αναδημοσιεύουμε από τον εκπαιδευτικό ιστότοπο alfavita.gr
Σύμφωνα με ενημερώσεις που έρχονται στο alfavita.gr:
Στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Σάμο και στην Ικαρία που είχαν οριστεί να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό Pisa με συντονισμένες ενέργειες γονέων, μαθητών, και εκπαιδευτικών δεν έγιναν οι εξετάσεις.
12ο δημοτικο σχολειο Αθηνων: από τους 47 μαθητές της ΣΤ τάξης ήρθε ένας κι από τους 40 εκπαιδευτικούς οι 36 συμμετείχαν στη στάση του Α΄ Συλλόγου Αθηνών της ΑΔΕΔΥ!
Επίσης στο 22ο Δημοτικό Πειραιά που είχε επιλεγεί για τις εξετάσεις της Ελληνικής PISA κανένα παιδί της Στ’ δεν πήγε στο σχολείο σήμερα και η πλειονότητα των εκπαιδευτικών έκαναν στάση εργασίας!
23ο Γυμνάσιο Αθήνας: πλήρης απονομιμοποίηση των εξετάσεων PISA, με την συμμετοχή… μίας μόνο μαθήτριας!
Στο Δημοτικό Σχολείο Λαγυνών (Λαγκαδάς Θεσσαλονίκης) από τους 256 μαθητές ήρθαν 2 (Δ και Ε ΤΑΞΗ) από την ΣΤ΄ κανένας. Οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν στάση.
Ακυρώθηκαν οι εξετάσεις στα 5 από τα 6 σχολεία στις περιοχές της Αθήνας που καλύπτει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ “Ο Αριστοτέλης”
Και στο Κερατσίνι οι εξετάσεις δεν έγιναν. Τα μισά παιδιά προσήλθαν στο σχολείο αλλά η πλειοψηφία των δασκάλων συμμετείχε στη στάση εργασίας και δεν υπήρχαν επιτηρητες
Τουλάχιστον στο ένα από τα τρία επιλεγμένα γυμνάσια στη ΔΔΕ Ρεθύμνου οι μαθητές δεν μπήκαν να δώσουν εξετάσεις PISA.
Στάση εργασίας κήρυξε για σήμερα, Τετάρτη η ΑΔΕΔΥ για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ενάντια στις εξετάσεις Pisa
Θυμίζουμε ότι πανελλαδική στάση εργασίας για σήμερα Τετάρτη, 18 Μαΐου 2022, από τις 8:00 πμ έως 11:00 πμ, για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, έχει κηρύξει από χθες η ΑΔΕΔΥ.
Σε ανακοίνωσή της αναφέρει πως η στάση εργασίας πραγματοποιείται αφού ελήφθησαν υπόψη οι σχετικές αποφάσεις της ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για απεργία – αποχή από τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/μαθήτριες της ΣΤ’ Τάξης των Δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/μαθήτριες της Γ’ Τάξης των Γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών – “Ελληνικής PISA“, αλλά και το γεγονός ότι “η Υπουργός Παιδείας, επιδεικνύοντας πρωτοφανή αυταρχισμό, προσφεύγει για μία ακόμη φορά στα δικαστήρια κατά των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών”.
Υπενθυμίζουμε πως η απεργία-αποχή της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ κρίθηκε παράνομη και καταχρηστική μετά από αγωγή ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, την οποία κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως κατά της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).
Η Ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ
Κήρυξη στάσης εργασίας για τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τετάρτη, 18 Μαΐου 2022
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., αφού έλαβε υπόψη της τις σχετικές αποφάσεις της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, καθώς και το γεγονός ότι η Υπουργός Παιδείας, επιδεικνύοντας πρωτοφανή αυταρχισμό, προσφεύγει για μία ακόμη φορά στα δικαστήρια κατά των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών, με ομόφωνη απόφασή της κηρύσσει πανελλαδική στάση εργασίας την Τετάρτη, 18 Μαΐου 2022, από τις 8:00πμ έως 11:00πμ, για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για την υπεράσπιση του δικαιώματός τους στην απεργία.
Τι είναι η ελληνική PISA;
Πρόκειται για εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού και της Γ’ τάξης Γυμνασίου στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών, οι οποίες στοχεύουν στην έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών μας, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα.
Πότε θα γίνουν οι εξετάσεις και σε πόσα σχολεία;
Οι εξετάσεις θα διεξαχθούν την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022 σε εθνικό επίπεδο. Θα συμμετάσχουν 6.000 μαθητές από 600 σχολεία της χώρας, 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια.
Πώς έγινε η επιλογή των σχολείων;
Στις διαγνωστικές εξετάσεις παίρνουν μέρος σχολεία από όλες τις Περιφέρειες της χώρας. Η επιλογή έγινε από Επιστημονική Επιτροπή με στρωματοποιημένη δειγματοληψία. Περιλαμβάνονται μονοθέσια-ολιγοθέσια-πολυθέσια Δημοτικά και μικρά-μεσαία-μεγάλα Γυμνάσια. Στόχος ήταν το δείγμα να είναι αντιπροσωπευτικό όλων των σχολείων της χώρας, έτσι ώστε να συμμετέχουν μαθητές που φοιτούν σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα με διαφορετικές συνθήκες.
Θα βγουν αποτελέσματα ανά σχολείο;
Όχι. Τα φύλλα απαντήσεων των μαθητών εκτός από το ότι είναι ανώνυμα, περιέχουν μόνο την πληροφορία της Περιφέρειας όπου ανήκει κάθε σχολείο, δηλαδή όταν θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα, θα γνωρίζουμε πώς τα πήγαν οι μαθητές της Αττικής, της Ηπείρου, του Νοτίου Αιγαίου κλπ.
Έχουν σχέση οι διαγνωστικές εξετάσεις με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ή του εκπαιδευτικού έργου;
Όχι. Εκτός από το γεγονός ότι δεν θα υπάρχουν στοιχεία για συγκεκριμένα σχολεία ή εκπαιδευτικούς, το αποτέλεσμα των εξετάσεων θα απεικονίζει μόνο ποιες γνώσεις κατέκτησαν. Δεν θα δημιουργηθεί λίστα κατάταξης ούτε αριστείας.
Επιβαρύνονται οι μαθητές με στρες εξετάσεων;
Όχι. Οι μαθητές δεν χρειάζονται καμία προετοιμασία για να συμμετέχουν στις εξετάσεις, δεν βαθμολογούνται, δεν κρίνεται η εισαγωγή τους σε επόμενη βαθμίδα, δεν συναγωνίζονται μεταξύ τους ποιος θα είναι ο καλύτερος, δεν πρόκειται να καταλάβουν κάποια θέση. Οι διαγνωστικές εξετάσεις δεν είναι εξετάσεις αριστείας.
Τι περιλαμβάνουν τα θέματα;
Τις βασικές γνώσεις που οι μαθητές πρέπει να έχουν κατακτήσει στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Τα θέματα είναι οικεία για τους μαθητές, στο ύφος των σχολικών βιβλίων και όσων έχουν διδαχθεί αυτά τα χρόνια. Οι διαγνωστικές εξετάσεις δεν έρχονται να αιφνιδιάσουν τους μαθητές με θέματα που δεν τα έχουν ξαναδεί. Στη σχετική ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (http://iep.edu.gr/el/arxiki-eedx) μπορεί ο καθένας να δει παραδείγματα των θεμάτων.
Ποιοι καθορίζουν τα θέματα;
Εκπαιδευτικοί θα τα καθορίσουν οι οποίοι επελέγησαν από το ΙΕΠ, μετά από ανοιχτή πρόσκληση, μεταξύ αυτών που διδάσκουν σήμερα σε σχολεία, ούτως ώστε τα θέματα να έχουν άμεση σχέση με τη σχολική πραγματικότητα. Παράλληλα, εννεαμελής Επιστημονική Επιτροπή έδωσε σαφείς και αναλυτικές οδηγίες για την εκπόνηση των θεμάτων.
Ποιος ο στόχος των εξετάσεων αυτών;
Ο στόχος τους είναι να βελτιώνουμε το εκπαιδευτικό σύστημα βάσει συγκεκριμένων δεδομένων. Θα μάθουμε τι έχουν κατακτήσει οι μαθητές, τι έχουν κατανοήσει καλά από τα σχολικά εγχειρίδια και τι είναι εκείνο που τους δυσκολεύει και πόσο. Με τις πληροφορίες αυτές θα μπορέσουν να γίνουν διορθωτικές παρεμβάσεις τόσο σε θέματα διδακτικής μεθοδολογίας όσο και στα Προγράμματα Σπουδών.
Έχουν ξαναγίνει τέτοιες εξετάσεις στην Ελλάδα ή στην Ευρώπη;
Η Ελλάδα αποτελεί από τις ελάχιστες εξαιρέσεις της ΕΕ που ως τώρα δεν συλλέγουν (α) συστηματικά, (β) σε ένα θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο και (γ) σε εθνικό επίπεδο στοιχεία για την ποιότητα της εκπαίδευσης και δεν διεξάγουν εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα. Από το 2009 και μετά, η συντριπτική πλειονότητα των κρατών-μελών έχει σταδιακά θεσμοθετήσει εξετάσεις για την αποτίμηση και διασφάλιση ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος: Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Αυστρία, Φινλανδία, Ουγγαρία, Σουηδία, Κύπρος, Τσεχία, μεταξύ άλλων. Με την θεσμοθέτηση της «Ελληνικής PISA», η χώρα μας θα ανήκει στην κατηγορία χωρών που χρησιμοποιούν τα αποτελέσματα διαγνωστικών εξετάσεων στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος σε εθνικό επίπεδο.