ΙΚΑΡΙΑ 1-10-2014
προς Υπουργό Ναυτιλίας& Αιγαίου κ. Μ. Βαρβιτσιώτη
Γ.Γ.Υ.Ν.Α. κ. Αθ. Μπούσιο Γεν. Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής
Κοινοποίηση: Γραφείο Πρωθυπουργού Υπουργό Τουρισμού κ. Κεφαλογιάννη
Περιφέρεια Β. ΑιγαίουΠΕ Σάμου Βουλευτή Σάμου κ. Καλογερή
Θέμα: Διαμαρτυρία για τον αποκλεισμό του λιμένα Αγίου Κηρύκου από τα δρομολόγια της σύνδεσης της Ικαρίαςμε το Β. Αιγαίο.
Σύσσωμη η κοινωνία της Ν. Ικαρίας με συναισθήματα αγανάκτησης εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της: Πριν ακόμα αποκατασταθεί η προκλητική αδικία που έγινε σε βάρος των κατοίκων που εξυπηρετούνται από το λιμάνι του Αγίου Κηρύκου( όταν η ΝΕΛ στη σύμβασή της από την 1-11-2013 έκοψε το 1 από τα 3 κατοχυρωμένα από το 2010 δρομολόγια της σύνδεσης του Αγίου Κηρύκου με τον Πειραιά) δεύτερο χαστούκι υποβάθμισης έρχεται να προστεθεί: Έξω πάσης λογικής σταματάει η προσέγγιση στον Άγιο Κήρυκο του πλοίου της άγονης γραμμής που έκανε από παλιά και συνέδεε την πρωτεύουσα της Ικαρίας και της ΠΕ Ικαρίας Φούρνων με το Β. Αιγαίο.
Μας προξενεί οδυνηρή έκπληξη η εγκληματική σιωπή του Υπουργείου Ναυτιλίας στους σχεδιασμούς και στα κάθε είδους συμφέροντα που οδηγούν την περιοχή μας σε οικονομικό μαρασμό.
Το λιμάνι του Αγίου Κηρύκου κατασκευάστηκε στη δεκαετία του 70 για να εξυπηρετεί τις μεγάλες διαχρονικές ανάγκες τόσο του νησιού όσο και της ευρύτερης περιοχής μιας και το γειτονικό νησί των Φούρνων εξυπηρετείται από τις υπηρεσίες ,τις τράπεζες, το επαρχείο, αλλά κυρίως από το νοσοκομείο το οποίο βρίσκεται στον Άγιο Κήρυκο. Επιπλέον πολλά περιστατικά του Νοσοκομείου χρειάζεται να διακομιστούν στη Σάμο .
Εκτός όλων αυτών στην περιοχή του Αγίου Κηρύκου υπάρχουν οι παγκοσμίως γνωστές ιαματικές πηγές ,βασική πηγή πλούτου της περιοχής καθώς μια ολόκληρη δραστηριότητα των κατοίκων έχει να κάνει με τον ιαματικό τουρισμό ο οποίος τα τελευταία χρόνια και με τις ενέργειες του Υπουργείου τουρισμού (άνοιγμα μετά την αναγνώριση των πηγών και στους ασφαλισμένους Ευρωπαίους),παρουσιάζει σταδιακή ανάκαμψη. Η σύνδεση λοιπόν με το Β. Αιγαίο ,έστω και με το ένα δρομολόγιο ,δίνει τη δυνατότητα σε υπερήλικες λουόμενους να φτάσουν στον Άγιο Κήρυκο για τα ιαματικά λουτρά και παίρναμε υπoσχέσεις για τη σύνδεση του Αγ. Κηρύκου και με τα νησιά του Ν. Αιγαίου ,καθώς πολλοί λουόμενοι π.χ. από Κω ή Ρόδο φτάνουν εδώ μετά από μεγάλο ταξίδι ταλαιπωρίας.
Ζητάμε από το Υπουργείο να επέμβει άμεσα και να μας εξασφαλίσει αυτό το ελάχιστο κεκτημένο στο αγαθό της συγκοινωνίας :Στο ένα από τα δρομολόγια το πλοίο από το Β. Αιγαίο να προσεγγίζει στο λιμάνι του Αγ. Κηρύκου.
Και τι σας λέει αυτή η διακριτή μεταχείριση της Σάμου σε σχέση με την Ικαρία να πιάνει και στα 2 δρομολόγια και τα δυο λιμάνια της; Δεθα μπορούσε να γίνει το ίδιο με την Ικαρία, ένα νησί που πέρα από την ιδιαίτερη γεωμορφολογία του( το βουνό Αθέρας με 1000 μ. υψόμετρο το κόβει σε 2 κομμάτια, έχει ένα πολύ κακοσυντηρημένο ορεινό κυρίως οδικό δίκτυο 40 χιλιομέτρων σκεπασμένο με πυκνή ομίχλη τους περισσότερους μήνες του χειμώνα, με κατολισθήσεις και άκρως επικίνδυνο σε αρκετά σημεία .
Περιμένοντας να αποκατασταθεί και η προηγούμενη αδικία σε βάρος μας ,μετά τη λήξη της σύμβασης της ΝΕΛ στις 30-10-2014(όπως ως δημοτικήαρχή είχαμε ενημέρωση με το υπ’ αρ.3317.1/73/13 στις 26/11/2013 έγγραφο του Υ.Ν.Α.)και να έχει ο Άγιος Κήρυκος τα 3 δρομολόγια της σύνδεσης του με τον Πειραιά, παρακαλούμε άμεσα να αποκατασταθεί η νέα αδικία σε βάρος μας και το 1 τουλάχιστον από τα δύο δρομολόγια της γραμμής από το Β. Αιγαίο να προσεγγίζει το λιμάνι της πρωτεύουσας ,τον Άγιο Κήρυκο. Αυτό είναι απαίτηση όλης της Ν. Ικαρίας ,όπως ενημερωθήκατε από την επιστολή του Επάρχου Ικαρίας-Φούρνων, το ψήφισμα του Δήμου Ικαρίας, τη διαμαρτυρία του εμπορικού συλλόγου κ.λ.π. τα οποία βρίσκονται δημοσιευμένα και σε μέσα ενημέρωσης.
Με την ελπίδα ότι απευθυνόμαστε σε ώτα ακουόντων ,οι οποίοι κατανοούν τον αγώνα και την αγωνία μας να μην οδηγηθεί η περιοχή μας σε υποβάθμιση, οικονομικό μαρασμό και αργό θάνατο,παρακαλούμε να αντιμετωπίσετε άμεσα το πρόβλημα δείχνοντας έμπρακτα το ενδιαφέρον σας για την επιβίωση του ακριτικού νησιού μας.
ΜΠΙΝΙΚΟΥ ΜΑΡΙΑ
(Αντιδήμαρχος Ικαρίας στην προηγούμενη Δημοτική αρχή και τώρα δημοτική σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης)