Άλλη µια σχολική χρονιά αρχίζει για τα παιδιά µας αλλά και για µας που τα νοιαζόµαστε
και στεκόµαστε στο πλάι τους. Μια χρονιά που ξεκινά µε δύναµη κι αισιοδοξία για την κατά-
κτηση της γνώσης, για να βοηθάµε τα παιδιά µας διαρκώς να γίνονται καλύτεροι άνθρωποι,
για να βάζουν στόχους και να τους κατακτούν.
Άλλη µια σχολική χρονιά, η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να µας πείσει
ότι “όλα αρχίζουν κανονικά”. Άλλη µια φορά λέει ψέµατα.
▶ Θα αντικρίσουµε και πάλι φέτος τα ίδια προβλήµατα, θα έχουµε τις ίδιες αµφιβολίες κι αγωνίες για το τι και πώς µαθαίνουν τα παιδιά µας. Θα σκύψουµε και πάλι πάνω από τα ίδια κακογραµµένα βιβλία τους για να µπορέσουµε να τα βοηθήσουµε, χωρίς να καταλαβαίνουµε κι εµείς οι ίδιοι πολλές φορές τι γράφουν. Την ίδια στιγµή που η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη δεν υπάρχουν καν ή ξεκινούν µετά από µήνες…
▶ Θα µετράµε πάλι στην αρχή της χρονιάς τις ηµέρες και τις βδοµάδες µέχρι να έρθουν όλοι οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί στο σχολείο, µέχρι να οµαλοποιηθεί το σχολικό πρόγραµµα, µέχρι να αρχίσει να λειτουργεί πλήρως το ολοήµερο πρόγραµµα. Αφού για άλλη µια χρονιά δεν έχουν γίνει προσλήψεις µόνιµων εκπαιδευτικών, αφού περικόπτονται ώρες στη λογική της εξοικονόµησης προσωπικού και για να συµπληρώσουν ωράριο οι δάσκαλοι κάνουν µαθήµατα άλλων ειδικοτήτων (εικαστικά, µουσική, θεατρική αγωγή κ.ά.), ενώ το ολοήµερο πρόγραµµα παραµένει για άλλη µια χρονιά χωρίς υπεύθυνο δάσκαλο. Κι όλα αυτά την ώρα που χιλιάδες εκπαιδευτικοί παραµένουν άνεργοι…
▶ Φτάσαµε να θεωρούµε φυσιολογικό και δεδοµένο το ότι κάθε χρόνο από τις αρχές του Σεπτέµβρη βγάζουµε µπλοκάκι και στυλό κι υπολογίζουµε τα έξοδα, το τι «µας παίρνει» να κάνουµε και τι όχι από εξωσχολικές δραστηριότητες! Τι κι αν κάνουν τα παιδιά µας Αγγλικά από την Α’ ∆ηµοτικού και δεύτερη ξένη γλώσσα από την Ε’ τάξη. Το φροντιστήριο ζει και βασιλεύει. Όσο για τη δεύτερη ξένη γλώσσα…αυτή διδάσκεται µε ό,τι περισσεύει…και όχι µε βάση τις επιλογές των παιδιών µας.
▶ Υπολογίζουµε κάθε µήνα τα έξοδα για να συµµετέχουν τα παιδιά µας στις σχολικές εκδροµές, οι οποίες σπάνια πλέον είναι δωρεάν, όταν οι έρευνες δείχνουν ότι πάνω από τα µισά νοικοκυριά δεν µπορούν να κάνουν ούτε µια εβδοµάδα διακοπές τον χρόνο. Παιδιά συνέχιζαν µέχρι πέρσι να λιποθυµούν από την πείνα σε σχολεία, αλλά τα προγράµµατα για τη διανοµή κολατσιού για όλα τα παιδιά στο σχολείο εφαρµόζονται σε λίγα σχολεία…
▶ Φέτος το καλοκαίρι νησιά στο Αιγαίο ταρακουνήθηκαν από ισχυρούς σεισµούς και δυο σχολεία στην Κω δεν θα µπορέσουν να λειτουργήσουν στα κτίρια που στεγάζονταν. Ξέρουµε καλά ότι όλη η Ελλάδα απ’ άκρη σ’ άκρη είναι σεισµογενής χώρα, όµως οι θωράκισή τους δεν έχει προχωρήσει για όλα τα σχολεία της χώρας. Και σαν να µην έφταναν όλα τ’ άλλα η κυβέρνηση παρουσίασε το σχέδιό της για το νέο Λύκειο: Ένα σχολείο όπου η γενική µόρφωση θα σταµατάει στην Α’ τάξη, θα πολλαπλασιαστούν οι εξετάσεις και οι πανελλαδικού τύπου διαδικασίες. Είχε το θράσος µάλιστα ο υπουργός παιδείας να κατηγορήσει τους γονείς ότι αυτοί συντηρούν την παραπαιδεία, επειδή
στέλνουµε τα παιδιά µας στο φροντιστήριο! Φταίει δηλαδή η λαϊκή οικογένεια που πασχίζει να βοηθήσει τα παιδιά της!
∆ε µας αξίζει αυτή η εκπαίδευση εν έτει 2017!
∆ε µας αξίζει το σχολείο της µιζέριας!
Θέλουµε και µπορούµε να έχουµε το σχολείο της χαράς!
Ένα σχολείο που ικανοποιεί πλήρως όλες τις ανάγκες των παιδιών µας χωρίς να χρειάζεται να βάζουµε εµείς το χέρι στην τσέπη. Ένα σχολείο που δε θα µας κάνει να νιώθουµε ως πολυτέλεια τις σύγχρονες ανάγκες µας. Γιατί δεν είναι πολυτέλεια στον αιώνα που ζούµε να έχουν όλα τα σχολεία βιβλιοθήκη, γυµναστήριο, εργαστήρια φυσικών επιστηµών κ.ο.κ.
∆εν είναι πολυτέλεια τα παιδιά να σιτίζονται στο σχολείο και να µπορούν να ολοκληρώνουν το πρόγραµµά τους σε αυτό µε µελέτη, εργασίες, αθλητικές δραστηριότητες, ξένες γλώσσες κ.ά.
∆εν είναι πολυτέλεια να µορφώνονται όλα τα παιδιά εξίσου µέχρι τα 18 τους χρόνια σε ενιαίο σχολείο ανεξάρτητα από το επάγγελµα που θα ακολουθήσουν.
Είναι το σχολείο και η εκπαίδευση που µας αξίζει! Είναι το σύγχρονο, που ταιριάζει στις µέρες µας, που µπορεί να το έχει ο λαός µόνο όταν ξεµπερδέψει µε τους εκµεταλλευτές του.
∆εν πάει άλλο κάθε χρόνο να µετράµε τα ίδια προβλήµατα που συνεχίζουν και συνεχίζουν…
∆εν πάει άλλο κάθε νέα «µεταρρύθµιση» που έρχεται στην παιδεία να κάνει το σχολείο όλο και χειρότερο…
∆εν κερδίζουµε τίποτα µε την απογοήτευση, σταυρώνοντας τα χέρια…
Οργανωνόµαστε – Παλεύουµε – ∆ιεκδικούµε:
• Αµεση κάλυψη των κενών, καµία διδακτική ώρα χαµένη. Έναρξη ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης.
• Κανένα παιδί εκτός ολοήµερου σχολείου. Να λειτουργήσουν όλα τα τµήµατα Ένταξης για τους µαθητές που το έχουν ανάγκη.
• Να λειτουργήσουν όλες οι δοµές Ειδικής Αγωγής για τους µαθητές που το έχουν ανάγκη.
• ∆ωρεάν µετακίνηση όλων των µαθητών.
• ∆ωρεάν ιατροφαρµακευτική περίθαλψη για τους µαθητές, άµεση υποδοµή για δωρεάν δελτία υγείας.
• ∆ωρεάν πρόσβαση σε αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες για όλους.
• Να µην περάσει το σχέδιο για το νέο ακόµα πιο σκληρό και ανταγωνιστικό Λύκειο.
• ∆ιαγραφή των χρεών των σχολείων προς τις ∆ΕΚΟ.