Home ΕκπαίδευσηΕλληνική Λύση: Ερώτηση στη Βουλή για δυσλειτουργίες στο Νηπιαγωγείο του Καραβοστάμου Ικαρίας

Ελληνική Λύση: Ερώτηση στη Βουλή για δυσλειτουργίες στο Νηπιαγωγείο του Καραβοστάμου Ικαρίας

by ikariaki.gr
373 views

Αθήνα, 17/11/2025

Της: Ασημακοπούλου Σοφίας – Χάιδως, Βουλευτού Β’ Πειραιά

ΠΡΟΣ: Την κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Δυσλειτουργίες στο Νηπιαγωγείο του Καραβοστάμου της Ικαρίας»

Κυρία Υπουργέ,

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ικαρίας – Φούρνων, σε πρόσφατη ανακοίνωσή του, επισημαίνει την αναστάτωση που έχει προκληθεί στις οικογένειες της περιοχής, από τη μη λειτουργία του ολοήμερου τμήματος του Νηπιαγωγείου του Καραβοστάμου της Ικαρίας, παρά τα αλλεπάλληλα αιτήματα γονέων και εκπαιδευτικών. Εκτός από αυτό, όταν η νηπιαγωγός του σχολείου χρειάστηκε να κάνει χρήση τριήμερης άδειας, αναδείχτηκε ένα ακόμα πρόβλημα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η ΔΙΠΕ Σάμου, επικαλούμενη την, με Αρ. πρωτ. 122194/ΓΔ4, 1 Οκτωβρίου 2025 και θέμα «Διευκρινιστικές οδηγίες του ν. 3699/2008 (Α’199) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει», ζήτησε από την εκπαιδευτικό της παράλληλης στήριξης, να αναπληρώσει την τριήμερη άδεια της νηπιαγωγού του σχολείου.

Όμως σύμφωνα με την εν λόγω εγκύκλιο: “Σε περίπτωση όπου απουσιάζει ο εκπαιδευτικός γενικής/επαγγελματικής εκπαίδευσης, ο/η εκπαιδευτικός ΕΑΕ (τμήματος ένταξης ή παράλληλης στήριξης – συνεκπαίδευσης) συνεχίζει να παρέχει κανονικά τις υπηρεσίες υποστήριξης στο τμήμα, για τις συγκεκριμένες ώρες που προβλέπονται ήδη στο πρόγραμμά του. Σε καμία περίπτωση δεν «αναπληρώνει» τον/την εκπαιδευτικό γενικής/επαγγελματικής εκπαίδευσης στα διδακτικά του/της καθήκοντα.” Όπως γίνεται αντιληπτό, οι οικογένειες των οποίων τα παιδιά θα φοιτούσαν στο ολοήμερο σχολείο ταλαιπωρούνται επειδή αναγκάστηκαν να μεταβάλουν τον αρχικό τους τον προγραμματισμό. Η εγκύκλιος με Αρ. πρωτ. 122194/ΓΔ4, είναι ασαφής και ξεκάθαρα ενάντια στον παιδαγωγικό ρόλο τόσο του εκπαιδευτικού γενικής αγωγής, όσο και του εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

  1. Προτίθεσθε να παρέμβετε άμεσα ώστε να λειτουργήσει το ολοήμερο τμήμα του Νηπιαγωγείου του Καραβοστάμου της Ικαρίας;

  2. Προτίθεσθε να παρέμβετε ώστε να διευκρινιστεί το πώς ακριβώς θα λειτουργεί ένα τμήμα όταν απουσιάζει ο εκπαιδευτικός της γενικής/επαγγελματικής εκπαίδευσης, με τον/την εκπαιδευτικό ΕΑΕ, αφού δεν αντικαθιστά τον/την απόντα/απούσα εκπαιδευτικό;

Η ερωτώσα Βουλευτής

ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ


ΘΕΜΑ: «Απάντηση στην Ερώτηση με αρ. πρωτ. 1190/17-11-2025»

Σε απάντηση του ανωτέρω Μέσου Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:

Όπως προκύπτει από το με αρ. πρωτ. 7172 ΕΞ/21-11-2025 έγγραφο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σάμου:«(…)Για το Νηπιαγωγείο Καραβοστάμου είχαν τοποθετηθεί από τον Αύγουστο δύο νηπιαγωγοί, σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό της υπηρεσίας για την ομαλή έναρξη του σχολικού έτους. Ωστόσο, με την έναρξη του διδακτικού έτους, η μία εκ των δύο εκπαιδευτικών τέθηκε σε άδεια κύησης.

Για την κάλυψη του λειτουργικού κενού που δημιουργήθηκε, η Διεύθυνση Π.Ε. Σάμου προχώρησε σε απόσπαση νηπιαγωγού από όμορο νηπιαγωγείο μετά τη Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, καθώς τότε διαπιστώθηκε ότι το κενό δεν μπορούσε ακόμη να καλυφθεί με πρόσληψη αναπληρωτή/τρια. Η εκπαιδευτικός που αποσπάστηκε υπέβαλε στη συνέχεια αίτημα χορήγησης άδειας για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους. Στη συνέχεια, με την Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. προχώρησε στην πρόσληψη και τοποθέτηση αναπληρώτριας νηπιαγωγού για την οριστική κάλυψη του κενού.

Κατά το σύντομο διάστημα που μεσολάβησε μέχρι την ανάληψη υπηρεσίας της αναπληρώτριας και συγκεκριμένα κατά τις τρεις ημέρες απουσίας της νηπιαγωγού γενικής αγωγής, η λειτουργία του Νηπιαγωγείου δεν ανεστάλη, καθώς εφαρμόστηκαν οι προβλέψεις της εγκυκλίου 122194/ΓΔ4/1-10-2025 του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. Σύμφωνα με την εγκύκλιο, σε περίπτωση απουσίας του εκπαιδευτικού γενικής αγωγής, ο εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης συνεχίζει να παρέχει τις υπηρεσίες του στην τάξη για τις ώρες του εγκεκριμένου προγράμματός του, χωρίς όμως να αναπληρώνει ή να υποκαθιστά τον εκπαιδευτικό γενικής αγωγής στα διδακτικά του καθήκοντα. Ως εκ τούτου, η σχολική μονάδα παρέμεινε σε λειτουργία σύμφωνα με τις ισχύουσες οδηγίες, έως ότου καλυφθεί πλήρως το κενό με την πρόσληψη και ανάληψη υπηρεσίας της αναπληρώτριας νηπιαγωγού.».

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ

Διαβάστε ακόμα