ΗΡΩ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
Ο δικός μας Γιώργος Λάνθιμος, βρέθηκε ως καλεσμένος των BAFTA για να δώσει τη διάλεξη David Lean, και μοιράστηκε με το κοινό τις διάφορες πολιτιστικές επιρροές που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην δημιουργική του πορεία, παρότι όπως χαρακτηριστικά είπε, μπορεί να είναι ξένες στο εκεί κοινό λόγω των συγκεκριμένων συνθηκών της ζωής του και της καταγωγής του.
Μιλώντας στο κοινό ο Έλληνας σκηνοθέτης, τόνισε πως σε καμία περίπτωση δεν επιδιώκει με τις ταινίες του να δώσει «έτοιμα» συμπεράσματα, αλλά αντιθέτως σκοπός του είναι το ίδιο το κοινό, συναρμολογώντας τα κομμάτια της ταινίας να αναζητήσει μόνο του τι σημαίνει τελικά για αυτό η ταινία.
Μεταξύ άλλων, μίλησε για την ζωή του στην Ελλάδα και το πώς μεγάλωσε ως γνήσιο παιδί των 80’s και των 90’s, βλέποντας ταινίες όπως «Back to the Future», «Dirty Dancing» και «Top Gun», ενώ όπως είπε ταινίες όπως «Rocky», «Jaws»και «Flashdance» τον επηρέασαν στη σκηνοθεσία του «Κυνόδοντα»… Ιδιαίτερη πάντως αγάπη εξέφρασε για τις ταινίες του Bruce Lee και ειδικότερα για την ταινία «Enter the Dragon».
Ως δείγμα της δουλειάς του παρουσίασε στο κοινό ένα απόσπασμα από την ταινία του «Άλπεις» και εν συνεχεία μιλώντας για όσα τον έχουν εμπνεύσει ανέφερε τους αγαπημένους του σκηνοθέτες John Cassavetes και Robert Bresson, τονίζοντας πως αγαπά την αντίθεση στο έργο αυτών των δυο. Μίλησε ακόμη και για το δύσκολο κινηματογραφικό του ξεκίνημα, ελλείψει χρημάτων και ευκαιριών στην Ελλάδα, πράγμα που το οδήγησε να ασχοληθεί με την διαφήμιση προκειμένου να χρηματοδοτεί τις δικές του ταινίες.
Μεταξύ των επιρροών του, ανέφερε και τα καλοκαίρια που περνούσε με την γιαγιά του στην Ικαρία. Τα φαγητά, τα ποτά, ο χορός που τόσο αγαπά και ενσωματώνει στις ταινίες του, είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με αυτά.
Ακολούθησε ακόμη μία προβολή ενός κλιπ του σπουδαίου Νίκου Παπατάκη, του Ελληνογάλλου σκηνοθέτη που επίσης όπως είπε, έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στην δουλειά του.
Μνημόνευσε μάλιστα και τον Δημήτρη Παπαϊωάννου, τον Έλληνα σκηνοθέτη και χορογράφο με τον οποίον έχει συνεργαστεί και επηρεαστεί βαθύτατα, ιδιαίτερα όσον αφορά την κίνηση. Ας θυμηθούμε στο σημείο αυτό ορισμένες σκηνές από την φιλμογραφία του Λάνθιμου που επιβεβαιώνουν αυτή την επιρροή.
Τον κυρίαρχο ρόλο του χορού στις ταινίες του συνέδεσε με την γενικότερη επιθυμία του να δοκιμάζει νέα και διαφορετικά πράγματα στην δουλειά του, ακόμη και εάν η αφηρημένη ιδέα δύσκολα μπορεί να πραγματωθεί σε ρεαλιστικό επίπεδο. Για τον ίδιο αυτή η αντίθεση και το χάσμα είναι συναρπαστικά.
Αναδημοσίευση από : http://cinepivates.gr