ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ & ΦΟΥΡΝΩΝ
Ικαρία, 15 Ιουνίου 2015
Προς: Τα Μέλη του Συλλόγου
ΔΟΕ
Οι εξελίξεις στην ειδική αγωγή και οι επιπτώσεις στην Ικαρία!!
Το Δ.Σ. του Συλλόγου, παίρνοντας υπ’ όψη τις εξελίξεις στην ειδική αγωγή και την κατάσταση που διαμορφώνεται στην μοναδική δομή ΕΑΕ στην Ικάρια ενημερώνει για τα εξής:
Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛ με το νέο πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση δίνει ένα νέο καίριο πλήγμα στην ειδική αγωγή ή όπως τη βάφτισαν «ειδική εκπαίδευση». Διαμορφώνοντας ένα «νέο» επιεικώς απαράδεκτο πλαίσιο, για την ειδική εκπαίδευση, όταν στο όνομα της «ισοτιμίας και των ευκαιριών» κλείνει τις δομές ειδικής αγωγής & εκπαίδευσης και οδηγεί τα παιδιά στα γενικά σχολεία (τα οποία φυσικά δεν έχουν ούτε την ίδια στελέχωση, ούτε τον ίδιο εξοπλισμό) !!
Την ίδια στιγμή δίνουν ψεύτικες ελπίδες στους γονείς για «ισοτιμία στην εκπαίδευση» …
- την ώρα που μειώνεται δραματικά η παράλληλη στήριξη όπου και όταν φτάσει,
- την ώρα που κλείνουν δομές,
- την ώρα που τα ειδικά σχολεία ανοίγουν Οκτώβριο στη καλύτερη περίπτωση, μιλάνε για ίσες ευκαιρίες
- την ώρα που ξεχνάνε ότι παιδιά με ιδιαιτερότητες και οι οικογένειες τους αδυνατούν να πληρώσουν το κόστος κάθε θεραπείας που ξεπερνά τα 200 και 300 ευρώ το μηνά!!!
Ενώ παράλληλα κοροϊδεύουν τους εργαζόμενους στον κλάδο, λέγοντας τους ότι αναβαθμίζεται το ΕΒΠ (ειδικό βοηθητικό προσωπικό) σε ΕΒΕΠ (ειδικό βοηθητικό εκπαιδευτικό προσωπικό), και θα έχει την ευθύνη στη παράλληλη στήριξη. Ξεχνάνε να πουν όμως ότι το ΕΒΕΠ θα βγάζει όλη τη λάντζα: συν τα καθήκοντα του ως ΕΒΠ θα έχει και την εκπαιδευτική ιδιότητα, 2 σε 1 δηλαδή!!!
Για να δούμε τις περίφημες «κόκκινες γραμμές» :
- Αναβάθμιση του ΕΒΠ σε ΕΒΕΠ: Η αναγνώριση δεν έχει να κάνει με το αν τους επιτρέπεται η συμμετοχή στο σύλλογο διδασκόντων , το δικαίωμα ψήφου και τη συμμετοχή στη εκπαιδευτική διαδικασία του μαθητή μέσα στο σύλλογο. Τους δίνει όμως το δικαίωμα να γίνουν προϊστάμενοι αν το επιθυμούν!!!!! προϊστάμενοι σε τι;;;;;; στην αξιολόγηση … του εκπαιδευτικού έργου. Παράλληλα δεν κάνει λόγο για μόνιμες προσλήψεις ούτε φυσικά στην «αναβαθμισμένη» ειδικότητα.
- Αόρατη η θέση της συγκυβέρνησης στο ΕΕΠ (ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό) : Άγνωστη λέξη και κυρίως άγνωστος ο λόγος ύπαρξης τους. Το ίδιο άρθρο στο πολυνομοσχέδιο τους επιτρέπει να έχουν διευθυντικές θέσεις !!! αλλά όχι μόνιμες θέσεις στους τομείς που τους αναλογούν λογοθεραπεια –Εργοθεραπεία – φυσικοθεραπεία – ψυχολόγος.
- Από τη νέα σχολική χρονιά 5.407 θέσεις εργασίας μέσω ΟΑΕΔ: Για να φανεί πως μειώνεται η ανεργία δίνουν 450-500 ευρώ, χωρίς συντάξιμα ένσημα, χωρίς προϋπηρεσία για τις δομές ειδικής αγωγής – εκπαίδευσης, αυτό θα πει ευαισθησία στην ειδική αγωγή.
- Πετάνε στο καιάδα τα παιδιά που ολοκληρώνουν τη πρωτοβάθμια δομή (αφού) όπου δεν υπάρχει δευτεροβάθμια δομή τα παιδιά κλειδώνονται κυριολεκτικά στο σπίτι τους !!! Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα παιδιά του ΕΑΕ Ικαρίας, για τα οποία δεν υπάρχει δευτεροβάθμια δομή ειδικής αγωγής, οπότε το μέλλον τους είναι προδιαγραμμένο. Τα παιδιά αυτά είχαν και έχουν κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες όλη τη φροντίδα και τη θεραπευτική προσέγγιση. Μετά το τέλος της σχολικής περιόδου πολύ απλά τα παιδιά αυτά παύουν να έχουν το δικαίωμα για δωρεάν παροχές μέσα από δωρεάν και δημόσια παιδεία, μέσα από άλλη δομή εκπαίδευσης όπως τη δευτεροβάθμια
- Τα παιδιά που θα πάνε στα κλασσικά δημοτικά με βάση το νέο πολυνομοσχέδιο, είναι ζητούμενο αν έχουν τη παράλληλη στήριξη, ενώ είναι βέβαιο ότι δεν θα έχουν τις ειδικότητες και τις ευκολίες για εύκολη μετάβαση και συνέχιση της κάλυψης των αναγκών τους
Αυτή τη στιγμή στο ΕΑΕ Ικαρίας, με ευθύνη της διεύθυνσης εκπαίδευσης υπάρχει αναστολή λειτουργιάς του νηπιαγωγείου.
- Ζητάμε άμεσα την παύση αναστολής και την επαναλειτουργία του, καθώς υπάρχει ενδιαφέρον για εγγραφές παιδιών
- Ζητάμε άμεση χαρτογράφηση των παιδιών με ιδιαιτερότητες, με σκοπό να μείνει ανοικτή η μοναδική δομή ειδικής αγωγής & εκπαίδευσης του νησιού.
Ζητάμε να δημιουργηθεί δευτεροβάθμια δομή για να έχουν όλοι ίσες ευκαιρίες, για να πάψουν να είναι τα παιδιά με ειδικές ανάγκες πολίτες δεύτερης κατηγορίας
Απαιτούμε μαζικούς κα μονίμους διορισμούς, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
- Να σταματήσουν τα προγράμματα «κοινωφελούς εργασίας» να καλύπτουν βασικές ανάγκες της εκπαίδευσης .
Καλούμε όλους τους εμπλεκομένους με την λειτουργία της μοναδικής δομής ειδικής αγωγής & εκπαίδευσης του νησιού, να υπερασπιστούν στην πράξη την λειτουργία της δομής.
Καλούμε όλους τους φορείς να πάρουν θέση, απέναντι σε αυτό το σοβαρό θέμα και τις δυσοίωνες εξελίξεις που προοιωνίζουν, τα προβλεπόμενα στο πλαίσιο λειτουργίας της «ειδικής αγωγής» στην χώρα μας.
ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΕ ΙΚΑΡΙΑΣ-ΦΟΥΡΝΩΝ
ΜΜΕ