Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων 1ου Δημοτικού Σχολείου & Νηπιαγωγείου Ραχών εκφράζει την αμέριστη συμπαράσταση στους εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται ενάντια στη λεγόμενη «αξιολόγηση» που επιβάλλει το Υπουργείο Παιδείας. Η περιβόητη αξιολόγηση αποσκοπεί στο να μετατρέψει τα σχολεία σε μικρές επιχειρήσεις που θα αναζητούν χορηγούς ώστε να εξασφαλίζουν τα απαραίτητα μέσα για τη λειτουργία τους. Οι σχολικές μονάδες θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους ποια θα καταφέρει να «αρπάξει» πρώτη τη χορηγία και οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το κατά πόσο αποδεικνύονται ικανοί μάνατζερ ώστε να προσελκύουν κεφάλαια. Στόχος είναι η όσο μεγαλύτερη απεμπλοκή του κράτους από τη χρηματοδότηση. Οι ιδιώτες βέβαια θα επιβάλλουν και τους δικούς τους όρους με στόχο το κέρδος, αδιαφορώντας για τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών.
Τα σχολεία θα συγκρίνονται μεταξύ τους και θα χωρίζονται σε «καλά» και «κακά». Ένα σχολείο θα χαρακτηρίζεται «κακό» όταν δεν έχει επαρκές προσωπικό (δηλαδή έχει κενές θέσεις εκπαιδευτικών), όταν δεν επαρκεί η χρηματοδότησή του για τη θέρμανση, τη συντήρησή του, τον εκσυγχρονισμό του με σύγχρονα μέσα και υλικά διδασκαλίας, γιατί δε βρήκε χορηγούς και δωρητές, όταν οι μαθητές του έχουν χαμηλές επιδόσεις σε σχέση με τους μαθητές άλλων σχολείων, όταν δεν έχει το απαραίτητο προσωπικό και υλικό για την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες.
Τα “καλώς” αξιολογούμενα σχολεία θα είναι αυτά που θα λειτουργούν ως “αυτόνομες οικονομικές μονάδες”, με λογική “κόστους – οφέλους”, με όρους περικοπής δαπανών και “πόρων” και τα “κακώς” αξιολογούμενα σχολεία όλα τα υπόλοιπα που θα διεκδικούν την κάλυψη όλων των αναγκών με ευθύνη του κράτους.
Επίσης υπάρχει και η “καλλιέργεια δεξιοτήτων στους μαθητές”. Δηλαδή το πόσο γρήγορα γίνεται η στροφή της εκπαίδευσης στη λογική της εκγύμνασης εφήμερων δεξιοτήτων εις βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών.
Η αξιολόγηση όμως έχει χώρο και για τους γονείς! Μέχρι σήμερα πολλοί Σύλλογοι Γονέων υποστήριζαν βασικές υλικοτεχνικές ανάγκες των σχολείων, με δικές τους πρωτοβουλίες, που αποτελούσαν και τότε υποχρέωση του κράτους. Πλέον θα βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη αν τύχει το σχολείο των παιδιών τους και δεν έχει καλή βαθμολογία στην αξιολόγησή του.
Ο πραγματικός στόχος της αξιολόγησης είναι η περαιτέρω μείωση των δαπανών για την παιδεία, η αντικατάσταση της γνώσης με πληροφορία και δεξιότητες, που επιβάλλουν όχι το όφελος του μαθητή αλλά η αγορά εργασίας.
Για μια ακόμη χρονιά υπάρχουν κενές θέσεις εκπαιδευτικών στο σχολείο μας. Συγκεκριμένα απουσιάζουν θεατρική αγωγή και τμήμα ένταξης (μετά από πολλά χρόνια λειτουργίας).
Μαζικά, μαχητικά για μια ακόμη φορά θα υπερασπιστούμε τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας!