Συναδέλφισσες /συνάδελφοι
Κάθε μέρα που περνά γίνεται πια φανερό, πως η εισαγωγική επιμόρφωση του ΙΕΠ για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς μόνο επιμόρφωση δε μπορεί να χαρακτηριστεί.
Απαράδεκτο , έως επικίνδυνο υλικό, γεμάτο με λάθη αλλά , κυρίως, με αναχρονιστικές και ιδεοληπτικές, έως ρατσιστικές αντιλήψεις, για τις οποίες μάλιστα το ΙΕΠ δηλώνει πως δεν αναλαμβάνει την ευθύνη γιατί δεν εκφράζουν επισήμως τις απόψεις του. Γενικά επικρατεί προχειρότητα στο σχεδιασμό και την υλοποίηση, με επιμορφωτές που έχουν λιγότερη εκπαιδευτική εμπειρία από τους επιμορφούμενους, ομάδες επιμορφούμενων με άσχετες ειδικότητες μεταξύ τους που επιμορφώνονται από επιμορφωτή με ακόμα πιο άσχετη ειδικότητα, υλικό για δασκάλους που τους καλεί να σχεδιάσουν «μαθήματα κορμού στη Γ Λυκείου» και πολλά άλλα ιλαρά…
Το σοβαρότερο όμως είναι ο τρόπος με τον οποίον επιβάλλεται αυτή η διαδικασία που παρουσιάζεται ως υποχρεωτική , με ευθεία καταστρατήγηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων, αφού εκτελείται κατ εξοχήν εκτός εργασιακού ωραρίου, του προσωπικού χρόνου, αφού το πρόγραμμα έρχεται προσχεδιασμένο και καλούνται οι επιμορφούμενοι να κάνουν μάθημα σε Σαββατοκύριακα, αργίες και Μεγάλη εβδομάδα, ως να μην έχουν οικογένειες ή προσωπικές σχέσεις και καταστρατήγηση ακόμα και των προσωπικών δεδομένων, αφού κάποιοι επιμορφωτές εντάσσουν τους / τις συναδέλφους σε ομάδες viber χωρίς τη συγκατάθεση τους και τους ζητούν να ανοίγουν τις κάμερες των υπολογιστών τους μέσα στα σπίτια τους για να πιστοποιούν τη συμμετοχή τους!
Ξεκαθαρίζουμε μια και καλή :
Η εισαγωγική επιμόρφωση δεν είναι υποχρεωτική παρά μόνο για την εξέλιξη του δόκιμου ως στελέχους εκπαίδευσης, δε σχετίζεται με τη μισθολογική του εξέλιξη ή τον μισθό, δε σχετίζεται με την ατομική αξιολόγηση, δε σχετίζεται με κανέναν τρόπο με τη μονιμοποίηση.
Είναι προϋπόθεση μόνον προκειμένου ο εκπαιδευτικός να έχει στον υπηρεσιακό του βίο τη δυνατότητα εξέλιξης, πέρα από τον εισαγωγικό βαθμό, κάτι το οποίο μετά και την παροχή δυνατότητας διεκδίκησης θέσης στελέχους της εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικούς πέραν αυτών που κατέχουν τον βαθμό «Α» ελάχιστη πρακτική σημασία φαίνεται να έχει. Η περίπτωση, επομένως, κάποιος να μην συμμετέχει δεν επιφέρει, με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο (παρ. 2 του άρθρου 47 του ν. 3528/2007) , καμία απολύτως ποινή.
Επιπροσθέτως η απασχόληση εκτός ωραρίου θα έπρεπε να αμείβεται υπερωριακά σύμφωνα με τη δεδομένη απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ημερ. δημοσ. 28-10-21) πως: «..Η περίοδος κατά την οποία ο εργαζόμενος παρακολουθεί επαγγελματική κατάρτιση (την οποία επέβαλε ο εργοδότης) ενώ παράλληλα δεν ασκεί τα συνήθη καθήκοντά του, συνιστά «χρόνο εργασίας» … άρα συνιστά υπερωριακή απασχόληση και πρέπει να αμείβεται».
Η εισαγωγική επιμόρφωση χρησιμοποιείται από το ΥΠΑΙΘ , το ΙΕΠ και τους σύμβουλους προκειμένου να αποδεχθούμε την καταστρατήγηση, την ατονία και τελικά την κατάργηση, των εργασιακών μας δικαιωμάτων και για να υποχρεωθούμε στην υποταγή και την , έστω σιωπηρή, αποδοχή κάθε τι εκπορευόμενου από το ΥΠΑΙΘ , όσο κι αν αυτό χτυπά τα εργασιακά μας δικαιώματα ή τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Με βάση όλα τα παραπάνω
Καλούμε τους συναδέλφους / συναδέλφισσες να μην παρακολουθήσουν την εισαγωγική επιμόρφωση εφ όσον δεν το επιθυμούν.
Να μην αποδεχθούμε σε καμία περίπτωση την εκβιαστική καταπάτηση τόσο των εργασιακών μας δικαιωμάτων όσο και των προσωπικών μας δεδομένων.
Όποιος – όποια αποφασίσει να συμμετάσχει στην επιμόρφωση να παρεμβαίνει όποτε εμφανίζονται στο υλικό απαράδεκτα ρατσιστικά, ιδεοληπτικά και αντιεπιστημονικά παραδείγματα, χωρίς φόβο και δισταγμό.
Γιατί:
Ο δάσκαλος που θα υποχρεωθεί να καταπνίξει τη σκέψη του, θα γίνει διπλά σκλάβος ή θα καταντήσει ένας ψυχικά ανάπηρος άνθρωπος, ανίκανος να μορφώσει άλλους.
Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ικαρίας Φούρνων
Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας
Δάμαλος Χρήστος Τζίνη Ολυμπία