Home Τ. ΑυτοδιοίκησηΔήμος ΙκαρίαςΚοινή δήλωση έξι δημάρχων για τους δημόσιους παιδικούς σταθμούς και τα ΚΔΑΠ: «Αναβαθμισμένες κοινωνικές δομές – μόνιμη και σταθερή δουλειά»

Κοινή δήλωση έξι δημάρχων για τους δημόσιους παιδικούς σταθμούς και τα ΚΔΑΠ: «Αναβαθμισμένες κοινωνικές δομές – μόνιμη και σταθερή δουλειά»

by ikariaki.gr
226 views

Κοινή δήλωση εξέδωσαν οι δήμαρχοι Ικαρίας, Καισαριανής, Πάτρας, Πετρούπολης, Τυρνάβου και Χαϊδαρίου, καταγγέλλοντας τον σχεδιασμό της κυβέρνησης για το μέλλον των δημόσιων παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών, των ΚΔΑΠ και των ΚΔΑΠ-ΜΕΑ, καθώς και για το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων στις συγκεκριμένες κοινωνικές δομές.

Στην ανακοίνωσή τους, οι έξι δήμαρχοι αναφέρονται στο προσχέδιο διάταξης νόμου με τίτλο:
«Διαδικασία στελέχωσης για την κάλυψη αναγκών των βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών και κέντρων δημιουργικής απασχόλησης των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου αυτών».

Όπως σημειώνουν, η προωθούμενη εφαρμογή ενός συστήματος πλήρους ανταποδοτικότητας μέσω voucher, η σύνδεση της χρηματοδότησης με τον αριθμό των εξυπηρετούμενων παιδιών και η δημιουργία πανελλαδικού «μητρώου» εργαζομένων ορισμένου χρόνου, οδηγούν σε περαιτέρω υποβάθμιση κρίσιμων κοινωνικών υπηρεσιών.

Παράλληλα, τονίζουν ότι οι εξελίξεις αυτές εντείνουν την εργασιακή ανασφάλεια, ανακυκλώνουν την ανεργία και κρατούν σε ομηρία εργαζόμενους που καλύπτουν εδώ και χρόνια πάγιες ανάγκες στους δήμους. Κάνουν λόγο για συνέχεια μιας διαχρονικής πολιτικής υποχρηματοδότησης και εξάρτησης των κοινωνικών δομών από ευρωπαϊκά προγράμματα, υπογραμμίζοντας πως η προσχολική αγωγή και η φροντίδα των παιδιών «δεν είναι κόστος, αλλά δικαίωμα».

Στην ίδια ανακοίνωση, οι δήμαρχοι ζητούν να αποσυρθεί άμεσα η διάταξη νόμου, ενώ καλούν και την ΚΕΔΕ να πάρει σαφή θέση υπέρ της διασφάλισης των εργαζομένων και κατά, όπως αναφέρουν, της διάλυσης των κοινωνικών δομών.

Μαζί με τους εργαζόμενους των δήμων τους, διεκδικούν:

  • καμία απόλυση εργαζομένου και μόνιμη, σταθερή εργασία για όλους χωρίς όρους και προϋποθέσεις,
  • πλήρη κρατική χρηματοδότηση των κοινωνικών δομών με βάση τις πραγματικές ανάγκες,
  • κατάργηση του καθεστώτος των voucher και της επιχειρηματικής λειτουργίας,
  • αναβάθμιση και διεύρυνση των υπηρεσιών προς τα παιδιά και τα άτομα με αναπηρία, με ολόπλευρη στήριξη των οικογενειών τους.

«Ο αγώνας αυτός αφορά χιλιάδες εργαζόμενους και εκατοντάδες χιλιάδες γονείς. Είναι αγώνας όλων μας», καταλήγουν.

Την κοινή δήλωση υπογράφουν οι:
Φανούρης Καρούτσος, δήμαρχος Ικαρίας
Ηλίας Σταμέλος, δήμαρχος Καισαριανής
Κώστας Πελετίδης, δήμαρχος Πάτρας
Βαγγέλης Σίμος, δήμαρχος Πετρούπολης
Αστέριος Τσικριτσής, δήμαρχος Τυρνάβου
Μιχάλης Σελέκος, δήμαρχος Χαϊδαρίου

Διαβάστε ακόμα