ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ
Δυναμώνουμε τη φωνή μας
Όταν ήταν ανοιχτά τα σχολεία δεν πάρθηκε κανένα ουσιαστικό μέτρο ούτε για την υγεία του κόσμου ούτε για την πρόσβαση όλων των μαθητών στη γνώση.
Τις προηγούμενες δύο σχολικές χρονιές οι μαθητές ταλαιπωρούνταν με τις μεταφορές σε σχέση με το σημείο από όπου έπαιρναν τους μαθητές και το σημείο όπου τους άφηναν, αλλά και σε σχέση με τον χρόνο επιβίβασης/αποβίβασης αφού σε κάποιες περιπτώσεις το ίδιο μέσο περνούσε από αρκετά σχολεία. Το κυριότερο πρόβλημα όμως είναι ότι υπήρξαν μαθητές που δεν πήγαν σχολείο για ολόκληρη χρονιά, αφού δεν μεταφέρονταν.
Ακόμα και τώρα έχουν σταματήσει οι μεταφορές των μαθητών προς το ειδικό νηπιαγωγείο και το ειδικό σχολείο.
Ενώ είχε κάνει την εμφάνισή της η πανδημία, δεν εξασφαλίστηκαν οι συνθήκες ώστε να μπορούν να κρατιούνται αποστάσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς, στους χώρους εργασίας και στα σχολεία. Κι ας υπήρχε ένα ολόκληρο καλοκαίρι για αναζήτηση αιθουσών. Καθαρίστριες αρκετές για τις ανάγκες δεν προσλήφθηκαν. Οι ευθύνες λοιπόν για τη δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε στη χώρα μας αυτό το διάστημα είναι του κράτους, όσο κι αν προσπαθεί να πείσει για το αντίθετο.
Τώρα που είναι κλειστά τα σχολεία δεν έχει παρθεί κανένα ουσιαστικό μέτρο ούτε για τους μαθητές και τις οικογένειές τους, ούτε για τους εκπαιδευτικούς, που προσπαθούν με κάθε τρόπο να βρεθούν κοντά στους μαθητές και τις οικογένειές τους, ενώ οι ίδιοι έχουν αφεθεί στην τύχη τους. Είναι πολλοί οι γονείς που έβαλαν βαθιά το χέρι στην τσέπη, γνωρίζοντας ότι και αυτή τη φορά – όπως την άνοιξη- δεν πρόκειται να τους προσφέρει τίποτε το κράτος. Τελικά οι οικονομικές δυνατότητες της οικογένειας επηρεάζουν και τη δυνατότητα του παιδιού να έχει πρόσβαση στο σχολείο και οι ανισότητες έχουν γίνει μεγαλύτερες.
Άλλοι πηγαίνουν με τα παιδιά τους σε ανοιχτούς χώρους με wifi, σε σπίτια γνωστών ή σε καταστήματα για να μπορέσουν να παρακολουθήσουν την τηλεκπαίδευση. Πολλοί γονείς και εκπαιδευτικοί στην Ικαρία έχουν πρόβλημα συνδεσιμότητας, με αποτέλεσμα προβλήματα στον ήχο, στην εικόνα ή και στη δυνατότητα εισόδου στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης. Οικογένειες βρίσκονται σε δύσκολη θέση, αφού κάθε παιδί και κάθε εργαζόμενος από απόσταση χρειάζεται δική του συσκευή. Έτσι επιστρατεύεται κάθε είδους συσκευή. Κάποια παιδιά μπορούν μόνο να ακούσουν το μάθημα χωρίς να μπορούν να αλληλεπιδράσουν.
Όταν πολύ λίγοι μαθητές έχουν κατορθώσει να μπουν στο «ηλεκτρονικό δωμάτιο» ο εκπαιδευτικός θα βρεθεί σε δίλημμα τι να κάνει. Προσπαθεί με τον τρόπο του να μην αφήσει έξω κανέναν μαθητή και βρίσκει κάποιες φορές τον μπελά του. Η ύλη δεν προχωράει απρόσκοπτα. Ο εκπαιδευτικός – που κάποιες φορές και ο ίδιος δεν μπορεί να συνδεθεί- θα υποχρεωθεί να επαναλάβει ξανά και ξανά τα λόγια του για κάθε παιδί που είχε αποσυνδεθεί. Το κάθε τι χρειάζεται περισσότερο χρόνο. Και φυσικά η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση για ανήλικους μαθητές καθόλου δεν μπορεί να συγκριθεί με το δια ζώσης μάθημα.
Μένουμε κοντά στις οικογένειες, αλλά και στους εκπαιδευτικούς.
Δυναμώνουμε τη φωνή μας για αυτά που πρέπει να γίνουν:
ü Να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις
ü Να δημιουργηθούν νέες σχολικές αίθουσες και να αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες
ü Να γίνονται δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία
ü Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας ώστε να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα
ü Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους σύμβασης
ü Να χορηγούνται δωρεάν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας
ü Να παρθούν μέτρα για την αποσυμφόρηση των σχολικών λεωφορείων
ü Να δοθούν σε όλα τα παιδιά τεχνολογικά μέσα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, γρήγορο internet με ευθύνη του κράτους
ü Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης και να στηριχθούν όλα τα παιδιά με ενισχυτική διδασκαλία και φροντιστηριακά μαθήματα αμέσως μόλις ανοίξουν τα σχολεία.
ü Δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές μορφές τηλεαξιολόγησης. Μόνη λύση να παραταθεί ο χρόνος παράδοσης της βαθμολογίας.
ü Μεταφορές για όλα τα παιδιά που το χρειάζονται, σύμφωνες με τις ανάγκες τους.
ü Ίδρυση κρατικού φορέα που θα αναλάβει την ευθύνη για τις μεταφορές μαθητών.
Συμμετέχουμε στην Πανελλαδική Μέρα Δράσης στην Εκπαίδευση στις 17 Δεκεμβρίου
και στη Μέρα Δράσης στην Ικαρία για τις Μεταφορές Μαθητών στις 18 Δεκεμβρίου
– Μαζεύουμε υπογραφές απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης.
– Μοιράζουμε ενημερωτικό υλικό στις Πλατείες Αγίου Κηρύκου και Ραχών, αλλά και σε άλλες γειτονιές Ικαρίας και Φούρνων την Πέμπτη, 17 Δεκεμβρίου στις 18:00. Την ίδια ώρα θα γίνει ανάρτηση πανό στη Πλατεία Αγίου Κηρύκου.
– Ξεκινάμε τη συνδημιουργία βίντεο με μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς Ικαρίας και Φούρνων, με θέμα «Στον δρόμο για το σχολείο».
– Κηρύσσουμε στάση εργασίας μίας ώρας την Παρασκευή, 18 Δεκεμβρίου (16:20 – 17:20).
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ
Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2020
Πανελλαδική Μέρα Δράσης στην Εκπαίδευση
Εδώ και τώρα μέτρα για ανοιχτά σχολεία με ασφάλεια και υγιεινή!
Ούτε ένας μαθητής αποκλεισμένος!
Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση!
Σύλλογοι και ΕΛΜΕ από όλη τη χώρα συντονίζουμε τη δράση μας απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης.
Από την αρχή της πανδημίας έχουμε βρεθεί δίπλα στους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, γιατί αυτό επιτάσσει πρώτα απ’ όλα ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να συνεχιστεί, με όσα μέσα έχουμε, η προσπάθεια στήριξης των μαθητών, έστω και μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Κάνουμε πράξη το σύνθημα «Δίπλα στους μαθητές μας με κάθε μέσο». Ωστόσο, ξέρουμε ότι αυτή η διαδικασία δεν αντικαθιστά με τίποτα την δια ζώσης εκπαίδευση και έχουμε τις ίδιες ανησυχίες με τους γονείς, ώστε να μη «χαθεί» η σχολική χρονιά.
Ενώ κάνουμε όλη αυτήν την προσπάθεια, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας όλους αυτούς τους μήνες κοροϊδεύει. Παρουσιάζει μια εικονική πραγματικότητα για την κατάσταση στα σχολεία. Αφήνει χωρίς πρόσβαση στη λεγόμενη «τηλεκπαίδευση» πάνω το 30% των μαθητών. Έχει την απόλυτη ευθύνη για την απίστευτη ταλαιπωρία μαθητών και εκπαιδευτικών την όξυνση των ταξικών διαφοροποιήσεων που εντείνονται όλο αυτό το διάστημα. Παραδέχεται κυνικά ότι η ανάγκη του λαού για να προστατευτεί όσο το δυνατόν περισσότερο από τους κινδύνους της πανδημίας, είναι ένα τεράστιο κόστος. Αντί για γενναία αύξηση των κλινών ΜΕΘ και επίταξη του ιδιωτικού τομέα μειώνει κατά 600 εκ..€ τις δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την υγεία. Δεν προχωρά σε μείωση των μαθητών ανά τμήμα, σε μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία, σε μαζικές προσλήψεις στην καθαριότητα των σχολείων, αλλά και σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Το μόνο που συνεχίζουν ακάθεκτοι , είναι να τσακίζουν τα δικαιώματά μας και τη ζωή μας, ξυλοφορτώνοντας και προσπαθώντας να τρομοκρατήσουν όσους αγωνίζονται και διεκδικούν. Όπως την περίοδο της πρώτης καραντίνας, με το πολυνομοσχέδιο που, εκτός άλλων, αύξησε τον αριθμό των παιδιών στα τμήματα, εν μέσω πανδημίας, το Υπουργείο Παιδείας έρχεται στη δεύτερη καραντίνα για να καταθέσει το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (EEK), με κλειστά σχολεία. Ένα νομοσχέδιο μακριά από την ανάγκη για ποιοτική και αναβαθμισμένη επαγγελματική εκπαίδευση, που την υποβαθμίζει.
Μάλιστα, είναι τόσο ξεδιάντροποι που μέσα σε αυτό το νομοσχέδιο, βάζουν διατάξεις, όπως αυτή για τις τοπικές προσλήψεις αναπληρωτών από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, που μετά τις τρίμηνες συμβάσεις, έρχονται να ολοκληρώσουν το σχέδιο για την παραπέρα ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών και να απαλλάξουν το Υπουργείο από την ευθύνη να προσλαμβάνει εκπαιδευτικούς για όλες τις ανάγκες των μαθητών, όποτε αυτές προκύπτουν. Ενώ, αυξάνοντας την ένταση του αυταρχισμού, το Υπουργείο έχει εντάξει στο νομοσχέδιο και διάταξη που στην ουσία καταργεί την εκπροσώπηση των εργαζομένων στα υπηρεσιακά συμβούλια.
Αντίστοιχα, ο προϋπολογισμός που ετοιμάζουν για το 2021 δείχνει ξεκάθαρα ποιες είναι οι αγωνίες της κυβέρνησης. Δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ χαρίζουν απλόχερα στους μεγαλοεπιχειρηματίες, την ίδια στιγμή που μειώνουν, εν μέσω πανδημίας τις δαπάνες για την υγεία και κατά -1,17% τον προϋπολογισμό για την Παιδεία.
Τέρμα πια στην κοροϊδία!
Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να μας πείσει ότι ο ιός δεν κολλάει στα σχολεία, είτε ότι περισσότεροι μαθητές στην τάξη δεν σημαίνει περισσότερος κίνδυνος διασποράς του ιού, η πραγματικότητα είναι πεισματάρα! Όλα τα αιτήματα που έχουν εδώ και καιρό τα σωματεία των εκπαιδευτικών, των γονιών και οι μαθητές είναι δίκαια.
Δεν έχουμε καμία εμπιστοσύνη, στην κυβερνητική γι’ αυτό και δε σταματάμε να διεκδικούμε όλα όσα είναι αναγκαία σήμερα για να ικανοποιούνται τα σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, και τα σύγχρονα εργασιακά δικαιώματά μας.
Δε θα κλείσουμε το στόμα απέναντι στην προσπάθεια την κυβέρνησης αν φορτώσει την κρίση στις πλάτες του λαού, να επιβάλει 10ωρη εργασία, απλήρωτες υπερωρίες, κατάργηση του δικαιώματος στην απεργία, χτύπημα των σωματείων μας. Σε lockdown πρέπει να μπει η αντιλαϊκή πολιτική και όλοι όσοι την υπηρετούν.
Φωνάζουμε για όλα αυτά που πρέπει να γίνουν ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με υγιεινή και ασφάλεια, για τα μέτρα που πρέπει να παρθούν όσο τα σχολεία είναι κλειστά.
ü Να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις
ü Να δημιουργηθούν νέες σχολικές αίθουσες και να αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες
ü Να γίνονται δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία
ü Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας ώστε να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα
ü Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους σύμβασης
ü Να χορηγούνται δωρεάν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας
ü Να παρθούν μέτρα για την αποσυμφόρηση των σχολικών λεωφορείων
ü Να δοθούν σε όλα τα παιδιά τεχνολογικά μέσα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, γρήγορο internet με ευθύνη του κράτους
ü Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης και να στηριχθούν όλα τα παιδιά με ενισχυτική διδασκαλία και φροντιστηριακά μαθήματα αμέσως μόλις ανοίξουν τα σχολεία.
ü Δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές μορφές τηλεαξιολόγησης. Μόνη λύση να παραταθεί ο χρόνος παράδοσης της βαθμολογίας.
ü Μεταφορές για όλα τα παιδιά που το χρειάζονται, σύμφωνες με τις ανάγκες τους.
ü Ίδρυση κρατικού φορέα που θα αναλάβει την ευθύνη για τις μεταφορές μαθητών.
Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση μαζί με τις άθλιες διατάξεις για τις τοπικές προσλήψεις αναπληρωτών και για τη συγκρότηση των υπηρεσιακών συμβουλίων.
Να γίνουν μαζικοί, μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες στην εκπαίδευση. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.
Βάζουμε μπροστά τις δικές μας ανάγκες και όχι τα κέρδη των λίγων!
Μέσα από τα σωματεία μας που σε όλες τις περιόδους της πανδημίας δεν έχουν σταματήσει τη δράση τους, προχωράμε σε πανελλαδική μέρα δράστης στις 17 του Δεκέμβρη, ώστε να ακουστεί για άλλη μια φορά η φωνή μας! Προχωράμε σε παραστάσεις διαμαρτυρίας, συνεντεύξεις τύπου και άλλες αγωνιστικές δράσεις σε όλη τη χώρα παίρνοντας όλα τα μέτρα προστασίας που έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε πολύ καλύτερα από την κυβέρνηση να τηρούμε.
Μαζεύουμε χιλιάδες υπογραφές κάτω από το κάλεσμα των σωματείων μας.
Με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ικαρίας – Φούρνων:
– Μαζεύουμε υπογραφές απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης.
– Μοιράζουμε ενημερωτικό υλικό στις Πλατείες Αγίου Κηρύκου και Ραχών, αλλά και σε άλλες γειτονιές Ικαρίας και Φούρνων την Πέμπτη, 17 Δεκεμβρίου στις 18:00. Την ίδια ώρα θα γίνει ανάρτηση πανό στη Πλατεία Αγίου Κηρύκου.
– Ξεκινάμε τη συνδημιουργία βίντεο με μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς Ικαρίας και Φούρνων, με θέμα «Στον δρόμο για το σχολείο».
ΜΕ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΗ ΦΩΝΗ ΜΑΣ!