Home Εκπαίδευση Καταγγελία Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων 2ου Δημοτικού – Νηπιαγωγείου Ραχών Ικαρίας

Καταγγελία Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων 2ου Δημοτικού – Νηπιαγωγείου Ραχών Ικαρίας

by ikariaki.gr
51 views

 

ΠΡΟΣ:

1.ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

2. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ

3.ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΑΜΟΥ

4. ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΙΚΑΡΙΑΣ ΚΑΙ ΦΟΥΡΝΩΝ

5. ΔΗΜΟ ΙΚΑΡΙΑΣ

6. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΑΜΕΑ

7.ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

8. Μ.Μ.Ε.

banner

 

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

 

Του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων των Μαθητών του 2ου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Ραχών Ικαρίας.

school3

 

Ο Σύλλογος γονέων κα κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Ραχών καταγγέλλει την διευθύντρια κυρία Κατίνα Τσαντίρη η οποία, καλυμμένη με τον μανδύα του νόμου και της τάξης, έχει μετατρέψει το σχολείο “της”, όπως η ίδια το χαρακτηρίζει στο προσβλητικό προς τους συναδέλφους της κείμενο που ανάρτησε στο διαδίκτυο στις 17/1/2016, σε ένα ψυχρό και απάνθρωπο “παιδοφυλακτήριο”. Τα παρακάτω διαδοχικά, πραγματικά και αληθή γεγονότα το αποδεικνύουν περίτρανα.

Την περσινή χρονιά, Οκτώβριο του 2014 το Δ.Σ. του συλλόγου μας πραγματοποίησε συνάντηση με τον σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου με στόχο να γνωριστούμε και να μιλήσουμε για τα κτηριακά και λειτουργικά προβλήματα του σχολείου. Τότε η καταγγελλόμενη ανέλαβε να μας ενημερώσει, παραγκωνίζοντας τον τότε Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας, πως ο ΝΟΜΟΣ καλεί τον εκπαιδευτικό να παρευρίσκεται στον χώρο του σχολείου 15 λεπτά πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Δεδομένου πως, η έναρξη των μαθημάτων ήταν στις 8:30, ο κύριος όγκος των μαθητών, που μεταφέρεται με το λεωφορείο, έφτανε στις 7:55, με αποτέλεσμα τα παιδιά να μένουν μόνα στο προαύλιο περιμένοντας τους εκπαιδευτικούς τους για 20 λεπτά! Ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας είχε ήδη διευθετήσει το συγκεκριμένο ζήτημα να παρίσταται δηλαδή στην προσέλευση των μαθητών, όμως η κ. Τσαντίρη τον διαβεβαίωνε παρουσία μας, πως αυτό ήταν παράνομο.

Η στάση της ήταν αδιάλλακτη κι έτσι κύλησε η χρονιά με τα παιδιά να περιμένουν τους εκπαιδευτικούς και στις δύσκολες καιρικές συνθήκες να ‘περιθάλπτονται’ από τη Νηπιαγωγό. Η συνείδηση της κυρίας Τσαντίρη ήταν ήσυχη, αφού το σχολείο μας ήταν καθ’ όλα ΝΟΜΙΜΟ….

       Φέτος κ. Τσαντίρη που τελεί χρέη διευθύντριας μας στέλνει τελεσίγραφο στις 19/10/2015 πάντα βάσει κάποιου ΦΕΚ πως, οι τάξεις Α,Β,Γ και Δ θα σχολούν τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας στις 11:30 και πως η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών ανήκει αποκλειστικά στους γονείς-κηδεμόνες, ενώ το λεωφορείο που τα μεταφέρει, έρχεται στις 12:45. Κάποιοι γονείς εργάζονται και κάποιοι δεν έχουν μεταφορικό μέσο να μεταφέρουν τα παιδιά τους με αποτέλεσμα τα παιδιά να παραμένουν αφύλακτα στο προαύλιο μόνα τους. Η κ. Τσαντίρη συνέχισε να αρνείται επίμονα να στηρίξει αυτούς τους γονείς και να προστατεύσει τα παιδιά ( 3-4 στον αριθμό!) παρεμποδίζοντας μάλιστα και όποιον εκπαιδευτικό του σχολείου μας ήθελε να βοηθήσει, προβάλλοντας και πάλι το νόμο, παρά τις συνεχείς παρακλήσεις των γονέων, ώστε να βρεθεί μια πρόσφορη και ασφαλής λύση για τα παιδιά.

Στη συνέχεια μας απέστειλε ένα ακόμα τελεσίγραφο, με βάση το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου καταργώντας το μεσημεριανό γεύμα και “επιβάλλοντας¨” στους γονείς να δίνουν στα παιδιά ένα πρόχειρο σνακ παρόμοιο με αυτό του δεκατιανού, αφού το 25λεπτο διάλειμμα για φαγητό σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της, δεν χωρούσε αυτή την πολυτέλεια! Απέσυρε ακόμα και το φουρνάκι του σχολείου. Κατήργησε ουσιαστικά με αυτό τον τρόπο το δικαίωμα των παιδιών να απολαμβάνουν ένα ζεστό θρεπτικό και ισορροπημένο γεύμα. Συνεπώς η ώρα του γεύματος στο ολοήμερο, που θα έπρεπε να καλύπτει τις βιολογικές ανάγκες των παιδιών αλλά και να έχει παιδαγωγική αξία επιτρέποντας στα παιδιά να αναπτύξουν την αυτονομία τους συμμετέχοντας ενεργά στον προγραμματισμό και στην οργάνωση της διαδικασίας του γεύματος, απαξιώθηκε πλήρως με τις ανωτέρω ενέργειες της διεύθυνσης.

Μέχρι τότε είχαμε προβεί σε αλλεπάλληλες προσπάθειες να εκφράσουμε τα προβλήματά μας και βρούμε από κοινού λύσεις με την κ Τσαντίρη, χωρίς ωστόσο να επιτευχθεί κάποιο αποτέλεσμα. Οι όποιες αντιδράσεις μας βαφτίσθηκαν από την εν λόγω κυρία ως εμπάθεια και μένος κατά του προσώπου της, σα να είχαμε κάποιο προηγούμενο ή κάτι να μας χώριζε Αντιθέτως μας ένωνε ή έπρεπε τουλάχιστον να μας ενώνει η αγάπη για τα παιδιά.

Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε συνάντηση του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων με την κυρία Κρεμμυδιώτη, σχολική σύμβουλο ΠΕ, και την κυρία Τσαντίρη. Παραθέσαμε στην κ. Κρεμμυδιώτη τα προβλήματα, που ταλάντευαν το σχολείο εκείνη την περίοδο σχετικά με τις μεταφορές των μαθητών, με τα κενά των εκπαιδευτικών, με τη σίτιση , με την μεταφορά της τάξης παιδιού με αναπηρία, κ.α. Συγκριμένες λύσεις – απαντήσεις στα καίρια προβλήματα μας δε δόθηκαν.

Κατόπιν προχωρήσαμε στην υποβολή γραπτών αιτημάτων για τα προαναφερθέντα θέματα και παράλληλα ζητήσαμε γραπτώς συνάντηση με το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου. Τα αιτήματα, που υπέβαλε γραπτώς ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, δεν απαντήθηκαν ποτέ από την κυρία Τσαντίρη. Ωστόσο, κατόπιν πιέσεων προς την ΠΕ Σάμου και την Περιφερειακή Εκπαίδευση Β.Αιγαίου καταφέραμε να λύσουμε κάποια θέματα, όπως την απορρόφηση στο ολοήμερο εκείνων των μαθητών, που ολοκλήρωναν το διδακτικό τους ωράριο στις 11:30 και έμεναν ακάλυπτα στο προαύλιο χώρο του σχολείου ως την έλευση του λεωφορείου.

Εκτός από την άρνηση της κ. Τσαντίρη να συνεργαστεί με το Σύλλογο και τους γονείς, η ίδια έχει δείξει το πιο σκληρό της πρόσωπο στον μαθητή της Δ΄ Δημοτικού με σοβαρά κινητικά προβλήματα. Η κ. Τσαντίρη, αντί να δείξει τη δέουσα ευαισθησία, δυσχεραίνει, με όποιον τρόπο μπορεί, τη φοίτηση του εν λόγω μαθητή στο σχολείο, αλλά και όποιον προσφέρεται να βοηθήσει για την ομαλή ένταξή του σε αυτό. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι, κατά την συνάντηση της 8ης Νοεμβρίου 2015 με την κ. Κρεμμυδιώτη, η μητέρα του μαθητή Ευμορφία Μουλά, υπέβαλε αίτημα υπογεγραμμένο και από το Δ.Σ. του συλλόγου μας, με το οποίο ζητούσε να μεταφερθεί η τάξη του μαθητή-ΑΜΕΑ στην αίθουσα με WC. Αξίζει να αναφερθεί ότι, πριν την έλευση της Κ.Τσαντίρη η αίθουσα αυτή λειτουργούσε και ήταν η τάξη του συγκεκριμένου μαθητή-ΑΜΕΑ ακριβώς για το λόγο, ότι υπάρχει εύκολα προσβάσιμη τουαλέτα. Με την έλευση της κ. Τσαντίρη στο σχολείο, η αίθουσα έκλεισε και μετατράπηκε σε αποθηκευτικό χώρο και η τάξη του μαθητή-ΑΜΕΑ μεταφέρθηκε στην πιο απομακρυσμένη αίθουσα του σχολικού κτηρίου. Κατόπιν επιμονής της μητέρας του μαθητή-ΑΜΕΑ και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων για την μεταφορά της τάξης στην συγκεκριμένη αίθουσα η κ. Τσαντίρη ζήτησε να υπογραφούν δηλώσεις από τους υπολοίπους γονείς της τάξης, με τις οποίες θα δήλωναν, αν είναι σύμφωνοι για την μεταφορά της εν λόγω τάξης . Οι δηλώσεις συγκεντρωθήκαν άμεσα με θετική απάντηση και χωρίς καμία ένσταση από κανέναν γονέα. Τρεις μήνες μετά η αίθουσα εξακολουθεί να είναι κλειστή και η ταλαιπωρία του συγκεκριμένου μαθητή να συνεχίζεται.

Στις 30 Νοεμβρίου 2015 έγινε πρόσληψη Ειδικού Βοηθητικού προσωπικού για τον συγκριμένο μαθητή , ωστόσο αυτό δεν έλυσε το πρόβλημα, αφού κάθε φορά που βρέχει, το παιδί, για να μετακινηθεί στην τουαλέτα, μεταφέρεται στην αγκαλιά διασχίζοντας περίπου 20 μέτρα χωρίς σκέπαστρο και σκαλιά, με αποτέλεσμα κάθε φορά να ελλοχεύει τρομερός κίνδυνος για την ασφάλειά του και τη σωματική του ακεραιότητα. Αν αυτό δεν είναι αναλγησία και αδιαφορία από την Διεύθυνση του σχολείου και όποιου άλλου φορέα εμπλέκεται σε αυτό, τότε τι είναι;;;

Εκτός των άλλων, η διευθύντρια του σχολείου κυρία Τσαντίρη έκανε αναφορά, στις 18/11/2015, στις δασκάλες του σχολείου <<της>> Αλεξάνδρα Μουρσελλά, Χριστίνα Γκούγκουρα και Ελένη Σούρλα στον ιεραρχικά ανώτερο της διευθυντή εκπαίδευσης Σάμου κύριο Ζαβουδάκη. Οι συγκεκριμένες δασκάλες του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ραχών έχουν κατανοήσει ότι, ο ρόλος του παιδαγωγού είναι πολυδιάστατος, καθώς καλείται να επιτελέσει ταυτόχρονα πολλούς επιμέρους ρόλους, καθώς πρόκειται για το πρόσωπο, το οποίο θα καλωσορίσει τα παιδιά στο σχολείο, θα τα αγκαλιάσει και με την ευγένειά του, θα τους προσφέρει ασφάλεια και εμπιστοσύνη. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις τους με γνώμονα τα ανωτέρω. Η κ. Ελένη Σούρλα δασκάλα της Δ τάξης του δημοτικού, είχε αναλάβει την ευθύνη της όποιας μετακίνησης του εν λόγω μαθητή με αναπηρία στο χώρο του σχολείου και όταν αυτή εφημέρευε αναλάμβαναν την ευθύνη διαδοχικά η κυρία Αλεξάνδρα Μουρσελλά και η κυρία Χριστίνα Γκούγκουρα μέχρι την πρόσληψη του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, διότι έκριναν απάνθρωπη τη συνεχή παρουσία της μητέρας καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού ωραρίου για την εξυπηρέτηση του παιδιού και καθόλα αντιπαιδαγωγική για την εξέλιξή του.

Επιπλέον ανέλαβαν πρωτοβουλίες-δράσεις που αφορούσαν την ουσιώδη και πρωταρχική σημασία, που έχει η ασφάλεια των παιδιών στο σχολείο, που λόγω έλλειψης ειδικοτήτων, τα παιδιά τέλειωναν το διδακτικό τους ωράριο στις 11:30 και παρέμεναν στο προαύλιο χώρο του σχολείου μέχρι την έλευση του λεωφορείου στις 12:45 χωρίς παιδονομία. Το αποτέλεσμα των πράξεών τους ήταν να λοιδορηθούν από την κυρία Τσαντίρη με σαφείς υπόνοιες ότι, οι δασκάλες χρησιμοποίησαν το χώρο του σχολείου για ιδιοτελείς σκοπούς και ότι η προσφορά τους υποκρύπτει ματαιοδοξία αλλά και να τους επιβληθεί πειθαρχική ποινή από τη διεύθυνση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, κατόπιν της αναφοράς που έγινε από τη διευθύντρια του σχολείου κυρία Τσαντίρη.

Η κυρία Τσαντίρη όφειλε να γνωρίζει ότι, ο διευθυντής στο σύγχρονο σχολείο δεν είναι μόνο διοικητικός και λειτουργικός προϊστάμενος αλλά κυρίως εκπαιδευτικός και παιδαγωγός. Επίσης, όφειλε να γνωρίζει ότι, ο διευθυντής, όπως και όλοι οι εκπαιδευτικοί, πρέπει να διαθέτει πνευματική καλλιέργεια και ανοιχτούς ορίζοντες στον τρόπο σκέψης και συνεργασίας. Πάνω απ’ όλα, ο διευθυντής πρέπει να είναι εγγυητής της εφαρμογής των συλλογικών αποφάσεων, να προλαμβάνει τις προβληματικές καταστάσεις και να δημιουργεί συνθήκες αυτορρύθμισης των προβλημάτων δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στις φωνές διαμαρτυρίας. Διευθυντές αυταρχικοί, αλαζόνες και εξουσιομανείς δεν έχουν θέση στα σχολεία.

Εν κατακλείδι απαιτούμε, όπως και το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ικαρίας και Φούρνων, την ανάκληση της πειθαρχικής ποινής της έγγραφης επίπληξης των δασκάλων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ραχών και των δύο εκπαιδευτικών του Ειδικού Σχολείου στο Καραβόσταμο, όπως επίσης απαιτούμε την άμεση απομάκρυνση και αντικατάσταση της κυρίας Τσαντίρη από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ραχών.

 

 

 

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων των Μαθητών του 2ου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Αγίου Πολυκάρπου Ραχών Ικαρίας

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue