Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε στην 5η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ικαρίας, που πραγματοποιήθηκε στις 21 Απριλίου 2026, ψήφισμα σχετικά με τον σχεδιασμό της κυβέρνησης για την «επόμενη μέρα» στους δημόσιους παιδικούς σταθμούς και στα ΚΔΑΠ.
δείτε το βίντεο με την συνεδρίαση εδώ
Με το ψήφισμά του, το Δημοτικό Συμβούλιο Ικαρίας εκφράζει τη διαφωνία του απέναντι στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για την προώθηση νομοθετικής ρύθμισης, την οποία εισηγούνται τα υπουργεία Εσωτερικών και Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.
Στο κείμενο γίνεται λόγος για «απαράδεκτο σχεδιασμό» όσον αφορά το μέλλον των δημόσιων παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών, των ΚΔΑΠ και των ΚΔΑΠ-ΜεΑ, καθώς και για το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων στις συγκεκριμένες δομές. Όπως αναφέρεται, ο σχεδιασμός αυτός αποτυπώνεται στο προσχέδιο διάταξης νόμου με τίτλο:
«Διαδικασία στελέχωσης για την κάλυψη αναγκών των βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών και Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου αυτών».
Σύμφωνα με το ψήφισμα, η προσπάθεια εφαρμογής ενός συστήματος πλήρους ανταποδοτικότητας μέσω voucher, η σύνδεση της χρηματοδότησης με τον αριθμό των εξυπηρετούμενων παιδιών και η δημιουργία πανελλαδικού «μητρώου» εργαζομένων ορισμένου χρόνου, οδηγούν σε περαιτέρω υποβάθμιση κρίσιμων κοινωνικών υπηρεσιών. Παράλληλα, επισημαίνεται ότι ενισχύονται η εργασιακή ανασφάλεια, η περιπλάνηση των εργαζομένων από δομή σε δομή, η ανακύκλωση της ανεργίας και η παρεμπόδιση της μονιμοποίησης εργαζομένων που προσφέρουν επί χρόνια.
Το Δημοτικό Συμβούλιο συνδέει την εξέλιξη αυτή με τη διαχρονική πολιτική υποχρηματοδότησης των κοινωνικών δομών και την εξάρτησή τους από ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το ΕΣΠΑ. Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, στον Δήμο Ικαρίας λειτουργούν σήμερα τρεις παιδικοί σταθμοί που φιλοξενούν 75 νήπια, ενώ από τους συνολικά 15 εργαζόμενους, σταθερή εργασιακή σχέση έχουν μόλις δύο, εκ των οποίων ο ένας βρίσκεται με απόσπαση λόγω συνυπηρέτησης. Τρεις ακόμη εργαζόμενοι απασχολούνται στην καθαριότητα μέσω συμβάσεων του δήμου, ενώ οι υπόλοιποι εργάζονται μέσω προγράμματος της ΕΕΤΑΑ.
Στο ψήφισμα υπογραμμίζεται ότι η ανάγκη για κοινωνικές υπηρεσίες, και ιδιαίτερα για την προσχολική αγωγή και τη φροντίδα των παιδιών, «δεν είναι κόστος, είναι δικαίωμα».
Παράλληλα, ασκείται κριτική στην κυβερνητική πολιτική δαπανών, με αναφορά στις αυξημένες ΝΑΤΟϊκές δαπάνες, την ώρα που –όπως τονίζεται– μειώνονται οι πόροι για βασικές κοινωνικές ανάγκες.
Το Δημοτικό Συμβούλιο ζητά την άμεση απόσυρση της σχετικής διάταξης νόμου και δηλώνει ότι, μαζί με τους εργαζόμενους των δήμων, διεκδικεί:
- Καμία απόλυση εργαζομένου και μόνιμη, σταθερή εργασία για όλους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, καθώς και κατάργηση της «διάταξης Βορίδη».
- Πλήρη κρατική χρηματοδότηση των κοινωνικών δομών, στο ύψος των πραγματικών αναγκών, με κατάργηση του καθεστώτος των voucher και της επιχειρηματικής λειτουργίας.
- Αναβάθμιση και διεύρυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τα παιδιά και τα άτομα με αναπηρία, με ολόπλευρη στήριξη των οικογενειών τους.
Πέρα από τη στήριξη στις απεργιακές συγκεντρώσεις, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε και το συμβολικό κλείσιμο των υπηρεσιών του Δήμου Ικαρίας την Παρασκευή 24 Απριλίου 2026.
Τέλος, απευθύνει κάλεσμα προς την ΠΕΔ Βορείου Αιγαίου και την ΚΕΔΕ να τοποθετηθούν απέναντι στον συγκεκριμένο σχεδιασμό.


