- Τη Δευτέρα θα γίνει οργανωτική σύσκεψη στις 10.30 π. μ. στην ΠΕΜΕΝ
- Τροπολογία που υπονομεύει το δικαίωμα των ναυτεργατών στην απεργία κατατέθηκε χτες
Την Τρίτη 16 Απρίλη δεν λύνει κάβος. Αυτή είναι η απόφαση των ναυτεργατών, οι οποίοι κατεβαίνουν ξανά στους καταπέλτες για να δώσουν τη μάχη της 24ωρης πανελλαδικής προειδοποιητικής απεργίας με προοπτική επέκτασης και κλιμάκωσης. Απεργούν για να έχουν τα νησιά καράβια με φτηνά εισιτήρια 365 μέρες το χρόνο, με πληρώματα που θα έχουν συγκροτημένα δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση. Απεργούν για να υπερασπίσουν την ίδια την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα. Για λιμάνια ασφαλή, που θα εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες και όχι την κερδοφορία των εφοπλιστών, των μονοπωλίων.
Η απεργιακή συγκέντρωση την Τρίτη θα γίνει στις 10.30 το πρωί στην πλατεία Καραϊσκάκη, ενώ στις 5.30 το πρωί θα γίνει προσυγκέντρωση για την περιφρούρηση της απεργίας στο λιμάνι του Πειραιά. Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ, ΠΕΣ/ΝΑΤ καλούν σε σύσκεψη για την προετοιμασία της απεργίας (όπως και της πανεργατικής απεργίας την 1η Μάη), τη Δευτέρα 15 Απρίλη στις 10.30 το πρωί, στην αίθουσα της ΠΕΜΕΝ.
Χτες, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) σε δελτίο Τύπου επιβεβαιώνει ότι τα μέτρα που προβλέπει το νομοσχέδιο του ΥΝΑ «είναι για τη σωτηρία της επιβατηγού ναυτιλίας», δηλαδή την κερδοφορία των εφοπλιστών, και με βάση αυτό, κατά τον ΣΕΕΝ, «οι απεργιακές κινητοποιήσεις είναι αδικαιολόγητες». Επιπλέον, προκαλώντας ανοιχτά, ο ΣΕΕΝ χαρακτηρίζει τις διατάξεις του νομοσχεδίου «ημίμετρα» και «ασπιρίνες» και ότι «χρειάζεται να γίνουν πολύ περισσότερα για να βοηθηθούν τα ακτοπλοϊκά πλοία». Μάλιστα, αξιώνει από τα ναυτεργατικά σωματεία να στηρίξουν «την μεγάλη προσπάθεια που γίνεται για την επιβίωση της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας», δηλαδή το νομοσχέδιο του ΥΝΑ, «για το καλό των ναυτικών, των νησιών και της πατρίδας μας»!
Το Παλλεσβιακό Εργατικό Κέντρο, στις 16 Απρίλη, τη μέρα της απεργίας των ναυτεργατών, καλεί το λαό του νησιού σε συγκέντρωση στις 5.30 το απόγευμα στο επιβατικό λιμάνι, δηλώνοντας πως οι ναυτεργάτες αντιπαλεύουν «μια πολιτική που οδηγεί στο να έχουμε πλοία στα νησιά μόνο όταν συμφέρει τους εφοπλιστές ή μόνο αν επιδοτηθούν από το κράτος, με τα δικά μας λεφτά».
Το Εργατικό Κέντρο Πειραιά καλεί τους εργαζόμενους την Τρίτη στους καταπέλτες τονίζοντας ότι «ο αγώνας των ναυτεργατών είναι αγώνας όλων των εργαζομένων».
Στο μεταξύ, συγκυβέρνηση και εφοπλιστές αναζητούν τρόπους να «χτυπήσουν» το ίδιο το δικαίωμα των ναυτεργατών στην απεργία όπως και την αλληλεγγύη που δικαιολογημένα εκφράζουν στον αγώνα τους τα λαϊκά στρώματα.
Αυτό υπηρετεί η τροπολογία που κατατέθηκε χτες στη Βουλή και προβλέπει ότι: «Σε περίπτωση αδυναμίας εκτέλεσης δρομολογίου λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτεργατικών σωματείων, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών οφείλει εντός 48 ωρών από το χρόνο κήρυξης της απεργίας να εισηγηθεί στον υπουργό Ναυτιλίας προκειμένου αυτός με απόφασή του να καθορίσει το ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό δρομολογιακών γραμμών και συχνότητας εκτέλεσης δρομολογίων που απαιτούνται για την διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος εφόσον η απεργία υπερβεί τις 48 ώρες. Ο ως άνω καθορισμός αφορά σε ήδη υφιστάμενες δρομολογιακές γραμμές και σε ήδη δρομολογημένα πλοία αντιστοίχως».
Την τροπολογία κατέθεσε ο γραμματέας της ΚΟ και βουλευτής της ΝΔ, Μανώλης Κεφαλογιάννης.
Δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου της Κρήτης εμφάνιζαν και άλλους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ να στηρίζουν τροπολογία για τη θέσπιση «πλοίου ασφαλείας» αλλά και τη ΔΗΜΑΡ να «εξετάζει να τη συνυπογράψει». Μάλιστα, ανέφεραν ότι αύριο, Κυριακή, θα γίνει συνάντηση – σύσκεψη στα γραφεία της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Νομού Ηρακλείου (ΟΑΣΝΗ) για τη στήριξη της συγκεκριμένης τροπολογίας. Σε χτεσινή επικοινωνία του «Ρ» με το Γραφείο Τύπου του υπουργού Ναυτιλίας, αυτό ισχυρίστηκε ότι τέτοια τροπολογία δεν έχει κατατεθεί.
Αμεση ήταν η απάντηση των κομμουνιστών στα αντεργατικά σχέδια. Η Επιτροπή Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία αναφέρει:
«Οψιμο και υποκριτικό το ενδιαφέρον τους για τους μικρομεσαίους αγρότες από τον κ.Κεφαλογιάννη και την τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ:
Την ώρα που η τρικομματική κυβέρνηση φέρνει το ένα πακέτο μέτρων μετά το άλλο, τσακίζοντας τους εργάτες, τους ναυτεργάτες, τους μικρομεσαίους αγρότες, τους αυτοαπασχολούμενους και τη νεολαία.
Την ώρα που η Κοινή Αγροτική Πολιτική της ΕΕ, την οποία ο κ. Κεφαλογιάννης και η παρέα του στην τρικομματική κυβέρνηση και μαζί όλα τα κόμματα του ευρωμονόδρομου τη στήριξαν με πάθος, έχει φέρει καταστροφή στην αγροτική παραγωγή, που έχει δώσει ισχυρά χτυπήματα ακόμα και στη δυναμική καλλιέργεια των εκτός εποχής κηπευτικών.
Την ώρα που έχει δρομολογηθεί στα πλαίσια της αναθεώρησης της ΚΑΠ η πλήρης απελευθέρωση εισαγωγών πρώιμων κηπευτικών, που θα βάλει ταφόπλακα στη δική μας παραγωγή.
Αυτή την ώρα ο κ. Κεφαλογιάννης και όσοι συμφωνούν μαζί του ξανά αναγορεύουν ως εχθρό των καλλιεργητών πρώιμων κηπευτικών τους ναυτεργάτες και τους αγώνες τους για φτηνή – ασφαλή και τακτική ακτοπλοΐα.
Αυτή την ώρα διάλεξε ο κ. Κεφαλογιάννης να παίξει το ρόλο του λαγού φέρνοντας προσθήκη νόμου για θεσμοθέτηση της απεργοσπασίας στο χώρο της ναυτιλίας.
Η πρότασή του έχει διπλή στόχευση:
Από τη μια την υπεράσπιση των συμφερόντων των εφοπλιστών και από την άλλη να ανοίξει το δρόμο για γενικευμένα μέτρα απαγόρευσης της υπεράσπισης της απεργίας.
Η πρόταση του κ. Κεφαλογιάννη πρέπει να βρει απέναντί της το σύνολο του κρητικού λαού και των μαζικών φορέων του.
Εργάτες, αγρότες, αυτοαπασχολούμενοι, η νεολαία του νησιού να μην αφήσουν κανένα περιθώριο προώθησης τέτοιων μέτρων. Να πουν ένα βροντερό ΟΧΙ στη σιγή νεκροταφείου που ο κ. Κεφαλογιάννης και η παρέα του θέλουν να επιβάλουν προκειμένου η πλουτοκρατία να ξεπεράσει την κρίση της, τσακίζοντας τη ζωή του λαού».