Πέμπτη 13 Φλεβάρη 2014
ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΔ – ΠΑΣΟΚ
Επίπληξη (!) στους εφοπλιστές για την απομόνωση των νησιών Καταγέλαστη και προκλητική η απάντηση που έδωσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας σε Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ
Με «επιπλήξεις» στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας κοροϊδεύει τους νησιώτες ότι αντιμετωπίζει τάχα την απομόνωση στην οποία τους έχουν καταδικάσει οι εφοπλιστές, όπως στην περίπτωση των Φούρνων που βλέπουν το καράβι με το κιάλι. Αυτή ήταν η απάντηση – πρόκληση που έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Μ.Βαρβιτσιώτης, σε Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών Ικαρίας, Φούρνων, Σάμου. Από τη συζήτηση επιβεβαιώθηκε ότι η αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης – που με βάση τον κανονισμό 3577/92 της ΕΕ εξασφαλίζει την πλήρη ελευθερία δράσης του εφοπλιστικού κεφαλαίου και στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες – μετατρέπει σε ομήρους των εφοπλιστών τους νησιώτες, σε σύγχρονους δούλους τους ναυτεργάτες και θέτει σε κίνδυνο την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Η Επίκαιρη Ερώτηση συνέπεσε με την αυθαίρετη απόφαση της ΝΕΛ να ακινητοποιήσει τα πλοία της «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» και «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» «για μη έγκαιρη καταβολή των μισθωμάτων από το Δημόσιο για εκτελεσθέντα δρομολόγια σε γραμμές δημόσιας υπηρεσίας», όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της.
Το «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» θα αναχωρούσε τη Δευτέρα 10/2 από το Λαύριο για Ψαρά, Άγιο Ευστράτιο, Λήμνο, Καβάλα και θα επέστρεφε την επόμενη μέρα. Το «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» θα έφευγε τη Δευτέρα 10/2 από την Καβάλα για Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Βαθύ, Καρλόβασι, Φούρνους, Εύδηλο Ικαρίας, Πειραιά, προκειμένου να αναχωρήσει χτες στις 5 το απόγευμα για Εύδηλο και Άγιο Κήρυκο Ικαρίας, Φούρνους, Καρλόβασι, Βαθύ, Χίο, Μυτιλήνη, Λήμνο, Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, μέχρι και χτες το μεσημέρι ήταν ακόμα στο λιμάνι της Καβάλας!
Καμιά ουσιαστική απάντηση
Το γεγονός ότι το «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» από την περασμένη Δευτέρα δεν απέπλευσε σημαίνει ότι οι κάτοικοι Ικαρίας, Φούρνων και Σάμου είναι σε απομόνωση τουλάχιστον μέχρι το Σάββατο, οπότε έχει προγραμματιστεί το επόμενο δρομολόγιο, αν βέβαια γίνει. Ταυτόχρονα, έχει σταματήσει και η ενδοεπικοινωνία μεταξύ τους και με τα γύρω νησιά.
Στη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή, ο υπουργός ανέφερε ότι με υπαιτιότητα της ΝΕΛ δεν εκτελέστηκε το δρομολόγιο του «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» και ότι «η Γενική Γραμματεία Αιγαίου όσο και η Γενική Γραμματεία του υπουργείου Ναυτιλίας ετοιμάζουν τη σοβαρή επίπληξη της εταιρείας για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων». «Εάν συνεχίσει τη μη εκτέλεση των δρομολογίων, θα συνεχίσουμε με τα επόμενα βήματα που προβλέπονται από το συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο», πρόσθεσε ο Μ. Βαρβιτσιώτης, υπονοώντας τη διακοπή της σύμβασης με τη συγκεκριμένη εταιρεία. Όμως οι εφοπλιστές για την κερδοφορία τους έχουν δέσει τα περισσότερα ακτοπλοϊκά πλοία, και αυτά που έχουν αφήσει εν πλω, εκτός από υπερήλικα, όπως τα 40χρονα πλοία της ΝΕΛ, δεν επαρκούν για να καλύψουν έστω και στοιχειωδώς τις ακτοπλοϊκές ανάγκες των νησιών.
Με δεδομένο ότι οι εφοπλιστές έχουν αφήσει ένα και μόνο πλοίο σε κάθε γραμμή, αποδεικνύεται ότι οι νησιώτες βρίσκονται πλέον «στο έλεος των εφοπλιστών» όπως επισήμανε ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρ. Κατσώτης στη δευτερολογία του προς τον υπουργό και πρόσθεσε: «Οι εφοπλιστές κάνουν ό,τι θέλουν, οι νησιώτες – αναγνωρίστε το, τελοσπάντων! – είναι αποκλεισμένοι με τα "σαπάκια" τα οποία κυκλοφορούν με τα πανάκριβα εισιτήρια. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Αν κάποιος από τους Φούρνους πρέπει να πάει στην Ικαρία, να πάει στο γιατρό, είναι αποκλεισμένος». «Πείτε τι μέτρα θα πάρετε», ζήτησε για πολλοστή φορά ο βουλευτής του ΚΚΕ, χωρίς βέβαια να πάρει απάντηση.
Χαρίζει και τη Σύμβαση στους εφοπλιστές
Απαντώντας σε άλλη Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ, σχετικά με το αν ισχύουν τελικά οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας των ναυτεργατών ή η Διεθνής Ναυτική Σύμβαση Εργασίας 2006 (MLC), η οποία προβλέπει τα κατώτερα στάνταρ σε ό,τι αφορά τα ναυτεργατικά δικαιώματα, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας είπε κυνικά:
«Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, η οποία να έχει υπογραφεί ανάμεσα στα μέρη για το 2014, δεν έχω υπόψη μου. Σας λέω, όμως, ότι η MLC είναι μια σύμβαση η οποία προβλέπει εξαιρετικά ευεργετικές διατάξεις για τους ναυτικούς σε παγκόσμιο επίπεδο (…) Εάν θέλουμε να πάμε σε ένα περιβάλλον στο οποίο θα λιθοβολούμε τις επιτυχίες της ελληνικής ναυτιλίας, τότε θα πάψει να είναι πολύ εύκολα και ελληνική, αφού ξέρουμε ότι και τα καράβια έχουν και σημαία και ιστό σημαίας και μπορούν ν' αλλάζουν σημαία, έχουν και προπέλα και μπορούν ν' αλλάζουν λιμάνια».
Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρ. Κατσώτης επισήμανε: «Αποτελεί πρόκληση η πρόθεσή σας να χαρίσετε στους εφοπλιστές τις Συλλογικές Συμβάσεις των ναυτεργατών. Και βέβαια, η υλοποίηση της Διεθνούς Συμβάσεως Ναυτικής Εργασίας είναι, όπως γνωρίζετε, με μικρότερους μισθούς και λιγότερα δικαιώματα. Είναι γνωστό ότι τα κέρδη των εφοπλιστών προέρχονται από το αίμα και τον ιδρώτα των ναυτεργατών. Με την πολιτική σας τους ενισχύετε ακόμη περισσότερο και δημιουργείτε συνθήκες κόλασης για τους ναυτεργάτες».
Το ΠΑΜΕ καταγγέλλει τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό
Τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό της Ικαρίας και των Φούρνων, με ευθύνη των ακτοπλόων εφοπλιστών και της κυβέρνησης, καταγγέλλει η τοπική Γραμματεία του ΠΑΜΕ. Μεταξύ άλλων, σημειώνει ότι «δε δεχόμαστε να γίνουμε υποχείριο είτε του υπουργείου, είτε οποιασδήποτε εταιρείας, που προσπαθούν να αξιοποιήσουν για τους δικούς τους σχεδιασμούς το δικαίωμά μας στην καθημερινή απρόσκοπτη μετακίνηση από και προς τα νησιά μας».
Το ΠΑΜΕ διεκδικεί: Να εξασφαλιστεί με επάρκεια και φθηνό εισιτήριο άμεσα η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών. Καθημερινά δρομολόγια από και προς Πειραιά, χειμώνα – καλοκαίρι. Σύνδεση με τη Βόρεια και ηπειρωτική Ελλάδα, με δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων. Μείωση 50% των εισιτηρίων. «Καλούμε όλους τους συμπατριώτες μας, τα σωματεία εργαζομένων, τις Λαϊκές Επιτροπές, τους συλλόγους και τους φορείς που δραστηριοποιούνται στα νησιά μας σε διαρκή ετοιμότητα για κινητοποιήσεις το αμέσως επόμενο διάστημα», καταλήγει η ανακοίνωση.
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΠΕ΄
Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δριβελέγκας): Ακολουθεί η με αριθμό 2062/26-9-2013 ερώτηση του Βουλευτή Β΄ Αθηνών του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κ. Χρήστου Κατσώτη προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, σχετικά με ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών των Φούρνων. Στην ερώτηση θα απαντήσει ο Υπουργός κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Έχετε το λόγο, κύριε συνάδελφε, για δύο λεπτά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΩΤΗΣ Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, θα διαπιστώσατε ότι η ερώτηση που γίνεται, είναι η ίδια που είχε γίνει πριν πέντε μήνες. Γιατί επανερχόμαστε; Διότι ακριβώς η γραπτή σας απάντηση δεν ευσταθεί σε κανένα σημείο της και οι ίδιοι οι νησιώτες των Φούρνων απαίτησαν να επανέλθουμε, έτσι ώστε να πάρετε θέση γύρω από το σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν, ουσιαστικά δηλαδή τον αποκλεισμό του νησιού τους από την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών.
Τα ερωτήματα είναι συγκεκριμένα και είναι τα ίδια ακριβώς που θέλουν απάντηση, κύριε Υπουργέ. Να σας θυμίσω ότι είχατε απαντήσει στις 29 Οκτωβρίου ειδικότερα για τα δρομολόγια της ακτοπλοϊκής γραμμής Φούρνοι-Θύμαινα-Άγιος Κήρυκος-Καρλόβασι και επιστροφή ότι είναι πέντε φορές την εβδομάδα με ελεύθερη προσέγγιση στη Χρυσομηλιά –κάτι βέβαια που δεν ισχύει, γιατί είναι τρεις φορές την εβδομάδα και όχι πέντε. Αναφέρεστε, επίσης, κύριε Υπουργέ στην ίδια απάντηση που δίνετε, ότι η εν λόγω ακτοπλοϊκή γραμμή για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο περιλαμβάνεται στο δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό που προκηρύχθηκε και θα διεξαχθεί στις 19 Νοεμβρίου του 2013. Είναι γνωστό ότι δεν υπήρξε καμμία προσφορά και δεν έχει υπάρξει ανάθεση κατά πάσα περίπτωση.
Επίσης, αναφέρετε στην απάντηση σχετικά με το ΜΥΤΙΛΗΝΗ και γνωρίζετε πολύ καλά ότι δεν ισχύει, γιατί το ΜΥΤΙΛΗΝΗ είναι σε δεξαμενή, δεν κάνει δρομολόγια, αντικαταστάθηκε από άλλα πλοία της ΝΕΛ που εκτελούν όμως τα προγραμματισμένα δρομολόγια κατά το δοκούν. Αναφέρεστε βέβαια και στο ΜΥΚΟΝΟΣ, που αυτό αφορά την τουριστική περίοδο, όπου κάνουν «αρπαχτές» στην περιοχή και το χειμώνα που τα πράγματα είναι δύσκολα, οι κάτοικοι είναι απομονωμένοι στα νησιά τους. Δεν μπορούν να κάνουν καμμία από τις δραστηριότητές τους, ούτε καν στο γιατρό να πάνε.
Η ερώτηση είναι η εξής: Ποια μέτρα θα πάρετε για την άμεση δρομολόγηση πλοίου στη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή; Πότε θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την εξυπηρέτηση και των δύο δρομολογιακών γραμμών των Φούρνων;
Ερωτάσθε επίσης αν προτίθεστε να ενεργήσετε και ποια συγκεκριμένα μέτρα θα πάρετε, ώστε στις γραμμές των νησιών Ικαρία-Φούρνοι-Σάμος να δρομολογηθούν πλοία ασφαλή και σύγχρονα με φθηνό εισιτήριο, που θα εγγυώνται την απρόσκοπτη, τακτική, σταθερή και μόνιμη σύνδεση των νησιών μεταξύ τους και με τον Πειραιά, τριακόσιες εξήντα πέντε μέρες το χρόνο, ένα δικαίωμα που βέβαια καταστρατηγείται από τους σχεδιασμούς και τα συμφέροντα των ακτοπλοϊκών εταιριών. Περιμένουμε την απάντησή σας.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δριβελέγκας): Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο για τρία λεπτά.
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου): Κύριε Πρόεδρε, πέρα από τη διάθεση που έχω και εγώ προσωπικά να απαντάω στο σύνολο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, εδώ ζούμε ένα θέατρο παραλόγου.
Επανακατατίθεται μία ερώτηση, η οποία είχε κατατεθεί στις 26 Σεπτεμβρίου, απαντήθηκε αρμοδίως μέσα στην προβλεπόμενη από τον Κανονισμό της Βουλής προθεσμία και επανακατατίθεται με το ίδιο ακριβώς πλαίσιο, ενώ αφορούσε όταν κατατέθηκε –και αυτό ενδεχομένως δεν το ξέρει ο συνάδελφος γιατί είναι τρεις οι συνερωτώντες Βουλευτές- ένα έκτακτο περιστατικό για μία εβδομάδα, όπου δεν υπήρχε ακτοπλοϊκή σύνδεση λόγω της λήξης της προηγούμενης συμβάσεως μέχρι την ανάθεση της δημόσιας υπηρεσίας της επόμενης συμβάσεως.
Ας είμαστε, λοιπόν, λίγο πιο προσεκτικοί. Εγώ –Βουλευτής είμαι τόσα χρόνια- αντιλαμβάνομαι την ανάγκη να απαντώνται οι ερωτήσεις. Ωστόσο, λάβατε απάντηση εμπεριστατωμένη και με ημερομηνίες, τις οποίες παραλείψατε στα όσα είπατε να αναφέρετε. Διότι αναφέρονται ξεκάθαρα οι ημερομηνίες, από πότε έως πότε δρομολογείται το κάθε πλοίο στη γραπτή σας απάντηση.
Βεβαίως αναφέρεται ότι το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ είναι για το καλοκαίρι. Βεβαίως αναφέρεται ότι ήταν πέντε δρομολόγια, τα οποία όμως στην καινούρια φάση είναι τέσσερα. Βεβαίως αναφέρεται το ΜΥΤΙΛΗΝΗ, το οποίο σήμερα δεν εξυπηρετεί, γιατί έχουμε μπει σε νέα δρομολογιακή περίοδο από ό,τι ξέρετε από την 1η Νοεμβρίου. Ας είμαστε, λοιπόν, πιο φειδωλοί, τουλάχιστον στην ισχυρή κριτική απέναντι στην Κυβέρνηση, ότι δεν απαντά.
Θέλετε να σας απαντήσω, όπως σας απάντησα στο κείμενο της ερώτησής σας, έτσι όπως την έχετε καταθέσει ή θέλετε να μιλήσουμε για την ουσία του θέματος; Διότι αυτή είναι η πραγματικότητα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΩΤΗΣ: Κύριε Υπουργέ, θέλετε να κάνουμε διάλογο; Δεν ισχύει τίποτα από αυτά που είπατε!
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δριβελέγκας): Κύριε συνάδελφε, δεν έχετε το λόγο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΩΤΗΣ: Μα, με ρωτάει, κύριε Πρόεδρε!
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δριβελέγκας): Κύριε Κατσώτη, δεν έχετε το λόγο. Θα μιλήσετε αμέσως μετά. Δεν σας διέκοψε ο κύριος Υπουργός.
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου): Αφού επιμένετε, θα σας απαντήσω με το κείμενο της απάντησης που έχει κατατεθεί, διότι ίσχυε και την ημερομηνία που κατατέθηκε η ερώτησή σας και την ημερομηνία που φέρει η σημερινή επίκαιρη ερώτηση ακριβώς το ίδιο πλαίσιο. Τα δρομολόγια της ακτοπλοϊκής γραμμής Φούρνοι-Θύμαινα-Άγιος Κήρυκος-Καρλόβασι και επιστροφή, πέντε φορές την εβδομάδα, με ελεύθερη προσέγγιση στη Χρυσομηλιά –σε ένα εκ των πέντε δρομολογίων- εκτελούνται από 22-9-2013 από το επιβατικό δρομολογημένο ΠΑΝΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ, σύμφωνα με την απόφαση της από 20-9-2013 Σύμβασης Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας, η οποία λήγει –και έληξε- στις 31-10-2013.
Αυτή η δρομολογιακή γραμμή για την επόμενη περίοδο περιλαμβάνεται σε δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό που προκηρύχθηκε και έληξε στις 19-11-2013 για τέσσερις προσεγγίσεις. Μην μπερδεύετε τις ημερομηνίες. Δεν προσήλθε κανένας σε αυτόν το δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό και ανετέθη η Σύμβαση Δημόσιας Υπηρεσίας στο ΠΑΝΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ για τέσσερα δρομολόγια την εβδομάδα μέχρι τις 31-10-2014.
Ας είσαστε, λοιπόν, πιο επιμελής στο να διαβάζετε τις ημερομηνίες που περιγράφω στο κείμενο της ερώτησης. Αν θέλετε επιπλέον στοιχεία, είμαι στη διάθεσή σας να απαντήσω και γραπτά και προφορικά.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δριβελέγκας): Ευχαριστούμε τον κύριο Υπουργό. Τώρα έχετε το λόγο, κύριε Κατσώτη, για τρία λεπτά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΩΤΗΣ: Νομίζω ότι ο κύριος Υπουργός υποτιμά τη νοημοσύνη των νησιωτών, αλλά και του Κοινοβουλίου. Σας είπα ότι από την απάντηση που δώσατε δεν ισχύει τίποτα.
Είπατε, λοιπόν, για τα δρομολόγια τα οποία έχουν ήδη συμφωνηθεί για πέντε φορές την εβδομάδα. Είναι ψέμα, ναι ή όχι; Αφού είναι τρεις οι φορές ούτε τέσσερις που είπατε εσείς. Τις πέντε φορές τις κάνατε τέσσερις, αλλά είναι τρεις. Και δεν μπορεί να λένε ψέματα οι νησιώτες, οι οποίοι διαμαρτύρονται και με έγγραφο που σας έχουν αποστείλει. Η ουσία είναι ότι το νησί είναι αποκλεισμένο. Και εσείς μου λέτε «το απαντήσαμε τότε και αυτή είναι η απάντηση». Οι νησιώτες, όμως, δεν έχουν πλοίο. Τι τους απαντάτε; Τι τους λέτε σημερα;
Σήμερα, κύριε Υπουργέ, η ΝΕΛ, το ΘΕΟΦΙΛΟΣ δεν πέρασε από τους Φούρνους, ούτε από την Ικαρία ούτε από την Σάμο. Θα περάσει μετά από πέντε μέρες ξανά. Τι λέτε γι’ αυτό στους ίδιους τους κατοίκους των νησιών; Τους λέτε ότι λύσατε το πρόβλημα, ότι η απάντηση που έχετε δώσει γραπτά στις 29 Οκτωβρίου είναι αυτό που ικανοποιεί τις απαιτήσεις τους;
Νομίζουμε, λοιπόν, εδώ ότι και λίγη σεμνότητα δεν πειράζει, κύριε Υπουργέ. Να αναγνωρίσετε ότι οι εφοπλιστές κάνουν ό,τι θέλουν, να αναγνωρίσετε ότι είναι στο έλεος των εφοπλιστών οι νησιώτες –αναγνωρίστε το, τέλος πάντων!- που είναι αποκλεισμένοι με τα «σαπάκια» τα οποία κυκλοφορούν, με τα πανάκριβα εισιτήρια. Αυτή είναι μία πραγματικότητα. Αυτήν την απάντηση επιζητούν οι ίδιοι οι νησιώτες και εν προκειμένω βέβαια για την ερώτηση οι κάτοικοι των Φούρνων.
Πάνω σε αυτά, λοιπόν, θέλουμε την απάντησή σας και εμείς αναγνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι εφοπλιστές δρομολογούν και αποδρομολογούν τα πλοία τους, ανάλογα με τα συμφέροντά τους, με τα κέρδη τους. Με τα κέρδη τους δεν έχουν ευαισθησίες. Αν κάποιος πρέπει να ταξιδέψει, αν κάποιος πρέπει -οποιαδήποτε μέρα της εβδομάδας χρειαστεί- να πάει στην Ικαρία, στην Σάμο στον Πειραιά να πάει στο γιατρό για παράδειγμα, δεν μπορεί είναι αποκλεισμένος.
Οι κάτοικοι διαμαρτύρονται έντονα. Θα καταθέσω και στα Πρακτικά –και θα τα πάρετε, κύριε Υπουργέ, μετά- διαμαρτυρία των εργαζομένων του νησιού για τη συγκεκριμένη περίοδο που συζητάμε, για τώρα, όχι για τις 29 Οκτωβρίου.
Πάνω, λοιπόν, σε αυτά τα ερωτήματα δεν απαντήσατε. Επιμένετε να φέρνετε εδώ την απάντηση που δώσατε στις 29 Οκτωβρίου για τις ενέργειες που κάνατε τότε, οι οποίες όμως δεν ισχύουν σήμερα. Θέλουμε να απαντήσετε τι θα κάνετε σήμερα, εάν θα πάρετε μέτρα έτσι ώστε οι νησιώτες να έχουν ακτοπλοϊκή σύνδεση.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Χρήστος Κατσώτης καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο Αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής.)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δριβελέγκας): Ευχαριστούμε τον κύριο συνάδελφο. Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο για τρία λεπτά.
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Εάν το ΚΚΕ αποφάσισε να γράφει πάλι τις ερωτήσεις, αντί να επανακαταθέτει την ίδια –μάλιστα με τις ίδιες ημερομηνίες- θα έπαιρνε και απαντήσεις επίκαιρες. Το θέμα που τώρα θέτετε είναι επίκαιρο, αλλά αυτά για τα οποία μου έχετε ζητήσει γραπτώς να έλθω να απαντήσω αφορούν το Σεπτέμβριο. Μόνοι σας!
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΩΤΗΣ: Μα σας είπα για σήμερα!
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου): Και μάλιστα με ψέξατε για μη ακριβή απάντηση, όταν σας είπα ότι τότε ήταν πέντε δρομολόγια και στη συνέχεια μειώθηκαν στα τέσσερα.
Τι συμβαίνει, λοιπόν, με τη σημερινή κατάσταση; Με την υπαιτιότητα της εταιρείας σήμερα δεν εκτελέστηκε το δρομολόγιο. Μάλιστα η εταιρεία είχε τη θρασύτητα να βγάλει και μία ανακοίνωση, στην οποία έλεγε ότι επειδή δεν είχε έγκαιρη καταβολή των μισθωμάτων από το ελληνικό κράτος, δεν μπόρεσε να πληρώσει τους μισθούς, τα πετρέλαια και τις υποχρεώσεις της, για να ταξιδέψει το πλοίο.
Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να πληρώνουμε τη στιγμή που φέρνουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και πληρώνουμε άμεσα. Εάν δεν μπορούν να τα συγκεντρώσουν, είναι δική τους υπαιτιότητα και όχι δική μας.
Πολλές φορές καταθέτουν το αίτημα για την πληρωμή δεδουλευμένων χωρίς όμως τα απαιτούμενα δικαιολογητικά –φορολογικές και άλλες ενημερότητες- και θεωρούν ότι θα πρέπει να πληρώσουμε, παραβαίνοντας όλους τους κανόνες του δημόσιου λογιστικού. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Γι’ αυτό το λόγο τόσο η Γενική Γραμματεία Αιγαίου όσο και η Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Ναυτιλίας ετοιμάζουν τη σοβαρή επίπληξη της εταιρείας για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων, που είναι το πρώτο βήμα σύμφωνα με το νόμο που μπορούμε να κάνουμε απέναντι σε κάποιον που με υπαιτιότητά του δεν εκτελεί τα δρομολόγια.
Εάν συνεχίσει τη μη εκτέλεση των δρομολογίων, θα συνεχίσουμε με τα επόμενα βήματα που προβλέπονται από το συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο. Ούτε αυθαιρετούμε ούτε αφήνουμε τίποτα από το δημόσιο συμφέρον να πέσει κάτω. Έχουμε συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας, οι οποίες προβλέπεται πώς καταγγέλλονται και με ποια διαδικασία το δημόσιο μπορεί να προστατεύει τα συμφέροντά του. Αυτά προβλέπονται από το N. 2932/2001 και αυτόν θα εφαρμόσουμε χωρίς καμμία παρέκκλιση.