Home ΣυγκοινωνίεςΑκτοπλοϊκό ΣΥΡΙΖΑ: Χαριστικά παιχνίδια της Κυβέρνησης με τους ακτοπλόους

ΣΥΡΙΖΑ: Χαριστικά παιχνίδια της Κυβέρνησης με τους ακτοπλόους

Δελτίο Τύπου ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Σάμου

by ikariaki.gr
38 views

 

Αν κάποιος παρακολουθούσε τα ρεπορτάζ κεντρικών καναλιών για την έξοδο των πολιτών ενόψει του Πάσχα, θα σχημάτιζε την εντύπωση ότι με παρέμβαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Κικίλια, οι πολίτες ταξιδεύουν, πλέον, άνετα και σχεδόν τζάμπα για τα νησιά.

Κι εκεί που η κυβερνητική προπαγάνδα βάφτιζε θριαμβευτικά ούριους τους ακτοπλοϊκούς ανέμους ήρθε τη Δευτέρα του Πάσχα το ατυχές περιστατικό του BLUE STAR MYKONOS με τους επιβάτες από την Σάμο και κυρίως από την Ικαρία να τινάξει στον αέρα το πανηγυρικό κυβερνητικό αφήγημα και την συντονισμένη προπαγάνδα.

Έτσι βγήκαν στη φόρα για μια ακόμα φορά τα χρονίζοντα και σοβαρά προβλήματα της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης των νησιών του ακριτικού Νομού μας μεταξύ τους και με την κεντρική Ελλάδα με τα αραιά και εν πολλοίς ανεκτέλεστα ακτοπλοϊκά δρομολόγια ,ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες, με την καταστρατήγηση του μεταφορικού ισοδύναμου και με τα πανάκριβα εισιτήρια που διαρκώς αυξάνονται.

Ως γνωστόν, από τον περασμένο Ιανουάριο, εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών ανακοίνωσαν ότι θα προχωρήσουν ξανά σε αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, λόγω της υποχρέωσης τους για χρήση λιγότερο ρυπογόνων αλλά ακριβότερων καυσίμων στα πλοία τους.

O Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αντί να ανακοινώσει, ως όφειλε, πολιτικές που θα έδιναν μια μόνιμη λύση στην ανεξέλεγκτη άνοδο των τιμών, αποφάσισε να χαρίσει εκατομμύρια ευρώ στις ακτοπλοϊκές εταιρείες μέσω της μείωσης κατά 50% λιμενικών (τέλη παραβολής, προσόρμισης κ. α) αλλά και περιβαλλοντικών τελών (ανταποδοτικό τέλος χρήσεων λιμένα κ.α) μήπως και οι ίδιες πειστούν να μην αυξήσουν τις τιμές των εισιτηρίων.

Με αυτή του την κίνηση ο κ. Υπουργός :

Α). Δεν υποχρεώνει τις εταιρείες να συγκρατήσουν τις τιμές των εισιτηρίων αλλά στην ουσία στηρίζεται στην καλή τους θέληση. Ακόμα και αν πρόσκαιρα αποφασίσουν να μην αυξήσουν τις τιμές, τι είναι αυτό που τις εμποδίζει να μη το κάνουν πχ σε έξι μήνες; Τότε, τι θα κάνει ο Υπουργός; Θα μηδενίσει τα λιμενικά και περιβαλλοντικά τέλη;

Β). Στερεί κυρίως από τους δημόσιους φορείς διαχείρισης των λιμένων (Λιμενικά Ταμεία), κρίσιμους πόρους για τη βιωσιμότητα τους τους οποίους κατευθύνει εμμέσως στις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Με τι χρήματα τα Λιμενικά Ταμεία θα συντηρήσουν τις υποδομές τους, στοιχείο κρίσιμο για την ασφάλεια πλοίων και επιβατών, θα παρέχουν αξιοπρεπείς υπηρεσίες στους επιβάτες, θα διασφαλίσουν την παροχή υπηρεσιών φύλαξης όπου απαιτείται;

Γ). Στερεί από τη χώρα πόρους για έργα στον τομέα του περιβάλλοντος.

Περικόπτοντας τα περιβαλλοντικά λιμενικά τέλη , υπέρ των εφοπλιστών, υπόσχεται ότι θα τα αντικαταστήσει από το Πράσινο Ταμείο.

Είναι φανερό ότι οι πόροι αυτοί, οι οποίοι δεν είναι απεριόριστοι, θα λείψουν από την πραγματοποίηση έργων σε άλλους χώρους και δραστηριότητες ανά την επικράτεια.

Δ). Σπεύδει να δικαιολογήσει στα μάτια της κοινωνίας τις ακτοπλοϊκές εταιρείες ως προς την πρόθεση τους να αυξήσουν τις τιμές των εισιτηρίων, χρηματοδοτώντας τις εμμέσως για να μη το πράξουν.

Όμως από το 2019 μέχρι σήμερα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν αυξηθεί περισσότερο από 40% σε βασικές γραμμές και σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν ξεπεράσει το 60%, συχνά με την επίκληση της αύξησης της τιμής των καυσίμων. Η αλήθεια όμως είναι ότι αυτό το διάστημα, υπήρξαν χρονιές που είχαμε σημαντικές μειώσεις στις τιμές των καυσίμων χωρίς να υπάρξουν μειώσεις ή έστω συγκράτηση στις τιμές των εισιτηρίων.

Κατά συνέπεια ο Υπουργός στέρησε πόρους από τα δημόσια ταμεία για να χρηματοδοτήσει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες χωρίς να έχει διασφαλίσει κανένα αποτέλεσμα.

Είναι σαφές ότι χρειάζεται μια άλλη πολιτική, που θα αντιμετωπίζει καθοριστικά το πρόβλημα των υψηλών τιμών των εισιτηρίων με δράσεις όπως :.

1).Ο περιορισμός και έλεγχος του ολιγοπωλίου στην ακτοπλοϊκή αγορά που έχει οδηγήσει σε άνοδο τις τιμές των εισιτηρίων καθώς δυο όμιλοι ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος των ακτοπλοϊκών συνδέσεων.

2). Η σύνδεση των χρηματοδοτήσεων που υποστηρίζεται ότι έχει διασφαλίσει η κυβέρνηση προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες για ανανέωση του στόλου και συμμόρφωση τους με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, με υποχρέωση παροχής ποιοτικών υπηρεσιών με μειωμένες τιμές εισιτηρίων.

3). Η εφαρμογή των προβλέψεων της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής νομοθεσίας για επιβολή υποχρεώσεων δημόσιας υπηρεσίας στις εταιρείες, όπου απαιτείται, και μείωση των τιμών στις άγονες γραμμές με κυβερνητική απόφαση, όπως έγινε το 2016 από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

4). Η παροχή κινήτρων για την παροχή ακτοπλοϊκών υπηρεσιών από την αυτοδιοίκηση για τις ενδονησιωτικές μεταφορές στα μικρά νησιά, σε εφαρμογή σχετικής διάταξης που ψηφίστηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και σε αντιστοιχία με ό, τι γίνεται σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες που διαθέτουν νησιά με μικρό αριθμό κατοίκων.

5). Η πληρωμή του μεταφορικού ισοδυνάμου σε κατοίκους (οφείλονται τα ποσά του 2024) και σε νησιωτικές επιχειρήσεις (οφείλονται ακόμα τα ποσά του 2023).

Λύσεις υπάρχουν και αυτές δεν βρίσκονται στον εξευμενισμό των ακτοπλοϊκών εταιρειών με την έμμεση επιδότηση τους από τα χρήματα των φορολογουμένων.

(Το δελτίο Τύπου είναι, εν πολλοίς, βασισμένο σε άρθρο του σ. Χρήστου Λαμπρίδη, Συντονιστή του τμήματος Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ).

Διαβάστε ακόμα

Leave a Comment

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue