Την άμεση παρέμβαση της κυβέρνησης για τη διασφάλιση της λειτουργίας κρίσιμων κοινωνικών δομών ζητά ο Δήμαρχος Ικαρίας, Φανούριος Καρούτσος, με ανοιχτή επιστολή του προς το Υπουργείο Εργασίας, την ΠΕΔ Βορείου Αιγαίου και την ΚΕΔΕ. Ο Δήμαρχος επισημαίνει τη σοβαρή υποστελέχωση του Δήμου, ο οποίος λειτουργεί με μόλις 53 μόνιμους υπαλλήλους, ενώ καθοριστικό ρόλο καλύπτουν οι εργαζόμενοι του προγράμματος 55+ της ΔΥΠΑ.
Όπως τονίζεται, οι εργαζόμενοι αυτοί στηρίζουν βασικές κοινωνικές υπηρεσίες, όπως η Μονάδα Φροντίδας Ηλικιωμένων, το «Βοήθεια στο Σπίτι» και οι παιδικοί σταθμοί, οι οποίοι σε μεγάλο βαθμό λειτουργούν χωρίς επαρκές μόνιμο προσωπικό. Ο Δήμαρχος προειδοποιεί ότι η αποχώρησή τους θα οδηγήσει σε αναστολή ή ακόμη και παύση λειτουργίας των δομών, καθώς δεν υπάρχει άμεση δυνατότητα αντικατάστασής τους.
Παράλληλα, ο Δήμος Ικαρίας δηλώνει τη στήριξή του στα αιτήματα των εργαζομένων του προγράμματος 55+ και καλεί την κυβέρνηση να προχωρήσει σε άμεση παράταση του προγράμματος έως τη συνταξιοδότησή τους, ώστε να αποφευχθεί η ανακύκλωση της ανεργίας. Τέλος, απευθύνεται στην ΠΕΔ Βορείου Αιγαίου, ζητώντας συντονισμένη στάση των Δήμων της Περιφέρειας για την αντιμετώπιση ενός προβλήματος που αφορά το σύνολο της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Η επιστολή
Προς :
- Υπουργείο Εργασίας & κοινωνικής Ασφάλισης
2) Περιφερειακή Ένωση Δήμων Βορείου Αιγαίου
Κοινοποίηση : ΚΕΔΕ ([email protected])
ΜΜΕ
Ανοιχτή επιστολή του Δημάρχου Ικαρίας
Στο Δήμο Ικαρίας εργάζονται αυτή τη στιγμή συνολικά 140 εργαζόμενοι, εκ των οποίων 53 μόνιμοι και 87 συμβασιούχοι (Εποχικοί ΙΔΟΧ – Προγράμματα ΕΣΠΑ- ΔΥΠΑ). Οι εργαζόμενοι στο σύνολο τους καλούνται να ανταποκριθούν στα αυξημένα καθήκοντα τους, σε πολλές περιπτώσεις υπερβάλλοντας εαυτόν.
Ανάμεσα τους και 16 εργαζόμενοι στο πρόγραμμα 55+ της ΔΥΠΑ που εργάζονται στην Μονάδα φροντίδας Ηλικιωμένων, στο Βοήθεια στο Σπίτι, και στις ανταποδοτικές υπηρεσίες, καλύπτοντας μέρος των ελλείψεων στο δήμο μας που παραμένει υποστελεχωμένος και με τσεκουρωμένη χρηματοδότηση.
Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα των ελλείψεων προσωπικού με σταθερή εργασιακή σχέση αποτελούν οι κοινωνικές υπηρεσίες του δήμου οπού :
- Στην Μονάδα φροντίδας Ηλικιωμένων παρέχουν τις υπηρεσίες τους 13 εργαζόμενοι με διάφορες εργασιακές σχέσεις από τους οποίους ούτε ένας δεν είναι αορίστου χρόνου .
- Στους 3 παιδικούς σταθμούς παρέχουν τις υπηρεσίες τους 14 εργαζόμενοι με διάφορες εργασιακές σχέσεις από τους οποίους ένας είναι αορίστου χρόνου .
- Στο Βοήθεια στο Σπίτι παρέχουν τις υπηρεσίες τους 3 εργαζόμενοι αορίστου χρόνου, αλλά δεν υπάρχει καμία θέση αορίστου χρόνου του αναγκαίου βοηθητικού προσωπικού.
Επισημαίνουμε ότι ο δήμος δεν έχει κανένα άλλο τρόπο να αντιμετωπίσει την ανάγκη λειτουργίας των κοινωνικών δομών που έχουν τοποθετηθεί οι 9 από τους 16 αιτούντες (Αυτοί που εργάζονται στην ΜΦΗ και στο ΒσΣ), γιατί όταν αναλάβαμε την διοίκηση του δήμου παραλάβαμε μια δομή (ΜΦΗ) αδειοδοτημένη και σε λειτουργία χωρίς καμία σχετική πρόβλεψη στον ΟΕΥ και η διαδικασία τροποποίησης του ΟΕΥ δεν είναι μια υπόθεση που μπορεί να ολοκληρωθεί και να οδηγήσει στην πρόσληψη σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Ενώ η διαδικασία πρόσληψης έκτακτου προσωπικού, ακολουθώντας τον προγραμματισμό του ΥΠΕΣ στην καλύτερη των περιπτώσεων θα μπορεί να τοποθετήσει εργαζόμενους στην δομή τον Αύγουστο του 2026 και αυτό μόνο για 8 μήνες, αλλά μια δομή που παρέχει κοινωνικές υπηρεσίες δεν μπορεί να ανοιγοκλείνει όταν έχει την δυνατότητα ο δήμος να έχει προσωπικό. Συνεπώς οι μη παραμονή των εργαζόμενων στην θέση τους οδηγεί στην καλύτερη των περιπτώσεων σε αναστολή λειτουργίας αυτών των υπηρεσιών, στην χειρότερη στο κλείσιμο.
Χωρίς να υπάρχει καμία πρόβλεψη από κανένα οργανισμό της δημόσιας διοίκησης ποιος θα περιθάλψει τους ωφελούμενους αυτών των δομών αφού ο μοναδικός φορέας που παρέχει κοινωνικές υπηρεσίες στην Ικαρία είναι ο δήμος.
Κατόπιν αυτών η παραμονή των εργαζόμενων που τοποθετήθηκαν μετά από υπόδειξη της ΔΥΠΑ σε διάφορες υπηρεσίες του Δήμου στα πλαίσια της 2ης Τροποποίησης της πρόσκλησης 11-2017 της ΔΥΠΑ σε εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης 28286-450/2017 (ΦΕΚ Β 2307/7.7.2017), στο δήμο μας κρίνεται απαραίτητη. Κατ’ αντιστοιχία ανάλογων προγραμμάτων απασχόλησης ανέργων ηλικίας 55+, όπως αυτών στον δημόσιο τομέα υγείας και για τους πρώην εργαζόμενους της ΛΑΡΚΟ.
Επισημαίνοντας οτι γενικότερα απαιτούνται προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για να μπορούμε να προσφέρουμε ποιοτικές υπηρεσίες τόσο στους κατοίκους όσο και στους επισκέπτες του νησιού, παίρνοντας σοβαρά υπόψη ότι μιλάμε για ένα νησιωτικό δήμο, με τις ιδιαίτερες δυσκολίες που υπάρχουν.
Τονίζουμε ότι ο δήμος Ικαρίας στηρίζει τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων στο πρόγραμμα 55+, και καλούμε την κυβέρνηση άμεσα να διασφαλίσει την παράταση του προγράμματος μέχρι την συμπλήρωση των αναγκαίων προϋποθέσεων για τη συνταξιοδότηση όλων των εργαζομένων. Οι εργαζόμενοι στο πρόγραμμα είναι ανεπίτρεπτο να αγωνιούν για την επιβίωση τους και να μπαίνουν μεγάλα εμπόδια προκειμένου να συνταξιοδοτηθούν σε μια λογική ανακύκλωσης της ανεργίας.
Τέλος πιστεύοντας ότι οι Δήμοι της χώρας πρέπει να πάρουν θέση άμεσα, καλούμε την Π.Ε.Δ Βορείου Αιγαίου σε κοινό συντονισμό για ένα πρόβλημα που αφορά όλους τους δήμους της περιφέρειας μας .
Ο Δήμαρχος Ικαρίας
Φανούριος Καρούτσος


