Τη δική της απάντηση στις ανησυχίες των κατοίκων του Βορειοανατολικού Αιγαίου, αναφορικά με την έγκριση της εξαγοράς της Hellenic Seaways από την Attica Group, δίνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Ειδικότερα, η Επιτροπή εξέδωσε νέα ανακοίνωση «για την υπεύθυνη ενημέρωση των κατοίκων και επισκεπτών του Βορείου και Ανατολικού Αιγαίου», αναφορικά με τις ανησυχίες που διατύπωσε, με την έκδοση Δελτίου Τύπου, το 13ο Περιφερειακό Τμήμα Ανατολικού Αιγαίου του εκεί Οικονομικού Επιμελητηρίου, με αφορμή την αποδοχή, από μέρους της Επιτροπής Ανταγωνισμού, Δεσμεύσεων για την έγκριση της εξαγοράς της ακτοπλοϊκής εταιρείας Hellenic Seaways από τον Όμιλο ATTICA GROUP.
Όπως επισημαίνεται, «η Επιτροπή Ανταγωνισμού, αντιλαμβανόμενη τον προβληματισμό και τις ανησυχίες των κατοίκων και φορέων των νησιών του Βορείου και Ανατολικού Αιγαίου, καθώς και την τεράστια σημασία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης για τους κατοίκους όλων των νησιωτικών περιοχών, ενέκρινε υπό όρους και προϋποθέσεις την εξαγορά της ακτοπλοϊκής εταιρίας Hellenic Seaways από τον όμιλο Attica Group.
Τα διορθωτικά μέτρα που επιβλήθηκαν στοχεύουν, μεταξύ άλλων, στη διατήρηση στα υφιστάμενα επίπεδα α) της συχνότητας των δρομολογίων και β) του ύψους των ναύλων.
Έτσι, όσον αφορά στη διασύνδεση των νησιών Χίου και Μυτιλήνης με την Αττική, η Attica Group έχει δεσμευθεί:
Α. Για πέντε έτη, μέχρι το 2023, να μην αυξήσει και να μη μειώσει, ανά σχετική αγορά προϊόντος (επιβάτες, ΙΧ οχήματα, φορτηγά), τις συχνότητες δρομολογίων, σε σύγκριση με τις συχνότητες των δρομολογίων της περιόδου 2017-2018.
Β. Για πέντε έτη, μέχρι το 2023, να μην αυξήσει τους ναύλους επιβατών, ΙΧ και φορτηγών οχημάτων, σε σχέση με τους υφιστάμενους, ανά κατηγορία και ανά θέση ναύλους, με την εξαίρεση της σήμερα υφιστάμενης ακριβότερης κατηγορίας ναύλου καμπίνας, με την επιφύλαξη της ρήτρας καυσίμου.
Τα διορθωτικά μέτρα που επιβλήθηκαν αποβλέπουν, επίσης, στην απελευθέρωση «ζήτησης/χώρου» για τη διευκόλυνση της εισόδου νέων ανταγωνιστών σε ζεύγη λιμένων στα οποία κατέχει μονοπωλιακή/δεσπόζουσα θέση η Attica Group με στόχο, αφενός, την αύξηση του επιπέδου ανταγωνισμού και, αφετέρου, την επαρκή εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών.
Στο πλαίσιο αυτό η Attica Group ανέλαβε την υποχρέωση, εφόσον δραστηριοποιηθεί τρίτος ανταγωνιστής με συμβατικό πλοίο στη σύνδεση Αττική-Χίος, Μυτιλήνη-Χίος και Μυτιλήνη-Αττική, να μειώσει τις προσεγγίσεις που εκτελούν τα δικά της συμβατικά πλοία στα λιμάνια των νησιών αυτών.
Η διαδικασία μείωσης των προσεγγίσεων περιγράφεται αναλυτικά στην απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και περιλαμβάνει αξιολόγηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού των χαρακτηριστικών του τρίτου ανταγωνιστή, το βαθμό αντιστοιχίας της δήλωσης δρομολόγησής του με τη σύνδεση στην οποία επιθυμεί να εισέλθει και κατά πόσο η είσοδος αυτή και η αποχώρηση της Attica Group σχεδιάζεται με τρόπο συνεπή προς τις δεσμεύσεις και εκπληρώνει τους σκοπούς τους.
Τέλος, ενημερώνουμε ότι η διασύνδεση της Σάμου με τη Ρόδο και την Κω, καθώς και διασύνδεση Πειραιάς-Σάμος, δεν αποτέλεσε αντικείμενο έρευνας από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, καθώς τα σχετικά ζεύγη λιμένων δεν συνιστούσαν επηρεαζόμενες αγορές εξ επόψεως δικαίου ανταγωνισμού, είτε διότι δεν δραστηριοποιούνταν σε αυτά και οι δύο εταιρείες (ATTICA GROUP και HSW) είτε διότι η μία εξ αυτών δραστηριοποιούνταν περιστασιακά κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών.
Οι αναφερόμενες στο δελτίο τύπου αλλαγές δρομολογίων είναι αποτέλεσμα επιχειρηματικών αποφάσεων των δύο εταιριών».
Αναδημοσίευση από : https://www.metaforespress.gr