Μια σπουδαία και ανέξοδη αναπτυξιακή κίνηση για τα νησιά μας
Έχω γράψει ξανά ότι υπάρχει αναγκαιότητα να επανασχεδιαστεί η συγκοινωνιακή κάλυψη των νησιών κ να εκσυγχρονιστεί για να εξυπηρετεί τις ανάγκες του πληθυσμού τους αλλά και τις αναπτυξιακές τους προοπτικές.
Θεωρώ ότι το συγκοινωνιακό κέντρο των νησιών της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου πρέπει να είναι η Ικαρία, η νότια μεριά της οποίας, από το λιμάνι του Αγίου Κηρύκου θα συνεχίσει όπως τώρα να έχει σύνδεση με Φούρνους και Σάμο, αλλά η βόρεια μεριά της, από το λιμάνι του Ευδήλου, εκτός της σύνδεσης από και προς Σάμο που υφίσταται ήδη και φυσικά θα παραμείνει, θα πρέπει να συνδεθεί άμεσα και με τη Χίο και τη Μυτιλήνη.
Με άλλα λόγια προτείνω ένα δρομολόγιο, δύο φορές την εβδομάδα τουλάχιστον, το οποίο θα είναι το εξής: Πειραιάς, Εύδηλος, Χίος, Μυτιλήνη και αντιστρόφως. Δηλαδή απλώς να μεσολαβεί το λιμάνι του Ευδήλου, δύο φορές την εβδομάδα έστω, στο υφιστάμενο δρομολόγιο Πειραιάς, Χίος, Μυτιλήνη κ αντιστρόφως.
Δεν χρειάζεται νομίζω να παραθέσω τα οφέλη ενός τέτοιου δρομολογίου για τα νησιά Ικαρία, Χίο και Μυτιλήνη. Θα αλλάξει εντυπωσιακά προς το καλύτερο την καθημερινότητα όλων των ντόπιων και θα προσφέρει τεράστιο όφελος στην οικονομία όλων των νησιών αλλά και στην κοινωνική τους διάδραση.
Το δρομολόγιο αυτό έχει μόνο θετικά. Δεν έχει αρνητικά ούτε σε θέμα κόστους ή χρόνου και είναι απολύτως εφικτό να πραγματοποιηθεί άμεσα, αρκεί να το ζητήσουν οι τοπικοί φορείς και να ληφθούν οι απαιτούμενες πολιτικές αποφάσεις.
Το ότι δεν θα καθυστερεί το πλοίο από τα νησιά Χίο και Λέσβο προς Πειραιά κ αντιστρόφως, επειδή θα μεσολαβήσει προσέγγιση στον Εύδηλο είναι εμφανές και αποδεικνύεται από την παρακάτω ανακοίνωση της εταιρείας για το υφιστάμενο δρομολόγιο του πλοίου νήσος Μύκονος :
ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΙΣ 15:00 ΠΡΟΣ ΣΥΡΟ 18:35-18:50, ΜΥΚΟΝΟ 19:35-19:50, ΕΥΔΗΛΟ 21:55
Αυτό σημαίνει ότι το ταξίδι από Πειραιά για Εύδηλο αν δεν μεσολαβούν τα λιμάνια Σύρου κ Μυκόνου γίνεται σε έξι (6) ώρες, όποτε κατόπιν για Χίο θα πάει περίπου στις 8.5 ώρες και μετά για Μυτιλήνη το ταξίδι θα είναι στο ίδιο πάνω κάτω χρονικό πλαίσιο με αυτό που συμβαίνει και σήμερα , δίχως καμία χρονική επιβάρυνση.
Θεωρώντας ότι η πρόταση αυτή είναι σημαντική για τη ζωή και την ανάπτυξη των νησιών μας, την καταθέτω δημοσίως σε διάλογο και θα ήθελα να μάθω τις σκέψεις και τις προθέσεις αιρετών και φορέων των νησιών.
Γιάννης Μακριδακης
Σχόλιο Ικαριακής Ραδιοφωνίας:
Η πρόταση που επαναφέρει ο φίλος της Ικαρίας από την Χίο Γιάννης Μακριδάκης για σύνδεση του λιμένα Ευδήλου με την Χίο είναι ενδιαφέρουσα και όντως θα απέφερε οικονομικά οφέλη.
Η τροποποίηση του Νήσος Σάμος που συνδέει τον Πειραιά με την Χίο μία φορά την εβδομάδα (από τις 3 που συνδέει άμεσα τον Πειραιά με τα Ψαρά και τη Χίο) με το δρομολόγιο που προτείνει ο κ.Μακριδάκης είναι πιο εφικτή και ωφελεί πραγματικά την Ικαρία που ειδικά τον χειμώνα ακτοπλοϊκά νιώθει την εγκατάλειψη στις μεταφορές της.
Τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια των νησιών μας σίγουρα δεν αποτελούν μοχλό ανάπτυξης για τα νησιά μας, και από θέμα συχνότητας τους και από θέμα τιμών, και αν σχετικά με τις εξωφρενικά υψηλές τιμές των εισιτηρίων, ο υπουργός στην αρχή του καλοκαιριού, δήλωσε πως δεν είναι αρμοδιότητα τους οι τιμές, καθώς έχουμε ελεύθερη οικονομία παρόλο που στα νησιά μας, δραστηριοποιείται μόνο μία ακτοπλοϊκή εταιρία (Μονοπώλιο).
Σίγουρα για τα δρομολόγια και για την συχνότητα τους έχουν απόλυτη ευθύνη για την υποβάθμιση του πλέον νευραλγικού σημείου της επικράτειας, των νησιών του Αιγαίου.
Μακάρι να δούμε περισσότερα δρομολόγια που θα ενώνουν τα νησιά μας….