Table of Contents
σήμερα θα παρουσιάσω ένα θέμα που "καίει" το νησί μας, διαφορετικά από άλλες μου αρθρογραφίες, μέσα από αριθμούς, ημερομηνίες, προγράμματα, ποσά, για να καταλήξω ότι σήμερα μετά από αυτό το ατέλειωτο χαρτοβασίλειο των αρμόδιων Υπηρεσιών, ένα έργο, ζωτικής σημασίας, για τους ψαράδες αλλά και τους άλλους κατοίκους της Β.Δ. Ικαρίας, έχει μείνει στην μέση, βάζοντας σε κίνδυνο από τις χειμωνιάτικες τρικυμίες τα σκάφη που είχαν το δικό τους καταφύγιο.
α) 2o Κ.Π.Σ.
2ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης 1994-1999
Π.Ε.Π. Βορείου Αιγαίου
Α/Α |
ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΕΡΓΟΥ |
ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
14 |
Μελέτη αλιευτικού καταφυγίου Γιαλισκαρίου Επαρχίας Ικαρίας |
Ν.Α. ΣΑΜΟΥ |
Τότε άρχισε η διαδικασία κατασκευής του έργου.
β) 3o Κ.Π.Σ.
3ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης 2000-2006
3 Π.Ε.Π. Βορείου Αιγαίου
Α/Α |
ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΕΡΓΟΥ |
ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
|
|
|||
1 |
Αλιευτικό καταφύγιο Γιαλισκαρίου Ικαρίας (Α' φάση) |
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΑΜΟΥ |
|
Συνεχίστηκε στο 3ο Κ.Π.Σ.
γ) ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΡΓΩΝ
εκτελεσθέντων και εν εκτελέσει από ΕΡΓΟΜΑΡΕ ΑΕ και στελεχών της.
Α/Α |
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ |
ΚΥΡΙΟΣ ΕΡΓΟΥ |
ΔΑΠΑΝΗ ΕΡΓΟΥ |
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ |
40 |
ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΓΙΑΛΙΣΚΑΡΙΟΥ ΙΚΑΡΙΑΣ (Α' φάση) |
Δ.Τ.Υ.Ν.Α.ΣΑΜΟΥ |
1,400,000 Euro |
2000 |
Ο εργολάβος που ανέλαβε την κατασκευή και το αρχικό ποσό που διατέθηκε.
δ) Εφημερίδα "Χαραυγή" δημοσίευμα της 15.03.2012
ΕΙΚΟΝΑ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ ΣΕ ΣΑΜΟ – ΙΚΑΡΙΑ
Θα τα φάει …η κρίση;
ΧΩΡΙΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΟΛΑ ΣΧΕΔΟΝ ΤΑ ΕΡΓΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΚΑΡΒΟΥΝΗ
Μελέτες εκατομμυρίων ευρώ που αφορούν κορυφαία έργα του νομού (εθνικές οδούς, δρόμους, λιμάνια, στατικές μελέτες κ.ά.) των οποίων ο προϋπολογισμός έχει ενδιάμεσα τροποποιηθεί από το υπουργείο, άλλες που έχουν ανατεθεί στα διάφορα μελετητικά γραφεία και δεν έχουν αποπληρωθεί με αποτέλεσμα τα έργα αυτά να μην μπορούν να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ, άλλες που χρειάζονται επικαιροποίηση, άλλες μελέτες που είναι ανάγκη να γίνουν, έργα που έχουν μείνει στη μέση, αποκατάσταση ζημιών από θεομηνίες, αλλά και χρήματα για τη συντήρηση δρόμων, σχολικές στέγες και τόσα άλλα, είναι η εικόνα που παρουσιάζει ο νομός Σάμου, σύμφωνα με την έκθεση της Ν.Α. προς την ΓΓ. Περιφέρειας Β. Αιγαίου στη πρόσφατη επίσκεψή της και στον βουλευτή Σάμου. Αξίζει το κόπο να τα παραθέσουμε.
Στοιχεία αντλήσαμε από την ιστοσελίδα της Ν.Α.
…….
και επιλέγουμε την παράγραφο που μας ενδιαφέρει από ένα μεγάλο πίνακα έργων της Σάμου, Ικαρίας και Φούρνων:
ΑΛΙΕΥΤΙΚΑ ΚΑΤΑΦΥΓΙΑ
Με πιστώσεις του πρώην Υπουργείου Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής έχει ήδη υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής για τα εξής αλιευτικά καταφύγια :
– Αλιευτικό Καταφύγιο Θύμαινας Φούρνων
– Αλιευτικό Καταφύγιο Γιαλισκαρίου Ικαρίας
Υπάρχει πλήρης και ώριμη μελέτη για το Αλιευτικό Καταφύγιο Μαραθοκάμπου και προγραμματίζουμε την ένταξή του στο Ε.Π.ΑΛ.
Είναι σε εξέλιξη οι μελέτες των Αλιευτικών Καταφυγίων :
Αγίου Ισιδώρου, Δρακαίων, Δήμου Καρλοβασίων
Αγίας Παρασκευής, Δήμου Βαθέος
Ηραίου, Δήμου Πυθαγορείου
Αυλακιού, Δήμου Ευδήλου
Καραβοστάμου, Δήμου Ευδήλου
Μαγγανίτη, Δήμου Ευδήλου (διαδικασία νομιμοποίησης)
Τα πρώτα ανησυχητικά μηνύματα μέσα από δημοσίευμα του τοπικού τύπου.
ε) ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Εκσυγχρονισμός Αλιευτικού καταφυγίου Γιαλισκαρίου Ικαρίας
Στο Γιαλισκάρι Ικαρίας βρίσκεται σε εξέλιξη το έργο Εκσυγχρονισμού του Αλιευτικού Καταφυγίου που χρηματοδοτείται από την Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής το οποίο θα βελτιώσει τις συνθήκες ελλιμενισμού καθώς και τη γενικότερη λειτουργία του Αλιευτικού Καταφυγίου.
Οι βασικές εργασίες αφορούν:
-
Εκσκαφές εντός της λιμενολεκάνης
-
Κατασκευή κρηπιδωμάτων και λοιπών χωματουργικών εργασιών
-
Ανωδομές – Σωληνώσεις δικτύων εξυπηρέτησης των σκαφών που ελλιμενίζονται
-
Λειτουργικά στοιχεία για την πρόσδεση σκαφών
Η ανακοίνωση που ενημέρωνε η Γ.Γ.Α.Ν.Π. για την εξέλιξη του έργου.
ζ) ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Οικονομική Επιτροπή
ΠΡΑΚΤΙΚΟ 18 ( 11/09/2012 )
Α. Θέματα Ημερήσιας Διάταξης
ΘΕΜΑ 8ο: Έγκριση παράτασης προθεσμίας περαίωσης του έργου «Εκσυγχρονισμός αλιευτικού καταφυγίου Γιαλισκαρίου Ικαρίας, Ν. Σάμου» προϋπολογισμού 900.000,00€ με Φ.Π.Α.
Η έγκριση από την Περιφέρεια του παραπάνω ποσού και
η) Συνέντευξη Γενικού Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής
κ. Γιάννη Σπιλάνη
Δημοσιεύτηκε στο 14ο τεύχος (Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2012) της περιοδικής έκδοσης της ΕΔΑ Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για το Ε.Π. Κρήτης & Νήσων Αιγαίου 2007-2013 «ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ»
Από τη συνέντευξη του κυρίου Γενικού Γραμματέα επιλέγω μία ουσιαστική παράγραφο που (θέλω να πιστεύω) δείχνει και το στόχο που έχει η Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής:
Κρίνοντας με την ακαδημαϊκή σας ιδιότητα πώς θα αξιολογούσατε τη μέχρι τώρα υλοποίηση των Αναπτυξιακών Προγραμμάτων από τα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης και το ΕΣΠΑ;
Μετά από 25 χρόνια εφαρμογής ευρωπαϊκών προγραμμάτων ακόμη και σήμερα η αξιολόγηση τους γίνεται με μόνο κριτήριο την απορρόφηση των πόρων. Όλες οι μελέτες δείχνουν ότι η Ελλάδα συνεχίζει να ξοδεύει αδικαιολόγητα πολλά χρήματα σε πανάκριβα έργα υποδομών χαμηλής αναπτυξιακής απόδοσης έχει δώσει ελάχιστη προσοχή στην ανάπτυξη των διαφόρων μορφών επιχειρηματικότητας στην ανάπτυξη καινοτομίας για αύξηση της προστιθεμένης αξίας των παραγόμενων προϊόντων και υπηρεσιών στην βελτίωση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού και γενικώς μέτρα που θα έκαναν τα νησιά περισσότερο ελκυστικούς τόπους παραγωγής και διαβίωσης.
Η αλλαγή νοοτροπίας των υπευθύνων του σχεδιασμού σε εθνικό και περιφερειακό – τοπικό επίπεδο ήταν αναγκαία τώρα με τη κρίση έγινε αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση επιβίωσης της χώρας και των νησιών μας.
Θα καταλήξω λέγοντας, αλλά και αποδεικνύοντας μέσα από το φωτογραφικό υλικό που έχουμε, ότι καλά τα έργα (στα χαρτιά) και τα νούμερα Υπουργέ (κ. Μουσουρούλη), οι συνεντεύξεις κ. Γενικέ (κ. Σπιλάνη), οι αποφάσεις κ. Περιφερειάρχη (κ. Γιακαλή), αλλά και η επίβλεψη των έργων κ. Αντιπεριφερειάρχα Σάμου (κ. Παπαθεοφάνους). Η πραγματικότητα σήμερα είναι αυτή που δείχνουν οι φωτογραφίες. Ένα έργο, που όπως μαθαίνω, η υπεύθυνη πολιτεία, δεν είχε χρήματα να εξοφλήσει τον εργολάβο και ο κύριος αυτός για να τιμωρήσει την πολιτεία ή να την εκβιάσει καλύτερα, έχει φέρει αυτό το λιμανάκι σ' αυτή την κατάσταση. Αλλά δεν τιμωρεί την πολιτεία, τους ντόπιους ταλαιπωρεί, που αφού ο εσωτερικός παραλιακός δρόμος δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί, κι έγινε αυθαίρετη παράκαμψη μέσα από ιδιωτικό χώρο για πρόσβαση στο λιμανάκι, που αν θέλετε μπορείτε, σε κάποιο σημείο να χρησιμοποιήσετε και αυτοσχέδια σκάλα, όχι τη σκάλα του Μιλάνου, αλλά τη σκάλα της παλέτας. Σαν δεν ντρεπόμαστε λέω εγώ στην αρχή του 2013 και θέλουμε να λεγόμαστε και ευρωπαϊκό κράτος.
Αυτό είναι μόνο η αρχή. Δεν τελειώνουμε τόσο εύκολα, θα επανέλθω αν δεν δοθεί λύση το συντομότερο.
Σωτήρης Πολίτης
[nggallery id=13]