Table of Contents
Την Τετάρτη 4 Μαρτίου 2026 πραγματοποιήθηκε από τον Σύλλογο Ικαρίων Επιστημόνων (ΣΙΕΠ) εκδήλωση με θέμα: «Ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων στην Ικαρία».
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του ΤΕΕ (Νίκης 4, Αθήνα) με την υποστήριξη εννέα Ικαριακών Συλλόγων της Αθήνας και σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία, τόσο ως προς την ποιότητα των εισηγήσεων και τον συντονισμό, όσο και ως προς τη συμμετοχή του κοινού.
Η προσέλευση των Ικαριωτών ήταν μεγάλη, ενώ σημαντικός αριθμός συμπατριωτών παρακολούθησε διαδικτυακά μέσω του καναλιού του ΤΕΕ στο YouTube (περίπου 100 συμμετέχοντες). Η συμμετοχή αυτή αναδεικνύει το έντονο ενδιαφέρον των Ικαριωτών, των συλλογικών φορέων αλλά και των φίλων του νησιού για την αντιμετώπιση του χρόνιου προβλήματος της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Ικαρία, το οποίο παραμένει άλυτο εδώ και πολλά χρόνια, με σοβαρές επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Ο ΣΙΕΠ ευχαρίστησε θερμά όλους τους ομιλητές για την ποιότητα των εισηγήσεών τους, τη συμβολή τους στον διάλογο που ακολούθησε και τον σεβασμό σε κάθε άποψη που εκφράστηκε γύρω από ένα κρίσιμο ζήτημα για το νησί.
Δείτε σε βίντεο όλη την εκδήλωση
Οι εισηγητές
Με τη σειρά που μίλησαν:
-
Ιωάννης Μαλαφής, Πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Β. Αιγαίου και Δήμαρχος Χίου
-
Κωνσταντίνος Πατεράκης, Μηχανολόγος Μηχανικός, Γενικός Διευθυντής της ΔΕΔΙΣΑ Α.Ε. Χανίων (ΟΤΑ)
-
Χριστόφορος Μανδυλάς, σύμβουλος – μελετητής περιβαλλοντικών έργων χωροταξίας και αειφόρου ανάπτυξης στο Βόρειο Αιγαίο
-
Στέλιος Βασιλάκης, Γενικός Διευθυντής στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών – Μουσικής Β & Μ Θεοχαράκη και Πρόεδρος του Προοδευτικού Συλλόγου Βρακάδων Ικαρίας
-
Νίκος Σακούτης, Δημοτικός Σύμβουλος Πετρούπολης, πρώην μέλος ΔΣ ΚΕΔΕ, ΠΕΔΑ και ΕΔΣΝΑ
-
Φανούρης Καρούτσος, Δήμαρχος Ικαρίας
Παρεμβάσεις
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν και παρενέβησαν:
-
Γιώργος Αλεξίου, Συντονιστής του ΦΟΔΣΑ Νοτίου Λέσβου
-
Νίκος Λαρδάς, Αντιδήμαρχος Δήμου Ικαρίας
-
Ηλίας Γαγλίας, εκπρόσωπος της δημοτικής παράταξης ΑΣΠΙ
-
Πρόεδροι Ικαριακών συλλόγων της Αθήνας
Επίσης συμμετείχαν μέσω διαδικτύου εκπρόσωποι των συλλόγων Κάμπου και Φυτέματος από την Ικαρία.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΙΕΠ εκφράζει την ελπίδα ότι η πρωτοβουλία αυτή συνέβαλε στην ενημέρωση, τον διάλογο και την αναζήτηση θετικών πρακτικών, αξιοποιώντας την εμπειρία άλλων νησιών, με στόχο την άμεση εφαρμογή λύσεων όπως η ανακύκλωση, η δημιουργία ΧΥΤΥ και ΣΜΑ.
Την εκδήλωση χαιρέτισαν με επιστολές τους:
-
ο Βουλευτής Σάμου Χριστόδουλος Στεφανάδης
-
ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Κωνσταντίνος Μουτζούρης
-
ο Περιφερειακός Σύμβουλος Βορείου Αιγαίου Γιώργος Τσακαλίας
Το ΔΣ του ΣΙΕΠ ανακοίνωσε ότι το επόμενο διάστημα θα καταθέσει αναλυτικό report αποτίμησης του περιεχομένου των εισηγήσεων, των παρεμβάσεων και των ερωτημάτων που τέθηκαν κατά την ημερίδα.
Ευχαριστίες
Ο ΣΙΕΠ ευχαριστεί ιδιαίτερα:
-
τον Κοσμά Κέφαλο, Πρόεδρο του Πολιτιστικού Συλλόγου Ικαριακών Μελετών, για την αποστολή αναψυκτικών από την Ικαρία
-
τον Λίνο – Ηρακλή Τέσκο, Πρόεδρο της εταιρείας «Ικαριακά Δρώμενα – Φεστιβάλ Ικαρίας», για τη γραφιστική επιμέλεια της πρόσκλησης και του προγράμματος
-
τον Χρυσόστομο Φουντούλη για την προσφορά βιβλίων στους ομιλητές
Επίσης ευχαριστεί όλους όσοι συνέβαλαν στην προσφορά κερασμάτων προς τους καλεσμένους.
Οι σύλλογοι που υποστήριξαν την εκδήλωση
-
Πανικαριακή Αδελφότητα Αθηνών
-
Σύλλογος Ραχιωτών Αθήνας
-
Σύλλογος Κουνιάδου – Προεσπέρας «Η Ένωση»
-
Προοδευτικός Σύλλογος Βρακάδων
-
Σύλλογος Καρκιναγρίου «Ο Κάβο-Πάπας»
-
Πολιτιστικός Σύλλογος Ικαριακών Μελετών
-
Ικαριακά Δρώμενα – Φεστιβάλ Ικαρίας
-
Πανικάριος Σύλλογος «Άρτεμις Ταυροπόλος»
-
Εξωραϊστικός – Εκπολιτιστικός Σύλλογος Μαγγανιωτών Ικαρίας «Το Καβάκι»


