ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ
Δυναμώνουμε τον αγώνα μας – προετοιμάζουμε απεργία στον Κλάδο!
(Απόφαση Γενικής Συνέλευσης)
- Συνεχίζουμε τον νικηφόρο αγώνα ενάντια τα σχέδια κατηγοριοποίησης / αξιολόγησης των σχολείων!
- Δυναμώνουμε τον αγώνα για πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς μας και άμεση καταβολή δώρου των Χριστουγέννων!
- Με μεγαλύτερο πείσμα προχωράμε για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας!
Σχεδόν τέσσερις μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς η επιλεκτική ανικανότητα της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ να αντιμετωπίσει τα οξυμένα προβλήματα της εκπαίδευσης, έχει φέρει εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς στα όριά τους! Μπορεί ο νέος Υπουργός να λανσάρει το προφίλ του «καινοτόμου» και ορισμένοι να καθησυχάζουν τον κλάδο, ότι «ακόμα δεν έχει κάνει κάτι στην πράξη» αλλά η νέα ηγεσία του ήδη έχει παράξει «έργο»! Κλιμακώνει την αντιεκπαιδευτική πολιτική και την επίθεση στον κλάδο.
- «Εξαφάνισαν» 20.000(!) κενά σε εκπαιδευτικούς, αφού στην πρώτη φάση προσλήφθηκαν 28.353, στη δεύτερη φάση προσλήφθηκαν 12.779 ενώ τα συνολικά κενά σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης είναι πάνω από 47.000!
- Συνεχίζουν οι ελλείψεις στην παράλληλη στήριξη, αφού χιλιάδες παιδιά που δικαιούνται παράλληλη στήριξη είτε δε θα έχουν είτε, στην καλύτερη περίπτωση, θα μοιράζονται τον εκπαιδευτικό!
- Χιλιάδες εκπαιδευτικοί αναπληρωτές έχασαν τις θέσεις τους στους πίνακες εξαιτίας των λαθών του συστήματος και το ΥΠΑΙΘ αρνήθηκε να τα διορθώσει!
- Το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση για να καλύψουν την έλλειψη του προσωπικού, προχωρούν σε: υποχρεωτικές υπερωρίες, συγχωνεύσεις τμημάτων και μετακινήσεις μαθητών. Τα 25άρια τμήματα έχουν γίνει πια κανόνας! Έτσι φαίνεται αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση τη βοήθεια στους μαθητές στη μετα-COVID εποχή.
Ο μισθός δε φτάνει ούτε για τις 10 πρώτες μέρες του μήνα…
Χιλιάδες συνάδελφοι ζουν σε συνθήκες εξαθλίωσης. Ο εφιάλτης του ενοικίου των 500 και 600 ευρώ για σπίτια-τρύπες, οι μισθοί πείνας, τα πανάκριβα εισιτήρια που κάνουν αδύνατη τη μετακίνηση στον τόπο διαμονής, διαμορφώνουν ένα πλαίσιο στο οποίο ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί αντικειμενικά να επιτελέσει απρόσκοπτα τον παιδαγωγικό του ρόλο.
Το συνεχές κύμα ακρίβειας με:
- τις απώλειες του ονομαστικού μας μισθού την περίοδο 2008 – 2020, που ξεπέρασαν το 25%,
- τις τιμές να έχουν εκτιναχθεί, με την αύξηση στα τρόφιμα τα τελευταία χρόνια να είναι στο 28,8%, στη στέγαση στο 18,7% και στις μεταφορές στο 15,8%,
- την περαιτέρω εμπορευματοποίηση κρίσιμων τομέων (Υγεία, Παιδεία, Αθλητισμός) να μας αναγκάζει να βάζουμε όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη,
- τον μισθό μας φτάνει πλέον για τις 10 πρώτες μέρες του μήνα. Η αύξηση που όλο το καλοκαίρι κοκορεύονταν η κυβέρνηση ότι θα δοθεί στους Δημόσιους Υπαλλήλους ουσιαστικά δεν υφίσταται γιατί ήδη έχει εξανεμιστεί!
Σχολεία ερείπια, επικίνδυνα για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς
- Δεν περνάει εβδομάδα που να μην έχουμε κάποιο ατύχημα εντός σχολικής μονάδας με θύμα μαθητή ή εκπαιδευτικό. Με πλημμυρισμένα σχολεία, κολώνες να κρέμονται στον αέρα, ετοιμόρροπους σοβάδες, υδραυλικές και ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις επικίνδυνες, αίθουσες κλουβιά, κοντέινερ, διάδρομους και σκάλες ακατάλληλες που σε περίπτωση σεισμού αποτελούν σημεία εγκλωβισμού αντί διαφυγής, το ΥΠΑΙΘΑ και η κυβέρνηση δείχνουν να μην ενδιαφέρονται ούτε για την προστασία της ίδιας της σωματικής ακεραιότητας της σχολικής κοινότητας. Έτσι πετυχαίνουν την περίφημη δημοσιονομική σταθερότητα, κόβοντας ακόμα και από την ασφάλεια εκπαιδευτικών και μαθητών.
- Πάνω από 9.000 σχολεία (περίπου 75%) έχουν χτιστεί την περίοδο 1960 – 1985 ενώ δεν έχει γίνει ποτέ προσεισμικός έλεγχος. Σχολεία που είναι επικίνδυνα για τα παιδιά μας, αφού η συντήρηση και οι επισκευές τους θεωρούνται κόστος για το κράτος και τις κυβερνήσεις.
- Επιπλέον, η κυβέρνηση έκανε ακόμα ένα βήμα στην υποχρηματοδότηση και εμπορευματοποίηση των σχολείων με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών που καταργεί τις Σχολικές Επιτροπές και τις Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας. Τα ήδη υποχρηματοδοτούμενα σχολεία θα φτωχύνουν ακόμα περισσότερο και θα ανοίξει ο δρόμος να μετατραπούν σε σχολεία αυτόνομες μονάδες, με τους διευθυντές να πασχίζουν να βρουν πόρους με κάθε τρόπο, να μπαλώνουν όπως όπως τα προβλήματα, ενώ το κράτος θα παριστάνει τον Πόντιο Πιλάτο.
Με συσπείρωση στα σωματεία μας συνεχίζουμε, ακυρώνουμε την κατηγοριοποίηση / αξιολόγηση!
Μια σειρά από προωθητικές αποφάσεις χρειάζεται όλοι μαζί να τις υλοποιήσουμε, να τις πάμε μέχρι το τέρμα, ώστε να ανοίξουμε τον δρόμο για την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας, για δουλειά με δικαιώματα, ικανοποίηση των σύγχρονων μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, για να μη στενάζει η λαϊκή οικογένεια να μορφώσει τα παιδιά της σε ένα κατηγοριοποιημένο σχολείο. Το ΥΠΑΙΘ φαίνεται πως με το μόνο που θα ασχολείται και φέτος θα είναι η αξιολόγηση και η υλοποίηση όλων των αντιδραστικών αλλαγών που έχουν νομοθετηθεί τα τελευταία χρόνια. Ο αποφασιστικός αγώνα μας όμως έχει βάλει σοβαρά εμπόδια! Ουσιαστικά ΔΕΝ προχωράει κανένα του σχέδιο! Ο Υπουργός μπορεί να διασκεδάζει τις εντυπώσεις με τα λεγόμενά του, ότι «η αξιολόγηση είναι γραμμένη σε πέτρα», στην πράξη όμως φαίνεται πως πέτρινη είναι η θέλησή μας, να μην υπερασπιζόμαστε το νέο πισωγύρισμα που θέλει σχολεία, κατηγοριοποιημένα, υποβαθμισμένα για τη μεγάλη πλειοψηφία, με εκπαιδευτικούς φοβισμένους!
Στεκόμαστε στη σωστή πλευρά της Ιστορίας, «Με την Παλαιστίνη ως τη λευτεριά!»
Χαιρετίζουμε τις πολύμορφες εκδηλώσεις αλληλεγγύης τόσο στη χώρα μας όσο και παγκόσμια, προς τον πολύπαθο λαό της Παλαιστίνης που δεκαετίες τώρα παλεύει για δικό του κράτος.
Σφίγγουμε το χέρι σε όλους τους εκπαιδευτικούς που επιβεβαίωσαν τον ρόλο τους ως παιδαγωγοί και μίλησαν στους μαθητές τους, πήραν πρωτοβουλίες ώστε να αναδείξουν το διαχρονικό έγκλημα που συντελείται ενάντια στο λαό της Παλαιστίνης από το κράτος – δολοφόνο του Ισραήλ με τη στήριξη των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – Ε.Ε. και την ανοιχτή εμπλοκή της Ελληνικής κυβέρνησης.
Η απαράδεκτη και επικίνδυνη απόφαση της κυβέρνησης να παραχωρήσει την 112 πτέρυγα μάχης της Ελευσίνας, για αξιοποίηση από τους Αμερικάνους και το ΝΑΤΟ στους δολοφονικούς τους σχεδιασμούς και στο μακέλεμα του Παλαιστινιακού λαού δεν προμηνύει τίποτα καλό για τον λαό μας και τους λαούς της περιοχής.
Οι δηλώσεις Πιερρακάκη, απέναντι στους εκπαιδευτικούς που οργανώνουν την αλληλεγγύη στον παλαιστινιακό λαό, είναι βαθιά αυταρχικές. Δείχνουν την ουσία της αντιδραστικής «αξιολόγησης», να καθυποτάξουν τον εκπαιδευτικό και φοβισμένος να μην «παρεκκλίνει» ούτε πόντο από την κυβερνητική προπαγάνδα! Δε θα τους περάσει!
Κλιμακώνουμε τον αγώνα μας για την υπεράσπιση του παιδαγωγικού μας ρόλου,
την αξιοπρεπή δουλειά, τη μόρφωση των μαθητών!
- Εντείνουμε τις προσπάθειες μας για να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στον κλάδο μας, ώστε να κατοχυρωθούν μια σειρά από δικαιώματα σε αναπληρωτές και μόνιμους, για να μπορέσει να ανοίξει ο δρόμος να ικανοποιηθούν ακόμα περισσότερες διεκδικήσεις μας. Το γεγονός ότι στην πρώτη συνεδρίαση που έγινε στα γραφεία της ΔΟΕ δεν προσήλθαν τα αρμόδια Υπουργεία, σημαίνει ότι πρέπει να κλιμακώσουμε. Θα τους αναγκάσουμε να προσέλθουν και θα αποσπάσουμε και κατακτήσεις με τον αγώνα μας.
- Συνεχίζουμε να υλοποιούμε τις αποφάσεις για ενιαία στάση απέναντι στην εσωτερική και εξωτετική αξιολόγηση, την απεργία – αποχή και τις στάσεις εργασίας από την ατομική αξιολόγηση. Η απεργία – αποχή, είναι σε ισχύ, άρα σε ισχύ είναι και οι δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή που έχουν υπογραφεί από πέρσι. Όσοι εκπαιδευτικοί δεν είχαν υπογράψει πέρσι την απεργία – αποχή ή άλλαξαν σχολική μονάδα (για οποιονδήποτε λόγο) μπορούν να υπογράψουν φέτος δήλωση συμμετοχής στην απεργία – αποχή (και ζητάνε από τη διεύθυνση του σχολείου να την πρωτοκολλήσει).
Με το βλέμμα στις ανάγκες του εκπαιδευτικού και του μαθητή παλεύουμε
για δουλειά, μόρφωση, ζωή με δικαιώματα!
- Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά εκπαιδευτικών. Να προσληφθούν όλοι οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας για κάθε παιδί με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται στις διαγνώσεις των αρμόδιων επιστημονικών φορέων (ΚΕΔΑΣΥ). Δημιουργία όλων των αναγκαίων οργανικών θέσεων συνολικά στην Ειδική Αγωγή, συμπεριλαμβανομένης της Παράλληλης Στήριξης. Ένας/ Μία ψυχολόγος και κοινωνικός/κοινωνική λειτουργός για κάθε σχολείο.
- Οργανικές θέσεις για όλες τις ειδικότητες. Να μην πηγαινοέρχονται οι ειδικότητες σε πολλά σχολεία.
- Μείωση του αριθμού μαθητών στις τάξεις. Έγκριση όλων των αιτημάτων των Συλλόγων Διδασκόντων για διαχωρισμό τμημάτων. Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα. Καμιά περικοπή σε παράλληλη/ ένταξη.
- Όχι στο νέο κύμα συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων.
- Μόνιμοι διορισμοί όλων των εκπαιδευτικών που αναπληρώνουν κάθε χρόνο τον εαυτό τους. Μέτρα στήριξης της καθημερινής διαβίωσης των εκπαιδευτικών. Επιδότηση ενοικίου στα 300€ σε όσους αναγκάζονται να νοικιάσουν εκτός μόνιμης κατοικίας, αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων υποδομών για τη στέγαση, 50% έκπτωση σε όλα τα ΜΜΜ. Δωρεάν σίτιση σε στρατιωτικές και φοιτητικές λέσχες.
- Κάθε απόπειρα νομοθέτησης γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ αποτελεί αιτία πολέμου.
- Προσλήψεις επιπλέον προσωπικού καθαριότητας με πλήρες ωράριο.
- Γενναία χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες των σχολείων. Διαγραφή χρεών σε ρεύμα και ΔΕΚΟ. Εξασφάλιση αφορολόγητου πετρελαίου και φυσικού αερίου. Καμιά οικονομική επιβάρυνση των γονιών για τη λειτουργία των σχολείων. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών σε χορηγούμενα προγράμματα.
- Κατάργηση του ΦΠΑ σε όλα τα σχολικά είδη. Επιβολή πλαφόν στις τιμές.
- Δωρεάν γεύμα και δεκατιανό σε όλα τα παιδιά. Άμεση έναρξη των προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας και Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης.
- Εξασφάλιση δωρεάν, ασφαλούς μεταφοράς μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολείο με ευθύνη των Περιφερειών.
- Σύγχρονα και ασφαλή σχολεία. Άμεσος ουσιαστικός και ενδελεχής προσεισμικός έλεγχος όλων των σχολικών κτηρίων. Επισκευή και συντήρηση των σχολείων, αφού οι μαθητές κινδυνεύουν όχι μόνο από σεισμό στην ώρα λειτουργίας του σχολείου αλλά και καθημερινά, από τα κακοσυντηρημένα υλικά (σοβάδες, φωτιστικά υλικά, πόρτες, τζάμια κ.λπ.). Άμεση έκδοση πιστοποιητικών καταλληλότητας, πυρασφάλειας και ελέγχου του ηλεκρομηχανολογικού εξοπλισμού.
- Όχι στην καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων, στον αυταρχισμό και στις διώξεις εκπαιδευτικών.
- Διεκδικούμε τη δραστική αύξηση της χρηματοδότησης για τις ανάγκες των σχολείων κόντρα στην αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων.
- Δε θα σταματήσουμε να απαιτούμε, με ευθύνη των Δήμων να υπάρχουν επιτροπές παρακολούθησης της χρηματοδότησης των σχολείων και των κατευθύνσεών της, με συμμετοχή της αντιπολίτευσης και των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας, των εκπαιδευτικών και των γονέων.
- Δουλειά και ζωή με δικαιώματα. Αυξήσεις 20% στους μισθούς των εκπαιδευτικών. Επιστροφή 13ου και 14ου μισθού. Αφορολόγητο στα €12.000.
- Άμεση υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
- Να καταργηθεί η ΕΒΕ και η Τράπεζα Θεμάτων.
- Καμιά κατηγοριοποίηση σχολείων μέσω της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης. Όχι στο σχολείο των ταξικών διαχωρισμών και των εφήμερων δεξιοτήτων. Άμεση και χωρίς καμία προϋπόθεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων.
- Λεφτά για την Παιδεία και όχι για του ΝΑΤΟ και της Γάζας τα σφαγεία. Καμία εμπλοκή της Ελλάδας στον πόλεμο.
Πρόγραμμα Δράσης:
- Οργανώνουμε παραστάσεις διαμαρτυρίας και δυναμικές παρεμβάσεις στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για την άμεση υπογραφή διαπιστωτικών πράξεων των δόκιμων εκπαιδευτικών και ενάντια στην ένταση του αυταρχισμού της διοίκησης.
- Δυναμώνουμε την αλληλεγγύη μας στον Παλαιστινιακό λαό και τον αγώνα για τερματισμό της ισραηλινής κατοχής!
- Προετοιμάζουμε απεργιακή κινητοποίηση το επόμενο διάστημα με αιχμή την υπογραφή ΣΣΕ, τους μισθούς και την αντίσταση στους αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης.
- Προχωράμε σε μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά την ημέρα εκδίκασης της προσφυγής για το θέμα του ωραρίου των Νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Ολιγοθέσια.