Ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Στ.Μαλέλης εξέδωσε Δελτίο Τύπου σχετικά με τη μελέτη κατασκευής του δρόμου που συνδέει τη Σκάλα Σκαμνιάς με την Εφταλού και δήλωσε ότι πρόκειται για ένα ακόμη φιάσκο Μουτζούρη και αιτιολογεί τη θέση του ακολούθως:
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΑΔΙΕΞΟΔΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΟΥΤΖΟΥΡΗ
«ΜΕΛΕΤΕΣ ΔΡΟΜΩΝ ΧΩΡΙΣ ΔΙΕΞΟΔΟ»
Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Κώστας Μουτζούρης την 15/09/2022 σε παραλιακή ταβέρνα της βόρειας Λέσβου μεταξύ «τυρού και αχλαδίου», ισχυρίζεται ότι παρέδωσε στους Προέδρους των τοπικών κοινοτήτων τον φάκελο μελέτης του δρόμου που συνδέει τη Σκάλα Σκαμνιάς με την Εφταλού.
Αν και κανονικά αυτό θα αποτελούσε μια ευχάριστη εξέλιξη για ένα έργο που το επιζητούν οι τοπικές κοινωνίες της περιοχής, δεν μπορούμε να μην προσγειώσουμε στην πραγματικότητα τους πολίτες στους οποίους δημιουργούνται προσδοκίες.
Διότι μιλάμε για μία δήθεν ολοκλήρωση της μελέτης του επίμαχου δρόμου, σε ένα ακόμα από τα συνηθισμένα προεκλογικά πυροτεχνήματα του κ. Μουτζούρη με τα οποία προσπαθεί να σκεπάσει την στείρα και καταστροφική για την Περιφέρεια θητεία του και κατά την διάρκεια της οποίας, δεν έχει παρουσιάσει ούτε ένα έργο αναπτυξιακού χαρακτήρα για τη Λέσβο, εκτός από το πλήθος αναθέσεων σε ημετέρους, τη νομιμότητα και το αποτέλεσμα των οποίων θα ζητήσουμε να ελεγχθεί άμεσα από τις αρμόδιες αρχές.
Πιο αναλυτικά η μελέτη που παρουσιάστηκε για το δρόμο Σκάλας Σκαμνιάς – Εφταλού οδηγεί μαθηματικά σε ένα ακόμη φιάσκο Μουτζούρη για τους εξής λόγους:
- Δεν έχουν εκπονηθεί οι απαιτούμενες από το νόμο συνοδευτικές μελέτες όπως π.χ. προκαταρκτική περιβαλλοντική μελέτη και δεν έχει καθοριστεί η γραμμή αιγιαλού και παραλίας, χωρίς την οποία δεν μπορεί να επιτραπεί ούτε απλή ασφαλτόστρωση του δρόμου.
- Δεν έχει μελετηθεί η σύνδεση του υπό μελέτη δρόμου με το υπάρχον επαρχιακό οδικό δίκτυο, ειδικά η είσοδος – έξοδος του δρόμου στη Σκάλα Σκαμνιάς. Ο νέος δρόμος καταλήγει σε έναν προσφάτως ασφαλτοστρωμένο από τον Δήμο Δυτικής Λέσβου αγροτικό δρόμο παράκαμψης της Σκάλας, χωρίς ορατότητα, πλάτους 3,50 μ. που στηρίζεται σε ξηρολιθοδομές της προηγούμενης εκατονταετίας. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς τεχνικός για να καταλάβει ότι η διασταύρωση ενός πούλμαν και ενός Ι.Χ. σ΄ αυτήν την παράκαμψη θα προκαλέσει τέτοια κυκλοφοριακή συμφόρηση που η ουρά των αυτοκινήτων θα φτάσει μέχρι την Εφταλού.
Ως τεχνικός κ. Μουτζούρη θα έπρεπε να γνωρίζετε ότι η μελέτη συνδέσεων των νέων δρόμων με το υπάρχον οδικό δίκτυο, προηγείται της μελέτης συνδέσεων του κυρίως δρόμου. Χωρίς τη μελέτη των κόμβων εισόδου και εξόδου του δρόμου δεν μπορεί να εκπονηθεί μελέτη σκοπιμότητας που απαιτείται για την χρηματοδότηση του έργου.
- Δε νοείται μελέτη έργου χωρίς να έχει συνταχθεί προϋπολογισμός του έργου ώστε να βρεθεί η χρηματοδότηση και να ενταχθεί στον προγραμματισμό της Περιφέρειας. Ποιος είναι λοιπόν ο προϋπολογισμός του δρόμου κ. Μουτζούρη;
Ακόμη θα πρέπει να πούμε ότι ο κ. Μουτζούρης παραποιεί συνειδητά την αλήθεια όταν διατυμπανίζει ότι η «μελέτη» του δρόμου εκπονήθηκε από τη Δ/νση έργων την οποία διέλυσε και αποδόμησε προκειμένου να τοποθετήσει σε θέσεις ευθύνης δύο υπαλλήλους πρόθυμους να παραβούν το νόμο για να εξυπηρετήσουν τις προεκλογικές του σκοπιμότητες. Αν κ. Μουτζούρη η μελέτη του δρόμου έγινε από τη Δ/νση έργων, οφείλετε να δώσετε εξηγήσεις για ποιο λόγο δόθηκαν σε πρώτη φάση περίπου 35.000 ευρώ σε εξωτερικό συνεργάτη σας. Οφείλετε να ενημερώσετε τους πολίτες της Λέσβου πόσες μελλοντικές «σαλαμοποιημένες δόσεις» θα δοθούν επιπρόσθετα των 35.000 ευρώ αυτών στον εξωτερικό σας συνεργάτη και σε πόσες χιλιάδες ευρώ θα ανέλθει τελικά το ύψος της αμοιβής του για την παροχή μόνον συμβουλών για μία «μελέτη» που εκπόνησε κατά δήλωσή σας η Δ/νση έργων. Πάντως σε κάθε περίπτωση το ποσό των 100.000 ευρώ που φημολογείται ότι έχετε συμφωνήσει με τον εξωτερικό σας συνεργάτη, είναι εξωφρενικό για την παροχή συμβουλών για μία μελέτη που θα παραμείνει στα συρτάρια σας για τους λόγους που τεκμηριωμένα εξηγήσαμε…
Κύριε Μουτζούρη το μοντέλο της διοίκησης που έχετε καθιερώσει, προσβάλει κάθε στοιχειωδώς νοήμονα πολίτη και έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Ευτυχώς όμως φτάνει αν και θα φτάσει με πολύ θόρυβο το τέλος της. Μπορεί να μην είστε σε θέση να μας απαντήσετε ούτε για την ανύπαρκτη απορροφητικότητα στο πρόγραμμα «Αντ. Τρίτσης», ούτε για την σκόπιμη καθυστέρηση της υπόθεσης «Σάρλιτζα», αλλά σύντομα θα κληθείτε να λογοδοτήσετε για την ανευθυνότητα και ακρισία σας που έχει ως συνέπεια την κατασπατάληση του Δημοσίου χρήματος για την εξυπηρέτηση των ιδιοτελών σας στόχων.