Κοινή γραπτή ανακοίνωση εξέδωσαν οι Νομαρχιακές Επιτροπές ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ Ιονίων Νήσων, Κέρκυρας, Λευκάδας, Κεφαλονιάς-Ιθάκης και Ζακύνθου, για τα σενάρια περί διάλυσης 5 Περιφερειών, μία εκ των οποίων είναι αυτή των Ιονίων Νήσων.
Αναλυτικά:
Και ξαφνικά μάθαμε ότι υπάρχει σχέδιο για μείωση των Περιφερειών της Ελλάδας από 13 σε 8 και ότι μία από αυτές που πρόκειται να καταργηθεί είναι των Ιονίων Νήσων. Κι αυτό το μάθαμε ανεπίσημα από δημοσιογραφικές πληροφορίες για δηλώσεις της κ. Κράτσα στο περιθώριο της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου. Και μάθαμε επίσης ότι πρόκειται για προχωρημένη συζήτηση στην Επιτροπή Περιφερειών της Ευρώπης, στην οποία συμμετέχει. Διορισμένη από την Νέα Δημοκρατία.
Σύμφωνα με το νέο μοντέλο διοίκησης, η Κέρκυρα και η Λευκάδα θα ενταχθούν Διοικητικά στην Ήπειρο ενώ η Κεφαλλονιά, Ιθάκη και Ζάκυνθος στην Πελοπόννησο.
Περιμένουμε την διάψευση των δηλώσεων της από τον Πρωθυπουργό της Χώρας, τον Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Στέφανου Γκίκα καθώς και από τους βουλευτές της Ν.Δ στα Ιόνια Νησιά, προκειμένου να αποσαφηνιστεί η κυβερνητική άποψη επί του θέματος και να αποδειχθεί ότι η πρώην Περιφερειάρχης, απλώς εκφράζει τις δικές της ψευδαισθήσεις και πόθους, που εξηγούν ίσως εκ των υστέρων ακόμα περισσότερο , γιατί επί τέσσερα χρόνια διοικούσε την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, χωρίς αποτέλεσμα και ουσιαστική παρέμβαση για την ενοποίηση και ενίσχυση της συνοχής της ΠΙΝ, των κοινών πολιτιστικών στοιχείων, των παραδόσεων και της ιστορίας των Ιονίων Νησιών, αλλά και χωρίς αποτέλεσμα στην εξασφάλιση πόρων και κονδυλίων «νησιωτικότητας».
Ίσως εξηγείται και γιατί η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και η κ. Κράτσα υπονόμευσαν το έργο των υδατοδρομίων παραπέμποντάς το στις καλένδες, μέσα από τις σκανδαλώδεις ρυθμίσεις που προσπάθησαν να περάσουν.
Θυμίζουμε, απλά ως παράδειγμα, ότι στο έργο της προηγούμενης Περιφερειακής Αρχής του κ. Θεόδωρου Γαλιατσάτου « Διασύνδεση Ιονίων Νήσων με Υδροπλάνα», όταν ανέλαβε η κ. Κράτσα είχε μείνει ένα 10% της αδειοδότησης, όμως με διάφορους «περίεργους» χειρισμούς εκτοξεύτηκε το κόστος προϋπολογισμού του έργου, από 700.000 που ήταν, σε 3,050 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να ναυαγήσει το έργο, αφού απαγόρευσε τη διαδικασία το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο μίλησε για επιχείρηση διασπάθισης δημόσιου χρήματος. Μάλιστα, η κ. Κράτσα πρόσφατα δήλωσε πως «δεν είναι ιδανικές οι συνθήκες για τα υδροπλάνα στα Ιόνια Νησιά».
Ξέρουμε ότι η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων είναι δύσκολη Περιφέρεια. Τις δυσκολίες τις ξέρουμε από πρώτο χέρι. Ξέρουμε όμως επίσης πολύ καλά ποιες είναι οι λύσεις και τα οφέλη για τους κατοίκους της, τους πολίτες των Ιονίων Νήσων.
Περιμένουμε την διάψευση. Αν δεν διαψευσθούν επίσημα τα σενάρια αυτά, γι’ αυτήν την απαράδεκτη « αναπτυξιακή μεταρρύθμιση», η κυβέρνηση και οι βουλευτές και οι βουλεύτριές της θα βρεθούν υπόλογοι όχι μόνο απέναντι στον λαό των νησιών μας, αλλά απέναντι στην ίδια την Ιστορία και τον Πολιτισμό μας.
Καλούμε επίσης το Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων να συζητήσει άμεσα το θέμα, ώστε να διαπιστωθεί η άποψη ενός εκάστου και να στείλει σαφές μήνυμα στην κυβέρνηση για την διατήρηση της ΠΙΝ.