Λύνουν και δένουν οι εφοπλιστές με τις πλάτες της νέας συγκυβέρνησης και των συμβιβασμένων συνδικαλιστών
Σε μερική απομόνωση βρίσκει η θερινή περίοδος τη Λήμνο, τον Αϊ – Στράτη, την Τήλο, τους Φούρνους, την Ικαρία, τη Σάμο και μια σειρά νησιών ακόμα, αφού οι εφοπλιστές έχουν αποδρομολογήσει το μισό ακτοπλοϊκό στόλο, ενώ έχουν επί μήνες απλήρωτους τους ναυτεργάτες των πληρωμάτων. Στον αντίποδα, ακόμα και οι ελάχιστες μειώσεις στα εισιτήρια (2,6%) που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, δεν έχουν περάσει στις τιμές.
Το απόγευμα της περασμένης Τετάρτης, οι δήμαρχοι της Λήμνου και του Αϊ – Στράτη συναντήθηκαν με τον αναπληρωτή υπουργό Θ. Δρίτσα, απαιτώντας απρόσκοπτη ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και με τα γύρω νησιά.
Η Λήμνος καλύπτεται με ένα και μόνο πλοίο, το «Ν. ΜΥΚΟΝΟΣ», που φτάνει στο νησί δύο φορές τη βδομάδα και μετά από ταξίδι 20 ωρών, καθώς ξεκινάει από Πειραιά για Σύρο, Μύκονο, Εύδηλο (Ικαρία), Καρλόβασι, Βαθύ, Χίο, Μυτιλήνη, Λήμνο, Καβάλα. Οσο για τον Αϊ – Στράτη, συνδέεται με ένα μικρό επιβατηγό από τη Λήμνο. Η μόνη απάντηση που πήραν οι δήμαρχοι από τον Θ. Δρίτσα ήταν ότι το θέμα τους θα συζητηθεί στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που συνεδριάζει σήμερα, Παρασκευή.
Από την άλλη, η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει τη λήψη νέων μέτρων υπέρ των εφοπλιστών και ενίσχυση του προκλητικού καθεστώτος των επιδοτήσεων (δηλαδή το ζεστό χρήμα που τους προσφέρει απλόχερα μέσα από τις λεγόμενες «άγονες γραμμές») με νομοσχέδιο που ήδη βρίσκεται στη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης. Μάλιστα, αυτή η εξέλιξη, όπως όλα δείχνουν, εντείνει τους ανταγωνισμούς ανάμεσα στους εφοπλιστές της ακτοπλοΐας και ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η αναδιανομή της πίτας των επιδοτήσεων που πληρώνουν οι εργαζόμενοι και ο λαός.
Είναι ενδεικτικό ότι, η εταιρεία Hellenic Seaways από τις 18 Μάη έχει ανακοινώσει με δελτίο Τύπου ότι από τις 15 του Ιούνη αναλαμβάνει τις επιδοτούμενες γραμμές του Β. Αιγαίου – εκεί δηλαδή που είχε δρομολογήσει τα πλοία της η ΝΕΛ – με τη δρομολόγηση εκτός του «Ν. ΜΥΚΟΝΟΣ», των πλοίων «ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ» (30 ετών) και «ΑΡΙΑΔΝΗ». Βέβαια, η δρομολόγηση αφορά μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες. Από εκεί και πέρα, τα νησιά θα εγκαταλειφθούν και πάλι στην τύχη τους.
Αλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο αναπληρωτής υπουργός εξετάζει το ενδεχόμενο να κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία ΝΕΛ, αφού βέβαια πρώτα της δόθηκε μέσα σε διάστημα ενός μήνα, τον περασμένο Απρίλη 1.300.000 ευρώ επιδότηση, ενώ έχει επί μήνες ακινητοποιημένα όλα τα πλοία της και έχει απλήρωτους τους ναυτεργάτες από 6 μήνες έως και ένα χρόνο.
Την κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες των πλοίων της ΝΕΛ και ιδιαίτερα του Ε/Γ – Ο/Γ «Μυτιλήνη», τη στάση της πλοιοκτήτριας εταιρείας αλλά και του υπουργείου Ναυτιλίας, καταγγέλλουν τα ναυτεργατικά σωματείαΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ. Αντιπροσωπεία τους, μαζί με τοΕργατικό Κέντρο Σάμου, τους επισκέφτηκε στο λιμάνι του Καρλοβάσου, όπου βρίσκονται εδώ και μήνες.
Η εταιρεία όχι μόνο έχει απλήρωτους τους εργαζόμενους, αλλά δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για τροφοδοσία πετρελαίου στο πλοίο. Αποτέλεσμα, όπως επισημαίνουν τα σωματεία, είναι να παραμένει το πλοίο χτες για δεύτερη μέρα σβηστό, να μη διασφαλίζεται η ενδιαίτηση των ναυτεργατών, να ελλοχεύουν σοβαροί κίνδυνοι για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, του πλοίου και της λιμενικής εγκατάστασης.
«Η εξέλιξη επιβεβαιώνει τη θέση των ταξικών δυνάμεων για τον εμπαιγμό σε βάρος των ναυτεργατών της ΝΕΛ και των οικογενειών τους, από εφοπλιστές – κυβέρνηση – ΥΕΝ και τους τυχοδιώκτες της διοίκησης της ΠΕΝΕΝ, που σε συγχορδία, δε θέλουν να εντάξουν στο νόμο “περί εγκατάλειψης” τους ναυτεργάτες της ΝΕΛ, να συνεχίζουν να τους καλλιεργούν συγχύσεις, να τους διατηρούν σε ομηρία, υπονομεύοντας τα δικαιώματά τους», σημειώνουν στην κοινή τους ανακοίνωση τα σωματεία και καλούν τον αρμόδιο υπουργό να αναλάβει άμεσα τις ευθύνες του.
Πηγή: http://www.rizospastis.gr