Αρκετές οι πρόσφατες περιπτώσεις και οι καταγγελίες επιβατών σχετικά με την απαγόρευση να ταξιδέψουν, ως ασυνόδευτα, οχήματα που χρησιμοποιούν εναλλακτικούς τρόπους καυσίμου και όπως είναι φυσικό πολλοί προβληματισμοί έχουν ανακύψει από τους επιβάτες.
Οι νέοι κανονισμοί πρακτικά δεν αλλάζουν και δεν απαγορεύουν την μεταφορά οχήματος το οποίο ταξιδεύει μαζί με τον οδηγό του, όμως δημιουργούνται προβλήματα με την η ολοένα αυξανόμενη χρήση οχημάτων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα (Alternative Fuel Vehicles AFVs) που δημιουργούν ζητήματα ασφάλειας στα πλοία που τα μεταφέρουν ως ασυνόδευτα.
Στα AFVs περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που φέρουν συσσωρευτές (μπαταρίες) και α οχήματα που χρησιμοποιούν υγροποιημένα και συμπιεσμένα αέρια καύσιμα, όπως διαβάζουμε στην σχετική ανάρτηση της Blue Star από τον περασμένο Νοέμβριο του 2023
Ως εκ τούτου απαγορεύεται η φόρτωση οχημάτων AFV ως «ασυνόδευτων» και AFVs που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας τους και στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές τους, στην περίπτωση που αυτά δεν έχουν αφαιρεθεί. Ειδικότερα, σε περίπτωση ζημιάς με ασάφεια ως προς τη βλάβη ή όχι του συσσωρευτή τους, απαγορεύεται η φόρτωση και μεταφορά τους.
Η ευθύνη για την διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας ή στους συσσωρευτές του βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και ο πλοιοκτήτης δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτός ορίσει.
Επίσης απαγορεύεται η φόρτιση των AFV επί του πλοίου και επίσης πρέπει να διασφαλίζεται πως τα εν λόγω οχήματα κατά τη μεταφορά τους δεν είναι συνδεδεμένα με πηγές ηλεκτρικού ρεύματος του πλοίου.