Μυτιλήνη, 26 Μαρτίου 2017
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ
Κατά τη συνεδρίαση του Περιφ. Συμβουλίου Β. Αγαίου συζητήθηκε
Και η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και τα αεροδρόμια της Μυτιλήνης και Σάμου.
Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση οι περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης τόνισαν ότι τα αεροδρόμια και τα λιμάνια αποτελούν ύψιστης στρατηγικής σημασίας υποδομές που έχουν να κάνουν με την εθνική ασφάλεια, ιδιαίτερα όταν βρίσκονται σε μια περιοχή όπου κλιμακώνονται οι επεκτατικές προκλήσεις της Άγκυρας και εντείνονται οι ιμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί. Ανεξάρτητα από το τίμημα, που κι αυτό είναι ενδεικτικό της μειοδοσίας που διέπει και αυτήν την κυβέρνηση, η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων θα αυξήσει τα ήδη υψηλά τέλη αεροδρομίου (κατά 14,50 ευρώ τα πρώτα 4 χρόνια και κατά 20 ευρώ στη συνέχεια). Δηλ. τελικά ο λαός θα πληρώσει στους «επενδυτές» της γερμανικής FRAPORT,το όποιο τίμημα της σύμβασης. Αυτοί δεν θα πληρώσουν τίποτα. Ακριβώς όπως έγινε με το αεροδρόμιο των Σπάτων.
Απαντώντας σ’ αυτούς που υποστηρίζουν τη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου της Μυτιλήνης λόγω της άσχημης κατάστασης του σημείωσαν ότι αυτό που θα έπρεπε να κάνουμε είναι να διεκδικήσουμε από την κυβέρνηση να το εκσυγχρονίσει, όπως έγινε με άλλα αεροδρόμια. Αλλά και της Σάμου και άλλα, που είναι σύγχρονα, ιδιωτικοποιούνται. Άρα πρόκειται για απαίτηση των δανειστών που με τον εκβιασμό του χρέους οι κυβερνώντες βγάζουν στο σφυρί την περιουσία του Ελληνικού λαού.
Ανέδειξαν επίσης ορισμένες άλλες αρνητικές συνέπειες που θα έχει αυτή ιδιωτικοποίηση, όπως επιδείνωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων στα αεροδρόμια, αποψίλωση της πυροσβεστικής, αφού η σύμβαση προβλέπει ότι ένα σημαντικό μέρος (40-50%) της δύναμης της Πυροσβεστικής θα αποσπαστεί στα αεροδρόμια, καθώς επίσης και αποδυνάμωση του ήδη με σημαντικές ελλείψεις ΕΚΑΒ, αφού η σύμβαση προβλέπει ότι οχήματα και προσωπικό του θα βρίσκονται μόνιμα στο αεροδρόμιο.
Απαντώντας σε όσους έφθασαν στο σημείο να λένε «τώρα τελείωσε, έκλεισε η συμφωνία»τόνισαν ότι υπάρχει ακόμα δυνατότητα να ματαιωθεί το ξεπούλημα φτάνει να μην περιοριστούμε σε ένα ψήφισμα, όπως έγινε μέχρι σήμερα, αλλά να αναπτυχθεί ένα ρωμαλέο λαϊκό κίνημα.
Οι Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης πρότειναn το παρακάτω σχέδιο ψηφίσματος που είχε και την υποστήριξη της παράταξης «Γόνιμη Γραμμή στο Αιγαίο» :
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΜΑΣ
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Β. Αιγαίου εκφράζει τη κατηγορηματική αντίθεσή του στην εκχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ αυτών και των αεροδρομίων Μυτιλήνης και Σάμου, οποιοδήποτε κι αν είναι το συμβατικό τίμημα.
Η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, των λιμανιών και των άλλων μεταφορικών υποδομών και μέσων, προωθείται στο πλαίσιο της δημιουργίας του «Ενιαίου Ευρωπαϊκού Χώρου Μεταφορών».
Εντάσσεται στη γενικότερη πολιτική της ΕΕ για την απελευθέρωση των μεταφορών και προωθείται είτε με πρόσχημα την εξυπηρέτηση του χρέους είτε την «εξασφάλιση επενδύσεων.
Στόχος αυτής της πολιτικής είναι η εξασφάλιση υπερκερδών στους ελληνικούς και ξένους επιχειρηματικούς ομίλους, σε βάρος των συμφερόντων του ελληνικού λαού..
Κραυγαλέο παράδειγμα, για το πού οδηγεί αυτή η εξέλιξη, αποτελεί το αεροδρόμιο «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ», που κατασκευάστηκε, με επιδοτήσεις και δάνεια με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, ενώ η εταιρεία «ΧΟΧΤΙΦ», στην οποία είχε εκχωρηθεί η κατασκευή και εκμετάλλευση, όχι μόνο δεν συμμετείχε ουσιαστικά στη δαπάνη κατασκευής αλλά αποκόμισε και τεράστια κέρδη από την κατασκευή και στη συνέχεια την εκμετάλλευσή του, και μάλιστα χωρίς να καταβάλλει μέχρι σήμερα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ΦΠΑ που εισέπραξε.
Γνωρίζουν, και οι σημερινοί κυβερνώντες ότι η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων θα αυξήσει ακόμα περισσότερο το κόστος μεταφοράς, επιδεινώνοντας τις ήδη δύσκολες συνθήκες διαβίωσης των κατοίκων των νησιών μας , με δεδομένα και τα προβλήματα που έχουμε με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Έχει γίνει, πράγματι, γνωστό ότι οι χρεώσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, θα είναι 14,5 ευρώ ανά επιβάτη, από την υπογραφή της σύμβασης έως την περάτωση των έργων αναβάθμισης (48 μήνες). Μετά την ολοκλήρωση τους, η χρέωση μπορεί να φτάσει στα 20 ευρώ ανά επιβάτη (!!!).
Γνωρίζουν και οι σημερινοί κυβερνώντες ότι ξεπουλάμε μια τόσο νευραλγικής και εθνικής σημασίας υποδομή στο γερμανικό δημόσιο
Γνωρίζουν επίσης ότι θα παρέμβουν ουσιαστικά και κυριολεκτικά FRAPORT KAI LUFTHANSA , στην παραγωγή πολιτικής, σε ένα βασικό προϊόν ανάπτυξης της χώρας, τον τουρισμό μας, κατευθύνοντας μέσω των χειραγωγούμενων μεγαλοεπενδυτών τους ( tours operators) το πολύτιμο τουριστικό προϊόν μας.
Γνωρίζουν, επίσης, ότι θα πληγούν παραπέρα τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στα αεροδρόμια με συμβάσεις γαλέρας και χωρίς διαθέσιμο οικονομικό αντίκρισμα .από πλευράς των επενδυτών
Γνωρίζουν, τέλος, ότι η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων γενικά αλλά ιδιαίτερα στο Αιγαίο, εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια της χώρας, σε μια τόσο ευαίσθητη περιοχή, όπου οι οξύνονται ανταγωνισμοί και κλιμακώνεται η τουρκική επιθετικότητα.
Απαιτούμε από την κυβέρνηση να ανακαλέσει τις σχετικές αποφάσεις της. Να μην προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων.
Καλούμε τους εργαζόμενους, ολόκληρο τον λαό μας, ιδιαίτερα των νησιών που διαθέτουν αεροδρόμιο, να ξεσηκωθούμε. Συνδικάτα, μαζικοί φορείς, Δήμοι , Περιφέρεια, τώρα να απαιτήσουμε: Να μην ιδιωτικοποιηθεί κανένα αεροδρόμιο.
Υποστηρίζουμε ότι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη των μεταφορών και η χρήση τους πρέπει να ικανοποιούν τις σύγχρονες και διευρυμένες λαϊκές ανάγκες με το χαμηλότερο δυνατό κόστος και όχι το καπιταλιστικό κέρδος.
Ειδικότερα, για τις αερομεταφορές, απαιτείται λαϊκός- κρατικός καθετοποιημένος εθνικός φορέας στον οποίο θα ανήκει το σύνολο των αερομεταφορικών λειτουργιών, από την επίγεια εξυπηρέτηση, τις υπηρεσίες τροφοδοσίας, την τεχνική βάση και το πτητικό έργο, η αποκλειστικότητα των εσωτερικών γραμμών, τα εγχώρια αεροδρόμια και η υποδομές τους ως λαϊκή περιουσία.
———————
Το ψήφισμα καταψηφίστηκε από την πλειοψηφία του Π. Σ. Η Περιφερειάρχης, κ. Καλογήρου, πρότεινε αντιψήφισμα που περιοριζόταν μόνο στο θέμα της Πυροσβεστικής, Χαρακτηριστικό της υποκρισίας της ίδιας όπως και της πλειοψηφίας όταν ψήφιζαν ψηφίσματα κατά της ιδιωτικοποίησης είναι η άρνηση της να δεχτεί μια προσθήκη στην αρχή του ψηφίσματός της που πρότεινε η ΛΑ. Σ. για να ψηφίσει το ψήφισμα :»Το Περιφερειακό Συμβούλιο επαναλαμβάνει την κατηγορηματική αντίθεσή του στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων» .Η κ. Καλογήρου απέρριψε την πρόταση μετά βδελυγμίας. Τόσο πολύ ήταν αντίθετη με την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων