Κάλεσμα σε γονείς, εκπαιδευτικούς και τοπικούς φορείς σε παράσταση διαμαρτυρίας, κάνει ο Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ικαρίας & Φούρνων εν όψει αξιολόγησης που έχει προγραμματιστεί για αύριο Τρίτη 16 Απριλίου στα Δημοτικά Σχολεία Ραχών (Αγίου Πολυκάρπου και Χριστού).
Η ανακοίνωση της ΣΕΠΕ Ικαρίας & Φούρνων:
Την Τρίτη, 16 Απριλίου, με αφορμή την επίσκεψη συμβούλου- αξιολογήτριας στα δημοτικά σχολεία των Ραχών, καλούμε τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, την ΕΛΜΕ Ικαρίας, τους Συλλόγους Γονέων, την Ένωση Γονέων Ικαρίας και τους τοπικούς φορείς να παρευρεθούν :
- Έξω από το 2ο Δημ. Σχολείο Ραχών, στις 9.30 και
- Έξω από το 1ο Δημ. Σχολείο Ραχών, στις 12.15
για να δηλώσουμε την αντίθεσή μας στην αξιολόγηση!!
Η προσπάθεια της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘΑ να ιδιωτικοποιήσουν την εκπαίδευση, να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία, να μεταφέρουν το ”κόστος” στους γονείς, να μετατρέψουν τους εκπαιδευτικούς σε κυνηγούς χορηγών, δεν θα περάσει!
Η λεγόμενη αξιολόγηση έρχεται να δείξει με το δάχτυλο τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, αλλά και τους ίδιους τους μαθητές ως τους μεγάλους υπεύθυνους για τα αδιέξοδα του σημερινού σχολείου. Ας μη μας κοροϊδεύουν!
Αξιολόγηση σημαίνει κατηγοριοποίηση των σχολείων. Αξιολόγηση σημαίνει ολοένα μεγαλύτερη υποβάθμιση της εκπαίδευσης. Θέλουμε δημόσια, δωρεάν και ενιαία εκπαίδευση, χώρους εργασίας με συλλογικότητα, αλληλεγγύη και παιδαγωγική συνεργασία που προσφέρουν στους μαθητές τους ολόπλευρη μόρφωση. Δεν φοβόμαστε την «αξιολόγηση», αλλά αυτό που θέλουν να προωθήσουν μέσα από τη λεγόμενη «αξιολόγηση»:
- Εκπαιδευτικούς καθυποταγμένους μέσω της ατομικής αξιoλόγησης, προκειμένου να αποδεχτούν ένα σχολείο το όποιο διαχρονικά υποβαθμίζεται για την πλειοψηφία των παιδιών που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, που βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια σε όσα παιδιά θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους.
- Ένα σχολείο πανάκριβο για την οικογένεια, κατηγοριοποιημένο, που λειτουργεί με όρους επιχείρησης, μετρά έσοδα – έξοδα, αναζητά πόρους, «χορηγούς» για να διασφαλίσει μία στοιχειώδη λειτουργία. Και οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται με το πόσο ικανοί μανατζερ είναι ώστε να προσελκύουν τα απαραίτητα κεφάλαια.
- Εκπαιδευτικούς, που στην πλειοψηφία τους τόσο οι μόνιμοι όσο και οι χιλιάδες συμβασιούχοι αναπληρωτές καλούνται όλη μέρα να συμπληρώνουν φόρμες, εκθέσεις και δείκτες αξιολόγησης. Περιορίζοντας έτσι το χρόνο για την ουσία της δουλειάς μας, την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.
- Σχολεία που συγκρίνονται μεταξύ τους και χωρίζονται σε κατηγορίες Α, Β και Γ, συνδέοντας άμεσα την χρηματοδότηση τους ανάλογα με την βαθμολογία τους.
- Γονείς που βάζουν το χέρι ακόμα πιο βαθιά στην τσέπη για να καλύψουν την υποχρηματοδότηση των σχολείων.
Κόντρα στα σχέδια τους εμείς διεκδικούμε ένα σχολείο που να αντιστοιχεί στις ανάγκες του 21ου αιώνα, προσανατολισμένο στην ολόπλευρη μορφωτική, ψυχοσυναισθηματική, πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Με σύγχρονες εγκαταστάσεις, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, γυμναστήρια, αθλητικούς χώρους, χώρους πολιτισμού. Με σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα, βιβλία, εποπτικά μέσα που θα βοηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία σε αυτή την κατεύθυνση. Με εκπαιδευτικούς που θα μπορούν να ζουν αξιοπρεπώς την οικογένειά τους. Με μείωση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, αύξηση της χρηματοδότησης, ουσιαστικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών.
Αγωνιζόμαστε για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, την παιδαγωγική μας υπόσταση και τα εργασιακά μας δικαιώματα!!!