Home ΚοινωνίαΕλλάδα Το θεσμικό πλαίσιο για την ενεργητική προστασία

Το θεσμικό πλαίσιο για την ενεργητική προστασία

by ikariaki.gr
21 views

Επενδύσεις σε προληπτικές δράσεις που αποσκοπούν στην άμβλυνση των επιπτώσεων των πιθανών φυσικών καταστροφών, των αντίξοων κλιματικών συνθηκών και των καταστροφικών συμβάντων.

Καθορίστηκε το αναγκαίο θεσμικό πλαίσιο για την αποτελεσματική διαχείριση, εφαρμογή και παρακολούθηση του καθεστώτος ενισχύσεων «Επενδύσεις ενεργητικής προστασίας στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις» του υπομέτρου 5.1 «Στήριξη για επενδύσεις σε προληπτικές δράσεις που αποσκοπούν στην άμβλυνση των επιπτώσεων των πιθανών φυσικών καταστροφών, των αντίξοων κλιματικών συνθηκών και των καταστροφικών συμβάντων» του μέτρου 5 «Αποκατάσταση του δυναμικού γεωργικής παραγωγής που έχει πληγεί από φυσικές καταστροφές και καταστροφικά συμβάντα και ανάληψη κατάλληλων προληπτικών δράσεων» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Προγραμματικής Περιόδου 2014 – 2020 (ΠΑΑ) το οποίο έχει ως νομική βάση τις διατάξεις του άρθρου 18 του Καν. (ΕΕ) 1305/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τη στήριξη της Αγροτικής Ανάπτυξης από το ΕΓΤΑΑ.

Το καθεστώς ενισχύσεων «Επενδύσεις ενεργητικής προστασίας στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις» στόχο έχει να στηρίξει την ανταγωνιστικότητα των γεωργικών εκ- μεταλλεύσεων από τον παγετό, το χαλάζι και τη βροχή μέσω της παροχής δημόσιας οικονομικής στήριξης (ενίσχυσης) για την υλοποίηση επενδύσεων ενεργητικής προστασίας ώστε να επιτραπεί στις εκμεταλλεύσεις να διατηρήσουν τα επίπεδα ποιότητας και εμπορευσιμότητας των προϊόντων τους και συνεπώς τη θέση τους στην αγορά.

Ενισχύονται:

α) δαπάνες αγοράς, μεταφοράς και εγκατάστασης καινούργιων σύγχρονων συστημάτων ενεργητικής προστασίας των καλλιεργειών από τον παγετό, το χαλάζι και τη βροχή και

β) γενικές δαπάνες, οι οποίες είναι δαπάνες παροχής υπηρεσιών συμβούλων και μηχανικών, συνδεόμενες με τις δαπάνες της περίπτωσης α’, και μέχρι ποσοστού 10% του προϋπολογισμού της αίτησης στήριξης.

Δεν ενισχύονται:

α) δαπάνες που δεν εξυπηρετούν την υλοποίηση της επενδυτικής πρότασης, όπως δαπάνες για την κανονική λειτουργία της εκμετάλλευσης, δαπάνες συντήρησης, αγοράς εφοδίων κ.λπ.,

β) δαπάνες που αποσβένονται εντός του έτους,

γ) ΦΠΑ εκτός της περίπτωσης που δεν είναι ανακτήσιμος και λοιπές δημοσιονομικές δαπάνες,

δ) δαπάνες αγοράς γης οποιασδήποτε νομικής ή άλλης μορφής (π.χ. αγροτεμάχιο, οικόπεδο, γήπεδο κ.λπ.), κτιρίων, εγκαταστάσεων, μεταχειρισμένου μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού,

ε) τόκοι χρέους,

στ) δαπάνες που υλοποιούνται πριν την υποβολή της αίτησης στήριξης με εξαίρεση τις γενικές δαπάνες,

ζ) γενικές δαπάνες που υλοποιούνται πριν την 1/1/2014,

η) δαπάνες που αφορούν αιτήματα τροποποίησης της απόφασης ένταξης πράξης και υλοποιούνται πριν την υποβολή της αίτησης τροποποίησης,

θ) δαπάνες απλής αντικατάστασης και

ι) δαπάνες απόσβεσης κατά την έννοια της παραγράφου 3 του άρθρου 69 του Καν. (ΕΕ) 1303/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου.

Διαδικασία καταβολής της ενίσχυσης

1. Μετά την έκδοση της απόφασης ένταξης ο δικαιούχος δύναται να αιτηθεί καταβολή της προκαταβολής ή της ενίσχυσης μέσω της υποβολής αίτησης προκαταβολής ή αίτηση πληρωμής αντίστοιχα. Οι αιτήσεις υποβάλλονται μέσω του ΠΣΚΕ σύμφωνα με τα οριζόμενα στη διαδικασία Ι.6.1 «Υποβολή αίτησης πληρωμής» του ΣΔΕ.

2. Η αίτηση προκαταβολής καθώς και η αίτηση πληρωμής μπορούν να ανακληθούν ή και να διορθωθούν από προφανή λάθη σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διαδικασίες Ι.6.2 «Ανάκληση αιτήσεων πληρωμής» και Ι.6.3. «Διόρθωση προφανών σφαλμάτων στις αιτήσεις πληρωμής» του ΣΔΕ.

Υποχρεώσεις δικαιούχων

1. Οι δικαιούχοι του καθεστώτος αναλαμβάνουν υποχρεώσεις τόσο κατά τη διάρκεια της περιόδου υλοποίησης της επενδυτικής πρότασης, όσο και μετά την ολοκλήρωση της υλοποίησης της και την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας της (μακροχρόνιες υποχρεώσεις).

2. Στη διάρκεια υλοποίησης της επενδυτικής πρότασης, οι δικαιούχοι αναλαμβάνουν:

α) να υλοποιήσουν τις εγκεκριμένες δαπάνες σύμφωνα με την υποβληθείσα αίτηση στήριξης όπως αυτή εγκρίθηκε από τις αρμόδιες αρχές, την απόφαση έγκρισης πράξης και την παρούσα,

β) να υποβάλουν την πρώτη αίτηση πληρωμής εντός των προθεσμιών του άρθρου 17,

γ) να ολοκληρώνουν την υλοποίηση της επενδυτικής πρότασης εντός προθεσμιών του άρθρου 9,

δ) να τηρούν τις υποχρεώσεις δημοσιότητας του άρθρου 26 τη στιγμή υποβολής της τελικής αίτησης πληρωμής,

ε) να παρέχουν κάθε σχετική πληροφόρηση προκειμένου να διευκολύνουν τις αρμόδιες αρχές στην παρακολούθηση της πορείας υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της επενδυτικής πρότασης,

στ) να καταχωρούν σε χωριστό λογιστικό σύστημα ή χρησιμοποιώντας ξεχωριστή κωδικοποίηση όλες τις πράξεις που σχετίζονται με την υλοποίηση του οικονομικού αντικειμένου της επενδυτικής τους πρότασης και να είναι σύμφωνες με τις διατάξεις της Φορολογικής Διοίκησης (π.χ. Κώδικας Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών του ν. 4046/2012 (Α΄ 22) όπως ισχύει κάθε φορά) καθώς και να παρέχουν πρόσβαση στις αρμόδιες αρχές,

ζ) να διατηρούν σε ξεχωριστό αρχείο όλα τα παραστατικά που σχετίζονται με την υλοποίηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου προκειμένου να είναι δυνατή από τις αρμόδιες αρχές η επαλήθευση και ο έλεγχος των πληρωμών,

η) να αποδέχονται και να διευκολύνουν τους ελέγχους των αρμοδίων αρχών και να προσκομίζουν οποιαδήποτε παραστατικά ζητηθούν σχετικά με την ορθή εκτέλεση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου προκειμένου να είναι δυνατή η επαλήθευση και ο έλεγχος του και

θ) να υποβάλλουν κατ’ έτος Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης. Επίσης αποδέχονται αδιαφιλονίκητα τη διαδικασία επικοινωνίας του άρθρου 23 και τις έννομες και λοιπές συνέπειες που προκύπτουν από αυτή.

3. Μετά την ολοκλήρωση της υλοποίησης της επενδυτικής πρότασης και για τρία (3) χρόνια από την απόφαση ολοκλήρωσης πράξης, οι δικαιούχοι αναλαμβάνουν τις ακόλουθες μακροχρόνιες υποχρεώσεις:

α) να διατηρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις ένταξης τους, όπως αυτοί ορίζονται στην παρούσα και στην απόφαση ένταξης,

β) να τηρούν τις υποχρεώσεις δημοσιότητας του άρθρου 26,

γ) να αποδέχονται και να διευκολύνουν τους ελέγχους των αρμοδίων αρχών και να προσκομίζουν οποιαδήποτε παραστατικά ζητηθούν σχετικά με την ορθή εκτέλεση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου προκειμένου να είναι δυνατή η επαλήθευση και ο έλεγχος του,

δ) να μην έχει επέλθει παύση της παραγωγικής δραστηριότητας ή μετεγκατάσταση της εκτός των περιοχών εφαρμογής του καθεστώτος,

ε) να μην έχουν επέλθει σημαντικές αλλαγές οι οποίες να επηρεάζουν τη φύση της επένδυσης, τους στόχους ή την εφαρμογή των όρων που θα μπορούσαν να υπονομεύσουν τους στόχους του καθεστώτος,

στ) να μην έχει επέλθει αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος μέρους ή του συνόλου των επενδυτικών δαπανών η οποία παρέχει αδικαιολόγητο πλεονέκτημα σε γεωργική εκμετάλλευση. Επίσης αποδέχονται αδιαφιλονίκητα τη διαδικασία επικοινωνίας του άρθρου 23 και τις έννομες και λοιπές συνέπειες που προκύπτουν από αυτή.

4. Δικαιούχοι που δεν τηρούν τις δεσμεύσεις τους χωρίς τις τεκμηριωμένες περιπτώσεις ανωτέρας βίας υφίστανται τις επιπτώσεις του άρθρου 25.

Δείτε αναλυτικά το σχετικό ΦΕΚ πιέζοντας ΕΔΩ.

Αναδημοσίευση από : https://www.e-ea.gr

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue