Home Εκπαίδευση Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ικαρίας & Φούρνων : Αποφάσεις, Κάλεσμα σε Γενική Συνέλευση

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ικαρίας & Φούρνων : Αποφάσεις, Κάλεσμα σε Γενική Συνέλευση

by ikariaki.gr
8 views

165451_474456535961473_1533492948_n_7_4

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ

[email protected]

                                                                                ΠΡΟΣ:     Μέλη Συλλόγου

                                                                                ΔΟΕ

                                                                                                                                                                ΜΜΕ

 

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ.

banner

 

Το Σάββατο 27 Φεβρουαρίου στις 14:00 συνεδρίασε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Κηρύκου το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ικαρίας και Φούρνων.

 

  • Έγινε αποτίμηση δράσης του Συλλόγου το προηγούμενο διάστημα με σημαντικότερα σημεία τα εξής: τη συμμετοχή στη Γενική Απεργία για το Ασφαλιστικό, που ξεπέρασε στην περιοχή ευθύνης του Συλλόγου μας το 75%, τη συνάντηση με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου, τη νέα Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σάμου και το νέο Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σάμου και την ανάκληση της πειθαρχικής ποινής της έγγραφης επίπληξης που είχε επιβληθεί σε 5 συναδέλφισσες. Παρά τις διαφορετικές εκτιμήσεις και προσεγγίσεις στα δύο τελευταία θέματα,

 

1ο: η συνάντηση με τη διοίκηση σε επίπεδο περιφέρειας και νομού μπορεί να θεωρηθεί ότι συνέβαλε θετικά στην προώθηση ορισμένων σημαντικών αιτημάτων, όπως η ίδρυση ΕΕΕΕΚ στην Ικαρία, ο χαρακτηρισμός σχολείων ως δυσπρόσιτων κ.ά.

 

2ο: η ανάκληση της έγγραφης επίπληξης ήταν μια σαφής νίκη του Συλλόγου και της εκπαιδευτικής κοινότητας.

 

Επαναλαμβάνουμε για μια ακόμα φορά ότι πάγια θέση του εκπαιδευτικού κινήματος είναι τα όποια προβλήματα και οι όποιες διαφωνίες πρέπει να επιλύονται εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, με την αποφυγή επικράτησης δικαστικού πνεύματος και προσφυγής στην προϊστάμενη (ή άλλη) αρχή: η έναρξη πειθαρχικών διαδικασιών κάθε μορφής, πολύ δε περισσότερο η επιβολή πειθαρχικών ποινών, δεν επιλύουν αλλά αντίθετα περιπλέκουν τα προβλήματα.

 

Επίσης επαναλαμβάνουμε ότι κανείς δεν δικαιούται να εμποδίζει τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων προκειμένου να επιβάλει την άποψή του ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο· η δημοκρατική λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων είναι και θεσμικά κατοχυρωμένη κατάκτηση του κλάδου.

 

 

  • Υλοποιώντας προηγούμενη (ομόφωνη) απόφαση του ΔΣ, αλλά και ιεραρχώντας την κρισιμότητα των ζητημάτων που έχουμε μπροστά μας, αποφασίστηκε να γίνει Έκτακτη Γενική Συνέλευση με θέματα Ημερήσιας Διάταξης το Ασφαλιστικό και «Το σχολείο που βιώνουμε – το σχολείο που οραματιζόμαστε», με προσδιορισμό της ημερομηνίας μετά από συνεννόηση με τον καλεσμένο μας. Τελικά προσδιορίστηκε (βλ. και συνημμένο κάλεσμα) για την Παρασκευή 1 Απριλίου.

 

  • Ξεκαθαρίστηκε ότι η θέση ότι η διαδικασία του λεγόμενου «εθνικού διαλόγου» είναι προσχηματική και νομιμοποιεί προειλημμένες αποφάσεις ενώ, σε αντίθεση, υπάρχει σε εξέλιξη η πρωτοβουλία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας (στην οποία συμμετέχουμε) για μια πραγματική συζήτηση στους κόλπους του κλάδου για την ανάδειξη των προβλημάτων και αναγκών του σχολείου που βιώνουμε, με έμφαση σ’ αυτές που «δε χωρούν» στις μνημονιακές δεσμεύσεις και των οραμάτων μας για το σχολείο που οραματιζόμαστε ήταν ήδη θέση του ΔΣ από τις πρώτες μέρες του Φλεβάρη. Με δεδομένη την ανάγκη να αποτυπωθεί αυτή η θέση πληρέστερα, αλλά και με κάλυψη και των εξελίξεων υπερψηφίστηκαν και επισυνάπτονται οι αποφάσεις:  για την προσχηματική διαδικασία του «εθνικού διαλόγου», για την επιστολή του Υπουργού στους Συλλόγους Διδασκόντων  και Το σχολείο που βιώνουμε – Το σχολείο που οραματιζόμαστε. Επισυνάπτεται επίσης και η σχετική με το τρίτο ζήτημα απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ.

 

Επισημαίνουμε με έμφαση ότι από πουθενά δεν προκύπτει υπαλληλική υποχρέωση να συνεδριάσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων για να συμμετάσχουν στον ψευδεπίγραφο «εθνικό διάλογο» αναρτώντας στη σχετική ιστοσελίδα του Υπουργείου. Αντίθετα, οι Σύλλογοι Διδασκόντων μπορούν και πρέπει να συμβάλλουν στη συζήτηση για Το σχολείο που βιώνουμε – Το σχολείο που οραματιζόμαστε, στέλνοντας τους προβληματισμούς τους στο μέιλ του Συλλόγου.

 

  • Υιοθετήθηκε το ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου για τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών (επισυνάπτεται).

 

  • Ομόφωνα αποφασίστηκε η έκδοση της ανακοίνωσης (επισυνάπτεται) για τους συμπολίτες μας που χάθηκαν τόσο τραγικά στο εργατικό ατύχημα στο εργοτάξιο του δρόμου Κάλαμος-Νας στη Δυτική Ικαρία.

 

  • Υπερψηφίστηκε η επισυναπτόμενη ανακοίνωση για την τροπολογία για την ειδική αγωγή.

 

  • Τέλος, υπερψηφίστηκε η επισυναπτόμενη ανακοίνωση για το προσφυγικό.

 

 

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

 

Ο Πρόεδρος                                                                  Η Γραμματέας

 

 

 

 

Φώτης Μαντζώρος                                                      Μαρίνα Ζαχαροπούλου

 

 

 

 

 

 

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ

[email protected]

                                                                                ΠΡΟΣ:     Μέλη Συλλόγου

                                                                     ΔΟΕ

                                                                                                                                                         ΔΙΠΕ Σάμου

                                                                                                                                                         ΜΜΕ

 

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

 

Καλούμε τα μέλη του Συλλόγου σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Παρασκευή 1η Απριλίου και ώρα 17:30 στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Κηρύκου.

 

Τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης είναι:

  • Ασφαλιστικό
  • «Το σχολείο που βιώνουμε – το σχολείο που οραματιζόμαστε»

 

Στο πρώτο θέμα θα μας βοηθήσει να προσανατολιστούμε στο λαβύρινθο των αντιασφαλιστικών νόμων και ρυθμίσεων, παλιών και νέων, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών Τάσος Σταυρόπουλος.

 

Στο δεύτερο θέμα θα παρακολουθήσουμε τη μέχρι τώρα εξέλιξη της συζήτησης που έχει ανοίξει στον κλάδο με ομόφωνη απόφαση του ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας και θα συζητήσουμε τα επόμενα βήματα του Συλλόγου μας. Καλούμε τους συναδέλφους είτε ως πρόσωπα, είτε ως Σύλλογοι Διδασκόντων, είτε ως θεματικές ομάδες εργασίας να συνεισφέρουν με σκέψεις, προβληματισμούς,κείμενα.

 

 

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

 

Ο Πρόεδρος                                                                  Η Γραμματέας

 

 

 

 

Φώτης Μαντζώρος                                                      Μαρίνα Ζαχαροπούλου

 

 

 

 

 

 

 

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ

[email protected]

                                                                     ΠΡΟΣ:     Μέλη Συλλόγου

                                                                     ΔΟΕ

                                                                                                                                                ΔΙΠΕ Σάμου

                                                                                                                                Συλλόγους Γονέων

                                                                                                                                                ΜΜΕ

 

ΘΕΜΑ: Για την προσχηματική διαδικασία του «εθνικού διαλόγου» για την Παιδεία

 

Ο διάλογος είναι μια από τις πολλές έννοιες που έχει κακοποιηθεί από τη γλώσσα της εξουσίας. Τα πολλά επίθετα: «εθνικός», «ισότιμος», «ανοιχτός», «αδιαμεσολάβητος» και άλλα χρησιμοποιούνται για να αποκρύπτουν τον πραγματικό του ρόλο και τις επιδιώξεις των κυβερνώντων. Η σημερινή συγκυβέρνηση εξήγγειλε τον πέμπτο «εθνικό διάλογο». Όλοι οι διάλογοι μέχρι τώρα προβάλλουν το «εθνικό» διαχέοντας την ψευδαίσθηση ότι σε μια κοινωνία που σπαράσσεται από κοινωνικές ανισότητες και συγκρούσεις μπορεί να υπάρχει «κοινό συμφέρον». Υπηρετήθηκε αλήθεια το κοινό συμφέρον από τις πολιτικές που ακολουθήθηκαν ή η αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης; Λήφθηκαν ποτέ υπόψη οι προτάσεις και διαμορφώθηκαν πολιτικές με βάση τις θέσεις και τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας και των κοινωνικών φορέων ή εφαρμόστηκαν οι ντιρεκτίβες της ΕΕ, όπως αποτυπώνονταν στα προγράμματα των κομμάτων εξουσίας; Δε χρειάζονται θεωρητικές αναλύσεις για τα όρια, τους στόχους του «εθνικού διαλόγου» και τις μυθικές διαστάσεις του. Αρκεί να δει κανείς τη στάση των κυβερνήσεων, εδώ και δεκαετίες, απέναντι στους αγώνες και τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας γενικότερα. Πολιτικές που όξυναν τα προβλήματα, αδιαφορία για τα αιτήματα και επίδειξη αυταρχισμού. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι τέσσερις φορές από το 1986 μέχρι σήμερα τα αποτελέσματα των «εθνικών διαλόγων» πετάχτηκαν στον σκουπιδοντενεκέ της ιστορίας.

Μα, με αυτή την κυβέρνηση μπορεί να αλλάξουν τα πράγματα θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς. Ας σημειωθεί ότι από τη μέρα εξαγγελίας του «εθνικού διαλόγου» η κυβέρνηση έχει νομοθετήσει ήδη δύο νομοσχέδια και ετοιμάζεται για τρίτο. Ακόμα και οι προθεσμίες που έχει θέσει είναι ευθυγραμμισμένες με τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Ο «διάλογος» θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί «έως τον Απρίλιο» έτσι, ώστε – όπως «διατάζει» το 3ο Μνημόνιο – «όλα τα παραπάνω θα συνοψιστούν έως τον Μάιο του 2016, με τη βοήθεια ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων των διεθνών Οργανισμών, σε νέο επικαιροποιημένο εκπαιδευτικό σχέδιο δράσης». Ακόμα και η σύνθεση της Επιτροπής ακυρώνει την έννοια του διαλόγου, αφού στην πλειονότητά της αποτελείται από ανθρώπους που υπηρέτησαν τις μεταρρυθμιστικές πολιτικές προηγούμενων κυβερνήσεων με βάση τις συνταγές της Ε. Ε. ή που εξαργυρώνουν την κομματική και συνδικαλιστική τους δράση.

Πέρα από τις ψευδαισθήσεις περί διαλόγων  ο Μ. Φερβέι και η 20 μελής Task – Force επιτάσσουν και η συγκυβέρνηση νομοθετεί με τη συναίνεση όλων των κομμάτων που ψήφισαν το 3ο Μνημόνιο. Όλα τα θέματα του «διαλόγου» έχουν συμφωνηθεί με τους «θεσμούς», αναφέρονται στο 3ο Μνημόνιο και αποτελούν νόμο του ελληνικού κράτους! Αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Οι αρχές θα διασφαλίσουν τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του τομέα της εκπαίδευσης σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της Ε.Ε.. Οι αρχές, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλιο του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011».

Τι προβλέπει ο ΟΟΣΑ και υλοποιεί η συγκυβέρνηση; Μείωση του κόστους της εκπαίδευσης και ιδιωτική χρηματοδότηση, δηλαδή φτηνό δημόσιο σχολείο που θα αναζητά πόρους από τις επιχειρήσεις, καταργήσεις σχολείων και συρρίκνωση σχολικού δικτύου, αύξηση μαθητών ανά τμήμα, «νέο λύκειο» – εξεταστικό κέντρο, επαναφορά της αξιολόγησης σύνδεση με επιδόσεις, αύξηση διδακτικού ωραρίου, μαθητεία για την πλειονότητα των αποφοίτων της τεχνικής εκπαίδευσης και περιφερειακές συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα κ.α.

Για να υλοποιηθούν αυτά τα σκληρά μέτρα απαιτείται η εξαπάτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας, των εργαζομένων και των πολιτών ευρύτερα. Ο «εθνικός διάλογος» για την Παιδεία εντάσσεται στο συνολικό πλαίσιο της στρατηγικής πολιτικής της κυβέρνησης για τη νομιμοποίηση της πολιτικής της μνημονίων και την εξασφάλιση πλατιάς συναίνεσης σε αυτή και σε κοινωνικό και σε πολιτικό επίπεδο. Ο «εθνικός διάλογος» λειτουργεί ως εργαλείο εξωραϊσμού και προώθησης της μνημονιακής πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ.  Από την πλευρά του εκπαιδευτικού κινήματος η απάντηση δεν μπορεί παρά να είναι η απόρριψη του «διαλόγου» και η συμβολή στην ανάπτυξη ενός παλλαϊκού μετώπου αντίστασης στην πολιτική αποδόμησης του δημόσιου σχολείου και καταπάτησης κοινωνικών δικαιωμάτων και κατακτήσεων.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, καταγγέλλουμε αυτή την προσχηματική διαδικασία «διαλόγου».

 

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

 

Ο Πρόεδρος                                                                  Η Γραμματέας

 

 

 

 

Φώτης Μαντζώρος                                                      Μαρίνα Ζαχαροπούλου

 

 

 

 

 

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ

[email protected]

                                                                     ΠΡΟΣ:Μέλη Συλλόγου

                                                                     ΔΟΕ

                                                                                                                                                                ΔΙΠΕ Σάμου

                                                                                                                                                                Συλλόγους Γονέων

                                                                                                                                                                ΜΜΕ

 

ΘΕΜΑ: Για το κάλεσμα του Υπουργείου σε συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων στα πλαίσια του  «εθνικού διαλόγου» για την Παιδεία

 

                                

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και το Υπουργείο Παιδείας, παίζουν ακόμα ένα επεισόδιο στο διάλογο παρωδία για την Παιδεία. Καλούν αυτή τη φορά τους Συλλόγους Διδασκόντων, να πάρουν μέρος στο διάλογο, να συνεδριάσουν και να στείλουν τις προτάσεις τους στην Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου.

Είναι πραγματικά πρόκληση, τη στιγμή που η κυβέρνηση δεν ικανοποίησε κανένα από τα αιτήματα μας, στις δεκάδες κινητοποιήσεις και παραστάσεις που έγιναν από την αρχή της χρονιάς, στο Υπουργείο, τις Διευθύνσεις Εκπ/σης, τις Περιφέρειες  Δ/νσεις, να έρχεται ξανά, αυτή τη φορά στους Συλλόγους Διδασκόντων και να ζητά διάλογο. Και όχι μόνο αυτό. Όλο αυτό το διάστημα, του υποτιθέμενου διαλόγου, η κυβέρνηση, ψήφισε τροπολογία που επί της ουσίας καταργεί τα Τμήματα Ένταξης, κατήργησε την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη για τα Λύκεια, που ή ίδια είχε ψηφίσει, με εγκυκλίους της καταργεί την Ενισχυτική και στα Δημοτικά, προχωρά σε υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών κ.ά. Ο ίδιος ο Υπουργός δηλώνει ότι δε θα καλυφθούν όλα τα κενά για το 2016.

Επιπλέον, η κυβέρνηση έχει ψηφίσει και αποδεχτεί  τις προτάσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση,  το λεγόμενο  «εξορθολογισμό», που σημαίνει αλλαγή στην αναλογία μαθητή-εκπαιδευτικού ανά τάξη. Νέες συγχωνεύσεις και συμπτύξεις τμημάτων. Αύξηση του διδακτικού ωραρίου. Κινητικότητα και ευελιξία. Ο ίδιος ο υπουργός ανήγγειλε στην τελευταία συνάντηση με ΔΟΕ – ΟΛΜΕ την «εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας με νέα νομοθετική ρύθμιση».

Σε μια περίοδο που η κυβέρνηση επιταχύνει το βηματισμό της για να περάσει τα αντιλαϊκά μέτρα και τις δεσμεύσεις του 3ου μνημονίου που όλοι μαζί (ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ – ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΠΟΤΑΜΙ) στήριξαν, ρίχνει διάφορα προπαγανδιστικά πυροτεχνήματα για να θολώσει το τοπίο.Στόχο έχουν να αποσπάσουν την ανοχή των εργαζομένων στα μέτρα σφαγιασμού που έχουν ήδη δρομολογήσει.

Οι εκπαιδευτικοί, τα σωματεία μας και οι σύλλογοι διδασκόντων δεν θα γίνουμε το φόντο στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης. Οι εργαζόμενοι που έχουμε ματώσει τα προηγούμενα χρόνια δεν θα δώσουμε τη συναίνεση μας για μας ρίξουν ακόμα πιο βαθιά στο λάκκο της αντιλαϊκής πολιτικής.

 

Κανένας σύλλογος διδασκόντων να μην ενταχθεί στο σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας, να μην συμμετάσχει στο διάλογο απάτη της κυβέρνησης.

 

Η επιστολή του Υπουργείου Παιδείας προς τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων για τη συμμετοχή στον εθνικό διάλογο, αφενός δεν είναι υποχρεωτική, αφετέρου αναζητά νομιμοποίηση από την καρδιά της μάχιμης εκπαίδευσης, για όσα σχεδιάζει να νομοθετήσει μετά τον Απρίλιο. Το Υπουργείο δεν ενδιαφέρεται για το τι θα γράψει όποιος εκπαιδευτικός ή σύλλογος διδασκόντων θελήσει να ανταποκριθεί στο κάλεσμά του, αλλά να αξιοποιήσει τη συμμετοχή αυτή ως μια επίφαση δημοκρατίας και διαλόγου που προηγήθηκε πριν, για να επιβάλλει χωρίς πολλές αντιστάσεις τα μέτρα που ετοιμάζει μετά.

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τους συναδέλφους να γυρίσουν την πλάτη τους σε αυτές τις προσχηματικές διαδικασίες. Να μη συναθροιστούν σε αυτήν την κακόγουστη φάρσα «διαλόγου» που θα χρησιμοποιηθεί εναντίον μας. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων δεν πρέπει και δεν είναι καθόλου υποχρεωμένοι να συνεδριάσουν με το συγκεκριμένο θέμα.

Με τις μάχες μας, όλοι μαζί, σε όλα τα σχολεία του συλλόγου μπλοκάραμε στο πρόσφατο παρελθόν πολλά από τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια, όσες φορές και με όποια κυβερνητικά σχήματα κι αν αυτά επανήλθαν. Σας καλούμε και τώρα σε αυτόν τον αγώνα. 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο Πρόεδρος                                                                  Η Γραμματέας

 

 

Φώτης Μαντζώρος                                                       Μαρίνα Ζαχαροπούλου

 

 

 

 

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ

[email protected]

                                                                                ΠΡΟΣ:     Μέλη Συλλόγου

                                                                     ΔΟΕ

                                                                                                                                                         ΔΙΠΕ Σάμου

                                                                                                                                ΠΔΕ Βορείου Αιγαίου

                                                                                                                                                         ΜΜΕ

 

Το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Ικαρίας και Φούρνων θεωρεί εξαιρετικά σημαντική την πρωτοβουλία του ΔΣ της ΔΟΕ «Το σχολείο που βιώνουμε – Το σχολείο που οραματιζόμαστε: κριτική και διεκδικήσεις»καθώς δίνει την ευκαιρία για την ανάδειξη, μέσα από μια μεγάλη συζήτηση στο εσωτερικό του Κλάδου, τόσο των προβλημάτων όσο και του οράματος των Εκπαιδευτικών της Π.Ε. για το σχολείο του σήμερα και του αύριο, σε αντιπαράθεση με τον κίβδηλο και προσχηματικό «εθνικό διάλογο» που διεξάγει το υπουργείο και με έμφαση στις πτυχές που «δεν χωρούν» στις μνημονιακές δεσμεύσεις.

 

Καλούμε τους συναδέλφους να διεξάγουν συζητήσεις κατά ομάδες, Συλλόγους Διδασκόντων, να καταθέσουν προσωπικά κείμενα προβληματισμού, να συμβάλλουν στην διαδικασία με όποιον τρόπο θεωρούν προσφορότερο. Η εξέλιξη της διαδικασίας θα συζητηθεί και στην επόμενη Γενική Συνέλευση.

 

Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να συνδιοργανώσουμε συζήτηση-εκδήλωση με χρονικό ορίζοντα το Μάιο σε τοπικό επίπεδο, καθώς η διοργάνωση σε επίπεδο περιφέρειας θα απέκλειε τους συναδέλφους (αραιά και αναξιόπιστα ακτοπλοϊκά δρομολόγια κ. ά προβλήματα).

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

 

Ο Πρόεδρος                                                                  Η Γραμματέας

 

 

 

 

Φώτης Μαντζώρος                                                      Μαρίνα Ζαχαροπούλου

 

 

 

 

 

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ

[email protected]

                                                                                ΠΡΟΣ:     Μέλη Συλλόγου

                                                                     ΔΟΕ

                                                                                                                                ΜΜΕ

 

Με οδύνη ενημερωθήκαμε για το γεγονός του τραγικού θανάτου των συμπολιτών μας Ηλία Καρούτσου και Ηλία Γενούζου σε εργατικό ατύχημα κατά τις εργασίες κατασκευής του δρόμου Κάλαμος-Νας.

 

Το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Ικαρίας και Φούρνων εκφράζει τα ειλικρινή συλλυπητήριά του και τη συμπαράστασή του στους οικείους τους, καθώς και την ευχή, αλλά και την απαίτηση να χυθεί άπλετο φως στις συνθήκες θανάτου των συμπολιτών μας.

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

 

Ο Πρόεδρος                                                                  Η Γραμματέας

 

 

 

 

Φώτης Μαντζώρος                                                      Μαρίνα Ζαχαροπούλου

 

 

 

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ

[email protected]

                                                                                ΠΡΟΣ:     Μέλη Συλλόγου

                                                                Σύλλογο Δ/Ν Σάμου

                                                                     ΔΟΕ

                                                                                                                                                                ΔΙΠΕ Σάμου

                                                                                                                                                               ΠΔΕ Βορείου Αιγαίου

                                                                                                                                                                 ΜΜΕ

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ικαρίας και Φούρνων υιοθετεί το παρακάτω ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου σχετικά με τις τοποθετήσεις των συναδέλφων αναπληρωτών:

Πιστεύουμε ότι είναι κατάφωρη αδικία προς τους συναδέλφους του τακτικού προϋπολογισμού, που έχουν περισσότερα μόρια, να τοποθετούνται μετά από τους συναδέλφους ΕΣΠΑ, οι οποίοι έχουν λιγότερα μόρια. Επιπρόσθετα, οι τοποθετήσεις συναδέλφων ΕΣΠΑ σε δυσπρόσιτα σχολεία (διπλασιασμός μορίων) έχει σαν αποτέλεσμα να δημιουργούνται μεγάλες ανακατατάξεις στον Πίνακα των αναπληρωτών την επόμενη σχολική χρονιά.

Η πρόταση του Συλλόγου μας (η οποία ψηφίστηκε από τη Γ.Σ. του Δεκεμβρίου 2015) είναι:

  • όλοι οι συνάδελφοι να διορίζονται από τον ενιαίο πίνακα,
  • να τοποθετούνται με βάση τα μόριά τους, γνωρίζοντας εξαρχής όλα τα κενά,
  • και κατόπιν να δηλώνονται στη μισθοδοσία του ΕΣΠΑ μόνο όσοι αναλαμβάνουν Ολοήμερα Τμήματα (πάγιο αίτημά μας ωστόσο είναι οι συνάδελφοι να διορίζονται μόνο μέσω τακτικού προϋπολογισμού).

Έτσι δε θα υπήρχε καμιά αδικία, θα γίνονταν σεβαστά τα δικαιώματα όλων των συναδέλφων, δε θα υπήρχε –έστω και έμμεση- παρέμβαση στη λειτουργία των Συλλόγων Διδασκόντων για την κατανομή των τάξεων και γενικά δε θα δημιουργούνταν τα προβλήματα που δημιουργεί ο κατακερματισμός και η κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.

Ζητάμε την ικανοποίηση του παραπάνω αιτήματος και -τουλάχιστον μέχρι και την τυπική διευθέτηση του θέματος από το υπουργείο- οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών να γίνονται από ενιαίο πίνακα, εξασφαλίζοντας αριθμητικά τις θέσεις που προέρχονται από προγράμματα ΕΣΠΑ.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

 

Ο Πρόεδρος                                                                     Η Γραμματέας

 

 

Φώτης Μαντζώρος                                                                  Μαρίνα Ζαχαροπούλου

 

 

 

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ

[email protected]

                                                                                ΠΡΟΣ:     Μέλη Συλλόγου

                                                                                                                ΔΟΕ

                                                                                                                                                                                          ΜΜΕ

Για την απαράδεκτη Τροπολογία για την Ειδική Αγωγή

Το Υπουργείο Παιδείας σε τροπολογία που κατέθεσε 11/2 και ψηφίστηκε 15/2 (!!!) καταργεί στην πραγματικότητα τα Τμήματα Ένταξης, αφού όπως αναφέρεται στο κείμενο: «ο εκπαιδευτικός του ΤΕ υποστηρίζει τους μαθητές εντός τους περιβάλλοντος της τάξης τους … η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών».

Απόλυτα συνεπής ο Υπουργός στο κυβερνητικό του πρόγραμμα για «μη διαχωρισμό των γενικών και των ειδικών σχολείων» αλλά και τη δήλωση « τα παιδιά δεν θα πηγαίνουν σε ξεχωριστά από τα άλλα παιδιά σχολεία που καταλήγουν συχνά να είναι γκέτο» ξεκίνησε το ξήλωμα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, αρχής γενομένης από τα Τμήματα Ένταξης.

Ουσιαστικά, δρομολογείται η κατάργηση των Τ.Ε και ο ειδικός παιδαγωγός θα είναι ο μόνιμα περιπλανώμενος, μπαινοβγαίνοντας στην τάξη, κακήν κακώς, ή πηγαίνοντας και στα διπλανά σχολεία. Έτσι θέλουν να υποβαθμίσουν και τη σημαντική δουλειά που γίνεται στα Τ.Ε. Αλήθεια τι θα προλαβαίνει να κάνει ο εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής  του ανύπαρκτου πλέον Τ.Ε., αν εφαρμοστεί αυτή η τροπολογία; Θα κάνει αυτοψία; Καταγραφή; Συμβουλευτική; Πάντως, επιστημονική, παιδαγωγική και εξατομικευμένη παρέμβαση, με βάση και τις ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες δεν θα μπορέσει να κάνει. Σε τάξεις, μάλιστα, που στοιβάζουν μαθητές σε 20 – 25άρια τμήματα, όπου ακόμα και  το τυπικά αναπτυσσόμενο παιδί, δυσκολεύεται να παρακολουθήσει.

Χωρίς να παραβλέπουμε τις ελλείψεις και τις αδυναμίες που έχει ο θεσμός του Τμήματος Ένταξης,  στο βαθμό που το επιτρέπουν οι συνθήκες, επιτελεί σοβαρό παιδαγωγικό και επιστημονικό έργο, επικουρικά σε αυτό της τάξης. Η λειτουργία και η αυτονομία του χώρου, με λίγα παιδιά, για κάποιες ώρες το καθένα ανάλογα με τις ανάγκες του, δεν αποτελεί γκετοποίηση είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ και ΑΝΑΓΚΗ του μαθητή με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Σε φτωχές μάλιστα περιοχές, που οι λαϊκές οικογένειες έχουν χτυπηθεί ανελέητα από την κρίση και την ανεργία, τα παιδιά που έχουν τέτοιου είδους δυσκολίες μπορούν  να στηριχθούν σημαντικά και μέσα από αυτή τη δομή.

Η τροπολογία αυτή εντάσσεται στη λογική του 3ου μνημονίου για «εξορθολογισμό του κόστους της εκπαίδευσης», αλλά και στη στρατηγική της ΕΕ για τη λεγόμενη ένταξη χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Σε έναν τομέα που οι δομές και το προσωπικό βρίσκονται ΠΙΣΩ από τις πραγματικές ανάγκες, κλείνει τα Τμήματα Ένταξης, όταν και αυτά που λειτουργούν δεν επαρκούν. Όταν υπάρχουν σχολεία χωρίς κανένα ΤΕ. Σε μια χρονιά μάλιστα που χιλιάδες αιτήματα για παράλληλη στήριξη δεν καλύφτηκαν.

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Ν’ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

Άμεση ίδρυση και επέκταση των Τμημάτων Ένταξης

με άμεσους μόνιμους διορισμούς του αναγκαίου προσωπικού.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

 

Ο Πρόεδρος                                                                     Η Γραμματέας

 

Φώτης Μαντζώρος                                                                  Μαρίνα Ζαχαροπούλου

 

 

 

 

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ

[email protected]

 

                                                                                ΠΡΟΣ:     Μέλη Συλλόγου

                                                                                                                ΔΟΕ

                                                                                                                                                                                            ΜΜΕ

Έξω το ΝΑΤΟ από το Αιγαίο! Όχι στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο

Αλληλεγγύη στους Πρόσφυγες και Μετανάστες

Η εμπλοκή του ΝΑΤΟ στη φρούρηση των ελληνοτουρκικών συνόρων στο Αιγαίο και των τουρκοσυριακών συνόρων είναι μια πολύ επικίνδυνη εξέλιξη, καθώς εμπλέκει το λαό και τη χώρα ακόμα βαθύτερα στους επικίνδυνους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς στην Ανατολική Μεσόγειο.

Αυτή η απόφαση που συμφωνήθηκε ομόφωνα από τους υπουργούς Άμυνας του ΝΑΤΟ, στο όνομα της «φύλαξης» των ελληνοτουρκικών συνόρων και της «καταπολέμησης των προσφυγικών ροών», στηρίχτηκε σε κοινή πρόταση των κυβερνήσεων  Ελλάδας, Τουρκίας και Γερμανίας!

Οι ευθύνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ είναι τεράστιες. Η κυβέρνηση, συνεχίζοντας την ίδια πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, επιχειρεί να εμφανίσει το ΝΑΤΟ ως «φύλακα-άγγελο», τη στιγμή που το ίδιο στηρίζει ανοιχτά τις προκλήσεις και παραβιάσεις στον εναέριο χώρο και τα χωρικά ύδατα της χώρας μας, την αμφισβήτηση ελληνικών νησιών και νησίδων, ως “γκρίζες ζώνες” από τη μεριά της Τουρκίας. Η κυβέρνηση καλεί την ΝΑΤΟική λυκοσυμμαχία, δηλαδή τα καπιταλιστικά κέντρα που προκαλούν το προσφυγικό πρόβλημα, με την ιμπεριαλιστική τους επέμβαση στη Μέση Ανατολή, να το «λύσουν», με στρατιωτικές δυνάμεις! ΗΠΑ, NATO και ΕΕ ευθύνονται για τους ιμπεριαλιστικούς πολέμους στην περιοχή, τον εξοπλισμό του “Ισλαμικού Κράτους”, για τους χιλιάδες νεκρούς και τραυματίες, για την αύξηση των προσφυγικών – μεταναστευτικών ροών. Για τα κέρδη των μονοπωλιακών ομίλων, για τον έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών πηγών και των δρόμων μεταφοράς αιματοκυλούν τους λαούς της περιοχής.

Η εμπλοκή του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο έρχεται να προστεθεί στη συμφωνία της ΕΕ για: “Ευρωπαϊκή Συνοριοφυλακή – Ακτοφυλακή”, αναβάθμιση του ρόλου των κατασταλτικών μηχανισμών όπως η FRONTEX, δημιουργία στρατοπέδων εγκλωβισμού μεταναστών (hot spots), συγκυριαρχία και συνδιαχείριση του Αιγαίου κάτω από την ευρωΝΑΤΟική ομπρέλα.

Κανένας να μην μείνει απαθείς στο έγκλημα που διεξάγεται στην περιοχή μας, στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο και τα αποτελέσματά του. Δεν πρέπει να εξοικειωθούμε με τις εικόνες των νεκρών παιδιών στο Αιγαίο και αλλού, με την ατέλειωτη ταλαιπωρία που βιώνουν τα θύματα του πολέμου στην προσπάθειά τους να ξεφύγουν από την κόλαση των πολεμικών συγκρούσεων στις πατρίδες τους.

Εδώ και τώρα απαιτούμε:

  • Να σταματήσει η συμμετοχή της χώρας μας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και τις επεμβάσεις των ΝΑΤΟ, ΗΠΑ, ΕΕ. Αποδέσμευσή της από όλους τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς. Όχι σε νέες επεμβάσεις σε τρίτες χώρες, με πρόσχημα δήθεν το χτύπημα των διακινητών.
  • Να κλείσει η βάση της Σούδας – ορμητήριο πολέμου. Να σταματήσουν οι κοινές ασκήσεις με ελληνική συμμετοχή. Κανένας Έλληνας στρατιωτικός έξω από τα σύνορα. Να γυρίσουν πίσω τα πλοία.
  • Λεφτά για τα σχολεία και την Παιδεία. Ούτε ένα ευρώ για Νατοϊκούς εξοπλισμούς.
  • Άμεσα μέτρα στήριξης των προσφύγων και μεταναστών που φτάνουν στη χώρα μας.
  • Γρήγορη διεκπεραίωση των διαδικασιών καταγραφής και ταυτοποίησης. Επαρκής στελέχωση των υπηρεσιών που σχετίζονται με τη διάσωση, την υποδοχή, περίθαλψη και τη μετακίνηση. Να στηριχθούν με τον αναγκαίο εξοπλισμό και υποδομές.
  • Εξασφάλιση ΑΜΕΣΗΣ και ΑΠΡΟΣΚΟΠΤΗΣ μετακίνησης στους τόπους προορισμού τους.
  • Να εξασφαλισθεί αξιοπρεπή υγιεινή διαμονή και διατροφή, μέχρι να αναχωρήσουν για τις χώρες προορισμού τους.
  • Κατάργηση των Κανονισμών του Δουβλίνου και όχι μόνο αλά καρτ αναστολή εφαρμογής.

Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να πιάσει τόπο το δηλητήριο του ρατσισμού και της φασιστικής προπαγάνδας στα σχολεία μας. Καλούμε όλους τους συναδέλφους αξιοποιώντας τα επιστημονικά και παιδαγωγικά εργαλεία που κατέχουν, να πραγματοποιήσουν πολύμορφες δραστηριότητες έκφρασης Αλληλεγγύης και στήριξης των μεταναστών και των προσφύγων. Να αναδείξουν το ρόλο και το χαρακτήρα του πολέμου. Να πραγματοποιήσουν συζητήσεις, να αξιοποιήσουν κείμενα, προβολές ταινιών, ζωγραφιές κ.τ.λ. Να συνεχίσουν να στηρίζουν με κάθε τρόπο (συλλογή τροφίμων, ρούχων, φαρμάκων, άλλων ειδών πρώτης ανάγκης) τους πρόσφυγες.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

 

Ο Πρόεδρος                                                                  Η Γραμματέας

 

 

 

 

Φώτης Μαντζώρος                                                       Μαρίνα Ζαχαροπούλου

 

 

 

 

 

δοε

Αρ. Πρωτ. 314 Αθήνα 21/12/2015

Προς

Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

Θέμα : Το σχολείο που βιώνουμε  – Το σχολείο που οραματιζόμαστε: κριτική και διεκδικήσεις.

Τα τελευταία 25 χρόνια με την εφαρμογή νεοφιλελεύθερων/νεοσυντηρητικών πολιτικών και με πρόσχημα την κρίση, επιχειρείται το δημόσιο σχολείο και η δημόσια εκπαίδευση να μετασχηματιστούν από δημόσια αγαθά σε εμπόρευμα.  Οι πολιτικές αυτές περιλαμβάνουν μειώσεις δημοσίων δαπανών, ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, αύξηση του αριθμού των αναπληρωτών, θυματοποίηση των εκπαιδευτικών για τις επιδόσεις των μαθητών, αναζήτηση νεοφιλελεύθερων «συνταγών»  για τις παθογένειες της δημόσιας εκπαίδευσης (π.χ. αξιολόγηση, ανταγωνισμός  σχολείων κλπ). Τις πολιτικές αυτές προωθούν και πιέζουν για την επιβολή τους  διεθνείς οργανισμοί, όπως ο ΟΟΣΑ. Όλο και περισσότερο η εκπαίδευση από δικαίωμα των πολιτών και υποχρέωση της πολιτείας γίνεται υπηρεσία και εμπόρευμα όπου ο καταναλωτής πρέπει να επιλέξει το κατάλληλο. Η ΔΟΕ εκφράζοντας την ανάγκη των συναδέλφων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης επιδιώκει να φέρει στο προσκήνιο τη φωνή αυτών που λειτουργούν τα σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί, πρώτοι απ’ όλους θα πρέπει να μιλήσουν δημόσια  για τη δουλειά τους. Το ΔΣ της ΔΟΕ έχοντας αίσθηση της ευθύνης αναλαμβάνει  την οργάνωση αυτής της συζήτησης. Οι εμπειρίες και οι απόψεις των εκπαιδευτικών της πράξης μπορούν να συμβάλουν στη διατύπωση συγκεκριμένων αιτημάτων  αλλαγής του υπάρχοντος σχολείου.

Κεντρικό ερώτημα είναι το πώς το σχολείο μπορεί να αλλάξει, να γίνει καλύτερο, πώς το σχολείο μπορεί να γίνει ωφέλιμο για όλους τους μαθητές. Γιατί μετά από τόσες μεταρρυθμίσεις και μεγαλεπήβολα σχέδια η πλειοψηφία των μαθητών συνεχίζει την παπαγαλία; Γιατί η γνώση δεν ανοίγει ορίζοντες αλλά βιώνεται ως αγγαρεία; Γιατί ο ρυθμός μετάδοσης της ύλης μοιάζει με τρένο που οι μαθητές αγκομαχούν για να το προφτάσουν; Γιατί όλα τα δεδομένα συνηγορούν στην αναπαραγωγή και ενίσχυση των ταξικών/κοινωνικών ανισοτήτων μέσω (και) των εκπαιδευτικών μηχανισμών;

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. υλοποιώντας την από 1/12/2015 ομόφωνη απόφασή του για την ανάδειξη, μέσα από μια μεγάλη συζήτηση στο εσωτερικό του Κλάδου, τόσο των προβλημάτων όσο και του οράματος των Εκπαιδευτικών της Π.Ε. για το σχολείο του σήμερα και του αύριο καλεί τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. να οργανώσουν τη συζήτηση με όποιον τρόπο θεωρούν προσφορότερο (έκτακτες Γ.Σ., ομάδες εργασίας, ανοικτές συζητήσεις, προτάσεις από τους Συλλόγους Διδασκόντων κτλ.) ώστε να είναι σε θέση να καταθέσουν τις προτάσεις τους σε σειρά εκδηλώσεων – συζητήσεων που θα πραγματοποιήσει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για το κορυφαίο αυτό ζήτημα. Μετά το πέρας της πρώτης αυτής φάσης θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις – συζητήσεις – δράσεις σε επίπεδο Περιφερειών με τη συμμετοχή των Δ.Σ. των Συλλόγων, εκπαιδευτικών και πανεπιστημιακών δασκάλων. Επιδίωξη του ΔΣ είναι σε όσα θέματα υπάρξει ευρεία συμφωνία, αυτά να αποτελέσουν εισήγηση η οποία και θα κατατεθεί για συζήτηση στην 85η Γ.Σ. του Κλάδου με στόχο τη διαμόρφωση της πρότασης του Κλάδου για το σχολείο που οραματίζεται. Σε κάθε περίπτωση είναι απαραίτητο οι Σύλλογοι να καταθέσουν τις προτάσεις τους και τους προβληματισμούς τους  αφού αυτές θα καταγραφούν, θα δημοσιευθούν και θα ληφθούν σοβαρά υπόψη από το ΔΣ της ΔΟΕ.

Πιο συγκεκριμένα η πρώτη περιφερειακή συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την 1η  Φεβρουαρίου 2016 για τους Συλλόγους της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας (εκτός των Συλλόγων των Νομών Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Πιερίας) στις Σέρρες και η δεύτερη στις 2 Φεβρουαρίου 2016 για τους Συλλόγους των Νομών Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Πιερίας. Οι προτεινόμενες ημερομηνίες είναι ενδεικτικές και μπορούν εάν υπάρχουν ανυπέρβλητες δυσκολίες να μεταφερθούν μια εβδομάδα αργότερα. Για τους συλλόγους των άλλων Περιφερειών θα ανακοινώνονται σταδιακά οι ημερομηνίες. Σε όσες Περιφέρειες υπάρχουν δυσκολίες πραγματοποίησης κεντρικής συζήτησης (πχ νησιά) οι Σύλλογοι μπορούν, σε συνεργασία με τη ΔΟΕ, να οργανώσουν τη συζήτηση σε τοπικό επίπεδο.

Στο ίδιο χρονικό διάστημα το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε συνεργασία με το Δ.Σ. του Ι.Π.Ε.Μ. – Δ.Ο.Ε. θα φροντίζει για την ενίσχυση της συζήτησης και του προβληματισμού με την αποτύπωση των πορισμάτων των επιστημονικών ερευνών και συνεδρίων μας.

Οι διαδικασίες αυτές σε καμία περίπτωση δεν εντάσσονται στον «εθνικό διάλογο» που οργανώνει αυτή την περίοδο το υπουργείο Παιδείας. Η συλλογική μας προσπάθεια για τον προσδιορισμό του σχολείου που διεκδικούμε είναι ανεξάρτητη από τις στοχεύσεις, τους περιορισμούς και τα χρονοδιαγράμματα του «εθνικού διαλόγου», αφού είναι πολύ πιθανό το σχολείο αυτό να διαφοροποιείται ριζικά από το σχολείο  της κυβερνητικής/μνημονιακής πολιτικής.

Το πλαίσιο συζήτησης που προτείνει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. (χωρίς αυτό να αποκλείει τον περαιτέρω εμπλουτισμό του) στηρίζεται στους παρακάτω άξονες:

  • Αναλυτικά προγράμματα – εκπαιδευτικός προσανατολισμός και στόχοι του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου
  • Δομή του σχολείου
  • Διδακτέα ύλη
  • Σχολικά βιβλία
  • Ωρολόγιο πρόγραμμα
  • Εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες
  • Κυρίαρχη ιδεολογία: σχολική γνώση και σχολικές πρακτικές
  • Χρηματοδότηση εκπαίδευσης
  • Εργασιακές σχέσεις εκπαιδευτικών
  • Διοικητική δομή εκπαίδευσης (διοίκηση, γραμματειακή υποστήριξη κτλ.)
  • Ρόλος των στελεχών Εκπαίδευσης
  • Σχέση σχολείου με την κοινωνία

 

 

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue