Τις αμέσως επόμενες ημέρες, ενδεχομένως ακόμα και αυτή τη Δευτέρα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού αναμένεται κατά πληροφορίες να εγκρίνει υπό όρους την εξαγορά της ακτοπλοϊκής Hellenic Seaways από την εταιρεία Attica. Εφόσον γίνει αυτό και ολοκληρωθεί και η τριμερής οικονομική συναλλαγή μεταξύ Attica Group, Μινωικών και Τραπέζης Πειραιώς, ανοίγει ο δρόμος ώστε η βασική μέτοχος της Attica Group, η Marfin Investment Group, να προχωρήσει με τη σειρά της στην αξιοποίηση της συμμετοχής της στην Attica. Κάτι το οποίο οι σχετικές πληροφορίες θέλουν να γίνεται εντός των αμέσως επόμενων μηνών και όχι μεσοπρόθεσμα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι όροι που θα αξιώσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, και οι οποίοι αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ αυτής και της Attica, ενδέχεται να περιλαμβάνουν εγγυήσεις για διατήρηση των τιμολογίων στα τρέχοντα ή και υψηλότερα επίπεδα στις Κυκλάδες και το αντίστροφο (δηλαδή διατήρηση ή χαμηλότερα τιμολόγια) στο Βόρειο Αιγαίο, διατήρηση του αριθμού των πρακτόρων στα δίκτυα και γραμμές που εντοπίζεται συγκέντρωση ή και άλλα μέτρα. Αυτοί οι όροι δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί, σύμφωνα με άριστα πληροφορημένες πηγές της «Κ».
Επιπλέον, και με δεδομένο πως οι δύο εταιρείες έχουν ήδη ξεκινήσει κρατήσεις και πωλήσεις για τη φετινή σεζόν με τα δικά τους μηχανογραφικά συστήματα, η λειτουργική ενοποίησή τους δεν αναμένεται να γίνει παρά μετά το τέλος της φετινής σεζόν, σημειώνουν στην «Κ» κύκλοι της ακτοπλοϊκής αγοράς.
Η εισηγμένη Attica Group, που ανήκει σε ποσοστό 89,38% στη Marfin Investment Group και λειτουργεί τις γραμμές Blue Star και Super Fast Ferries, συμφώνησε στα τέλη του προηγούμενου έτους με την Πειραιώς και ομάδα μικρομετόχων να εξαγοράσει το 50,3% της Hellenic Seaways (HSW) έναντι 30,61 εκατ. και κατόπιν συμφώνησε με τις Mινωικές Γραμμές να εξαγοράσει ένα επιπλέον 48,53% που αυτές ελέγχουν στην HSW. Οι δύο αυτές εξαγορές τελούν υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Η συμφωνία με τις Μινωικές Γραμμές προβλέπει την εξαγορά του ποσοστού 48,53% της HSW έναντι 78,5 εκατ. ευρώ, παράλληλα πώληση του Superfast XII σε τρίτη εταιρεία του ομίλου Γκριμάλντι έναντι 74,5 εκατ. και πώληση του Highspeed 7 στις Μινωικές έναντι 25 εκατ. Αυτές οι πράξεις συμφωνήθηκαν προκειμένου να περιορίσει η Attica τα μερίδιά της στην εγχώρια αγορά και μαζί ανησυχίες περί ανταγωνισμού. Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η Attica Group θα κατέχει συνολικά ποσοστό 98,83% του μετοχικού κεφαλαίου της HSW.
Αναδημοσίευση από : http://www.kathimerini.gr