Στα 2.60 ευρώ το λίτρο της απλής αμόλυβδης στην Ικαρία σε ένα ακόμα πανελλήνιο ρεκόρ το Σαββάτο 21 Μαΐου.
Οι οδηγοί βλέπουν πλέον την απαραίτητη χρήση των οχημάτων τους να γίνεται απαγορευτική και οι επαγγελματίες το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων τους ακόμα ακριβότερο, οι τουριστικές επιχειρήσεις που τώρα ανοίγουν ρολά για τους επόμενους μήνες τουριστικού ενδιαφέροντος βλέπουν το μέλλον δύσκολο, καθώς όλοι περιορίζουν ακόμα περισσότερο τις μετακινήσεις τους και η αύξηση των καυσίμων συμπαρασύρει όλη την αγορά.
Στην ΕΡΤ μίλησε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπολών Μιχάλης Κιούσης
Δήλωσε: «Είχαμε αύξηση όλη την εβδομάδα στην τιμή της βενζίνης, έχουμε μία μικρή αποκλιμάκωση στο πετρέλαιο κίνησης, όπως ανέβαινε η βενζίνη, έπεφτε το πετρέλαιο κίνησης, αυτό αποτυπώνεται αμέσως.
Στη βενζίνη είχαμε αύξηση, ενάμιση, δύο δυόμιση λεπτών την ημέρα, δηλαδή 15,20,30,35 ευρώ αύξηση την ημέρα τα 1.000 λίτρα.
Ας ελπίσουμε, επειδή είδαμε μία σταθερότητα την Παρασκευή, ότι έχουμε φτάσει στα ιστορικά υψηλά και θα έχουμε αποκλιμάκωση, γιατί εδώ έχουμε δύο συγκυρίες αρνητικές, χώρια την αύξηση διεθνώς του βαρελιού, που συμπαρασύρει την τιμή των διυλισμένων προϊόντων, έχουμε και την ισοτιμία ευρώ – δολαρίου, που έχουν έρθει περίπου στο ίδιο, οπότε αυτό στην αγορά των καυσίμων δεν συμφέρει».
Για τις πολύ υψηλές τιμές στα νησιά είπε: «Είναι έτσι η αγορά δομημένη και στην πρώτη πανδημία το Μάρτιο του 2020, έφτασε η βενζίνη 1,24, με ένα ευρώ φόρους, να το θυμίσω αυτό, στα νησιά είχε 1,40, 1,45, 1,50 δηλαδή στα νησιά και στις απομακρυσμένες περιοχές μία διαφορά 15 έως 30 λεπτά, υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει. Δεν είναι αυτό όμως το φαινόμενο, 2,5 ευρώ είναι πανάκριβο, αλλά το 2,30 ή το 2,30 στα αστικά κέντρα είναι φθηνά;
Όταν ξεκίνησε ο πόλεμος μας βρήκε σε ιστορικά υψηλά στο 1,90 και κανείς, ούτε ο πιο ευφάνταστος νους δεν φανταζόταν ότι θα φτάσει σε δυόμιση μήνες στην Ελλάδα η βενζίνη στο 2.30. Δεν είναι φθηνό, ούτε το 1,90 δεν είναι φθηνό.
Πρέπει να βρεθεί ελληνική λύση, ώσπου να βρεθεί πανευρωπαϊκή ή παγκόσμια. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό, είναι η κινητήριος δύναμη της οικονομίας.
Υπάρχουν κάποια μέτρα, απλώς είναι λίγα και μικρά μπροστά σε αυτό το τσουνάμι των τιμών που ζούμε.
Τα 15 λεπτά το λίτρο που είναι η μείωση που ισχύει από τα διυλιστήρια και είναι η τιμή εκκίνησης για το πετρέλαιο κίνησης, βοήθησε, είναι 150 ευρώ τα 1.000 λίτρα, για όλους τους επαγγελματίες του κλάδου των μεταφορών, της παραγωγής, της αγροτικής παραγωγής, το fuell pass αυτά τα 45 ευρώ βοήθησε, υπολογίζω περίπου 2,5 εκατομμύρια δικαιούχους το έχουν πάρει».
Φυσικά το Μεταφορικό Ισοδύναμο δίνει μια μικρή ανάσα στα νησιωτικά νοικοκυριά όμως αυτό δεν παύει να είναι απαγορευτικές οι αυξήσεις τιμής του καυσίμου, και φυσικά το επίδομα που δόθηκε τον προηγούμενο μήνα (50 ευρώ) δεν καλύπτει σε καμία περίπτωση την πολύ ακριβή ανά χιλιόμετρο κατανάλωση των οχημάτων.
όπως δήλωσε στο Mega ο Υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταικούρας θα προχωρήσει η κυβέρνηση σε νέα μέτρα στήριξης για τις αυξήσεις των καυσίμων ΑΝ βρεθεί ο δημοσιονομικός χώρος.
Και όλα αυτά μπροστά σε μια τουριστική περίοδος που περιμένουν τα νησιά μετά από την δύσκολη περίοδο της πανδημίας να ορθοποδήσουν.
Πηγή: Ertnews.gr και ikariaki.gr