ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ
τηλ. 6978251145
Α.Π.: ,9/5/2017
ΠΡΟΣ:
Μέλη του Συλλόγου
Δ/νση Π.Ε Σάμου
Περιφ. Δ/νση Εκπ/σης Β. Αιγαίου
Υπουργείο Παιδείας
ΜΜΕ
ΔΙΧΡΟΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο ΣΕΠΕ Ικαρίας & Φούρνων στέκεται δίπλα στον αγώνα των νηπιαγωγών για δίχρονη δημόσια δωρεάν υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση. Από το 1985 το εκπαιδευτικό κίνημα έχει θέσει σαν πάγια διεκδίκησή του την καθιέρωση με νόμο υποχρεωτικής δίχρονης φοίτησης των παιδιών στο νηπιαγωγείο. Όπως λοιπόν κερδίθηκε με αγώνες η υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων το ίδιο πρέπει να πράξουμε μέχρι να διευρυνθεί η υποχρεωτική φοίτηση και για τα προνήπια.
Πρόκειται για ένα άκρως παιδαγωγικό αίτημα καθώς από τη μία η Υποχρεωτική Δίχρονη Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση εξασφαλίζει στο παιδί συνέχεια ως προς το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το χώρο και τα πρόσωπα και μπορεί να αντισταθμίσει τις δυνατότητες των μη προνομιούχων παιδιών ώστε να μπορέσουν να ξεκινήσουν από ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες και από την άλλη επιστημονικά δεδομένα από ποικίλα πεδία –νευροεπιστήμες, εκπαίδευση, γνωστική και αναπτυξιακή ψυχολογία και οικονομικά– καταδεικνύουν με σαφήνεια τα κοινωνικά, περιβαλλοντικά, γνωστικά, εκπαιδευτικά και οικονομικά πλεονεκτήματα που προκύπτουν από την επένδυση στην Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση..
Οι ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας αν και αναγνωρίζουν όπως λένε τα πολλαπλά οφέλη της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής παραμένουν αδρανείς και στέκονται μόνο σε εξαγγελίες και υποσχέσεις σχετικά με κτηριακές υποδομές που θα φτιαχτούν στο μέλλον ή επιπλέον χρηματοδότηση που αναμένουν οι ίδιοι για την κάλυψη των νέων αναγκών που θα προκύψουν. Όλα αυτά έχουν ένα στόχο και αυτός είναι να κατευνάσουν τις συνεχείς διεκδικήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Να καταστήσουμε λοιπόν σαφές προς κάθε κατεύθυνση. Είναι καθαρά θέμα πολιτικής βούλησης , όπως έχει αποδειχθεί πολλάκις, η εφαρμογή της υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής για τα προνήπια. Έρευνες καταδεικνύουν ότι με βάση τον αριθμό των γεννήσεων δεν προκύπτουν ούτε κτηριακές, ούτε άλλου είδους οικονομικές ελλείψεις, ώστε να υπάρχει αδυναμία πραγματοποίησης του αιτήματος για υποχρεωτική φοίτηση των παιδιών ηλικίας 4 έως 6 ετών στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.
Διεκδικούμε:
- ΔΙΧΡΟΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΤΑΓΜΕΝΗ ΣΤΗ ΔΕΚΑΤΕΤΡΑΧΡΟΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕ ΣΥΝΕΧΕΣ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας
Κανδήλας Βάϊος Ευστρατουδάκη Λεμονιά
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ
τηλ. 6978251145
Α.Π.: ,9/5/2017
ΠΡΟΣ:
Μέλη του Συλλόγου
Δ/νση Π.Ε Σάμου
Περιφ. Δ/νση Εκπ/σης Β. Αιγαίου
Υπουργείο Παιδείας
ΜΜΕ
Όχι στη διαφήμιση επιχειρήσεων καθ’ οιονδήποτε τρόπο στα σχολεία μας
Ο ΣΕΠΕ Ικαρίας & Φούρνων καταγγέλλει την προσπάθεια συγκεκριμένης εταιρίας πώλησης φρούτων αλλά και του υπουργείου παιδείας να εισάγει για διαφημιστικούς λόγους την προώθηση κατανάλωσης μπανάνας στους μαθητές των σχολείων με το πρόσχημα την ενημέρωσής τους για τα οφέλη της καθημερινής κατανάλωσης φρούτων και την υιοθέτηση της υγιεινής διατροφής, στο πλαίσιο του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης.
Δεν είναι η πρώτη φορά που υπουργείο και επιχειρήσεις συμπράττουν στις πλάτες του σχολείου και των μαθητών του και αυτό δεν θα το αφήσουμε να περάσει. Είναι δικαίωμα της κάθε εταιρίας να διαφημίζει τα προϊόντα της, διαφωνούμε όμως στο να χρησιμοποιεί γι αυτό το σκοπό το δημόσιο σχολείο προκειμένου να διαμορφώσει καταναλωτικές συνήθειες σε ένα, έτσι κι αλλιώς, ευάλωτο σε επιρροές καταναλωτικό κοινό, τους μαθητές μας. Το σχολείο δεν είναι και δεν πρέπει να γίνει πεδίο άγρας καταναλωτών για οποιαδήποτε εταιρία.
Υπάρχουν τριών ειδών ζητήματα που καταστούν απαράδεκτη τη συναίνεση του υπουργείου παιδείας στην εν λόγω επιχειρηματική δραστηριότητα:
1ον) Το ζήτημα της παιδαγωγικής
Γίνεται πλέον με τον πιο απροκάλυπτο τρόπο φανερό σε τι εξυπηρετεί τελικά η διαμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος των σχολείων που στα πλαίσια σύγχρονων παιδαγωγικών θεωριών προτάσσει την ευέλικτη ζώνη. Η χρήση της αποτελεί τον πιο εύκολο τρόπο εισαγωγής της επιχειρηματικής δράσης στο σχολικό περιβάλλον και καταδεικνύει τις προτεραιότητες του υπουργείου σχετικά με την παιδαγωγική θεωρία και το προωθούμενο σχολείο της αγοράς.
2ον) Το ζήτημα της υγιεινής διατροφής
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι για την προώθηση της κατανάλωσης φρούτων δεν προτιμήθηκαν τα κατά τόπους φρούτα της Ελληνικής γης αλλά επιλέχθηκε ένα προϊόν που παράγεται σε άλλες χώρες, καταψύχεται άγουρο και έρχεται στα χέρια μας αφού πρώτα έχει υποστεί αμφιβόλου είδους εμβολιασμό για την ωρίμανσή του σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους. Υπάρχουν πολλά είδη φρούτων και τοπικοί συνεταιρισμοί που θα μπορούσαν να βοηθήσουν αν πραγματικά το υπουργείο είχε στο μυαλό του την υγεία των μαθητών.
3ον) Το ζήτημα της ηθικής
Άραγε σκέφτηκε κανείς να ελέγξει τις έρευνες διεθνών οργανώσεων σχετικά με τις συνθήκες γαλέρας που επικρατούν στις φυτείες απ’ όπου προέρχονται τα συγκεκριμένα φρούτα; Ασχολήθηκε κανείς από το υπουργείο με το θέμα του κατά πόσο υφίσταται παιδική εργασία σ’ αυτές τις φυτείες; Αγγίζει κανέναν ότι η εταιρεία που έχει κατηγορηθεί για συνεργασία με κολομβιανές παραστρατιωτικές οργανώσεις; Ενδιαφέρθηκε κανείς για τους συνανθρώπους μας που πεθαίνουν από την πείνα ώστε να διανείμει σ αυτούς τις μπανάνες που προφανώς περισσεύουν από την εταιρία;
Καλούμε τους διευθυντές και τους συλλόγους διδασκόντων να αρνηθούν την υποταγή των σχολείων μας στις επιταγές των πολυεθνικών.
Για μια τσάμπα μπανάνα να μη γίνουν οι μαθητές διαφημιστές της εταιρίας.
Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας
Κανδήλας Βάϊος Ευστρατουδάκη Λεμονιά