Home Κοινωνία Η ΝΟΔΕ Σάμου για Ψηφιακά ΚΕΠΑ και Προσωπικό Βοηθό για άτομα με αναπηρίες

Η ΝΟΔΕ Σάμου για Ψηφιακά ΚΕΠΑ και Προσωπικό Βοηθό για άτομα με αναπηρίες

by ikariaki.gr
26 views

Δελτίου Τύπου εξέδωσε η ΝΟΔΕ Σάμου σχετικά με τη λειτουργία των Ψηφιακών Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας-Ψηφιακά ΚΕΠΑ και τη Ψηφιακή Πλατφόρμα Αναπηρίας. Επίσης άνοιξε η πλατφόρμα για όσους ενδιαφέρονται να απασχοληθούν ως Προσωπικοί Βοηθοί ατόμων με αναπηρία.

Δείτε περισσότερα εδώ:

 

Αναλυτικά το Δελτίο Τύπου της ΝΟΔΕ Σάμου:

Τέλος στην ταλαιπωρία των συμπολιτών μας με αναπηρία

Σε πλήρη λειτουργία τέθηκαν από χθες τα Ψηφιακά Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας -Ψηφιακά ΚΕΠΑ και η ψηφιακή πλατφόρμα «Εθνική Πύλη Αναπηρίας».  Πρόκειται -όπως επισήμανε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την παρουσίαση που έγινε από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη και τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη- για μια μεταρρύθμιση που βάζει τέλος στην ταλαιπωρία των συμπολιτών μας με αναπηρία. Ανέφερε ανάμεσα στα άλλα:

  • Τα νέα ψηφιακά εργαλεία συνθέτουν μία «υπηρεσία μίας στάσης» για την πιστοποίηση της αναπηρίας,αντικαθιστώντας τις γραφειοκρατικές διαδικασίες που ίσχυαν μέχρι πρότινος και επιλύοντας χρόνια προβλήματα που επιβάρυναν τους πολίτες με παρατεταμένες καθυστερήσεις και ταλαιπωρία στις αρμόδιες υπηρεσίες.
  • Προτεραιότητα της Κυβέρνησης ήταν να τεθούν στην υπηρεσία των πολιτών τα νέα εργαλεία του ψηφιακού κράτους, μέσω των οποίων μειώνεται το γραφειοκρατικό κόστος για τους πολίτες.

Οι ασφαλισμένοι θα επισκέπτονται μια μόνο φορά τα ΚΕΠΑτην ημέρα της εξέτασης τους και όχι σε προηγούμενα στάδια της διαδικασίας, κάτι που οδηγεί  σε κατάργηση χιλιάδων επισκέψεων. Όλα δηλαδή τα βήματα που οδηγούν στην έκδοση ιατρικής πιστοποίησης αναπηρίας -πλην της ιατρικής εξέτασης του αιτούντος από την υγειονομική επιτροπή- θα γίνονται ψηφιακά και συγκεκριμένα μέσω του gov.gr και της «Εθνικής Πύλης Αναπηρίας» στο ekepa.epan.gov.gr. Πιο συγκεκριμένα, το νέο ψηφιακό σύστημα λειτουργίας των ΚΕΠΑ:

Προκειμένου να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο η λειτουργία των ΚΕΠΑ,  τα συναρμόδια Υπουργεία πρόκειται να υλοποιήσουν 3 ακόμη μεταρρυθμίσεις. Συγκεκριμένα:

  • Καθιερώνεται το Ψηφιακό Μητρώο Αναπηρίας, στο οποίο καταγράφονται όλα τα πιστοποιημένα άτομα με αναπηρία στη χώρα.
  • Θεσπίζεται η Ψηφιακή Κάρτας Αναπηρίας,η οποία αντλεί τα στοιχεία της από το Μητρώο, μέσω της οποίας τα άτομα με αναπηρία μπορούν να πιστοποιούν την ιδιότητά τους, προκειμένου να ασκούν τα αντίστοιχα δικαιώματά τους. Η Κάρτα Αναπηρίας αποδεικνύει την ταυτότητα του κατόχου της και την ιδιότητα του ατόμου με αναπηρία έναντι κάθε δημόσιας αρχής και τρίτου. Πρόκειται για μια ακόμα σημαντική ψηφιακή μεταρρύθμιση που θα χρηματοδοτηθεί με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και θα διευκολύνει τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινότητά τους και στις συναλλαγές τους με τους δημόσιους φορείς. Η σταδιακή έναρξη λειτουργίας της ορίζεται η 1η Νοεμβρίου 2022.
  • Αναμορφώνεται το Ειδικό Σώμα Ιατρών (Ε.Σ.Ι.) των ΚΕΠΑ, στο Μητρώο του οποίου θα εγγράφονται οι γιατροί που στελεχώνουν τις υγειονομικές επιτροπές. Στο ΕΣΙ θα μπορούν να εγγραφούν γιατροί όχι μόνο από το δημόσιο (όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα) αλλά και από τον ιδιωτικό τομέα, περνώντας ειδικό πρόγραμμα εκπαίδευσης. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται και ανανεώνεται το δυναμικό του Σώματος, εμπλουτίζεται με νέες και σύγχρονες ειδικότητες και μειώνεται ο χρόνος αναμονής για αξιολόγηση από επιτροπή των ΚΕΠΑ.

Παράλληλα, μέσω της Εθνικής Πύλης Αναπηρίας θα είναι σταδιακά προσβάσιμες μια σειρά από υπηρεσίες που αφορούν τα άτομα με αναπηρία, ενώ η Πύλη λειτουργεί και ως κέντρο πληροφόρησης για τις παροχές και τις διευκολύνσεις που δικαιούνται. 

Επίσης άνοιξε η πλατφόρμα για όσους ενδιαφέρονται να απασχοληθούν ως Προσωπικοί Βοηθοί ατόμων με αναπηρία. Οι Προσωπικοί Βοηθοί, θα υποστηρίξουν, με εξασφαλισμένη αμοιβή και ασφάλιση, τους συμπολίτες μας με αναπηρία, στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Προσωπικός Βοηθός για Άτομα με Αναπηρία».

  • Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν ψηφιακά την αίτησή τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://prosopikosvoithos.gov.gr. Για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους, θα λειτουργεί helpdesk για αναφορά/επίλυση προβλημάτων και παροχή οδηγιών, τηλεφωνικώς στους αριθμούς 1555 και 210 7000240, αλλά και μέσω της ιστοσελίδας.
  • Στο Μητρώο Προσωπικών Βοηθών εγγράφονται ενήλικοι έως 67 ετών που επιθυμούν να απασχοληθούν ως Προσωπικοί Βοηθοί. Της εγγραφής τους θα προηγείται ο έλεγχος του ποινικού μητρώου τους και η επιτυχής ολοκλήρωση εξ αποστάσεως προγράμματος εκπαίδευσης που παρέχεται από το Υπουργείο δωρεάν.
  • Οι Προσωπικοί Βοηθοί μετά την ένταξή τους στο Μητρώο θα επιλέγονται από τους συμπολίτες μας με αναπηρία(άτομα με κινητική, νοητική ή/και αναπτυξιακή ή και ψυχική αναπηρία και άτομα με αισθητηριακή αναπηρία) για να τους υποστηρίξουν στην ενίσχυση της ανεξάρτητης διαβίωσής τους και τη συμπερίληψής τους στην κοινωνία. Η υποστήριξη αυτή θα παρέχεται ενδεικτικώς ως προς τα εξής:
    • δραστηριότητες καθημερινής ζωής όπως σίτιση, ένδυση, προσωπική υγιεινή,
    • εργασία και σπουδές
    • συμμετοχή σε δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου και
    • δραστηριότητες συμμετοχής στην κοινωνική ζωή.

Σύντομα, οι πρώτοι 1.000 συμπολίτες μας με αναπηρία στην Αττική, θα έχουν τον δικό τους Προσωπικό Βοηθό, ενώ μένοντας πιστοί στις δεσμεύσεις μας, το 2024 η υπηρεσία θα επεκταθεί πανελλαδικώς.

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue