ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ «PISA»
Στα πλαίσια της “αναβάθμισης” της εκπαίδευσης, το ΥΠΑΙΘ προωθεί άλλη μια “καινοτομία”: Τον “ελληνικό διαγωνισμό PISA”, πιλοτικά για φέτος σε 6.000 μαθητές 300 Δημοτικών και 300 Γυμνασίων της χώρας. Ένα από αυτά τα σχολεία βρίσκεται στο νησί μας. Πρόκειται για εξετάσεις εθνικού επιπέδου και “διαγνωστικού χαρακτήρα” για μαθητές Στ΄Δημοτικού και Γ΄Γυμνασίου στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά και θα πραγματοποιηθεί στις 18/5.
Εύλογα ίσως, θα αναρωτηθεί κανείς για ποιο λόγο αντιτίθενται στο διαγωνισμό, γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές. Δεν είναι ένας ακόμα τρόπος να αξιολογηθούν οι μαθητές και να βελτιωθεί το περιεχόμενο της εκπαίδευσης; Aλήθεια, πώς θα μπορούσαμε να πιστέψουμε ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη διά του ΥΠΑΙΘ, ενδιαφέρεται για τη μόρφωση των παιδιών μας, τη στιγμή που, κυρίως τα 2 τελευταία χρόνια της πανδημίας, τα αντιμετώπισε με το χειρότερο τρόπο, από οποιαδήποτε άλλη χώρα, αφήνοντας τα χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας από τον ιό και με σοβαρές επιπτώσεις στο μαθησιακό τους επίπεδο, συνέπεια του πιο μακροχρόνιου κλεισίματος σχολείων στον κόσμο! Πώς είναι δυνατόν να πιστέψουμε ότι ο ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης) ο οποίος έχει αναλάβει τη διοργάνωση του διαγωνισμού, έχει σκοπό του το καλό των παιδιών μας;
Aπό την ιστοσελίδα του ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) αντιγράφουμε το εξής:
«Η PISA είναι πνευματικό παιδί του ΟΟΣΑ και είναι ένα εργαλείο, προκειμένου οι βέλτιστες πρακτικές που υπάρχουν στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ να γενικευτούν και να υιοθετηθούν στα υπόλοιπα εκπαιδευτικά προγράμματα».
Δεν πρόκειται, λοιπόν, για ελληνική πατέντα αλλά για διεθνείς πρακτικές κατηγοριοποίησης των παιδιών ανάλογα με τις επιδόσεις τους, σε σχολεία ανάλογα με τις δυνατότητές τους, κάτι που ήδη συμβαίνει στην Αγγλία, στη Γερμανία αλλά και σε πολιτείες των ΗΠΑ.
Το ελληνικό σχολείο έχει ήδη μετατραπεί σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο, με μοναδική έγνοια την “αξιολόγηση” των παιδιών και όχι την ολόπλευρη μόρφωση, την πληροφορία και όχι τη χαρά της μάθησης, αγνοώντας παντελώς τις ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού. Το μόνο που έλειπε από το σχολείο της ημιμάθειας ήταν άλλος ένας κύκλος εξετάσεων και μάλιστα σε παιδιά δημοτικού, με ό,τι συνέπεια θα έχει κάτι τέτοιο στην ήδη επιβαρυμένη ψυχική υγεία των μικρών μαθητών από τα αλλεπάλληλα λοκντάουν αλλά και στην τσέπη τη δική μας, στην προσπάθεια μας να ενισχύσουμε τα παιδιά μας ώστε να ανταπεξέλθουν στο διαγωνισμό.
Καθώς φαίνεται, η κυβέρνηση έχει βάλει στοίχημα με τον εαυτό της να τελειώσει με το δημόσιο σχολείο και τη μόρφωση των παιδιών μας. Το ζήτημα είναι αν θα το επιτρέψουμε. Απαιτούμε από το ΥΠΑΙΘ να σταματήσει κάθε διαδικασία που σχετίζεται με την “ελληνική PISA”.
Στεκόμαστε στο πλευρό των εκπαιδευτικών που αντιστέκονται και καλούμε στη σύσκεψη του ΣΕΠΕ Ικαρίας-Φούρνων και των συλλόγων γονέων του νησιού, σήμερα Τρίτη 10/5 στο σχολείο του Αγίου Πολυκάρπου Ραχών , ώστε να συντονίσουμε τις επόμενες κινήσεις μας ενάντια στα σχέδια του υπουργείου και της κυβέρνησης.
ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ !