Αναζητώντας στο διαδίκτυο ιστοσελίδες για μεσίτες, θα παρατηρήσουμε ότι η εξέλιξη του διαδικτύου και της τεχνητής νοημοσύνης έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται τα ακίνητα. Εδώ και αρκετά χρόνια, πολλές μεσιτικές εταιρείες έχουν μεταφέρει τις πωλήσεις τους στο διαδίκτυο. Το μεγαλύτερο μέρος της προβολής γίνεται μέσω πλατφορμών προώθησης ακινήτων, οι οποίες είναι γνωστές σε πολλούς αγοραστές και επαγγελματίες.
Αν κάποιος θέλει να πουλήσει ή να αγοράσει ένα ακίνητο, το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να αναζητήσει στο διαδίκτυο μέσα από αυτές τις σελίδες, ώστε να βρει το ακίνητο που ταιριάζει στις ανάγκες και τις απαιτήσεις του. Χρησιμοποιώντας διάφορα φίλτρα, όπως η αξία, το στυλ και η γεωγραφική τοποθεσία του ακινήτου, μπορεί να δει αμέτρητες καταχωρήσεις που προέρχονται από διάφορα μεσιτικά γραφεία.
Συνήθως, αν ένας ιδιώτης θέλει να προωθήσει το δικό του ακίνητο, ακολουθεί μια διαδικασία καταχώρησης. Μόλις ολοκληρώσει τη διαδικασία, το ακίνητό του προωθείται άμεσα σε επαγγελματίες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την περιοχή στην οποία βρίσκεται. Οι επιχειρήσεις, ερχόμενες σε επαφή με τον ιδιώτη, προτείνουν την προώθηση του ακινήτου ή την εύρεση αγοραστή με κάποιο ποσοστό επί της πώλησης. Αυτή ήταν μια διαδικασία που ακολουθούσαν για πολλά χρόνια τα μεσιτικά γραφεία, χωρίς να ενσωματώνουν κάποιο δικό τους σύστημα διαχείρισης στο διαδίκτυο.
Ωστόσο, πολλές εταιρείες προσπαθούν πλέον να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες τους, προσθέτοντας στις ιστοσελίδες τους νέα εργαλεία προβολής και προώθησης, όπως η εικονική και η επαυξημένη πραγματικότητα. Ο επισκέπτης μπορεί να δει ένα ακίνητο σε 360 μοίρες και να περιηγηθεί στον χώρο μέσω της οθόνης του κινητού του, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθεί την τοποθεσία.
Με αυτόν τον τρόπο, ο αγοραστής μπορεί να εξετάσει πολλά ακίνητα χωρίς την παρέμβαση κάποιου υπαλλήλου ή επαγγελματία μεσίτη. Έτσι, έχει τη δυνατότητα να απορρίψει προτάσεις που δεν τον ενδιαφέρουν και να επικεντρωθεί μόνο σε αυτές που ταιριάζουν στις ανάγκες του.
Η παραπάνω διαδικασία προσφέρει δύο σημαντικά οφέλη. Πρώτον, το μεσιτικό γραφείο ασχολείται μόνο με πελάτες που ενδιαφέρονται πραγματικά για κάποιο ακίνητο και όχι με επισκέπτες που θέλουν απλώς να συλλέξουν πληροφορίες. Δεύτερον, οι ιδιώτες δεν χρειάζεται να προγραμματίζουν συνεχόμενα ραντεβού για να δουν ακίνητα, αφού μπορούν να βρουν τις πληροφορίες που χρειάζονται μέσω της ιστοσελίδας της επιχείρησης.
Ο σκοπός μιας διαδικτυακής παρουσίας ενός real estate γραφείου δεν είναι μόνο η προώθηση ακινήτων αλλά και η σωστή επικοινωνία με τον πελάτη, ώστε να επιλύονται διάφορα ζητήματα που μπορεί να τον απασχολούν. Για παράδειγμα, ο πελάτης μπορεί να θέλει να ρωτήσει σχετικά με νομοθετικά ή γραφειοκρατικά ζητήματα που αφορούν την αγοραπωλησία. Αυτή η πληροφορία μπορεί να παρέχεται μέσω τεχνητής νοημοσύνης και τη λειτουργία ενός chatbox στη σελίδα της επιχείρησης.
Σήμερα, τα σύγχρονα real estate CRM έχουν αυτοματοποιήσει όλες τις διαδικασίες πώλησης ακινήτων. Τα συμβόλαια εκτελούνται αυτόματα, χωρίς μεσάζοντες, μειώνοντας τα κόστη και τη γραφειοκρατία. Μέσω της ανάλυσης δεδομένων, η επιχείρηση μπορεί να λαμβάνει πιο στοχευμένες αποφάσεις σχετικά με την αγορά ή την πώληση ακινήτων. Τα σύγχρονα CRM και ERP ενός real estate γραφείου επιτρέπουν την εξαγωγή δεδομένων από τις τάσεις της αγοράς και τη δημιουργία προβλέψεων για τις αξίες ακινήτων, ενισχύοντας έτσι την αποδοτικότητα και την κερδοφορία των επιχειρήσεων του κλάδου.