ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΜΑΣ
13.5.2013
Μια ακτοπλοϊκή εταιρία ανακοίνωσε ότι το ταχύπλοο πλοίο της, το οποίο θα δρομολογηθεί στη Σάμο για 4 μόλις καλοκαιρινούς μήνες, δεν θα «πιάνει» όπως συνήθως και στα δυο λιμάνια του νησιού, αλλά μόνο στο Καρλόβασι και όχι στην πρωτεύουσα Βαθύ. Αρκετοί φορείς διαμαρτυρήθηκαν για αυτή την απόφαση, ωστόσο αυτό είναι μια λεπτομέρεια στην πλήρη συγκοινωνιακή υποβάθμιση του νησιού στα χρόνια των μνημονίων. Όταν η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας και ιδιαίτερα η βασική με τον Πειραιά είναι σε πάγια βάση τρεις φορές την εβδομάδα! Αυτό μόνο του γύρισε τον τόπο μας δεκαετίες πίσω…
Το ζωτικό δικαίωμα για επαφή με «τον έξω κόσμο», που αφορά την υγεία μας, τις ίσες εργασιακές και επαγγελματικές ευκαιρίες, πολλές φορές την συνοχή των οικογενειών μας, έχει χαθεί σε γραφειοκρατικές διατυπώσεις, πιέσεις εφοπλιστών και ατολμίες υπευθύνων επί του νομικού και οικονομικού εδάφους των Μνημονίων, όπου όλα ανεξαιρέτως θεωρούνται εμπόρευμα και για ξεπούλημα κάτω του κόστους.
Η ακτοπλοΐα για τον ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ αποτελεί κοινωνικό αγαθό. Πρόταση του είναι η σύσταση Δημόσιου –Κοινωνικού Φορέα Ακτοπλοΐας που ως ΣΥΡΙΖΑ Σάμου θεωρούμε ότι πρέπει να αναλάβει όλες τις γραμμές των νησιών μας. Υπό τέτοιο πρίσμα βλέπουμε και την καθημερινή σύνδεση μας τον χειμώνα με τον Πειραιά, τη συγκοινωνία με τα υπόλοιπα νησιά και τη Βόρεια Ελλάδα.
ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ –ΧΕΙΜΩΝΑ & ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ- ΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΜΕ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΠΛΟΙΑ. Σε αυτή την περίπτωση θα μπορούσε «να πιάνει» εναλλάξ Βαθύ και Καρλόβασι, με στόχο την μείωση των ωρών του ταξιδιού. Εννοείται ότι θα πρέπει να εξυπηρετούν τους επιβάτες των πλοίων, τόσο στην αναχώρηση, όσο στην άφιξή τους αστικά λεωφορεία, καθώς και υπεραστικά που θα συνδέουν μεταξύ τους το Βαθύ με το Καρλόβασι (με επέκταση τον Μαραθόκαμπο) και από τις δυο κατευθύνσεις του βασικού οδικού άξονα του νησιού, δηλαδή και μέσω Πύργου και μέσω Αγίου Κωνσταντίνου. Από κει και πέρα απαιτείται καθημερινή σύνδεση με την Ικαρία και τους Φούρνους και επαρκή δρομολόγια προς Χίο-Λέσβο-Θεσσαλονίκη, καθώς και με Δωδεκάνησα – Κρήτη με σύγχρονα και ασφαλή πλοία.
Καινοτομία -όχι πολυδάπανη -που θα βοηθήσει και στην αίσθηση σύνδεσης του νησιού μας με τον έξω κόσμο, θα είναι η δρομολόγηση μικρού Ferry Boat προς την απέναντι μικρασιατική ακτή με στόχο αυτή να γίνει καθημερινή για όλον τον χρόνο.
Σημαντικό θέμα η λειτουργία και στα δύο λιμάνια κλειστών σύγχρονων αιθουσών αναμονής και άλλων εγκαταστάσεων, καθώς και η ασφαλή πρόσδεση των πλοίων με όλους τους καιρούς.
Ταυτόχρονα δεν μπορεί να ξεχάσουμε την αεροπορική συγκοινωνία που είναι πανάκριβη, πιο ακριβή σχεδόν από κάθε άλλο προορισμό τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη… Έχουμε προτείνει ως λύση να εξεταστεί ακόμα και η άμεση επιβολή «πλαφόν» στα αεροπορικά εισιτήρια.
Βεβαίως η κυβέρνηση των μνημονίων άλλα επιφυλάσσει στους Σαμιώτες: Την πώληση του αεροδρομίου .. Το πιο πιθανό από την παγκόσμια ιστορία των αποκρατικοποιήσεων είναι ότι θα αυξηθεί το κόστος χρήσης του αεροδρομίου, οδηγώντας σε μεγάλες αυξήσεις και στα εισιτήρια, αλλά και στις άλλες υπηρεσίες του αεροδρομίου. Το έχουμε δει αυτό ήδη με όλα τα «αυτοχρηματοδοτούμενα έργα», όπως για παράδειγμα με τα διόδια στις εθνικές οδούς.
Όσα παραπάνω προτείνουμε, μπορεί να αξιολογηθούν ως «μεγάλοι στόχοι», αν και πολλά από αυτά πριν λίγα χρόνια τα είχαμε.. Εμείς απαντάμε οι μεγάλοι στόχοι, είναι για τους μεγάλους, ενωτικούς αγώνες.
Κανένας αγώνας δεν είναι χαμένος, έστω και αν φαντάζει από την αρχή δύσκολος, γιατί «Όποιος αγωνίζεται μπορεί να χάσει, αλλά όποιος δεν αγωνίζεται είναι σίγουρα χαμένος!»
Ν.Ε. ΣΑΜΟΥ