Home ΣυγκοινωνίεςΑκτοπλοϊκό Αλλαγές στην ακτοπλοΐα προαναγγέλλει ο Βαρβιτσιώτης

Αλλαγές στην ακτοπλοΐα προαναγγέλλει ο Βαρβιτσιώτης

by ikariaki.gr
5 views

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα είναι η συνέντευξη που παραχώρησε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στον ραδιοφωνικό σταθμό της Αθήνας «Real fm” και τη δημοσιογράφο Κάτια Μακρή την Παρασκευή.

Τα σημεία της συνέντευξης που ενδιαφέρουν για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις έχουν ως εξής:

Σχετικά με σοβαρά προβλήματα Ακτοπλοϊας με κύρια «αιχμή» το Β. Αιγαίο

ΥΝΑ, Μ.Βαρβιτσιώτης: Υπάρχουν, σοβαρά προβλήματα ακτοπλοΐας, διότι οι εταιρείες – όπως πολύ σωστά λέτε- εξυπηρετούν το Β. Αιγαίο, αλλά όχι μέσα στα πλαίσια της άγονης γραμμής, δηλαδή δεν επιδοτούνται, έχουν λάβει την απόφαση να βάλουν τα πλοία τους σε «ακινησία», κάτι το οποίο προβλέπεται και είναι υποχρεωτικό. Γιατί, η «ακινησία» στα πλοία σημαίνει ότι πηγαίνουν να κάνουν τις ετήσιες επισκευές που είναι υποχρεωμένοι να κάνουν.

Δεν είναι όμως, υποχρεωμένοι να αντικαταστήσουν τα πλοία αυτά τουλάχιστον για την περίοδο της «ακινησίας». Έτσι, όπως έχουν διαρθρωθεί οι «ακινησίες» για φέτος, δυστυχώς είναι προβληματικές σε σχέση με την εξυπηρέτηση των νησιών του Β. Αιγαίου. Προσπαθούμε να πιέσουμε τις εταιρείες να αυξήσουν τη συχνότητα των δρομολογίων στα πλοία που παραμένουν. Ελπίζω η πίεση μας να καταφέρει να πιάσει τόπο.

Αναφορικά με το ότι η κρίση «κοστίζει» ιδιαίτερα στην Ακτοπλοΐα και το καλοκαίρι – παρά την αύξηση του τουρισμού- αλλά και το χειμώνα που μπαίνει και τα δρομολόγια είναι ασύμφορα.

ΥΝΑ, Μ.Βαρβιτσιώτης: Καταρχάς συζητάμε για ένα χρεοκοπημένο κλάδο. Έχει σωρευμένες ζημιές που ξεπερνούν τα εκατοντάδες εκατομμύρια. Ούτε η φετινή χρονιά μπόρεσε να καλύψει τα λειτουργικά τους έξοδα. Είχαμε μείωση στην Ακτοπλοΐα διότι ο τουρισμός που αυξήθηκε ήταν αυτός των charter ή αυτός που ερχόταν για παράδειγμα απευθείας από τη Γερμανία στην Κρήτη.

Δεν περνούσε διαμέσου των Αθηνών και δεν έκανε χρήση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Η ακτοπλοΐα –καλώς ή κακώς κ. Μακρή- είναι πιο «ελληνική – εσωτερική» υπόθεση και λιγότερο τουριστική υπόθεση. Τα ενδονησιωτικά δρομολόγια βεβαίως, είναι τουριστικά. Όμως, οι κεντρικές αρτηρίες που ξεκινούν από τον Πειραιά, τη Ραφήνα ή το Λαύριο αφορούν πολύ περισσότερο τους Έλληνες επιβάτες και τα εμπορεύματα.

Είχαμε φτιάξει ένα δίκτυο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών πολύ μεγάλο σε σχέση με τις συγκοινωνιακές ανάγκες που είχαμε και τις δυνατότητες τις οικονομικές. Σήμερα, αναγκαστικά πάμε σε ένα περιορισμό του και σε μετεπιβιβάσεις. Δηλαδή, κάποια νησιά δεν θα εξυπηρετούνται απευθείας αλλά θα εξυπηρετούνται μέσα από τη διαδικασία της μετεπιβίβασης.

Σχετικό με το ότι σημερινή κατάσταση στην ακτοπλοΐα μας, μας γυρνάει πολλά χρόνια πίσω.

banner

ΥΝΑ, Μ.Βαρβιτσιώτης: Εμείς θέλουμε να μην γυρίσουμε πολλά χρόνια πίσω. Θέλουμε να δώσουμε μια ανάσα στα νησιά και να μπορέσουμε να κάνουμε δύο πράγματα. Πρώτα απ΄ όλα να αξιοποιήσουμε τα χρήματα τα οποία πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος, ο Έλληνας επιβάτης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Δηλαδή, από αυτά τα 80 εκ. ευρώ που επιδοτούμε τις γραμμές να πηγαίνουν εκεί που πραγματικά υπάρχουν ανάγκες και όχι εκεί που υπάρχουν ελάχιστες ή υπάρχει ελάχιστο συγκοινωνιακό έργο. Να συνεχίσουμε παρά την οικονομική κρίση που μαστίζει τον Έλληνα να διατηρούμε γραμμές μόνο και μόνο για ψυχολογικούς λόγους.

Για το αν πηγαίνουμε σε συρρίκωνση των εξυπηρετούμενων νησιών.

ΥΝΑ, Μ.Βαρβιτσιώτης: Κυρία Μακρή το 2009 επιδοτούσαμε την Ακτοπλοΐα με 130 εκ. ευρώ, σήμερα μετά βίας φτάνουμε τα 80 εκ. ευρώ. Αυτά τα 50 εκ. ευρώ που λείπουν, βεβαίως έχουν αντίκτυπο. Θα σας πω και κάτι πολύ σοβαρό και νομίζω ότι χρειάζεται και μια κοινωνική υποστήριξη. 1,6 εκατομμύρια νησιώτες έχουμε και επιδοτούμε τις συγκοινωνίες τους μετά βίας με 80 εκ. ευρώ.

Όταν επιδοτούμε τα ΚΤΕΛ με 200 εκ. ευρώ, τις Αστικές Συγκοινωνίες της Αθήνας με 400 εκ. ευρώ, τις αεροπορικές συνδέσεις των νησιών με επίσης αρκετά εκατομμύρια ευρώ. Νομίζω, ότι χρειάζεται μια συνολική, δημόσια, ανοιχτή, σοβαρή κουβέντα για να δούμε τελικά το σύνολο των συγκοινωνιών και τι αξίζει να κρατήσουμε ως επιδότηση και τι όχι. Και βεβαίως, όλα λειτουργούν σε βάρος των νησιών.

Σχετικά με το λεγόμενο μεταφορικό ισοδύναμο που και για το ότι δεν μπορούν οι νησιώτες να έχουν άλλα δικαιώματα απ΄ αυτά του κατοίκου της περιφέρειας.

ΥΝΑ, Μ.Βαρβιτσιώτης: Δεν είναι μόνο το μεταφορικό ισοδύναμο, είναι το κοινωνικό ισοδύναμο. Γι αυτό και στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Προεδρίας μας, από την πλευρά του Υπουργείου μας αυτό που θέλω να αναδείξω είναι ακριβώς την ιδιαιτερότητα της νησιωτικότητας. Γιατί η λέξη νησί που στα αγγλικά λέγεται island, προέρχεται από τη λέξη isola. Το isola έχει την ίδια ρίζα με το isolation δηλαδή απομόνωση.

Δεν μπορούμε να έχουμε τα νησιά απομονωμένα. Θα πρέπει τα νησιά νε έχουν μια επάρκεια συγκοινωνιακή, εφοδιαστική, ενεργειακή, επικοινωνιακή, εκπαιδευτική, ιατροφαρμακευτική κ.α. Αφού φτάσουμε σε επίπεδο επάρκειας και αυτάρκειας, τότε να μπαίνουν σε διαδικασίες ανταγωνισμού. Να σας πώ ένα χαρακτηριστικό. Από την επόμενη προγραμματική περίοδο –αυτό δείχνει πως στο ελληνικό κράτος δεν αντιμετωπίζουμε ορισμένα διαρθρωτικά θέματα σοβαρά- ο νομός Αττικής θα εξαιρείται από το ΕΣΠΑ, γιατί ξεπερνάει το Μ.Ο. της Ευρώπης.

 Στο νομό Αττικής όμως, ανήκουν και τα νησιά του Αργοσαρωνικού που δεν έχουν λύσει βασικά τους προβλήματα, όπως το θέμα της ύδρευσης. Η Αίγινα είναι δίπλα μας και μεταφέρει νερό. Λοιπόν, ή θα αποφασίσουμε να κάνουμε μια διοικητική διάρθρωση καινούργια που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες ή θα παραμείνουμε στο χάρτη τον οποίο είχαμε μέχρι προχθές.

Σχετικά με το φόρο ακινήτων και τη διαμάχη μεταξύ Αθηναίων βουλευτών –όπως εσείς- και βουλευτών της περιφέρειας που μεταθέτουν ο ένας στους «πολίτες» του άλλου το βάρος.

ΥΝΑ, Μ.Βαρβιτσιώτης: Ο φόρος ο οποίος έχει επιβληθεί ήδη, στα ακίνητα σήμερα, είναι ένας φόρος άδικος, βαρύς. Ουσιαστικά πληρώνες «νοίκι» στο σπίτι σου. Το φόρο που έρχεται δεν τον έχουμε δει πλήρως. Το χαράτσι αφορά τα βασικά αστικά ακίνητα και ο φόρος της ακίνητης περιουσίας έτσι όπως έχει διαρθρωθεί αγγίζει εκατομμύρια συμπολίτες μας. Λοιπόν, είναι ένας φόρος άδικος.

Το να επιμερήσεις το βάρος της φορολογίας στην ακίνητη περιουσία- έτσι όπως γίνεται σε όλο τον κόσμο- με ένα λογικό ποσοστό και τρόπο που να ανταποκρίνεται στη φοροδοτική ικανότητα των πολιτών σε όλη την ακίνητη περιουσία όλης της χώρας, δεν το βρίσκω ως αρχή λάθος. Το θέμα είναι να το κάνεις με τον πιο απλό και πιο δίκαιο τρόπο. Νομίζω, ότι αυτή την επεξεργασία κάνουν σήμερα και οι βουλευτές , των οποίων τις αγωνίες προσωπικά σέβομαι και ακούω, και το οικονομικό επιτελείο.

Σχετικά με δυσκολίες που έχει περάσει και αυτή η Κυβέρνηση περνώντας και εφαρμόζοντας πολύ σκληρά Μνημονιακά μέτρα.

ΥΝΑ, Μ.Βαρβιτσιώτης: Δεν είναι μόνο Μηνημονιακά, να σας πω γιατί υπάρχει και μια υποκρισία ιδιαίτερα από την πλευρά του ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ., ο οποίος έχει βγάλει ένα πρόγραμμα στο οποίο λέει θα φορολογήσω την περιουσία άκριτα, μέχρι και τα έργα τέχνης, τα οποία βεβαίως δεν σου αποφέρουν κανένα εισόδημα, όπως ιστορικά κειμήλια που μπορείς να έχεις από την οικογένειά σου ή διάφορα τιμαλφή που μπορεί να έχεις κληρονομήσει από τι γιαγιά σου. Και σήμερα, ο ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ. λέει διώκουμε την ακίνητη περιουσία., όταν μέχρι πριν από λίγο καιρό μας έλεγε να πληρώνουμε φόρο επί επί του κεφαλαίου των καταθέσεων μας.

emprosnet.gr

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue