8
Στην τελική ευθεία εισέρχεται ο διαγωνισμός για τις 20 άγονες αεροπορικές γραμμές, οι οποίες για την περίοδο από 1ης Οκτωβρίου 2016 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020, θα εξυπηρετούνται με κοινοτικές και κρατικές επιδοτήσεις.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ενέκρινε τη συμμετοχή στο διαγωνισμό τριών ελληνικών αεροπορικών εταιρειών, των οποίων εξετάστηκαν ήδη οι τεχνικές προσφορές, ενώ οι οικονομικές προσφορές αναμένεται να ανοιχτούν μέσα στις επόμενες μέρες.
Τις 20 άγονες γραμμές που θα επιδοτούνται πλέον με 12,49 εκατ. ευρώ τον χρόνο, διεκδικούν οι εταιρείες Olympic Air, Sky Express και Astra.
Σημειώνεται, ότι μέχρι σήμερα οι άγονες γραμμές που επιδοτούνται με 39,3 εκατ. ευρώ το χρόνο, είναι 28. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών είχε ως αποτέλεσμα οκτώ γραμμές, να εκτελούνται πλέον χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα από το κράτος, το οποίο θα ωφεληθεί με 2,14 εκατ. ευρώ ετησίως. Πρόκειται για τις γραμμές: Αθήνα-Ικαρία, Αθήνα-Κύθηρα, Αθήνα-Πάρος, Αθήνα- Κάρπαθος, Αθήνα-Σκιάθος, Αθήνα-Ζάκυνθος, Θεσσαλονίκη-Χίος και Θεσσαλονίκη- Σάµος.
Πάντως, όπως έγινε γνωστό την Τετάρτη, από την ΥΠΑ απορρίφθηκαν (για τυπικούς λόγους) οι τεχνικές προσφορές της Olympic Air για τέσσερις γραµµές (Κέρκυρα- Άκτιο- Κεφαλονιά- Ζάκυνθος, Λήµνος- Μυτιλήνη- Χίος- Σάµος -Ρόδος, Ρόδος- Κάρπαθος- Κάσος και Ρόδος- Κως- Κάλυµνος- Λέρος- Αστυπάλαια). Το πιθανότερο είναι ότι για τις γραμμές αυτές ο διαγωνισμός θα επαναληφθεί.
Αναλυτικά, οι 20 γραμμές για τις οποίες θα αναμετρηθούν οι τρεις αεροπορικές εταιρείες με ετήσια επιδότηση ανά γραμμή (σε ευρώ), που έχει ορίσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, είναι: Αθήνα – Αστυπάλαια 650.000, Αθήνα-Λέρος 1.000.000, Αθήνα – Μήλος 1.000.000, Αθήνα-Νάξος 400.000, Αθήνα-Σητεία 500.000, Αθήνα-Κάλυμνος 600.000, Αθήνα-Σκύρος 12.000, Αθήνα-Σύρος 200.000, Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά 300.000, Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα 400.000, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα 12.000, Θεσσαλονίκη – Σκύρος 12.000, Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία 700.000, Αλεξανδρούπολη – Σητεία 500.000, Άκτιο- Σητεία 12.000, Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος 700.000, Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος 1.000.000, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος 1.200.000, Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια 700.000 και Ρόδος – Καστελόριζο 900.000.
Αναδημοσίευση από : http://www.tanea.gr