργους και προχωράνε και σε ομαδικές απολύσεις.

Καλούμε το Σαμιακό Λαό να καταγγείλει και να αγωνιστεί μαζί με τους ναυτεργάτες, για να διεκδικήσει:

  • Καθημερινή σύνδεση των νησιών μας (Σάμο, Ικαρία, Φούρνοι, Θύμαινα) με Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Βόρεια Ελλάδα και των νησιών μεταξύ τους, με σύγχρονα γρήγορα και ασφαλή πλοία με ναυτεργάτες με πλήρη ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα, με φτηνά εισιτήρια.

  • Όχι στις απολύσεις των ναυτεργατών. Εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών. Εξασφάλιση στους ναυτεργάτες πλήρους και σταθερής δουλειάς με ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης.

  • Να καταργηθούν οι νόμοι που μας οδήγησαν σε αυτή την κατάσταση. Ο κανονισμός 3577/92, ο νόμος Παπουτσή 2932/2001, καθώς και όλοι οι μετέπειτα νόμοι της απελευθέρωσης.

  • Καμιά ιδιωτικοποίηση λιμανιών και αεροδρομίων.

  • Ουσιαστικοί έλεγχοι αξιοπλοΐας από δημόσιο φορέα, με την συμμετοχή εκπροσώπων του ναυτεργατικού κινήματος και λήψη αυστηρών μέτρων για την ασφάλεια και προστασία της ζωής στη θάλασσα.

  • Δημιουργία ενιαίου, αποκλειστικά Δημόσιου, φορέα συγκοινωνιών (αεροπορικών και ακτοπλοϊκών), που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και οι θαλάσσιες και εναέριες μεταφορές θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό.

Σάμος 13/9/2014

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue