Home Εκπαίδευση Βαγγέλης Μαρούπας: Όχι στο νόμο που δημιουργεί ιδιωτικά ΑΕΙ

Βαγγέλης Μαρούπας: Όχι στο νόμο που δημιουργεί ιδιωτικά ΑΕΙ

Ιδιωτικά ΑΕΙ - μια ιστορία που όλες οι κυβερνήσεις έχουν υπηρετήσει

by ikariaki.gr
149 views

Άρθρο του Μαρούπα Βαγγέλη

Μέλους της ΚΕ του ΚΚΕ,
ταμία του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου

Όχι στο νόμο που δημιουργεί ιδιωτικά ΑΕΙ

Ιδιωτικά ΑΕΙ – μια ιστορία που όλες οι κυβερνήσεις έχουν υπηρετήσει

Η κυβέρνηση της ΝΔ φαίνεται ότι βρήκε το νομικό κόλπο για να παρακάμψει το άρθρο 16 του Συντάγματος και να ανοίξει ο δρόμος για την ίδρυση μη κρατικών-ιδιωτικών Πανεπιστημίων στη χώρα. Σκοπεύει να κάνει χρήση του άρθρου 28, σύμφωνα με το οποίο με μια απλή νομοθετική ρύθμιση μπορούν να ενσωματώνονται διεθνείς συμβάσεις στο ελληνικό δίκαιο με ισχύ νόμου μεγαλύτερη αυτών που ήδη υπάρχουν.

Η κυβέρνηση της ΝΔ χτίζει πάνω στα πεπραγμένα προηγούμενων κυβερνήσεων. Είναι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που είχε κάνει ένα βήμα πιο κοντά στην κατάργηση του άρθρου 16, θεσπίζοντας το πλαίσιο για την ακαδημαϊκή και επαγγελματική αναγνώριση των πτυχίων δεκάδων ιδιωτικών κολλεγίων και παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στη χώρα.

Υπηρετούν την πλήρη εμπορευματοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης εις βάρος της παρεχόμενης ποιότητας των σπουδών, με το κόστος να εκτοξεύεται για να ανταπεξέλθει κανείς σε αυτές και με δεδομένη τη συρρίκνωση των δικαιωμάτων που απορρέουν από την απόκτηση του πτυχίου. Γιατί γι’ αυτούς, για τους επιχειρηματικούς ομίλους που για τα κέρδη τους κερδοφορούν, η παιδεία δεν είναι αγαθό αλλά εμπόρευμα.

Ο μύθος ότι τους νοιάζει η αναβάθμιση της δωρεάν παιδείας

Αλήθεια τους ενδιαφέρει η δωρεάν δημόσια παιδεία; Φυσικά και όχι και αυτό αποδεικνύεται από την πραγματικότητα που ζούμε στα σχολεία της Σάμου. Συγκεκριμένα:

  • Κτίρια σεισμόπληκτα, που για περισσότερο από 3 χρόνια στεγάζονται σε κοντέινερ και που είναι άγνωστο το πότε οι μαθητές και οι μαθήτριες θα επιστρέψουν στο φυσικό τους χώρο, στις κανονικές σχολικές τάξεις, στο κανονικό τους σχολείο. Πανεπιστήμιο του οποίου το βασικό κτίριο (κτίριο Εμπορικής) δεν επισκευάζεται, παρόλο που το κόστος είναι σχετικά πολύ μικρό.

  • Σχολεία με ελλείψεις σε υποδομές, σε ακατάλληλα κτίρια. Το παράδειγμα του ειδικού σχολείου με τα χιλιάδες προβλήματα είναι από τα πιο χαρακτηριστικά.

  • Τσιγκουνεύονται τις παράλληλες στηρίξεις, που έχουν ανάγκη τα παιδιά μας. Το υπουργείο βάζει κόφτες, παιδιά, που με την επιστημονική εξέλιξη διαγιγνώσκονται με μαθησιακές δυσκολίες, δε βοηθιούνται από το κράτος.

  • Χιλιάδες αναπληρωτές κάθε χρόνο αναπληρώνουν τον εαυτό τους, αντί να γίνουν μαζικοί διορισμοί.

  • Σχολικές μεταφορές με τεράστια κενά, με την τότε αρμόδια υφυπουργό να λέει με ύφος Μαρίας Αντουανέτας ότι 7-8 χιλιόμετρα περπάτημα κάνουν καλό.

Και πολλά άλλα παραδείγματα.

Ο μύθος ότι η ιδιωτικοποίηση θα αναβαθμίσει και το δημόσιο πανεπιστήμιο

Με αυτό το επιχείρημα η διαστρέβλωση της πραγματικότητας «τρυπάει το ταβάνι».

  • Δεν έχει περάσει χρόνος από τότε που η πολιτική της απελευθέρωσης των σιδηρόδρομων οδήγησε στο έγκλημα στα Τέμπη.

  • Βλέπουμε καθημερινά τα χάλια του δημόσιου συστήματος υγείας, την ώρα που ο ιδιωτικός τομέας αυγαταίνει τα κέρδη του απομυζώντας το πενιχρό λαϊκό εισόδημα. Θυμίζουμε δε ότι στη φάση του «πολέμου με τον κορονοϊό» ο ιδιωτικός τομέας ήταν άφαντος στο κυβερνητικό «προσκλητήριο», ενώ για την όποια «συνεισφορά» του (σε ΜΕΘ, κλίνες, τεστ) πληρώθηκε στο πολλαπλάσιο από τη φορολογία του λαού.

  • Αλλά και στον τομέα της παιδείας που υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία, πόσο έχουν στηριχτεί τα δημόσια; Πόσο ανθεί η λεγόμενη παραπαιδεία; Πόσο στοιχίζουν στη λαϊκά οικογένεια φροντιστήρια, ξένες γλώσσες, εξωσχολικές δραστηριότητες;

  • Αλλά και στα ίδια τα ΑΕΙ, που πλέον αξιολογούνται με τους νόμους της αγοράς η πραγματικότητα δείχνει υποβάθμιση, ελλείψεις σε υποδομές και προσωπικό, κίνδυνο να κλείσουν καταξιωμένα τμήματα, όπως το Μαθηματικό στη Σάμο. Που είναι τα παχιά λόγια για σύγχρονα εργαστήρια, συγγράμματα κλπ; Τα πήρε ο αέρας της ιδιωτικοποίησης.

Πλήγμα για τους εκπαιδευτικούς το νέο νομοσχέδιο

Για εμάς τους εκπαιδευτικούς όμως, μόνιμους και αναπληρωτές, η ίδρυση μη κρατικών-ιδιωτικών Πανεπιστημίων, θα επιφέρει συντριπτικό χτύπημα στην αξία των πτυχίων και στα επαγγελματικά μας δικαιώματα.

Τα πτυχία μας από το δημόσιο Πανεπιστήμιο θα μπουν στον ίδιο τορβά με κάθε λογής πτυχίο από κολλέγιο-ιδιωτικό ΑΕΙ, του οποίου το γνωστικό περιεχόμενο θα αντιστοιχεί στο κριτήριο του ό,τι αντέχεις να πληρώνεις, παίρνεις. Η διεθνής εμπειρία βοά. Και δείχνει υποβάθμιση ως προς τα εργασιακά δικαιώματα! Διότι το πτυχίο, από το βασικό εφόδιο για να μπορεί κανείς να δουλέψει, γίνεται ένα ακόμα προσόν μαζί με τα διάφορα σεμινάρια, πιστοποιήσεις, μεταπτυχιακά που πολλές φορές είναι αμφιβόλου επιστημονικού βάρους, κατά τη λογική που έφερε άλλωστε και ο νόμος Γαβρόγλου – ΣΥΡΙΖΑ για τους διορισμούς. Ένα διαρκές κυνήγι δηλαδή, για να φουσκώνει με «αέρα» το ατομικό… portfolio, αφού δεν εξασφαλίζεται εργασία σε κανέναν απόφοιτο, για να γεμίζει το… πορτοφόλι!

Παιδεία για λίγους και εκλεκτούς……

Με το νόμο που ετοιμάζεται να ψηφίσει η κυβέρνηση δημιουργούνται οι συνθήκες για ακόμα πιο άδικο, ταξικό και διαφοροποιημένο τρόπο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.

Για την πλειοψηφία των μαθητών των λαϊκών οικογενειών (άρα και των εκπαιδευτικών με τους λεηλατημένους μισθούς) ο δρόμος για την εισαγωγή σε μια σχολή θα είναι ακόμα πιο δύσκολος και μακρύς μέσα από την προετοιμασία σκληρών εξετάσεων (είτε πανελλαδικών όπως σήμερα είτε σε όλο το Λύκειο αν ισχύσει το «εθνικό απολυτήριο») με φίλτρα, με τράπεζα θεμάτων και με Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, ενώ για όσους έχουν «δυνατό πορτοφόλι» θα αρκεί μια απλή αίτηση σε ένα ιδιωτικό Πανεπιστήμιο με το ανάλογο αντίτιμο. Πρακτικά η ανώτατη εκπαίδευση θα είναι προσβάσιμη στους «έχοντες» εκτός και αν η λαϊκή οικογένεια «σφιχτεί» όσο δεν πάει.

.ή αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς

Απορρίπτουμε το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τα ιδιωτικά ΑΕΙ, που επιχειρεί να παρακάμψει το άρθρο 16 από το παράθυρο (αλήθεια, πόσο δημοκρατική είναι αυτή η πρακτική;).

Αρκετοί από εμάς ήμαστε φοιτητές όταν είχε επιχειρηθεί ξανά η αναθεώρηση του άρθρου 16 και το φοιτητικό και λαϊκό κίνημα ακύρωσε τους σχεδιασμούς τους. Μπορούμε να το ξανακάνουμε!

Χρέος μας ως εκπαιδευτικοί, είναι μαζί με τους φοιτητές, τους Πανεπιστημιακούς, τον λαό συνολικά, να ορθώσουμε τείχος και να ματαιώσουμε τα σχέδια της κυβέρνησης και των μεγαλοεπιχειρηματιών, να συρρικνώσουν τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας, όπως και τα δικά τους και δικά μας εργασιακά δικαιώματα.

Να μην επιτρέψουμε να παραδοθεί η ανώτατη εκπαίδευση στις ορέξεις των μεγαλοεπιχειρηματιών, που θέλουν μισή γνώση, μισά δικαιώματα για τους σημερινούς φοιτητές και αυριανούς εργαζόμενους.

Για να μπορούν οι φοιτητές και αυριανοί συνάδελφοι να οργανώνουν ελεύθερα και την πάλη τους για τα σύγχρονα δικαιώματά τους, χωρίς το εκβιαστικό περιβάλλον που δημιουργούν οι επιχειρηματίες χορηγοί ή και μέτοχοι σε ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα. Χωρίς ΜΑΤ και ασφυκτικούς εσωτερικούς κανονισμούς που διασφαλίζουν επιχειρηματικά συμφέροντα.

Βγαίνουμε στο δρόμο μαζί με τους φοιτητές, με πρώτο σταθμό τα συλλαλητήρια της Πέμπτης 11 Γενάρη, με το ραντεβού στο Καρλόβασι να είναι στις 6μμ.

  • Παλεύουμε για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία και σύγχρονες σπουδές.

  • Όχι στην κατάργηση του άρθρου 16, όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια με άμεσο ή έμμεσο τρόπο

  • Διεκδικούμε αύξηση της χρηματοδότησης της παιδείας στο ύψος των αναγκών μας.

  • Πτυχία με αξία – μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος. Κατάργηση του ν.4589/19

  • Δουλειά για όλους – δουλειά με δικαιώματα. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue