Στη Βουλή έφτασε –έστω και καθυστερημένα– ένα πρόβλημα που οι κάτοικοι των Ραχών Ικαρίας βιώνουν καθημερινά: η ουσιαστική απουσία δημόσιας υγειονομικής κάλυψης σε μια ολόκληρη περιοχή.
Με ερώτησή της προς τον Υπουργό Υγείας, η βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Μαρία Αθανασίου αναδεικνύει μια κατάσταση που δύσκολα μπορεί να χαρακτηριστεί διαφορετικά από επικίνδυνη. Το Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Ραχών, που θα έπρεπε να αποτελεί βασικό πυλώνα υγείας για δεκάδες χωριά, παρέμεινε κλειστό για σχεδόν δύο χρόνια και σήμερα λειτουργεί οριακά, με μία και μόνο γιατρό.
Μια γιατρός που καλείται να καλύψει τα πάντα: τακτικά περιστατικά, έκτακτα, εφημερίες, ακόμα και ανάγκες άλλης δομής, στο Κέντρο Υγείας Ευδήλου, 40 χιλιόμετρα μακριά, σε ένα δύσκολο οδικό δίκτυο. Το αποτέλεσμα; Οι Ράχες μένουν ξανά και ξανά χωρίς γιατρό.
Και όλα αυτά σε μια περιοχή με χιλιάδες κατοίκους, σχολεία, αθλητικές δραστηριότητες, ηλικιωμένους και χρόνιους ασθενείς. Σε μια περιοχή που το καλοκαίρι πολλαπλασιάζεται πληθυσμιακά, αλλά η Πολιτεία φαίνεται να απουσιάζει σταθερά.
Το πιο ανησυχητικό δεν είναι μόνο η έλλειψη προσωπικού, αλλά το γεγονός ότι το ιατρείο δεν λειτουργεί όπως προβλέπεται εδώ και χρόνια από το ίδιο το ΦΕΚ ίδρυσής του, που μιλά ξεκάθαρα για πλήρη στελέχωση με γιατρούς διαφορετικών ειδικοτήτων και υποστηρικτικό προσωπικό.
Οι κάτοικοι κάνουν λόγο για εγκατάλειψη. Και δύσκολα μπορεί κανείς να τους αντικρούσει, όταν η πρόσβαση στην υγεία εξαρτάται από το αν η μοναδική γιατρός βρίσκεται στην περιοχή ή σε εφημερία αλλού.
Το ερώτημα πλέον δεν είναι αν υπάρχει πρόβλημα. Το ερώτημα είναι πόσο ακόμα θα συνεχιστεί αυτή η κατάσταση – και αν χρειαστεί ένα σοβαρό περιστατικό για να κινητοποιηθεί το σύστημα.

