Τις παραβιάσεις των υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας σε απομακρυσμένους Αερολιμένες διαφόρων νησιών του Αιγαίου και του Ιονίου Πελάγους αλλά και της Σητείας στην Κρήτη καταγγέλλει με Γραπτή του Ερώτηση που κατέθεσε σήμερα Παρασκευή 3 Ιουνίου 2016 στην Ευρωβουλή ο Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής Καθηγητής Νότης Μαριάς.
Στην Ερώτησή του η οποία απευθύνεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο Έλληνας Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής ζητά να μη μειωθούν τα παρακάτω τακτικά αεροπορικά δρομολόγια aller-retour:
1)Aπό Αθήνα προς Αστυπάλαια, Ικαρία, Λέρο, Μήλο, Κύθηρα, Νάξο, Πάρο, Κάρπαθο, Σητεία, Σκιάθο, Σκύρο, Ζάκυνθο, Σύρο.
2)Aπό Θεσσαλονίκη προς Σάμο, Χίο, Κέρκυρα, Σκύρο, Λήμνο, Ικαρία.
3)Aπό Αλεξανδρούπολη προς Σητεία.
4)Aπό Άκτιο προς Σητεία.
5)Aπό Κέρκυρα προς Άκτιο, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Κύθηρα.
6)Aπό Λήμνο προς Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο, Ρόδο.
7)Aπό Ρόδο προς Κάρπαθο, Κάσο Σητεία, Κω, Λέρο, Αστυπάλαια,Καστελόριζο.
Μάλιστα καλεί την Επιτροπή να διερευνήσει τη δυνατότητα αξιοποίησης των κατάλληλων χρηματοδοτικών μέσων και προγραμμάτων προκειμένου να διατηρηθεί η ισχύουσα συχνότητα των ζωτικής σημασίας τακτικών αεροπορικών δρομολογίων από και προς τους Αερολιμένες των προαναφερόμενων περιοχών.
Ο Νότης Μαριάς αφού επισημαίνει ότι τα αεροπορικά δρομολόγια είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική ζωή των εν λόγω νησιών του Αιγαίου και του Ιονίου Πελάγους καθώς και της Σητείας στην Κρήτη επικαλείται τον Κανονισμό (ΕΚ) 1008/2008 σε σχέση με τις υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας στους ως άνω Αερολιμένες λόγω της μεγάλης απόστασης αλλά και του νησιωτικού χαρακτήρα των παραπάνω περιοχών.
Επιπλέον ο Έλληνας Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής επικαλείται και το άρθρο 174 της Συνθήκης Λειτουργίας της Ε.Ε. σε σχέση με την Οικονομική, Κοινωνική και Εδαφική συνοχή στην Ευρωπαϊκή Ένωση όπου αναφέρεται ότι η Ε.Ε. αποσκοπεί στη μείωση των διαφορών των επιπέδων ανάπτυξης των διαφόρων περιοχών και ιδιαίτερα αυτών που είναι νησιωτικές.
Όπως επισημαίνεται στην Ερώτηση «βάσει της ισχύουσας σύμβασης Παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας έχουν επιβληθεί δυνάμει των άρθρων 16,17 και 18 Κανονισμού (ΕΕ) τακτικές αεροπορικές γραμμές για την εξυπηρέτηση την περίοδο 2012-2016 απομακρυσμένων Αερολιμένων της Κρήτης και νησιών του Αιγαίου και του Ιονίου. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται πτήσεις aller-retour από Αθήνα προς Αστυπάλαια, Ικαρία , Λέρο, Μήλο, Κύθηρα, Νάξο, Πάρο, Κάρπαθο, Σητεία, Σκιάθο, Σκύρο, Ζάκυνθο, Σύρο, από Θεσσαλονίκη προς Σάμο, Χίο, Κέρκυρα, Σκύρο, Λήμνο, Ικαρία, από Αλεξανδρούπολη προς Σητεία, από Άκτιο προς Σητεία, από Κέρκυρα προς Άκτιο, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Κύθηρα, από Λήμνο προς Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο, Ρόδο, από Ρόδο προς Κάρπαθο, Κάσο Σητεία, Κω, Λέρο, Αστυπάλαια,Καστελόριζο».
«Με το νέο προσχέδιο που συνέταξε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας», συνεχίζει η Ερώτηση «προκειμένου να προβεί στη διενέργεια νέας διαγωνιστικής διαδικασίας για την εκμετάλλευση των παραπάνω τακτικών αεροπορικών γραμμών προχώρησε σε δραστική μείωση των ανωτέρω πτήσεων που θα εκτελούνται ετησίως».
Και η Ερώτηση καταλήγει:
«Ερωτάται η Επιτροπή ενόψει της μεγάλης απόστασης και του νησιωτικού χαρακτήρα των παραπάνω περιοχών:
1.Είναι σύμφωνη με τον Κανονισμό (ΕΚ) 1008/2008 και το άρθρο 174 ΣΛΕΕ η παραπάνω μείωση των τακτικών αεροπορικών δρομολογίων από και προς τους προαναφερόμενους Αερολιμένες;
2.Ποια χρηματοδοτικά μέσα και προγράμματα μπορεί να διαθέσει προκειμένου να διατηρηθεί η ισχύουσα συχνότητα των ζωτικής σημασίας τακτικών δρομολογίων από και προς τους προαναφερόμενους Αερολιμένες;».
Αναδημοσίευση από : http://myblogs.gr