ΣΑΜΟΣ, 15-9-14
ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΟ.
Η έκπτωση της NEL απέκλεισε προς το παρόν την Σάμο από τα νησιά του Β. Αιγαίου και τη Β. Ελλάδα και απομάκρυνε το κοντινότερο στην Περιφερειακή μας Ενότητα νησί της Περιφέρειας μας, τη Χίο, κατά 300 ναυτικά μίλια. Η ήδη προβληματική από και προς τον Βορρά μετακίνηση επιβατών και διακίνηση εμπορευμάτων ή σταματά μέχρι νεωτέρας ή θα εξυπηρετηθεί με λύση προσωρινή που μάλλον θα μονιμοποιηθεί. Η λύση αυτή που φαίνεται να προτείνεται από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) και τους εφοπλιστές είναι μείωση των δρομολογίων, αποκλεισμός των Φούρνων, αποκλεισμός του λιμανιού του Βαθιού και τερματισμός της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας με τη Θεσσαλονίκη. Δηλαδή περεταίρω δυσκολίες για ένα μεγάλο τμήμα του πληθυσμού της Σάμου που είναι υπάλληλοι, φοιτητές και στρατιωτικοί και ένα ακόμη χτύπημα στην τουριστική κίνηση προς το νησί μας. Στο ΣΑΣ στις 12/9/14 παραβρέθηκε το μέλος του Συντονιστικού της κίνησής μας Αλέξανδρος Σταθακιός, ως περιφερειακός σύμβουλος Βορείου Αιγαίου και μας ενημέρωσε ότι παρά τις εκκλήσεις της βουλευτίνας και του δημάρχου της Σάμου, θεσμικών εκπροσώπων άλλων νησιών και του ιδίου φυσικά, φαίνεται να επιλέγεται η λογική της περικοπής των δρομολογίων και των προορισμών που επιβάλλουν οι εφοπλιστές και οι τράπεζες που είναι πίσω από αυτούς. Και τα χειρότερα έπονται με βάση αυτή την λογική. Μέσα στον Σεπτέμβριο η συνταγματικά κατοχυρωμένη επικοινωνία της Σάμου με την ηπειρωτική χώρα φαίνεται να αναλαμβάνεται με ανεπαρκή δρομολόγια (3 φορές την εβδομάδα) από καράβια αργοκίνητα και γερασμένα ή με άλλα πλοία που θα πραγματοποιούν ακόμα πιο υποτυπώδη δρομολόγια σε συχνότητα και προσεγγίσεις (2 φορές την εβδομάδα χωρίς τους Φούρνους, Αγ. Κήρυκο, Βαθύ), γεγονός που διαφαίνεται μέχρι τώρα από τις προτάσεις των εφοπλιστών στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών(ΣΑΣ). Την ίδια στιγμή συνεχίζονται οι εργασίες στον επιβατικό σταθμό στο Λιμάνι Μαλαγαρίου Σάμου, με χρήματα των δοκιμαζόμενων Ελλήνων Πολιτών και της Ε.Ε.. Είναι ένα έργο που μόλις πριν δύο χρόνια ξεκίνησε να λειτουργεί με στόχο τον εκσυγχρονισμό των συγκοινωνιών. Παρόλα αυτά το Λιμάνι αυτό φαίνεται να κλείνει ουσιαστικά, ελλείψει προσεγγίσεων πλοίων με μια κυβέρνηση που δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται για την ομαλή συγκοινωνία, αλλά μέχρι τώρα ακολουθεί τα συμφέροντα των εφοπλιστών, οι οποίοι νοιάζονται μόνο για μεγάλα πρόσκαιρα κέρδη και όχι βέβαια για την αναπτυξιακή προοπτική του τόπου. Σε αντίθεση όλων αυτών, εμείς πιστεύουμε ότι ο Υπουργός Ναυτιλίας και τα αρμόδια όργανα πρέπει επιτέλους να ενεργήσουν ως φορείς μιας ευνομούμενης πολιτείας και όχι ως θεματοφύλακες των κερδών κάθε ναυτιλιακής εταιρείας. Η κίνηση πολιτών ΣΑΜΙΑΚΉ ΠΟΛΙΤΕΊΑ Ανατροπής και Δημιουργίας παρακολουθεί τις εξελίξεις του θέματος και περιμένει από τον πολυπράγμονα υπουργό να βάλει τα πράγματα στην θέση τους. Με άξονα τις δημοκρατικές – συμμετοχικές διαδικασίες της κίνησης μας, οι οποίες συνεχίζονται σε όλα τα χωριά της Σάμου, είμαστε σε αλληλεπίδραση με τους κατοίκους του νησιού για δυναμική αντιμετώπιση και αυτού του θέματος. Περιμένοντας τον Υπουργό … Οψόμεθα !! Εκ του Συντονιστικού.