Την «πλάτη» γυρνούν οι καταναλωτές σε όσες επιχειρήσεις εγκαταλείπουν την Ελλάδα, μεταφέρουν την έδρα τους στο εξωτερικό ή την παραγωγή τους σε άλλες χώρες τηςΕυρωπαϊκής Ένωσης.
Τη στιγμή που η ανεργία και η χώρα έχει ανάγκη από επενδύσεις, οι εταιρείες που αποφασίζουν να βάλουν λουκέτο στα εργοστάσια τους, αφήνοντας στο δρόμο δεκάδες εργαζόμενους ή επιλέγουν άλλο φορολογικό προορισμό, τιμωρούνται από τους Έλληνες καταναλωτές, επιλέγοντας προϊόντα της ίδιας κατηγορίας που όμως παράγονται στην Ελλάδα από εταιρείες που συνεισφέρουν στην οικονομία.
Είναι ενδεικτικό το παράδειγμα της Coca Cola HBC η οποία έκλεισε το εργοστάσιο της στην Βόρεια Ελλάδα το 2012 και έκτοτε ξεσηκώθηκε θύελλα αντιδράσεων.
Ενδεικτική δε, ήταν και η στάση της τοπικής κοινωνίας στο θέμα της εξαγοράς της εταιρείας εμφιάλωσης νερού «Σουρωτή», καθώς μπροστά στο ενδεχόμενο να την αποκτήσει η Coca Cola ΗBC, ζήτησε από τον επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη να μπει σφήνα στις προθέσεις της πολυεθνικής.
Πριν την αρχή αρχή της κρίσης το μερίδιο αγοράς της Coca Cola ΗΒC μαζί με την Pepsico HΒΗ, άγγιζε το 85%, ενώ πλέον έχει υποχωρήσει στο 75%.
Ανάλογη είναι και η συμπεριφορά των καταναλωτών απέναντι στην Pepsico, η οποία πρόσφατα ανακοίνωσε το κλείσιμο του εργοστασίου της στα Οινόφυτα και την μεταφορά της παραγωγής στη Ρουμανία.
Πλέον το ποσοστό της Pepsico ΗΒΗ διαμορφώνεται σε μονοψήφιο νούμερο, σε αντίθεση με τις ελληνικές εταιρείες Λουξ, ΕΖΑ, Βίκος και Green Cola, οι οποίες αυξάνουν τα μερίδια αγοράς της και κερδίζουν ολοένα και περισσότερο την προτίμηση των καταναλωτών.
Σε «καλό» δεν βγήκε όμως και η απόφαση της ΦΑΓΕ να μεταφέρει την έδρα της στο Λουξεμβούργο (το 2012) καθώς και να κλείσει το εργοστάσιο της στο Αμύνταιο, αποχωρώντας από την κατηγορία του φρέσκου γάλακτος. Το 2016 οι πωλήσεις στην Ελλάδα παρουσίασαν μείωση κατά 30,9%.
Αντίθετα ενισχυμένες βγαίνουν άλλες γαλακτοβιομηχανίες όπως Κρι Κρι η οποία κατέχει την 2η θέση στην αγορά γιαουρτιού με μερίδιο 14,2% και επίσης την 2η θέση στην αγορά παγωτού, με μερίδιο 15,2%.
Στροφή των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα
Στροφή προς τα ελληνικά προϊόντα ως απάντηση στην κρίση πραγματοποιούν οι Έλληνες καταναλωτές, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησαν ο καθηγητής Γιώργος Μπάλτας και το Ερευνητικό Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Σε δείγμα 1.656 νοικοκυριών που ρωτήθηκαν το 82,3% απάντησε ότι προτιμά να αγοράζει είδη εγχώρια παρά εισαγόμενα. Επίσης το 80,1% όσων ρωτήθηκαν δήλωσε ότι υπάρχει στροφή προς τα εγχώρια προϊόντα, ενώ το 86,7% απαιτεί να αναγράφεται η χώρα προέλευσης των ειδών επάνω στις συσκευασίες.
Η αύξηση των πωλήσεων των ελληνικών προϊόντων τροφοδοτείται από τον πατριωτισμό των Ελλήνων καθώς 8 στους 10 καταναλωτές πιστεύουν ότι αγοράζοντας τα ελληνικά προϊόντα στηρίζουν την ελληνική οικονομία και 80,33% θεωρεί ότι βοηθά στη διατήρηση των θέσεων εργασίας ή και στη δημιουργία νέων θέσεων, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση της ανεργίας.
Αναδημοσίευση από : http://www.insider.gr