Home ΣυγκοινωνίεςΑκτοπλοϊκό Γιατί ο Grimaldi θέλει την HSW

Γιατί ο Grimaldi θέλει την HSW

by ikariaki.gr
28 views

assets_large_t_942_44768821_type13031

ΠΩΣ ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ Η ΙΣΧΥΡΗ ΘΕΛΗΣΗ ΤΟΥ ΙΤΑΛΟΥ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

Του Γιώργου Μανέττα
[email protected]

 

«Χοντραίνει» το παιχνίδι για την απόκτηση της Hellenic Seaways, καθώς ο Em. Grimaldi εμφανίζεται αποφασισμένος να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να αποκτήσει τον έλεγχο της εταιρείας. «Είμαι έτοιμος να πληρώσω αδρά για το 2% των μετοχών που θα μου δώσει τον έλεγχο της Hellenic Seaways», δήλωσε πρόσφατα ο ισχυρός άνδρας των Μινωικών Γραμμών και επικεφαλής της Confitarma, της Ένωσης Ιταλών Εφοπλιστών, τονίζοντας πως πέραν τούτου δεν θα προσφέρει ούτε σεντς περισσότερο από τη δίκαιη αποτίμησή τους (εννοώντας το ποσοστό ύψους 40% της Τράπεζας Πειραιώς που έχει βγει στο σφυρί). Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η ισχυρή θέληση του Ιταλού εφοπλιστή να πάρει το πάνω χερι στην HSW πηγάζει από τη μεγάλη ισχύ που θα προσδώσει στις Μινωικές Γραμμές μια τέτοια προσθήκη. Με 20 πλοία στο δυναμικό της και σημαντική παρουσία σε Κυκλάδες, Βόρειο Αιγαίο και Κρήτη αλλά και άγονες γραμμές η εξαγορά της HSW, θα αναβαθμίσει άμεσα τον ρόλο των Μινωικών Γραμμών, και θα τις καταστήσει βασικό παίκτη και παράγοντα του κλάδου των θαλάσσιων μεταφορών στη χώρα μας. «Όποιος ελέγχει το Αιγαίο, ελέγχει τα πάντα», σημειώνουν χαρακτηριστικά. Το «ξέσπασμα» του κ. Grimaldi και η αναφορά του στο «χρυσό» 2% που του λείπει για να ανεβάσει τη συμμετοχή του στο 50%, φέρεται να συνδέεται και με την καθυστέρηση που θεωρεί πως υπάρχει στη διαδικασία πώλησης του ποσοστού της Τράπεζα Πειραιώς.

Μάλιστα, κύκλοι προσκειμένοι στον Ιταλό επιχειρηματία δεν κρύβουν την δυσαρέσκειά τους για τους ρυθμούς που προχωρεί η διαδικασία, και επισημαίνουν πως δεν πρόκειται να πληρώσουν παραπάνω από τη δίκαιη αποτίμηση της εταιρείας. Στον αντίποδα, πηγές με γνώση της υπόθεσης τονίζουν πως η διαδικασία πώλησης του ποσοστού της Πειραιώς δεν είναι δεσμευτική για την τράπεζα, η οποία θα πουλήσει μόνο εάν λάβει το κατάλληλο τίμημα. «Μπορεί και να μην προχωρήσει η πώληση, εάν το τίμημα δεν είναι ικανοποιητικό», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Γιατί ο Grimaldi θέλει την HSW

Υπενθυμίζεται ότι η Τράπεζα Πειραιώς ξεκίνησε τη διαδικασία πώλησης πριν από περίπου δύο μήνες, αναθέτοντας στην Lazard ως χρηματοοικονομικό σύμβουλο να ξεκινήσει τη διαδικασία διεθνούς διαγωνισμού. Η Lazard έστειλε πρόσκληση σε δυνητικούς επενδυτές μεταξύ των οποίων και οι Μινωικές Γραμμές, οι οποίοι θα ενδιαφέρονταν να αποκτήσουν το ποσοστό στην εταιρεία, η οποία βρίσκεται σε φάση ανάκαμψης. Σημειώνεται ότι η εταιρεία μετά από 5 ζημιογόνες χρήσεις εμφάνισε το 2015 καθαρά κέρδη ύψους 3,9 εκατ. ευρώ, με αύξηση του μεταφορικού έργου, έχει προχωρήσει σε πλήρη αναδιάρθρωση του δανεισμού της και έχει ενισχύσει την παρουσία της με επενδύσεις σε αγορές νέων πλοίων, αναβάθμιση του στόλου της και ενίσχυση δρομολογίων της σε νέες γραμμές δημόσιας υπηρεσίας.

Ο ρόλος της Cosco
Εκτός από την HSW, συνολικά ο κλάδος φαίνεται να έχει μπει σε τροχιά ανάκαμψης, καθώς οι περισσότερες εταιρείες επιστρέφουν στην κερδοφορία και αντιμετωπίζουν με μεγαλύτερη «άνεση» τους κραδασμούς της κρίσης. Καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή παίζει η πτώση της τιμής του πετρελαίου, η οποία σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της XRTC έδωσε την αναγκαία «χείρα βοηθείας» για τη μεταστροφή των εταιρειών προς την κερδοφορία. Μάλιστα, οι εταιρείες που εξετάζει η XRTC μετά από πέντε συναπτά έτη σωρευτικών ζημιών ύψους 935 εκατ. ευρώ κατέγραψαν πέρυσι λειτουργική κερδοφορία της τάξης των 170 εκατ. και καθαρά κέρδη 56,4 εκατ. ευρώ, παρά την επιβολή περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων κατά τους δύο πιο σημαντικούς μήνες (Ιούλιο/Αύγουστο 2015) και την κάμψη της επιβατικής κίνησης (Η πραγματική επιβατική κίνηση το 2015 εκτιμάται πως παρουσίασε μείωση της τάξης του 7% αν δεν υπολογίσουμε την προσφυγική κίνηση).

Η XTRC επισημαίνει ότι το θετικό μομέντουμ διατηρείται και φέτος, ωστόσο για να συνεχισθεί θεωρεί απαραίτητη προϋπόθεση την εντατικοποίηση των προσπαθειών για τον εξορθολογισμό της σχέσης τιμής/κόστους της προσφερόμενης υπηρεσίας αλλά και την αναδίπλωση του στόλου. Όπως λένε οι συντάκτες της έρευνας, οι Έλληνες ακτοπλόοι δεν έχουν εξαντλήσει ακόμη όλες τις προσπάθειες βελτίωσης του κόστους και χαρακτηρίζουν μη ορθή την πολιτική των προσφορών που ακολουθήθηκε τις τελευταίες μέρες του Ιουλίου.

Από την άλλη πλευρά, σημαντική ώθηση στην τόνωση του κλάδου εκτιμάται ότι θα δώσει η πώληση του ΟΛΠ στην Cosco, η οποία δημιουργεί προσδοκία εκσυγχρονισμού των λιμενικών εγκαταστάσεων των ακτοπλοϊκών πλοίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Αυτό, αναμένεται να αποτελέσει εφαλτήριο για τα υπόλοιπα μεγάλα λιμάνια της χώρας και βεβαίως σίγουρη αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών της ακτοπλοΐας. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κινεζική διοίκηση ανακοίνωσε προς τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου την περασμένη εβδομάδα ότι σκοπεύει να επενδύσει μέσα στο 2017 περίπου 136 με 140 εκατ. ευρώ, με βάση και τις συμβατικές υποχρεώσεις για τις οποίες έχει δεσμευθεί, ενώ θα δοθεί έμφαση σε έργα που αφορούν την κρουαζιέρα, τις ναυπηγικές εργασίες, τα Logistic center, την προβλήτα Ι και την αναβάθμιση του car terminal.

 

 

Αναδημοσίευση από : http://www.imerisia.gr

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue