ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Μαρούσι,28 Μαρτίου 2018
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Θέμα: Από το Αγαθονήσι και τις Οινούσες μέχρι τη Γερμανία και τη Ν. Αφρική, εκπαιδευτικοί συμμετέχουν στην επιμόρφωση για την αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών
Συνεχίζεται η επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών με τα προγράμματα της 3ης περιόδου επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. που θα ξεκινήσουν μετά το Πάσχα, στα οποία θα συμμετάσχουν περισσότεροι από 5.000 εκπαιδευτικοί, ανεβάζοντας τον αριθμό των επιμορφωμένων εκπαιδευτικών, για το διάστημα από το 2017 μέχρι το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, σε περίπου 18.000.
Με την αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας και την εφαρμογή χαρακτηριστικών μεικτού μοντέλου στα προγράμματα επιμόρφωσης, στην περίοδο αυτή συμμετέχουν από απόσταση 507 εκπαιδευτικοί από τη νησιωτική Ελλάδα και 50 εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στο εξωτερικό για τις ανάγκες της ομογένειας (βλέπε πίνακες).
Η επιμόρφωση Β1 επιπέδου ΤΠΕ αφορά σε «Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε.» και υλοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης με τίτλο «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)», http://e-pimorfosi.cti.gr, του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ (2014-2020), από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» (Ι.Τ.Υ.Ε. – «Διόφαντος»), ως δικαιούχο φορέα, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
Η πράξη περιλαμβάνει δράσεις επιμόρφωσης και πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων εκπαιδευτικής αξιοποίησης Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) για 35.000 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των κλάδων και ειδικοτήτων, μέχρι τα μέσα του 2019.
Αφορά στη συνέχεια και μετεξέλιξη της δημοφιλούς στην εκπαιδευτική κοινότητα Επιμόρφωσης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., στην οποία έχουν ήδη συμμετάσχει 27.000 εκπαιδευτικοί των «βασικών» ειδικοτήτων (Φιλόλογοι, Μαθηματικοί, Φυσικών Επιστημών, Πληροφορικής, Δάσκαλοι και Νηπιαγωγοί), στο πλαίσιο προηγούμενων σχετικών έργων (2008-2015).
Το 2015, η επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. ανασχεδιάστηκε και στο παρόν πλαίσιο επικαιροποιείται, αναβαθμίζεται, εμπλουτίζεται ως προς το περιεχόμενό της, επεκτείνεται σε όλες τις ειδικότητες εκπαιδευτικών και, με την αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων και παιδαγωγικών προσεγγίσεων, προσφέρεται σε όλους τους Έλληνες εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως ειδικότητας και χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς (πχ. εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε μικρά νησιά, στο εξωτερικό σε ελληνικά σχολεία της ομογένειας).
Στο πλαίσιο αυτό, η επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. υλοποιείται σε δυο επίπεδα γνώσεων και δεξιοτήτων:
α) Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε., 36 διδακτικές ώρες) και
β) Προχωρημένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (Β2 επίπεδο Τ.Π.Ε., 42 διδακτικές ώρες και δράσεις «εφαρμογής στην τάξη»), ο συνδυασμός των οποίων οδηγεί στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που αντιστοιχούν στην ολοκληρωμένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση κι εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.). Η επιμόρφωση ακολουθείται από διαδικασίες πιστοποίησης μέσω ψηφιακών εξετάσεων.
ΠΙΝΑΚΑΣ 1: ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΝΗΣΙΩΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
Νησί | Πλήθος επιμορφούμενων εκπαιδευτικών | |||
ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ | 2 | |||
ΑΙΓΙΝΑ | 6 | |||
ΑΜΟΡΓΟΣ | 3 | |||
ΑΝΔΡΟΣ | 8 | |||
ΑΝΤΙΠΑΡΟΣ | 1 | |||
ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ | 7 | |||
ΔΟΝΟΥΣΑ | 2 | |||
ΖΑΚΥΝΘΟΣ | 44 | |||
ΗΡΑΚΛΕΙΑ | 2 | |||
ΘΑΣΟΣ | 2 | |||
ΙΘΑΚΗ | 2 | |||
ΙΚΑΡΙΑ | 16 | |||
ΙΟΣ | 6 | |||
ΚΑΛΥΜΝΟΣ | 26 | |||
ΚΑΡΠΑΘΟΣ | 7 | |||
ΚΑΣΟΣ | 2 | |||
ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ | 3 | |||
ΚΕΑ | 1 | |||
ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ | 43 | |||
ΚΙΜΩΛΟΣ | 3 | |||
ΚΟΥΦΟΝΗΣΙ | 1 | |||
ΚΥΘΗΡΑ | 8 | |||
ΚΥΘΝΟΣ | 4 | |||
ΚΩΣ | 37 | |||
ΛΕΙΨΟΙ | 6 | |||
ΛΕΡΟΣ | 19 | |||
ΛΕΣΒΟΣ | 2 | |||
ΛΗΜΝΟΣ | 16 | |||
ΜΗΛΟΣ | 5 | |||
ΜΥΚΟΝΟΣ | 2 | |||
ΝΑΞΟΣ | 23 | |||
ΝΙΣΥΡΟΣ | 2 | |||
ΟΙΝΟΥΣΣΕΣ | 5 | |||
ΠΑΞΟΙ | 9 | |||
ΠΑΡΟΣ | 8 | |||
ΠΑΤΜΟΣ | 10 | |||
ΠΟΡΟΣ | 4 | |||
ΡΟΔΟΣ | 77 | |||
ΣΑΛΑΜΙΝΑ | 5 | |||
ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ | 1 | |||
ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ | 22 | |||
ΣΕΡΙΦΟΣ | 3 | |||
ΣΙΦΝΟΣ | 7 | |||
ΣΚΙΑΘΟΣ | 5 | |||
ΣΚΥΡΟΣ | 4 | |||
ΣΠΕΤΣΕΣ | 2 | |||
ΣΥΜΗ | 2 | |||
ΣΥΡΟΣ | 9 | |||
ΣΧΟΙΝΟΥΣΑ | 2 | |||
ΤΗΛΟΣ | 3 | |||
ΤΗΝΟΣ | 7 | |||
ΥΔΡΑ | 2 | |||
ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ | 3 | |||
ΧΑΛΚΗ | 3 | |||
ΨΑΡΑ | 3 | |||
Σύνολο | 507 | |||
ΠΙΝΑΚΑΣ 2: ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ (ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ)
Χώρα
(Πόλη/εις) |
Πλήθος επιμορφούμενων εκπαιδευτικών |
ΑΙΓΥΠΤΟΣ
(Κάιρο) |
1 |
ΑΛΒΑΝΙΑ
(Αγ. Σαράντα) |
1 |
ΑΡΜΕΝΙΑ
(Ερεβάν) |
1 |
ΒΕΛΓΙΟ
(Βρυξέλλες) |
10 |
ΓΑΛΛΙΑ
(Γκρενόμπλ) |
1 |
ΓΕΡΜΑΝΙΑ
(Μόναχο, Βερολίνο, Στουτγάρδη, Ντόρτμουντ, Ντίσελντορφ, Χάγκεν, Φρανκφούρτη, Κρέφελντ, Βούπερταλ) |
21 |
ΓΕΩΡΓΙΑ
(Τυφλίδα) |
1 |
ΚΥΠΡΟΣ
(Λευκωσία, Αμμόχωστος) |
2 |
ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ (Λουξεμβούργο) | 1 |
Μ. ΒΡΕΤΤΑΝΙΑ
(Λονδίνο) |
5 |
ΝΟΤΙΟΣ ΑΦΡΙΚΗ
(Γιοχάνεσμπουργκ) |
1 |
ΡΟΥΜΑΝΙΑ
(Βουκουρέστι) |
3 |
ΡΩΣΙΑ
(Μόσχα) |
2 |
Σύνολο | 50 |