Home ΣυγκοινωνίεςΑκτοπλοϊκό Ημερίδα για την ακτοπλοία στη Νάξο

Ημερίδα για την ακτοπλοία στη Νάξο

by ikariaki.gr
1 views

Imerida_aktoploia_naxosΜε την παρουσία των γ.γ. των Υπουργείων Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Νίκου Ζωίδη και Ναυτιλίας Αθανάσιου Μπούσιου καθώς και του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος Αθανάσιου Χονδρονάσιου, πραγματοποιήθηκε το πρωί της Πέμπτης ημερίδα για την ακτοπλοΐα, στη Νάξο. Η ημερίδα διοργανώθηκε από το δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων με την ευκαιρία της συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στο νησί, με στόχο την ανταλλαγή απόψεων και προτάσεων επί της «Προκήρυξης μειοδοτικού διαγωνισμού του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας της περιόδου από 01-11-2014 έως 31-10-2015» και ειδικότερα  επί θεμάτων του δικτύου των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών των νησιών των Κυκλάδων.

a0397e613d0298a3b1e70e0f3e208143-525x350

Οι γ.γ. των Υπουργείων Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Νίκος Ζωίδης και Ναυτιλίας Αθανάσιος Μπούσιος

Η ημερίδα διεξήχθη στη σχολή Ουρσουλινών στο Κάστρο της Νάξου, και το παρών μεταξύ άλλων έδωσαν ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος, ο δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Μανόλης Μαργαρίτης, ο δήμαρχος Σύρου Ερμούπολης και πρόεδρος του παραρτήματος Κυκλάδων της ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου Γιάννης Δεκαβάλλας, ο δήμαρχος Σερίφου, υπηρεσιακοί παράγοντες, μέλη του ΣΑΣ και εκπρόσωποι ακτοπλοϊκών εταιριών, ο δήμαρχος Λειψών και υποψήφιος Περιφερειάρχης Μπενέτος Σπύρου, ο αντιπρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Ιάκωβος Γιακουμής, ο δημοτικός σύμβουλος Στάθης Αγγελής, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων Γιάννης Ρούσσος, ο πρόεδρος της Ένωσης ξενοδόχων Νάξου Γιάννης Μαργαρίτης, ο αντιπρόεδρος του Εμποροεπαγγελματικού συλλόγου Νάξου Γιώργος Μαϊτός, ταξιδιωτικοί πράκτορες κ.ά.

Όλοι οι παρευρισκόμενοι εξέθεσαν τους προβληματισμούς και τις απόψεις τους για τα άλυτα επί δεκαετίες προβλήματα της ακτοπλοΐας που αντιμετωπίζουν τα νησιά δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα του μεταφορικού ισοδύναμου και την αδικία που υφίστανται τα νησιά σε σχέση με την ηπειρωτική χώρα. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο από την «ανακύκλωση» για ακόμα μια φορά, των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν επί σειρά ετών τα νησιά με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες…

cb714b5d5dbdbf64daf311db121549e2-525x350Ο Μανόλης Μαργαρίτης αναφέρθηκε στη «νησιωτικότητα» και στα «πέντε λιμάνια- πέντε καημούς», του δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων όπως και στις αποφάσεις που έχει λάβει κατά καιρούς το δημοτικό συμβούλιο για την προώθηση λύσεων της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας αλλά και την καλύτερη διασύνδεση με άλλα νησιά των Κυκλάδων. Επίσης ο δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων δήλωσε πρόθυμος να φιλοξενεί τακτικά το νησί τη συνεδρίαση του ΣΑΣ.

1fae96a1bea31a5569a285887d7db701-525x350Ο Γιάννης Δεκαβάλλας, έκανε ιδιαίτερο λόγο για την Αρχή του Μεταφορικού Ισοδύναμου που όπως είπε έχει γίνει σημαία της Αυτοδιοίκησης, τόσο προς τα αρμόδια κυβερνητικά όργανα, όσο και προς τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Αντιλαμβανόμαστε τη δυσκολία την οποία βιώνουμε στην Ελλάδα. Δεν μπορούν να βγουν ασφαλώς σε αυτή τη φάση από τα κρατικά ταμεία τα χρήματα που απαιτούνται για να στηριχθεί αυτή η πολιτική. Ωστόσο, μέσα σ΄ αυτή τη λογική και τη φιλοσοφία θα μπορούσαν να γίνουν διορθωτικές κινήσεις που να δικαιολογήσουν ότι η Ελλάδα δεν επιφυλάσσει ξεχωριστή μεταχείριση – τουλάχιστον γεωγραφικά – για τους πολίτες της. Για να πάμε όμως σε καλύτερες μέρες στις συγκοινωνίες, είναι κοινή εκτίμηση ότι θα πρέπει να επανεξεταστεί το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο ως προς τις ρυθμίσεις που δεν ανταποκρίνονται πλήρως στα σύγχρονα δεδομένα. Γι΄ αυτό επιβάλλεται να ληφθούν γενναίες αποφάσεις που θα μεταβάλουν τους σημερινούς συσχετισμούς και θα αλλάξουν το κλίμα ενός πιθανού σεναρίου κακών εξελίξεων στον τομέα της ακτοπλοΐας. Δυστυχώς και τότε καυτηριάζαμε την ανεπαρκή σύνδεση των νησιών, ενώ σήμερα φοβόμαστε την παντελή έλλειψη πλοίων» είπε μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Σύρου Ερμούπολης και υποψήφιος χωρικός αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων.

973c06f1fc6242837fdb6cbf9010f88a-525x350

Στο μεταφορικό ισοδύναμο αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και ο κ. Μπενέτος Σπύρου, ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων ότι η νησιωτική χώρα δεν έχει κατοχυρώσει νομοθετικά το θέμα της ακτοπλοΐας. Δεσμεύτηκε δε, εάν εκλεγεί περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου να προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατά του Ελληνικού δημοσίου για να δημιουργηθεί το «μετρό του Αιγαίου» και να έχουν τη δυνατότητα οι νησιώτες να έχουν πρόσβαση στα κέντρα διοίκησης.

imerida_aktoploia(naxos 24-4-2014)Ο Γιάννης Μαργαρίτης συνέδεσε τις Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με τον τουρισμό, τονίζοντας ότι οι Κυκλάδες επιζητούν ένα «άνοιγμα» στην τουριστική αγορά της Αμερικής, Ρωσίας και Τουρκίας αλλά και της Ευρώπης και αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί: Για την Ευρωπαϊκή αγορά, ακτοπλοϊκά δρομολόγια σε συνδυασμό με τις πτήσεις τσάρτερ από τη Μύκονο και τη Σαντορίνη. Για τη Ρώσικη αγορά, σύνδεση με την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα ώστε οι Ρώσοι τουρίστες να εντάξουν και τις Κυκλάδες ως τουριστικό προορισμό. Για την Τουρκική αγορά, ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα Δωδεκάνησα και το Ανατολικό Αιγαίο γενικότερα, 2-3 φορές την εβδομάδα έτσι ώστε να προγραμματίζονται οι διακοπές τους και στις Κυκλάδες. Ο κ. Μαργαρίτης επεσήμανε ακόμη ότι τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια θα πρέπει να είναι διαφορετικά κατά τους χειμερινούς μήνες με τη δυνατότητα διασύνδεσης και με τα Δωδεκάνησα.

banner

672d990442e158d159abd1077774a1e2-525x350Ο Νίκος Συρμαλένιος επικεντρώθηκε στις επιδοτούμενες ακτοπλοϊκές γραμμές σημειώνοντας ότι κάθε χρόνο η κατάσταση είναι χειρότερη. «Το όλο σύστημα αυτό των ακτοπλοϊκών γραμμών δημοσίου συμφέροντος λειτουργεί όπως αυτό το οποίο υπάρχει στην ιδιωτική αγορά της χώρας, γιατί είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που έχει μόνο αποκλειστικά ιδιώτες ακτοπλόους και εφοπλιστές. Δηλαδή δεν παρεμβαίνει το δημόσιο και εκεί που παρεμβαίνει με επιδοτήσεις στις άγονες γραμμές παρεμβαίνει επιδοτώντας και πάλι ιδιωτικές ακτοπλοϊκές εταιρίες για να διορθώσει και να μπορεί να καλύψει το κοινωνικό αγαθό της μεταφοράς, που είναι απαράβατο συνταγματικό δικαίωμα των πολιτών». Ο κ. Συρμαλένιος αναφέρθηκε επίσης και στα ποσά επιδότησης: «Το 2001 που ξεκίνησαν οι επιδοτούμενες γραμμές η επιδότηση ήταν περίπου 14 εκ. ευρώ. 2007-2008 περίπου στα 140 εκατ. € ετησίως για όλες τις επιδοτούμενες γραμμές και σήμερα λόγω των περικοπών και των μνημονίων φτάσαμε στα 77 εκατ. €».

b84b77d8e1ff1cea175735530e7ce4fd-525x350

Ιδιαίτερα καυστικός στην τοποθέτηση του ο κ. Μιχάλης Σακέλλης, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και Διευθύνων Σύμβουλος της Blue Star Ferries, ο οποίος τόνισε ότι αν και για τρεις συνεχόμενες φορές έχει μειωθεί ο ΦΠΑ καμιά φορά δεν μειώθηκε στην ακτοπλοΐα για πιο φθηνά ακτοπλοϊκά εισιτήρια. «Μας έχουν γράψει στα παλιά τους τα παπούτσια» είπε ο κ. Σακέλλης ο οποίος σημείωσε ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι με την ακτοπλοΐα φορείς, και ο ΣΕΕΝ, έχουν αποτύχει στο να τονίσουν στην κυβέρνηση τη σημασία της ακτοπλοΐας για τα νησιά και την οικονομία της χώρας. «Δεν μπορούμε να πάρουμε σωστά μέτρα αφού το ίδιο το κράτος δεν έχει καταλάβει τη σημασία της ακτοπλοΐας για τα νησιά και την οικονομία της χώρας μας. Μέλημα όλων είναι να περάσουμε στην κυβέρνηση τη σημασία της ακτοπλοΐας για την ανάπτυξη της χώρας μας». τόνισε ο κ. Σακέλλης.

www.naxosnow.gr

Πηγή: http://www.nautilia.gr

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue